Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm

Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".

Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 8 з 8
  • Ескіз
    Документ
    Організація екскурсійної діяльності
    (Моделіст, 2020) Проскурня, Олена Михайлівна
    У тексті лекцій розглядаються основні поняття з організації екскурсійної діяльності: функції та ознаки екскурсії; класифікація екскурсій; технологія підготовки екскурсії; розробка змісту екскурсії; методична розробка екскурсії; екскурсійний тур і його розробка; найпопулярніші екскурсійні тури України; організація надання послуг у тематичних парках. Видання призначене для студентів, які навчаються за спеціальністю "Туризм" (дисципліна "Організація екскурсійної діяльності") очної та заочної форм навчання.
  • Ескіз
    Публікація
    Менеджмент в сфері регіонального туризму: сучасний стан та перспективи
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Перерва, Петро Григорович; Кармінська-Бєлоброва, Марина Володимирівна; Проскурня, Олена Михайлівна
    У статті наведені основні напрями та перспективи державної регіональної політики у сфері туризму: подолання відсталості регіону за рахунок розробки регіональних програм; створення засобів суб'єктів господарювання; збереження єдиного економічного простору і загальних принципів функціонування структур туристичного бізнесу на всій території України; залучення громадськості та різних служб міст і районів регіону до процесу планування туризму; розвиток туристично-екскурсійної активності населення, освоєння туристських територій, відновлення і пристосування пам'яток історії, культури, архітектури, природи для цілей туризму, екскурсій і відпочинку; допомога в подоланні відмінностей в рівні життя населення окремих регіонів; організація і управління економікою туристського комплексу на основі кооперації громадських державних організацій і особистих можливостей громадян.
  • Ескіз
    Документ
    Туристичні перспективи України
    (Кременчуцький національний університет ім. Михайла Остроградського, 2021) Свистунова, Карина Русланівна; Проскурня, Олена Михайлівна
    Доведено, якщо усунути існуючі проблеми, спробувати змінити ситуацію в країні, знайти потрібні підходи до розвитку туризму, то туризм Україні буде нічим не гірше, ніж в будь-якій іншій країні, де туризм розвинений на високому рівні.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості державного регулювання туристичного бізнесу
    (Львівський національний аграрний університет, 2021) Проскурня, Олена Михайлівна; Перерва, Петро Григорович; Волченко, Анна Сергіївна
    Предложено дополнить список экономических функций туризма функцией сглаживания региональных диспропорций, что особенно актуально на сегодняшний день, и функцией нивелирования отклонений платежного баланса. Реализация этих функций определяет место туризма в хозяйственном комплексе страны.
  • Ескіз
    Документ
    Оцінка фінансової стійкості та інноваційних перспектив туристичного підприємства
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Матросова, Вікторія Олександрівна; Косенко, Андрій Васильович; Долина, Ірина Володимирівна; Проскурня, Олена Михайлівна
    Перехід до ринкових відносин, жорстка конкуренція в туристичній галузі вимагають вирішення нових завдань, пов’язаних з потребою в адекватному реагуванні держави на значні зміни як зовнішнього, так і внутрішнього середовища функціонування організацій індустрії туризму. Необхідність вирішення цих завдань, що в комплексі становлять важливу народногосподарську проблему, багато в чому зумовлено відсутністю сучасного організаційно-методичного забезпечення. Головною проблемою ефективного функціонування туристичних підприємств України є відсутність комплексної системи оцінки фінансової стійкості, яка б допомагала витщому керівництву туристичного підприємства виявити проблемні ділянки та ухвалити правильні та оптимальні управлінські рішення. Для аналізу та контролю фінансової стійкості туристичних підприємства використовуються системи взаємопов’язаних показники, з допомогою яких і здійснюється оцінка, планування та управління підприємством. Розглядаючи проблему удосконалення розвитку українського туризму, вважаємо за доцільне акцентувати нашу увагу також на положенні про те, що саме туристична фінансова та інноваційна конкурентоспроможність є невід’ємною складовою процесу розвитку та вдосконалення туристичної галузі в цілому по країні. Очевидно, що й туризм варто розглядати як потужний самостійний міжгалузевий господарський комплекс. Найбільш сильні та інноваційні позиції мають посідати провідні місця в самій стратегії розвитку туризму в країні, а слабкі необхідно поступово нейтралізувати з використанням фінансових та інноваційних інструментів. Перш ніж перейти до вирішення поставленої проблеми слід дати визначення фінансової стійкості. Вивчивши різноманітні трактовки цього поняття ми прийшли до висновку, що фінансова стійкість підприємства – це властивість підприємства, котра відображає в процесі взаємодії зовнішніх та внутрішніх факторів впливу: здатність досягнення стану рівноваги його фінансових ресурсів і такий ступінь їхнього використання, при якому підприємство, вільно маневруючи грошовими засобами, здатне забезпечити безперебійний процес виробництва й реалізації продукції; здатність не лише утримувати на відповідному рівні протягом деякого часу основні характеристики діяльності туристичного підприємства, але й функціонувати та розвиватися.
  • Ескіз
    Документ
    Роль і місце суб'єкта міжнародного туристичного бізнесу в підвищенні його ефективності
    (Харківський національний університет будівництва та архітектури, 2020) Чернишова, Дар'я Вячеславівна; Проскурня, Олена Михайлівна; Перерва, Петро Григорович
    Доведено, що ключове місце в системі індустрії туризму посідає, беззаперечно, турист - це будь-яка фізична особа, яка використовує, купує або має намір придбати туристичні послуги для задоволення власних потреб.
  • Ескіз
    Документ
    Теоретична сутність категорії "концептуальний підхід" до забезпечення якості обслуговування в сфері туризму
    (Запорізький національний університет, 2020) Проскурня, Олена Михайлівна; Перерва, Петро Григорович; Грідіна, Аліна Олегівна
    Доведено, що конкурентоспроможність підприємства залежить, у першу чергу, від його здатності задовольняти запити споживачів продукції, найважливішим параметром оцінки якої є якість.
  • Ескіз
    Документ
    Інтелектуально-інноваційний розвиток туристичних підприємств
    (2019) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Проскурня, Олена Михайлівна; Попов, Микола Олексійович
    Доведено, що специфіка відносин інтелектуальної власності визначає розподіл та привласнення інтелектуального доходу. Наймаючи працівника, туристична фірма привласнює його інтелектуальний капітал разом із його робочою силою, тобто у фірми виникає монополія власності як об’єкт господарювання. Особа - носій інтелектуального капіталу не має фактичного статусу його власника, оскільки така власність юридично не закріплена. Монополія приватної власності працівника на інтелектуальний капітал може виникнути при появі об’єктивованих результатів інтелектуальної діяльності, що підлягають комерціалізації та специфікації прав власності.