Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm

Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".

Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 14
  • Ескіз
    Документ
    Зарубіжна практика контролінгу та проблеми його впровадження на національних підприємствах
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Міщенко, Володимир Акимович; Мехович, Сергій Анатолійович; Горобець, Ірина Ігорівна
    В статті розкрита сутність контролінгу та його необхідність в сучасних умовах. Показана відмінність його від контролю. Висвітлено координуючі завдання контролера. Розглянута система контролінгового оперативного планування на прикладі зарубіжних концернів. Описані бізнес-планування й реалізація системи контролінгу. Підкреслена роль інформаційного забезпечення системи планування. Віддзеркалені фактори стримання впровадження контролінгу на підприємствах харчової галузі. Наведені приклади ефективного застосування цього інноваційного інструменту на окремих національних підприємствах. Визначені стартові можливі шляхи впровадження контролінгу на кондитерських підприємствах
  • Ескіз
    Документ
    Управлінські принципи філософії контролінгу
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Міщенко, Володимир Акимович; Мехович, Сергій Анатолійович
    Стаття присвячена розробці методологічних положень філософії контролінгу. Розкрито його організаційні та управлінські принципи. Розглянуто різні види діяльності, а також система управлінських показників. Визначено основні складові контролінгу в організаційній структурі. Надано характеристику гнучкій системі даних банків, в яких міститься інформація із системи розрахунку витрат, із системи калькулювання, із системи розрахунку прибутку та ін. Розкрито проблеми та типові недоліки впровадження контролінгу. Певну увагу приділено аналізу першочергових питань, що потребують вирішення.
  • Ескіз
    Документ
    Balansed scorecard and compliance monitoring in the field of innovative activity of industrial enterprise
    (ФОП Томенко Ю. І., 2019) Szabolcs, Nagy; Pererva, P. G.
  • Ескіз
    Публікація
    Економічна сутність стратегічного контролінгу, його місце в управлінні промисловим підприємством
    (ТОВ "Центр учбової літератури", 2021) Ходирєва, Оксана Олегівна
    У статті досліджено теоретичні концепції до трактування сутності економічної категорії "стратегічний контролінг", що нині є дуже актуальним для управління великими промисловими підприємствами. Основна мета концепції контролінгу полягає в підвищенні ефективності оперативного і стратегічного управління підприємством. Вказано, контролінг дозволяє здійснювати постійний контроль над досягненнями як стратегічних, так і оперативних цілей підприємства, згідно з цим принципом розрізняють стратегічний контролінг та оперативний контролінг. Виділено та порівняно основні характеристики стратегічного та оперативного контролінгу. Вказані основні інструменти, які використовуються при впровадженні стратегічного або оперативного контролінгу. Аналіз існуючих поглядів на поняття "стратегічного контролінгу" показує, що на сучасному етапі відсутній єдиний методологічний підхід до визначення поняття "стратегічний контролінг". Проаналізовано роботи вчених, які досліджували проблеми визначення та ключові характеристики контролінгу. Досліджено походження, еволюцію та сучасні інтерпритації поняття "стратегічний контролінг". Виявлено та узагальнено групи підходів до визначення поняття "стратегічний контролінг", визначено та наведено причини різноманіття поглядів до даного поняття. Розкрито переваги та недоліки кожного підходу до визначення економічної категорії. Згруповано та проаналізовано існуючі визначення терміну "стратегічний контролінг". Розроблено авторське визначання поняття "стратегічний контролінг". Визначено задачі стратегічного контролінгу у системі стратегічного управління промисловим підприємством. Зроблено висновок, що контролінг перебуває у постійному розвитку, оскільки сучасна ринкова та економічна ситуація доволі швидко змінюється, а підприємства має пристосовуватися до неї і прогнозувати свої дії з урахуванням майбутніх змін. Його розвиток тісно пов’язаний з розвитком теорії управління підприємством. Структура контролінгу на окремому промисловому підприємстві може змінюватись в залежності від його можливостей та потреб.
  • Ескіз
    Публікація
    Контролінг: економічна сутність та категорії
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Ходирєва, Оксана Олегівна
    У статті досліджено теоретичні концепції до трактування сутності економічної категорії "контролінг", що нині є дуже актуальною для управління великими промисловими підприємствами. Проаналізовано роботи вчених, які досліджували проблеми визначення та ключові характеристики контролінгу. Досліджено походження, еволюцію та сучасні інтерпритації поняття "контролінг". Виявлено та узагальнено групи підходів до визначення поняття "контролінг", визначено та наведено причини різноманіття поглядів до даного поняття. Розкрито переваги та недоліки кожного підходу до визначення економічної категорії. Згруповано та проаналізовано існуючі визначення терміну "контролінг". Дане дослідження доводить, що через розвиток теоретичної бази та практичного застосування контролінгу, його предметна галузь суттєво розширилася, що призвело до зміни поглядів на його сутність. З аналізу концепцій контролінгу випливає, що в часових рамках існування кожної концепції у поняття "контролінг" вкладалося різне значення. Проте кожна наступна концепція розвиває попередню, акцентуючи увагу, на актуальних для сьогодення моментах. Основна мета концепції контролінгу полягає в підвищенні ефективності оперативного і стратегічного управління підприємством. Аналіз існуючих поглядів на поняття "контролінгу" показує, що на сучасному етапі відсутній єдиний методологічний підхід до визначення поняття "контролінг". Розроблено авторське визначання поняття "контролінг". Кожна з сучасних концепцій має раціональний підхід, але робить акцент на окремих теоретичних або практичних аспектах контролінгу. Досліджено зміну тлумачення категорії контролінгу залежно від впливу факторів функціонування ринкового середовища. Зроблено висновок, що контролінг перебуває у постійному розвитку, його розвиток тісно пов’язаний з розвитком теорії управління підприємством.
