Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm
Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".
Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Управління інноваційною діяльністю підприємств агропромислового комплексу в умовах діджиталізації та розвитку електронної комерції(Національний університет "Одеська політехніка", 2024) Перерва, Петро Григорович; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Нечепоренко, Денис АнатолійовичВ статті досліджено сучасний стан та перспективи розвитку інноваційної діяльності на підприємствах агропромислового комплексу в умовах діджиталізації та розвитку електронної комерції. Визначено основні напрямки інноваційного розвитку сільськогосподарських підприємств, до яких віднесено поряд з традиційними і такі оригінальні напрямки, як агрохімічна, біологічні та генетичні дослідження. Обґрунтовано основні фактори впливу на ефективність інноваційної діяльності агропідприємств, серед яких автори відзначають науково-технічні, економіко-географічні, технологічні, інформаційно-комунікативні та політико-правові чинники. Доведено, що діджиталізація виробничо-комерційної діяльності значно підвищує ефективність управління ресурсами та процесами в агропромисловому комплексі, а впровадження електронної комерції відкриває нові ринки збуту та підвищує прибутковість підприємств.Документ Маркетингове забезпечення стратегій економічного розвитку підприємства в сфері креативної економіки(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Галяпа, Владислав Андрійович; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Перерва, Петро ГригоровичУ статті розглядається значення маркетингового забезпечення для стратегій економічного розвитку підприємств, що працюють у сфері креативної економіки. Досліджуються ключові аспекти маркетингової діяльності, які сприяють формуванню конкурентних переваг, підвищенню лояльності клієнтів та підтримці сталого розвитку. Особлива увага приділяється інноваційним підходам до аналізу ринку, розробці продуктів і комунікації з аудиторією, що є критично важливими в умовах швидкозмінного ринкового середовища. Висновки статті підкреслюють необхідність інтеграції маркетингових стратегій у загальний бізнес-план для досягнення довготривалого успіху підприємств у креативній економіці. Стаття присвячена дослідженню ролі маркетингового забезпечення у формуванні та реалізації стратегій економічного розвитку підприємств, які функціонують у сфері креативної економіки. У роботі розглядаються основні характеристики креативної економіки, зокрема її інноваційний та творчий потенціал, який забезпечує значний внесок у глобальний економічний розвиток. Автори аналізують, яким чином маркетинг сприяє створенню та підтримці конкурентних переваг для підприємств креативної індустрії, підкреслюючи важливість глибокого розуміння ринкових тенденцій, споживчих уподобань та культурних особливостей. Стаття досліджує ключові аспекти маркетингового забезпечення, такі як аналіз ринку, розробка та позиціонування продукту, управління брендом, цінова політика, комунікаційні стратегії та управління взаєминами з клієнтами. Окрему увагу приділено інноваційним підходам у маркетингу, які дозволяють підприємствам у креативній економіці ефективно реагувати на швидкі зміни ринкового середовища, адаптувати свої стратегії до нових викликів та використовувати новітні цифрові інструменти для взаємодії з аудиторією. У статті також розглядаються виклики, з якими стикаються підприємства, та пропонуються стратегії подолання цих викликів. На основі проведеного аналізу, робиться висновок про те, що інтеграція маркетингових стратегій у загальний бізнес-план є критично важливою для забезпечення довготривалого економічного зростання підприємств у сфері креативної економіки. Маркетинг не тільки сприяє підвищенню прибутковості, але й допомагає створювати сталий розвиток, що враховує соціальні та екологічні аспекти.Документ Техніко-економічна оцінка варіантів технологічного процесу складання промислових виробів(Полтавський університет економіки і торгівлі, 2024) Пономарьов, Владислав Дмитрович; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Перерва, Петро ГригоровичДоведено, що трудомісткість технологічного процесу складання визначає суму штучного часу загального складання виробів у технологічній документації по всім п операціям. Цей показник рекомендується визначати окремо по вузловому і загальному складанні виробів.