Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm

Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".

Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 376
  • Ескіз
    Документ
    Маркетинг і логістика в умовах цифрової трансформації економіки України: перспективи і проблеми
    (Видавництво Львівської політехніки, 2024) Ілляшенко, Сергій Миколайович
    Запропонована періодизація етапів цифрової трансформації економіки України. Виконано аналіз перспектив і проблем розвитку маркетингу і логістики на виділених етапах.
  • Ескіз
    Документ
    Завдання маркетингу на етапах життєвого циклу інноваційного продукту
    (Одеська політехніка. ТЕС, 2024) Ілляшенко, Сергій Миколайович
    Окреслено завдання маркетингу інновацій на етапах життєвого циклу інноваційного продукту
  • Ескіз
    Документ
    Ризики у маркетингу інновацій
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Ілляшенко, Сергій Миколайович
    Окреслено основні фактори ризику в маркетингу інновацій. Обґрунтовано необхідність багатофакторної оцінки ризиків в маркетингу інновацій для розроблення за її результатами системи заходів спрямованих на їх зниження.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз споживача в епоху війни в Україні: виклики та можливості для маркетингових стратегій підприємств України
    (ФОП Томенко Ю. І., 2023) Анопа, Антон Станіславович; Ілляшенко, Сергій Миколайович
  • Ескіз
    Публікація
    Університети як елементи інфраструктури ринку знань і інноваційної інфраструктури
    (Візаві, 2024) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Шипуліна, Юлія Сергіївна
    Розкрита роль університетів як елементів інфраструктури ринку знань і, одночасно, елементів інноваційної інфраструктури.
  • Ескіз
    Документ
    Повоєнне відновлення і розвиток економіки України на засадах цифровізації: аналіз готовності
    (Національний університет "Запорізька політехніка", 2024) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Ілляшенко, Наталія Сергіївна
    Отримані результати розвивають і поглиблюють засади інформаційно-аналітичного забезпечення організаційно-економічного механізму управлін-ня стратегіями повоєнного відновлення і розвитку економіки України на заса-дах цифровізації. Їх практична реалізація сприятиме підвищенню ефективно-сті управління розробленням і реалізацією стратегій повоєнного відновлення і розвитку економіки України на засадах цифровізації.
  • Ескіз
    Публікація
    Управління маркетинговими ризиками комерціалізації радикальних інновацій на етапі формування первинного попиту
    (Державний університет "Одеська політехніка", 2024) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Шипуліна, Юлія Сергіївна; Ілляшенко, Наталія Сергіївна
    Розроблено методичні засади управління ризиками комерціалізації радикальних інновацій на етапі формування первинного попиту. Розкрито їх сутність і спонукальні причини прояву. Запропоновано підходи до зниження рівня ідентифікованих ризиків: підвищення рівня споживчої готовності цільових споживачів –для ризику несприйняття інновацій; удосконалення системи мотивації чи коригування складу суб’єктів інноваційного процесу –для ризику інноваційної неготовності
  • Ескіз
    Публікація
    Проблеми і перспективи дистанційного навчання в умовах повоєнного відновлення і технологічних трансформацій економіки України
    (ФОП Лібуркіна Л. М., 2024) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Шипуліна, Юлія Сергіївна; Семенютін, Артем О.
    Стаття присвячена визначенню актуальних проблем і перспектив розвитку дистанційного навчання в умовах повоєнного відновлення та інноваційного зростання національної економіки України з урахуванням технологічних трансформацій, спричинених упровадженням цифрових технологій четвертої промислової революції. Виконано групування визначених проблем за причинами їх прояву: породжені війною, які обмежують чи унеможливлюють навчання студентів/слухачів у аудиторіях; породжені змінами на ринку праці під впливом цифрових технологій четвертої промислової революції; породжені необхідністю адаптації закладів вищої освіти до зміни умов зовнішнього макро- та мікросередовища. Окреслено важливу роль дистанційного навчання у вирішенні кожної із зазначених груп проблем. Виконано SWOT-аналіз перспектив і проблем розвитку дистанційного навчання в Україні в умовах війни та повоєнного відновлення. Проведено кількісне оцінювання факторів впливу зовнішнього та внутрішнього середовища, відповідно: ринкових можливостей і загроз, сильних і слабких сторін дистанційного навчання. Результати оцінювання можуть бути використані як інформаційно-аналітичне забезпечення для обґрунтування стратегій розвитку дистанційного навчання в системі вищої світи України. Запропоновано рекомендації щодо напрямів удосконалення дистанційного навчання в повоєнній Україні в розрізі окремих його характеристик у контексті адаптації до умов четвертої промислової революції та формування цифрової економіки. Результати дослідження поглиблюють засадничі аспекти менеджменту вищої освіти, зокрема з позицій удосконалення підходів до вибору пріоритетних траєкторій розвитку дистанційного навчання на засадах його цифровізації для вирішення актуальних проблем кадрового забезпечення повоєнного відновлення та інноваційного розвитку економіки України в умовах технологічних трансформацій, спричинених четвертою промисловою революцією.
  • Ескіз
    Документ
    Digitalization of logistics to solve the problems of its development in the conditions of the post-war recovery of Ukraine’s economy
    (ДВНЗ "Український державний хіміко-технологічний університет", 2024) Illiashenko, Sergii; Shypulina, Yuliia; Illiashenko, Nataliia; Golysheva, Ievgeniia
    The article is devoted to the development of recommendations for the digital transformation of domestic logistics to solve the current problems of its development in the conditions of post-war recovery, as well as the development of Ukraine’s economy. Based on the analysis of military actions’ impact on the logistics infrastructure and the logistics practices during the war with Russia, the study identifies two main problems of domestic logistics. Additionally, it considers the requirement for post-war recovery and economic growth to transition to an innovative development path. The first group includes problems caused by the war. The second is the problem of adapting logistics systems to the conditions of post-war recovery and innovative development of Ukraine’s economy. Recommendations have been developed to analyze and solve these groups of problems by addressing them, their consequences, and the digital technologies that can mitigate them. Appropriate tables for making managerial decisions regarding the digital transformation of logistics systems and their elements have been created. A consolidated scheme is proposed, outlining the sequence and content of management procedures. This scheme guides the selection of digital technologies to address the problems identified. It helps form relevant strategies based on digitalization. The obtained scientific and applied results, conclusions, and recommendations collectively deepen the principles of managing the digital transformation of logistics systems as a way to solve the problems of their development in the conditions of post-war recovery and the transition to innovative growth of the economy of Ukraine. They also contribute to the formation of the information and analytical base of the organizational and economic management mechanism for the development of logistics systems in the digital economy. Further research should be aimed at developing the methodological foundations of formalized management of the processes of digital transformation of domestic logistics to ensure its development in the conditions of the post-war recovery of Ukraine’s economy in line with the concept of innovative growth.
  • Ескіз
    Документ
    Роль інтелектуального капіталу у забезпеченні економічної безпеки України
    (Національний університет "Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка", 2024) Ілляшенко, Сергій Миколайович
    Отримані результати висвітлюють роль інтелектуального капіталу у забезпеченні економічної безпеки економіки України у розрізі її основних складових. Виділено актуальну проблему збереження і забезпечення зростання рівня інтелектуального капіталу в умовах війни і повоєнного відновлення, яка полягає у суттєвому зменшенні його головної складової – людського капіталу. Окреслено основні фактори, що спричинили цю проблему, а також напрями спрямування зусиль щодо її вирішення.