Кафедра "Передача електричної енергії"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7633
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/pee
Кафедра "Передача електричної енергії" була заснована у березні 1930 року академіком АН України Василем Михайловичем Хрущовим. У Технологічному інституті викладання електротехніки вперше було розпочато ще у 1893 році.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора технічних наук, 12 кандидатів технічних наук ; 2 співробітника мають звання професора, 9 – доцента, 1 – старшого наукового співробітника.
Переглянути
Документ Вдосконалення методів і засобів моделювання систем електропостачання з двигунним навантаженням(НТУ "ХПІ", 2016) Небера, Ольга ОлексіївнаДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.14.02 – електричні станції, мережі і системи. – Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", Харків, 2016 р. Дисертацію присвячено розробці математичних моделей систем електропостачання з двигунним навантаженням, що дозволяє відтворювати як електромагнітні, так і електромеханічні складові перехідних процесів в трифазних схемах довільної конфігурації. В роботі проведено аналіз сучасного стану проблеми та існуючих методів і засобів моделювання систем електропостачання, вперше розроблена математична модель перехідних процесів на основі рівнянь в фазних координатах для систем електропостачання зі статичними елементами та обертовими електричними машинами. Вдосконалено методи формування та рішення систем диференційних рівнянь в фазних координатах стосовно до трифазних систем, запропоновано метод визначення параметрів елементів в фазних координатах, отримані в аналітичній формі елементи зворотних матриць індуктивностей обертових електричних машин. Вперше запропоновано метод визначення локальних відхилень частоти в електричних системах, що забезпечує підвищення швидкодії та ефективності засобів вимірювання та діагностики.Документ Розвиток теорії і методів математичного моделювання режимів роботи електричних систем з несиметрією(Донецький національний технічний університет, 2010) Вепрік, Юрій МиколайовичДисертація на здобуття наукового ступеня доктора технічних наук за спеціальністю 05.14.02 – Електричні станції, мережі та системи. – ДВНЗ «Донецький національний технічний університет», Донецьк, 2010. Дисертація присвячена вирішенню важливої науково-технічної проблеми – розробці теоретичних основ, методів і засобів математичного моделювання електричних систем з простою і складною несиметрією в стаціонарних і перехідних режимах, що орієнтовані на сучасний рівень розвитку засобів обчислювальної техніки і забезпечують підвищення ефективності процесів як моделювання, так і розробки моделей таких систем. У роботі сформульовано і реалізовано узагальнений, системний підхід до завдань математичного моделювання стаціонарних і перехідних режимів електричних систем з несиметрією на основі узагальнених, багатофункціональних математичних моделей і макромоделювання у фазних координатах, розроблені і практично реалізовані методи, моделі і засоби, що дозволяють ставити і вирішувати широке коло завдань, які в рамках моделей, традиційно орієнтованих на спрощення завдання шляхом заміни реальних трифазних систем однофазними еквівалентами, не вирішуються або вирішуються лише приблизно. Розроблено базові математичні моделі, що дозволяють досліджувати стаціонарні режими, електромагнітні та електромеханічні перехідні процеси електричних систем довільного складу і структури з несиметрією будь-якого вигляду з урахуванням всіх основних впливаючих чинників. Основні наукові і практичні результати роботи широко упроваджені у виробництво.Документ Совершенствование методов и средств моделирования систем электроснабжения с двигательной нагрузкой(НТУ "ХПИ", 2016) Небера, Ольга АлексеевнаДиссертация на соискание ученой степени кандидата технических наук по специальности 05.14.02 – электрические станции, сети и системы. – НТУ "ХПИ". – Харьков, 2016. Диссертация посвящена разработке математических моделей систем электроснабжения с двигательной нагрузкой, позволяет воспроизводить как электромагнитные, так и электромеханические составляющие переходных процессов в трехфазных схемах произвольной конфигурации. Узлы двигательной нагрузки, а вместе с ними и системы электроснабжения, содержащие такие узлы, являются одним из наиболее чувствительных к нарушениям электроснабжения элементов. Предотвращение отрицательных последствий таких нарушений может быть обеспечено только путем совершенствования средств противоаварийного управления и защиты на основе результатов моделирования переходных процессов. Показано, что уровень развития современных методов и средств исследования режимов работы систем электроснабжения с двигательной нагрузкой не соответствует изменениям, которые произошли за последние десятилетия как в самих системах, так и в условиях их эксплуатации. В то время, как для решения целого ряда задач обеспечения эффективного функционирования систем электроснабжения на стадии их проектирования и эксплуатации необходимо дальнейшее развитие методов и средств математического моделирования переходных процессов в системах электроснабжения с двигательной нагрузкой. Следует также отметить, что и возможности современных ЭВМ позволяют перейти к более полным и точным моделям на основе уравнений в фазных координатах. Для повышения точности моделирования переходных процессов в системах электроснабжения с двигательной нагрузкой значение частоты необходимо иметь на каждом шаге численного интегрирования. Предложен метод определения локальных отклонений частоты в электрических системах, путем перехода от мгновенных значений параметров режима трехфазной системы к их обобщенным векторам, обеспечивающий повышение быстродействия и эффективности средств измерения и диагностики. С помощью полученной модели выполнены исследования переходных процессов в реальных системах с узлами двигательной нагрузки, возникающие при симметричных и несимметричных коммутациях в сети, которые показали её высокую достоверность и эффективность.