Документ Дослідження інноваційних змін в розвитку електронного бізнесу(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Шаульська, Лариса Володимирівна; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Перерва, Петро ГригоровичВ статті проведено наукове дослідження існуючих підходів та до трактування терміну «електронний бізнес» та близьких до нього понять «електронна комерція», «інтернет-торгівля». Запропоновано уточнення цих понять з позицій сучасного стану розвитку електронного бізнесу в світі в цілому і в Україні зокрема. Доведено, що електронний бізнес визначається як вид особливого підприємництва, що здійснюється з використанням інформаційних технологій для ефективного перетворення комерційних зв’язків даного підприємства зі своїми стейкхолдерами з метою покращення ефективності ведення бізнес-діяльності та розвитку бізнес-процесів різних видів. Сформовано сучасну структуру електронного бізнесу, яка включає в себе характерні для сьогодення складові, кожна з яких в певній мірі відтворює певні етапи розвитку електронного бізнесу. Визначено та обґрунтовано три основні етапи еволюції розвитку електронного бізнесу та його технологій. На першому етапі розвитку електронного бізнесу підприємства він повністю інтегрується інтернет-торгівлею, тим самим надаючи можливість інтерактивної взаємодії з споживачами. На другому етапі свого розвитку електронний бізнес інтегрує свої веб-сервери та внутрішні бізнес-системи для впровадження служб та послуг електронної комерції. У системах електронного бізнесу третього етапу розвитку фокус зміщується з постачальника на споживача. Запропонована структура стадій розвитку електронного бізнесу з моменту його започаткування до сучасності в повній мірі відтворює еволюцію цього виду бізнесу.Документ Складові успіху бренду університету(2023) Мирошник, Тетяна Олегівна; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Перерва, Петро ГригоровичДоведено, що зростаючі світові тенденції, задані процесами медіатизації, тобто перебудови взаємовідносин між закладами науки та вищої освіти, з одного боку, та засобами масової інформації різних типів і рівнів, у тому числі соціальними мережами, з іншого боку, а також процеси маркетизації вищої освіти, тобто підпорядкування освіти і науки ринковим механізмам, призводять до того, що університети стикаються з необхідністю підвищення їх впізнаваності. збільшувати свою медійну присутність, формувати і розвивати свій бренд, тобто стикаються з необхідністю освоєння ресурсів сучасних медіа.Документ Формування системи моніторингу підприємницької діяльності підприємства(2023) Перерва, Петро Григорович; Кобєлєва, Тетяна ОлександрівнаУ статті розроблено методичний підхід до проведення моніторингу виробничо-комерційної діяльності проми-слового підприємства. Запропоновано дві аналітичні функції, які при їх самостійному використанні можуть бути достатньо об’єктивними, щоб відобразити економічний стан бізнесу на підприємстві. Найбільш точний результат моніторингу можна отримати при спільному використанні цих функцій. Розглянуто теоретичні та методичні засади моніторингу підприємницької діяльності, основу яких складають виробничі, комерційні та фінансові показники роботи підприємства. Розроблено методичні положення моніторингу виробничо-комерційної діяльності проми-слового підприємства. з використанням тангенціальної та арктангенціальної функції. Пропоновані функція визначені в інтервалі [-1; +1] і через їх нелінійність з’являється можливість відстежити градієнт зміни результатів виробничо-комерційної діяльності підприємства.Документ Формування та використання системи моніторингу підприємницьких ризиків як запорука сталого розвитку бізнес-структур(Донецький національний університет ім. Василя Стуса, 2023) Перерва, Петро Григорович; Шаульська, Лариса Володимирівна; Кобєлєва, Тетяна ОлександрівнаВ статті розглянуто теоретико-методичні питання моніторингу підприємницьких ризиків з метою забезпечення сталого розвитку промислового підприємства. Досліджено методологічну сутність підприємницьких ризиків та надано методичні рекомендації щодо їх моніторингу. Визначено можливості управління станом, сферами виникнення та наслідками дії підприємницьких ризиків. Запропоновано визначати підприємницький ризик підприємницький ризик як небезпеку виникнення непередбачених втрат очікуваного прибутку, доходу чи майна, коштів у зв'язку з випадковою зміною умов економічної діяльності, несприятливими обставинами. Розроблено оригінальний підхід до моніторингу підприємницьких ризиків, в основу якої покладено ієрархію структурних рівнів сталого розвитку: країна – регіон – підприємство – окремі показники сталого розвитку. Сформовано алгоритм практичного проведення моніторингу підприємницьких ризиків та визначено і обґрунтовано основні стадії його реалізації в бізнес-структурах. До основних стадій даного алгоритму віднесено стратегічну мета бізнес-структури і напрямок, по якому буде проводитися оцінка практичної реалізації моніторингової стратегії; розробка системи оцінних показників для моніторингу підприємницьких ризиків в розрізі окремих напрямків; методика оцінювання кожного показника з використанням первинної інформації; процедура порівняння фактичного стану показників економічного моніторингу підприємницьких ризиків з їх прогнозованим (бажаним) станом і оцінювання отриманих результатів цього порівняння. Запропоновано модель розрахунку інтегрального показника, який характеризує ефективність моніторингу підприємницьких ризиків в бізнес-структурі.