  • Ескіз
    Документ
    Технология эффективного управления временем менеджера
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Матросов, Александр Дмитриевич; Матросова, Виктория Александровна; Доуртмес, Филипп Александрович
    Решение нескончаемых управленческих задач стратегического и тактического характера практически полностью наполняют жизнь современного менеджера. Для реализации этих задач менеджеру, как правило, катастрофически не хватает времени. Тем не менее время это управляемый и регулируемый процесс. Управлять временем может тот, кто умеет управлять собой, окружающими и активно воздействовать на обстоятельства. Для эффективного управления временем менеджеру необходимо уметь отделять главное от второстепенного, соизмерять желаемое, возможное и необходимое, окружать себя деловыми людьми. Одним из направлений при формировании эффективной системы управления собственным временем для менеджера является определение целей на разные периоды и организация контроля за ходом их реализации. Важным направлением эффективного использования менеджером своего времени является делегирование. При этом освободившееся время позволяет ему более активно решать стратегические задачи и концентрировать внимание на важнейших аспектах работы. Одновременно делегирование полномочий позволяет развивать и использовать творческий и инновационный потенциал сотрудников, расширять опыт подчиненных и повышать их мотивацию к трудовой деятельности. Роль менеджеров не должна сводиться только к управлению и стимулированию, она должна быть больше направлена на поощрение проявления инициативы. Однако у менеджеров зачастую возникают преграды к делегированию. Это вызвано страхом потери собственной репутации или контроля над ситуацией при делегировании. В целях снижения роли преград к делегированию необходимо сформулировать четкие правила делегирования полномочий. Эти правила должны включать управленческую ответственность за менеджером в части выбора исполнителя и наделения его необходимыми полномочиями, помощь в выполнении задания и контроль за выполнением задания. Передать подчиненному исполнительскую ответственность в виде права на самостоятельные решения и свободу маневра в пределах полномочий.
  • Ескіз
    Документ
    Вплив IT на розвиток туристичної галузі
    (НТУ "ХПІ", 2018) Погорєлов, Сергій Миколайович
    Сучасні комп'ютерні технології активно впроваджуються в сферу туристського бізнесу, їх використання стає невід'ємною умовою успішної роботи. Відомий вислів "Хто володіє інформацією, той володіє світом" особливо актуально для сфери туристичного бізнесу, оскільки саме оперативність, надійність, точність, висока швидкість обробки і передачі інформації багато в чому визначають ефективність управлінських рішень в цій області. Реалізація цих умов можлива тільки в рамках використання інформаційних комп'ютерних систем. Повноцінна інтеграція України в світовий туристський бізнес вимагає найшвидшої реалізації сформульованих задач і є необхідною умовою створення і просування сучасних туристських продуктів. Загальна тенденція упровадження інформаційних технологій у сфері туризму, активна робота ряду комп'ютерних фірм, що спеціалізуються в цій області, свідчать про хороші перспективи цього напряму.
  • Ескіз
    Публікація
    Менеджмент підприємств у сучасних умовах ведення господарської діяльності
    (НТУ "ХПІ", 2018) Погорєлова, Тетяна Олексіївна; Андренко, Катерина Вадимівна; Новікова, Юлія Геннадіївна
    В статті розглянуті особливості менеджменту підприємства у сучасних умовах ведення господарської діяльності. Менеджмент – це важлива і багатогранна сфера діяльності, від якого в значній мірі залежать і ефективність виробництва, і якість обслуговуванн я населення. Упровадження ринкових відносин у практику господарювання вимагає принципової зміни методів управління на всіх рівнях управлінської ієрархії. Це висуває необхідність вивчення нових підходів і форм управління, зокрема, менеджменту як особливого типу управління.
  • Ескіз
    Документ
    Организация труда комплаенс-службы в структуре управления предприятием
    (Белорусский национальный технический университет, 2018) Кобелева, Татьяна Александровна
    В статье рассмотрены вопросы формирования служб комплаенс на промышленных предприятиях. Обобщен опыт использования комплаенс функции, который показывает, что там, где система комплаенс является неотъемлемой частью корпоративного управления, возникают реальные предпосылки к росту конкурентоспособности предприятия и его продукции. Доказано, что содержание программы деятельности службы комплаенс должно определяться в соответствии с конкретными требованиями промышленного предприятия. Определено ее место в структуре управления предприятий, использующих комплаенс службу, разработана система взаимодействия службы комплаенс с производственными и управленческими подразделениями. Такое взаимодействие позволяет своевременное выявление комплаенс рисков и их уменьшение или полное устранение. Предложена структура должностей комплаенс службы и определены их должностные функции.
  • Ескіз
    Документ
    Compliance-technologies in marketing
    (Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Humanistyczna, 2018) Kobielieva, Tetiana; Kocziszky, György; Veres Somosi, Mariann
    The scientometric analysis of the term "compliance" is used in the article, which is used to denote the organization's continuous efforts to comply with all local and foreign laws, regulations and rules applicable to its activities, including its own internal corporate policies and procedures. For many years, compliance has been emphasized solely in industries that are traditionally tightly regulated, such as health care and financial services. However, after the anti-corruption legislation came into force in Ukraine and Hungary, all industries began to be regulated quite rigidly, and for each legal entity (or division) there was a need for strict monitoring of compliance by industrial enterprises with countless existing laws, regulations and regulations. Ultimately, the essence of a reliable compliance program is not only to avoid investigations, but mostly to shape the ethical environment in which the business will prosper. At present, compliance technologies are increasingly being used in the marketing activities of industrial enterprises.