Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm

Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".

Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 8 з 8
  • Ескіз
    Документ
    Управління міжнародними проектами на основі наукових досліджень
    (Національний університет "Києво-Могилянська академія", 2024) Крамськой, Дмитро Юрійович; Глізнуца, Марина Юріївна; Перерва, Петро Григорович
    В доповіді доведено, що міжнародні проекти часто зустрічаються з додатковими ризиками, такими як валютні ризики, політичні турбуленції, правові обмеження і технологічні виклики. Ці ризики потребують аналізу та планування для їх зменшення або управління. Нагальною задачею є здійснення збалансованого управління бюджетом, витратами та ресурсами, яка є надзвичайно важливою для успішного завершення міжнародного проекту. Контроль над витратами і ефективне використання ресурсів допомагають уникнути затримок і перевищення витрат.
  • Ескіз
    Публікація
    Організаційні структури мережевого бізнесу
    (Полтавський державний аграрний університет, 2024) Глізнуца, Марина Юріївна; Кучіна, Світлана Едуардівна; Перерва, Петро Григорович
    Доведено, що організаційні форми мережевої моделі характеризуються організаційною мобільністю і доцільністю, що дозволяє мережевим структурам перерозподіляти активи і підвищувати вартість наявного майна. Таким чином, мережева мережа пропонує нетрадиційний погляд на потенційні результати мережевих структур.
  • Ескіз
    Документ
    Формування фінансових стимулів для впровадження інновацій
    (2023) Глущенко, Олександр Олександрович; Глізнуца, Марина Юріївна; Перерва, Петро Григорович
    Доведено, що підприємство може здійснювати інноваційну діяльність як за рахунок фінансових ресурсів, залучених ззовні, так і за рахунок власних коштів. Важливими внутрішніми джерелами фінансування інноваційної діяльності організацій є амортизаційні відрахування і фонд розвитку виробництва. Витрати на амортизацію часто є основним внутрішнім джерелом бізнесу. Вони здійснюються для закупівлі нового обладнання, техніки тощо, які необхідні для інноваційної діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Формування інноваційних форм логістичної діяльності на промисловому підприємстві
    (2023) Косенко, Софія Андріївна; Глізнуца, Марина Юріївна; Перерва, Петро Григорович
    Необхідність використання принципів логістичної діяльності підвищується зі збільшенням процесів та завдань у бізнесі за більш тісної взаємодії господарських структур. Інноваційні логістичні процеси є важливою складовою економічної діяльності будь-якого підприємства, що передбачають вивчення необхідності використання інноваційних складових у тактичному, оперативному та стратегічному управлінні.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження організаційно-економічних факторів економічної безпеки туристичного бізнесу на українському ринку
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Носирєв, Олександр Олександрович; Глізнуца, Марина Юріївна; Проскурня, Олена Михайлівна
    У статті розглянуті результати дослідження ряду економічних, організаційних, соціальних, правових проблем, які мають сприяти підвищенню ефективності туристичного бізнесу в Україні, збільшення його вкладу в національну економіку, підвищення його рейтингу в світових показниках туристських потоків. Доведено, що туризм вигідний тільки в тому випадку, коли держава виробляє цю функцію та розширює ринок збуту. Закономірно, що чим більша туристів приймає держава, тим більше у нього доходи і менше власні витрати. Все це свідчить про наявність цілої низки важливих організаційних, управлінських та політичних проблем в туристичній індустрії. Метою статті є розвиток організаційно-економічних засад туристичного бізнесу та туристичної інфраструктури, що дасть можливість забезпечити комфортність, ритмічність і безпеку при пересуванні за напрямками національної мережі міжнародних транспортних коридорів та основних транспортних магістралей, зростання туристичної привабливості країни, стимулювати розвиток всіх видів туризму в нашій країні та ефективне використання туристичного і рекреаційного потенціалу України. Сформовано систему техніко-економічних показників, які в сучасних українських реаліях в змозі забезпечити економічну ефективність туристичного бізнесу, надати йому імпульс розвитку. Обґрунтовано, що забезпечення ефективних організаційно-економічних умов розвитку туризму в країні, регоні чи в певній місцевості досягається шляхом створення системи ключових факторів по критичним напрямкам ефективності туристичного бізнесу. Доведено, що блочна структура таких факторів повинна включати в себе чотири основних складові: економіка, менеджмент, маркетинг та логістика, Складові економіки та менеджменту мають пріоритетне значення для більшості сучасних напрямків виробничо-підприємницької діяльності, то блоки логістики та маркетингу відноситься до специфічних особливостей українського туристичного бізнесу, в якому вони відіграють особливу надзвичайно важливу роль. Детально розглянуто складові маркетингу і логістики, які автори віднесли до найбільш специфічних факторів туристичного бізнесу. Обґрунтовано, що вміле поєднання доступних підходів маркетингу і логістики надасть можливість приймати швидкі і оптимальні рішення щодо забезпечення ефективної взаємодії між внутрішнім і зовнішнім середовищем підприємства, що дозволить підвищити ефективність управління туристичним підприємством і знизити вплив кризи на розвиток туристичного бізнесу України в цілому, а згодом - відновити потік іноземних туристів, які забезпечують і фінансові, і соціальні, і бізнесові показники ефективності туристичного бізнесу.
  • Ескіз
    Публікація
    Формування системи оподаткування у сфері туристичного бізнесу
    (Харківський національний університет міського господарства ім. О. М. Бекетова, 2019) Долина, Ірина Володимирівна; Ілляшенко, Сергій Миколайович; Маслак, Марія Володимирівна; Глізнуца, Марина Юріївна; Івченко, Марія Олександрівна
    Розроблено рекомендації по організації обліку та оподаткування витрат, а також по вдосконаленню обліково-аналітичного забезпечення управління витратами, коригуванню схем управління на основі отриманих даних, спрямованих на оптимізацію витрат, які є однією з умов виходу туристичних підприємств на рівень світових туристських організацій.
  • Ескіз
    Документ
    Туристичний продукт в сфері ринку неформальної економіки
    (Луцький національний технічний університет, 2019) Перерва, Петро Григорович; Косенко, Андрій Васильович; Попов, Микола Олексійович; Глізнуца, Марина Юріївна
    На основі виконаного авторами аналізу пропонується структурна модель неформальної економіки туристичного ринку, в основу якої покладені два основні види економіко-правової поведінки суб'єктів ринкової діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Проблеми правового захисту інтелектуальної власності в Україні
    (2019) Івченко, Марія Олександрівна; Глізнуца, Марина Юріївна
    Доведено, що у сучасних умовах глобалізації особливої актуальності набуває використання в Україні якісно нових наукових доробок та удосконалення наявних технологій. Саме зростання науково-технічного потенціалу та поглиблення інноваційної діяльності повинні стати пріоритетними напрямками розвитку національної економіки. Інтелектуальна власність є визначальним та невичерпним ресурсом для соціального, культурного та економічного розвитку держави, якому повинна надаватись посилена правова охорона.