Документ Методичні засади моніторингу показників енергетичної безпеки в діяльності бізнес-структур(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Перерва, Петро ГригоровичУ статті доведено, що система моніторингу енергетичної безпеки бізнес-структур представляє собою ефективний засіб для спостереження і забезпечення нормального функціонування різного роду економічних об'єктів та процесів. Ця економічна категорія давно і в достатньо широко використовується в сфері виробничо-підприємницької діяльності промислових підприємств. Для підвищення ефективності економіки поряд з реформами, проведеними на макрорівні, необхідно реформувати діяльність окремих підприємств як суб'єктів мікрорівня. При цьому визначається роль і значення управлінської складової функціонування промислових підприємств, заснованої на аналізі одержуваної підприємством інформації і моніторингу виробничих, збутових і управлінських процесів. Розроблено методичний підхід до проведення моніторингу енергетичної безпеки бізнес-структур. Запропоновано аналітичну моніторингову функцію, яка на може бути достатньо об'єктивною, щоб відобразити буття економічної безпеки на підприємстві. Розглянуто теоретичні та методичні засади моніторингу енергетичної безпеки, основу яких складають виробничі, комерційні та фінансові показники роботи підприємства. Існуючі системи моніторингу розглядають його можливості надзвичайно широко, включаючи антикризовий, екологічний, фінансовий, інноваційний ті інші види моніторингу. Доведено, що теорія і практика економічного моніторингу недостатньо висвітлює його можливості по відношенню до виробничо-комерційної діяльності. Запропонована змістовна послідовність етапів моніторингу фінансової та виробничо-комерційної діяльності промислового підприємства. Доведено, що оцінка підприємством своїх комерційних можливостей, стану свого цільового ринку, кон'юнктурних зрушень на ньому, визначення на ринку своєї позиції відносно товарів-аналогів та товарів-субститутів та визначення можливих перспектив і напрямків інноваційного розвитку досить ефективно можна проводити з використанням принципів і методів економічного моніторингу. Розроблено методичні положення моніторингу енергетичної безпеки промислового підприємства з використанням моніторингової функцій. Пропонована функція визначена в інтервалі [-1; +1] і через її нелінійність з'являється можливість відстежити градієнт зміни результатів енергетичної безпеки підприємства. Розмір цієї зміни і покладено в основу моніторингу рівня енергетичної безпеки промислового підприємства.Документ Стратегічне управління розвитком підприємства на засадах інтелектуальної власності(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Витвицька, Ольга Данилівна; Перерва, Петро Григорович; Ковальчук, Світлана ВолодимирівнаВ статті доведено, що ефективне управління ресурсами промислового підприємства з використанням інтелектуальних ресурсів є ключовим елементом його стратегії розвитку, незалежно від розміру та позиції на ринку. Підприємства, для яких права інтелектуальної власності є цінним активом, повинні приділяти особливу увагу побудові системи стратегічного управління ними. Це вимагає врахування питання захисту інтелектуальної власності в багатьох процесах управління, належного розподілу завдань і створення організаційних структур, процедур, положень і контрактів, визначення бюджетів і забезпечення професійного персоналу та інструментів. Аналіз існуючих публікацій дозволив зробити висновок про те, що стратегічне управління розвитком – це науково обґрунтований вплив топ-менеджменту на соціально-економічний розвиток підприємства, що забезпечує стійке зростання результатів комерційної діяльності підприємства. Доведено, що формування система управління розвитком підприємств передбачає наявність взаємопов’язаних підсистем. Запропонована низка складових системи управління розвитком промислового підприємств на засадах інтелектуальної власності. Рекомендовано базову стратегію розвитку визначати в залежності від виду моделі ринкової поведінки підприємства, яка багато в чому залежить від рівня (оцінки) зовнішнього потенціалу підприємства: високому потенціалу відповідає наступальна модель поведінки підприємства, низькому потенціалу відповідає захисна ринкова модель поведінки. Визначено, що стратегічними завданнями інтелектуальної власності є: захист від конкуренції: наявність патенту забезпечує підприємству монопольне становище на своєму цільовому ринку на протязі достатньо довгого періоду часу (до 20 років); додатковий захист: деякі патенти розробляються не з метою прямої комерціалізації; уникнення комерційний (ринкових) суперечок: підприємства мають можливість комерціалізувати свої технології на протязі тривалого терміну без наявних загроз зловживання його правами інтелектуальної власності конкурентами; основи для комерційних союзів: знайти ділових партнерів по даній бізнес-діяльності значно легше, коли підприємство має в своєму розпорядженні конкурентоспроможний патентний портфель.Документ Переваги та іструменти BTL-реклами(Полтавський державний аграрний університет, 2022) Гусакова, Анастасія Євгенівна; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Перерва, Петро Григорович
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »