Кафедра "Філософія"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3016

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/philosophy

Сучасна назва – кафедра "Філософія", первісна – кафедра діалектичного та історичного матеріалізму.

Кафедра створена 20 квітня 1957 року з ініціативи Івана Івановича Чорного, який і став її першим завідувачем.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 4 доктора і 4 кандидата філософських наук; 2 співробітника мають звання професора, 4 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Переваги і недоліки цифрової освіти в контексті викладання дисціпін з точки зору філософії освіти
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Годзь, Наталія Борисівна
    Стаття представляє собою перший крок автора в дослідженні футурологічного аспекту майбутньої педагогіки і системи освіти з позиції філософії та суспільствознавчих та педагогічних, медичних та психологічних наук. Статтю присвячено аналітичному дослідженню та порівняльному аналізу цифрової освіти в Китаї, Литві та Україні. За допомогою порівняльно-зіставного методу досліджено позитивні та негативні риси цифрової освіти. Доведено, що сучасність без урахування знання минулих методик технічних засобів навчання навіть в епоху діджиталізації буде не повною. Обґрунтовано значущість людського компонента у педагогіці, який не замінить жодний штучний інтелект.
  • Ескіз
    Документ
    Реабілітація як відновлення цілісності в контексті особливостей розуміння практичного значення застосування лінгво-філософського аналізу сучасної дійсності
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Годзь, Наталія Борисівна; Круць, Олександр Анатолійович
    Актуальність статті полягає в продовженні дослідження феномену війни та повоєння, в яких одним з головних проблемних питань є питання захисту, відновлення як загальної системи держави на всіх її складових компонентах, так і підтримка та відновлення громадян країни, технологій, виробництва та її природних ресурсів (де це можливо зробити). Війна представляє собою збройний конфлікт, в якому на разі як показує практика активно використовуються нові і старі форми зброї, технологій та інші елементи втручання та деструкції з боку ворога. Філософія тісно пов’язана з питаннями ідеології, питаннями здоров’я, тощо, саме тому, сучасна агресія супроти України при дослідженні показує низку відмінностей як у веденні війни, так і у питаннях теорії та практики реабілітації в порівнянні з попередніми війнами та, як наслідок, з очікуваним періодом повоєння. Саме це та відновлення цілісності або реабілітації і є питанням першочергового вивчення та запровадження їх висновків на теоретичному та практичному рівнях не лише у філософському просторі, але і в дисциплінах та галузях інших наук.
  • Ескіз
    Документ
    Философское осмысление применения технологий машинного обучения. Перспективы искусственного интеллекта
    (Поволжский государственный технологический университет, 2016) Клименко, Р. В.; Тарароев, Яков Владимирович
    Рассмотрены современные подходы к построению разумных вычислительных программ, самообучающихся пропорционально полученному опыту, техника построения которых получила название "машинное обучение". Начиная с 2000-х годов применение подобных алгоритмов можно отследить практически в любой сфере человеческой деятельности, будь то политика или медицина, военное дело или даже художественное искусство. "Машинное обучение" открывает кардинально новые возможности применения вычислительной техники. Предполагается, что компьютеры смогут эффективнее человека выполнять не только дедуктивные задачи, но и индуктивные. Попытки создания подобных систем предпринимались еще на заре компьютерных наук, однако тогда для осуществления планов не хватало вычислительных ресурсов и информации, на которой техника могла бы обучаться и которую она могла бы воспринимать. Повсеместное распространение сети Интернет и удешевление стоимости устройств ввода информации сделало реализацию идеи самообучающейся машины возможной. В настоящей статье подробно анализируется т. н. "алгоритм бога", идея, выдвинутая профессором Вашингтонского университета П. Домингосом, объясняются возможность и необходимость создания универсального алгоритма, который сможет бесконечно долго развиваться без дополнительной поддержки человеком и в конечном итоге сгенерирует данные обо всём историческом процессе – прошлом, текущем и будущем, откроет все природные законы и будет обладать всей полнотой информации о мире. Анализируются не только теоретические аспекты данного вопроса, но и конкретные практические импликации, которые наблюдаются уже сегодня. Показано, что развитие подобных технологий существенным образом способно изменить общество и решить целый ряд социальных, культурных и этических проблем; проанализированы философские основания применения этих подходов на данном этапе развития науки и техники, спрогнозированы социальные и культурологические последствия их применения в будущем.
  • Ескіз
    Документ
    Освіта та освітяни: династичний принцип передачі професійних соціокультурних чинників
    (НТУ "ХПІ", 2016) Годзь, Наталія Борисівна
    У запропонованій статті ми продовжуємо висвітлювати важливість династичного принципу передачі професійних педагогічних соціокультурних чинників, які поєднують завдання збереження професійних надбань з висвітленням історії педагогіки на прикладі вчительських родин в країні. Також метою є постановка, аналіз можливостей футурологічної науки на прикладі освітянської діяльності.