Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm

Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".

Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 29
  • Ескіз
    Публікація
    Дослідження видів вартісного вираження об'єктів інтелектуальної власності
    (Київський національний університет культури і мистецтв, 2024) Маслак, Марія Володимирівна
    Доведено, що в залежності від цільового призначення результатів вартісного оцінювання інтелектуального продукту, в залежності від того, хто потребує для свого використання ці результати, оцінювач може в певній мірі диверсифікувати методи та інструменти проведення оцінки, віддаючи пріоритет тим чи іншим методичним підходам. В результаті проведеного дослідження представлено пропозиції щодо наявності певного взаємозв’язку між видом вартості, метою її визначення та споживачем результатів вартісного оцінювання інтелектуального продукту.
  • Ескіз
    Публікація
    Економіко-правові засади виникнення та розвитку категорії інтелектуальної власності
    (2023) Маслак, Марія Володимирівна
    Доведено, що відсутність зв’язку з конкретним матеріальним носієм може призвести до створення об’єкта інтелектуальної власності одночасно в різних, навіть віддалених місцях. Ніщо не перешкоджає використанню ідентичних ідей чи рішень непов’язаними особами чи організаціями. Виявляється, що свобода використання продукту людської думки в процесі господарської діяльності може призвести до його зіткнення з охоронними нормами. З конституційних підстав може виникнути колізія між: правом на власність і свободу отримання та використання інформації, а також правом власності та свободою наукових досліджень і публікації їх результатів. Зазначені можливі правові протиріччя, що призводять до різноманітних тлумачень, загалом, повинні вирішуватися на користь захисту інтелектуальної власності.
  • Ескіз
    Публікація
    Класифікація моделей комерціалізації інтелектуально-інноваційних технологій та аналіз їх еволюції
    (Український державний університет залізничного транспорту, 2023) Перерва, Петро Григорович; Маслак, Марія Володимирівна; Євсєєв, Андрій Сергійович; Кобєлєва, Анна Валеріївна
    В статті розглянуто важливість та актуальність передачі інтелектуально-інноваційних технологій на комерційних або безкоштовних засадах. Проведено аналіз існуючих моделей комерціалізації технологій за значний ретроспективний період, виділяючи серед них еволюційні признаки, які дозволять зробити висновок про наявність тенденцій їх розвитку та покращення. Розроблено методичні підходи до класифікації моделей комерціалізації інтелектуально-інноваційних технології, що дозволяє надати наукове обґрунтування окремим групам моделей комерціалізації.
  • Ескіз
    Публікація
    Ефективність креативності в управлінні інтелектуальною власністю
    (2023) Маслак, Марія Володимирівна
    Доведено, що проблеми, пов'язані з управлінням інтелектуальними технологіями, змінилися, тому що світова економіка змінилася, а права інтелектуальної власності стали більш помітними. Необхідність підвищення ефективності управління інтелектуальною власністю на промислових підприємствах випливає зі змін у світовій економіці та змін в організації сучасного бізнесу.
  • Ескіз
    Публікація
    Економічна сутність венчурної концепції комерціалізації об'єктів інтелектуальної власності
    (2023) Маслак, Марія Володимирівна
    Доведено, що модель ринкової концепції інтелектуальної власності передбачає виконання всіх стадій процесу ринкової комерціалізації іншою організацією, яка в певній мірі є компетентною у даній інтелектуальній сфері. Практичне використання її основних положень вимагає укладення обов’язкової письмової угоди з детальним викладом умов продажу па тенту на об’єкт інтелектуальної власності.
  • Ескіз
    Публікація
    Формування стратегій трансферу інтелектуально-інноваційних технологій
    (Видавничий дім "Києво-Могилянська академія", 2023) Маслак, Марія Володимирівна
    Для того, щоб трансфер інтелектуальних технологій у виробничо-комерційній системі був ефективним, необхідно обрати відповідну стратегію. В доповіді розглядається декілька напрямів стратегій трансферу, наприклад, як послідовних невеликих покращень продукції; стрибкоподібних технологічних інновацій; прискорень процесу НДДКР за допомогою залучення до роботи зовнішніх організацій.
  • Ескіз
    Публікація
    Управління стратегіями комерціалізації інтелектуальних технологій
    (Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського", 2023) Маслак, Марія Володимирівна; Кобєлєва, Анна Валеріївна; Перерва, Петро Григорович
    У статті розглянуто теоретико-методологічні засади формування та використання стратегій комерціалізації інтелектуальних технологій. Для практичного використання запропоновано шість базових стратегій, які знайшли найбільш широке використанні в практиці введенні в господарський обіг результатів інноваційної діяльності промислових підприємств. До таких стратегій авторами віднесено використання інтелектуальних технологій у власному виробництві; продаж прав власності; ліцензування; стратегічний альянс; спільне підприємство; створення виділеного підприємства. Розглянуто науково-методичну сутність кожної з пропонованих стратегій комерціалізації, сформовано блок-схему використання їх в практичній діяльності. Особливу увагу приділено розгляду стратегії комерціалізації інтелектуальних технологій з використанням виділених підприємств у формі спін-офф або спін-аут (spin-off / spin-out), що потребує окремого обговорення через відмінності у визначеннях.
  • Ескіз
    Публікація
    Трансфер об'єктів інтелектуальної власності з використанням матриці інноваційних амбіцій
    (2022) Маслак, Марія Володимирівна
    Розроблено комплексну матрицю інноваційних амбіцій, яка представляє собою шестикомпонентну модель із вертикальною віссю, що стосується того, де організація конкурує (від обслуговування існуючих ринків/споживачів у нижній частині, виходу на суміжні ринки в середині та створення нових ринків у верхній частині) і горизонтальною віссю, яка стосується типу використовуваних продуктів/активів (використання існуючих продуктів, додавання додаткових продуктів і розробка нових продуктів/активів).
  • Ескіз
    Публікація
    Методологічні засади маркетингового забезпечення комерціалізації інтелектуальної власності
    (Одеський національний політехнічний університет, 2022) Перерва, Петро Григорович; Маслак, Марія Володимирівна; Кобєлєва, Анна Валеріївна
    Розглянуто теоретико-методологічні питання маркетингового забезпечення інтелектуальних технологій. Проведено дослідження сутності терміну «інтелектуальна власність» та на основі узагальнення існуючих пропозицій різних дослідників надано авторське визначення цієї дефініції. Категорію «інтелектуальна власність» запропоновано розуміти як систему відносин, що виникають у процесі створення та використання інтелектуального продукту, а також розподілу результатів цього використання. У цьому визначенні поєднані ключові складові системи відносин власності: права володіння, користування та розпорядження об'єктами власності, а також головна характеристика об'єктів – їхня приналежність до інтелектуального продукту. Основною складовою маркетингового забезпечення інтелектуально-інноваційних технологій визначено ступінь та ефективність їх комерціалізації.
  • Ескіз
    Публікація
    Інтелектуальна власність як категорія комерціалізації інновацій
    (Сумський державний університет, 2022) Маслак, Марія Володимирівна
    Доведено, що для потреб комерціалізації результатів інноваційної діяльності машинобудівних підприємств надзвичайно важливу роль мають об’єкти інтелектуальної власності. Якраз їх наявність в складі інноваційної продукції та прогресивних технологічних процесів і забезпечують їм інноваційність, новизну та забезпечують комерційні результати виробничої діяльності. Виходячи з цих положень, вважаємо важливим та актуальним розгляд теоретико-методологічної сутності ІВ як економічної категорії, яка забезпечує успішність і ефективність процесів ринкової комерціалізації результатів інноваційної діяльності на машинобудівних підприємствах.