Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm

Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".

Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 10
  • Ескіз
    Документ
    Підходи до проведення компаративного аналізу міжнародної конкурентоспроможності
    (Національний університет "Києво-Могилянська академія", 2024) Синіговець, Ольга Миколаївна; Перерва, Петро Григорович; Прийменко, Ілля Віталійович
    В доповіді доведено, що компаративний аналіз міжнародної конкурентоспроможності (international competitiveness) є важливим інструментом для оцінки та порівняння ефективності економічних систем різних країн у глобальному контексті. Цей аналіз допомагає розуміти, як кожна країна пристосовується до міжнародних економічних умов і чинників конкуренції.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості розвитку та використання міжнародного інформаційного маркетингу
    (Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, 2023) Крамськой, Дмитро Юрійович; Синіговець, Ольга Миколаївна; Перерва, Петро Григорович
    В доповіді доведено, що поняття цифрового та інтернет-маркетингу досить тісно взаємопов'язані, що викликає труднощі в розрізненні цих понять і створює необхідність визначення їх основних функцій. Основними характеристиками інтернет-маркетингу є орієнтація на онлайн-сферу взаємодії з цільовою аудиторією, використання виключно інтернет-каналів дистрибуції та таких інструментів, як контекстна реклама, банерна реклама, email-розсилки та інформування за допомогою месенджерів.
  • Ескіз
    Публікація
    Дослідження методичних підходів до компаративного аналізу міжнародної конкурентоспроможності
    (2023) Синіговець, Ольга Миколаївна; Новік, Ірина Олексіївна; Перерва, Петро Григорович
    Доведено, що автори різних підходів до міжнародного компаративного аналізу конкурентоспроможності в основному дотримуються позиції, що оцінка конкурентоспроможності території повинна бути комплексною і враховувати різні фактори. Однак вони по-різному розставляють акценти, використовують різні групи даних і об'єднують їх в модулі, різні за змістом і характеристиками. Здебільшого автори різних теорій оцінки визнають значущими критеріями рівень і якість життя населення, інвестиційну.
  • Ескіз
    Публікація
    Компаративний аналіз міжнародної конкурентоспроможності
    (2023) Синіговець, Ольга Миколаївна; Новік, Ірина Олексіївна; Перерва, Петро Григорович
    В рамках даного дослідження була зроблена спроба розробити власну систему експертних оцінок для визначення комплексного показника конкурентної позиції регіону, що складається з 4 типів критеріїв: критерії зовнішнього середовища; критерії міжнародного середовища; техніко-економічні та фінансові; критерії ринкового середовища.
  • Ескіз
    Документ
    Проблеми управління міжнародними проектами
    (Полтавський університет економіки і торгівлі, 2023) Глізнуца, Марина Юріївна; Синіговець, Ольга Миколаївна; Перерва, Петро Григорович
    В доповіді обґрунтовано, що міжнародні стандарти формування проектів розвитку істотно відрізняються від країни до країни, і необхідно буде розглянути, які стандарти будуть використовуватися, якщо потрібно кілька стандартів. Найбільш важливі, ключові галузі для розгляду включають: політичні та правові системи; стандарти бухгалтерського обліку; стандарти якості та одиниці виміру; мовні бар'єри; зміни часових поясів; економічні умови; культурні відмінності.
  • Ескіз
    Публікація
    Постулати евристики в міжнародній системі управління інтелектуальною економікою
    (2020) Перерва, Петро Григорович; Черепанова, Вікторія Олександрівна; Новік, Ірина Олексіївна; Погорєлов, Сергій Миколайович; Синіговець, Ольга Миколаївна
  • Ескіз
    Публікація
    Міжнародний менеджмент: основні поняття
    (2020) Перерва, Петро Григорович; Черепанова, Вікторія Олександрівна; Новік, Ірина Олексіївна; Погорєлов, Сергій Миколайович; Синіговець, Ольга Миколаївна
    Міжнародний менеджмент (як наука) - це частина теорії ринкової економіки, що вивчає закономірності управлінської сфери господарюючих суб'єктів різної державної приналежності в області міжнародного обміну товарами, руху факторів виробництва, формування і фінансування міжнародної економічної політики. Міжнародний менеджмент є видом менеджменту, головними цілями якого виступають формування, розвиток та використання конкурентних переваг фірми за рахунок можливостей ведення бізнесу у різних країнах та відповідного використання економічних, соціальних, демографічних, культурних та інших особливостей цих країн та міждержавної взаємодії. У тексті лекцій розглядаються основні поняття, міжнародного менеджменту в туристичній індустрії та міжнародних економічних відносинах. Видання призначене для студентів, які навчаються за спеціальностями 292 "Міжнародні економічні відносини" та 242 "Туризм" денної та заочної форм навчання.
  • Ескіз
    Документ
    Підвищення прибутковості підприємств на основі інновацій
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Синіговець, Ольга Миколаївна
    Інноваційний розвиток формує основу виробничого процесу підприємств. Інвестиції в інновації можуть забезпечити суттєвий успіх підприємству, але ж вони і пов’язані з суттєвим ризиком. Будь яка підприємницька діяльність комерційна за своєю суттю, передбачає отримання прибутку. Підприємницька інноваційна діяльність пов’язана з вдосконаленням знань, доведенням інноваційної ідеї до розробки товару, який користується попитом на ринках, очікуваннями отримати інноваційний прибуток. Підприємець є сполучною ланкою між винаходом і інноваціями. Підприємець розробляє і реалізує інновації, готовий до ризику і відповідальний за фінансові, моральні і соціальні наслідки інноваційної діяльності. В економічному розвитку підприємництво зосереджуючись на розвитку перспективних напрямків здатне забезпечити зміну структури економіки, сприяє створенню позитивного середовища конкуренції і раціональному використанні ресурсів, є стимулом високоефективної праці. Підприємництво розглядається генератором інновацій і змін. Інноваційна складова здатна до видозмінювання. Інноваційна підприємницька діяльність включає науково -технічну, організаційну, фінансову і комерційну діяльність. Вона є найважливішою складовою просування нововведень споживачам. Вдосконалення механізму управління інноваційною діяльністю в процесі формування ринкової економічної системи передбачає створення системи розвиненого інноваційного підприємництва. Інноваційна підприємництво є діяльність, яка вимагає творчого мислення, знаходження нових рішень, розуміння взаємодії конкуруючих сил, які приймають різноманітні рішення. Інноваційна підприємництво в сучасних умов ах має вирішальне значення в забезпеченні економічного зростання, конкурентоспроможності, створенні робочих місць і вирішенні соціальних проблем. Виявлено, що розвиток інноваційного підприємництва визначає система таких передумов, як нормативна база і державна підтримка, ринкове середовище і кон’юнктура ринку, доступ до ресурсів (фінансові, людські, інформація і знання), підприємницькі здібності і культура. Інноваційна підприємництво є сферою діяльності інноваційних, молодих і швидкорозвиваючихся, малих і середніх підприємств. Проведено дослідження причин низької прибутковості і проблем забезпечення прибутковості інновацій підприємств. Розкрито основні напрями дій сучасних підприємств задля підвищення рівня рентабельності. Визначено рекомендації підвищення прибутковості інновацій. Зроблно висновок, що основними факторами, визначаючими прибутковість інновацій, є початкові витрати, швидкість реалізації, масштаб інновацій, додаткові витрати.
  • Ескіз
    Публікація
    Міжнародний трансфер та комерціалізація технологій: дослідження термінології та методів управління
    (Триторія, 2020) Перерва, Петро Григорович; Черепанова, В. І.; Новік, Ірина Олексіївна; Погорєлов, Сергій Миколайович; Синіговець, Ольга Миколаївна
  • Ескіз
    Публікація
    Міжнародні економічні відносини: бакалаврський курс. Частина 2, том 1
    (ФОП Іванченко І. С., 2019) Посохов, Ігор Михайлович; Жадан, Юлія Володимирівна; Перерва, Петро Григорович; Ткачова, Надія Петрівна; Дюжев, Віктор Геннадійович; Чепіжко, Олена Володимирівна; Падалка, П. А.; Савченко, Ольга Ігорівна; Носирєв, Олександр Олександрович; Федоренко, Ірина Анатоліївна; Синіговець, Ольга Миколаївна; Новік, Ірина Олексіївна; Чмельова, Ольга Сергіївна; Сокол, Катерина Михайлівна; Гарник, Людмила Петрівна
    Навчальний посібник досліджує науково-методичні та практичні питання удосконалення наукового забезпечення глобальних трансформаційних процесів в економіці та у галузі міжнародних економічних відносин. Представлені результати досліджень стану, тенденцій розвитку та сучасних проблем інтеграційних процесів, нових методів діяльності в умовах глобальної трансформації народного господарства та формування міждержавних ринкових утворень, розроблені відповідні рекомендації. Призначена для наукових робітників, викладачів, аспірантів, студентів спеціальності 292 "Міжнародні економічні відносини" та студентів інших економічних спеціальностей Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут", а також для спеціалістів, які займаються дослідженнями проблем міжнародних економічних відносин та працюють у різних галузях економіки.