Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm

Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".

Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 29
  • Ескіз
    Документ
    Повоєнне відновлення і розвиток економіки України на засадах цифровізації: аналіз готовності
    (Національний університет "Запорізька політехніка", 2024) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Ілляшенко, Наталія Сергіївна
    Отримані результати розвивають і поглиблюють засади інформаційно-аналітичного забезпечення організаційно-економічного механізму управлін-ня стратегіями повоєнного відновлення і розвитку економіки України на заса-дах цифровізації. Їх практична реалізація сприятиме підвищенню ефективно-сті управління розробленням і реалізацією стратегій повоєнного відновлення і розвитку економіки України на засадах цифровізації.
  • Ескіз
    Документ
    Digitalization of logistics to solve the problems of its development in the conditions of the post-war recovery of Ukraine’s economy
    (ДВНЗ "Український державний хіміко-технологічний університет", 2024) Illiashenko, Sergii; Shypulina, Yuliia; Illiashenko, Nataliia; Golysheva, Ievgeniia
    The article is devoted to the development of recommendations for the digital transformation of domestic logistics to solve the current problems of its development in the conditions of post-war recovery, as well as the development of Ukraine’s economy. Based on the analysis of military actions’ impact on the logistics infrastructure and the logistics practices during the war with Russia, the study identifies two main problems of domestic logistics. Additionally, it considers the requirement for post-war recovery and economic growth to transition to an innovative development path. The first group includes problems caused by the war. The second is the problem of adapting logistics systems to the conditions of post-war recovery and innovative development of Ukraine’s economy. Recommendations have been developed to analyze and solve these groups of problems by addressing them, their consequences, and the digital technologies that can mitigate them. Appropriate tables for making managerial decisions regarding the digital transformation of logistics systems and their elements have been created. A consolidated scheme is proposed, outlining the sequence and content of management procedures. This scheme guides the selection of digital technologies to address the problems identified. It helps form relevant strategies based on digitalization. The obtained scientific and applied results, conclusions, and recommendations collectively deepen the principles of managing the digital transformation of logistics systems as a way to solve the problems of their development in the conditions of post-war recovery and the transition to innovative growth of the economy of Ukraine. They also contribute to the formation of the information and analytical base of the organizational and economic management mechanism for the development of logistics systems in the digital economy. Further research should be aimed at developing the methodological foundations of formalized management of the processes of digital transformation of domestic logistics to ensure its development in the conditions of the post-war recovery of Ukraine’s economy in line with the concept of innovative growth.
  • Ескіз
    Публікація
    Урахування ризиків на етапі маркетингового обґрунтування стратегії інноваційного розвитку
    (Полтавський державний аграрний університет, 2024) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Шипуліна, Юлія Сергіївна; Ілляшенко, Наталія Сергіївна
    Розроблено методичний підхід до аналізу і урахування ризиків організації-інноватора (підприємства чи установи) на етапі маркетингового обґрунтування її стратегії інноваційного розвитку. Він дозволяє урахувати маркетингові ризики спричинені міжнародним і національним бізнес-середовищем, а також ризики суб’єктивних управлінських рішень фахівців служби маркетингу організації-інноватора, що прийняті в умовах неповної визначеності як щодо предмету рішень, так і їх можливих наслідків. Окреслено рекомендації щодо вибору варіантів рішень в системі управління стратегіями інноваційного розвитку у залежності від визначеного рівня супутнього їм ризику. Їх урахування дозволяє підвищити рівень обґрунтованості, а також шанси на ринковий успіх зазначених стратегій.
  • Ескіз
    Документ
    Logistics risks of commercialization of innovations of industrial enterprises
    (ДВНЗ "Український державний хіміко-технологічний університет", 2023) Illiashenko, Sergii; Shypulina, Yuliia; Illiashenko, Nataliia; Golysheva, Ievgeniia
    The article is devoted to the definition and systematization of logistical risks of innovations commercialization of industrial enterprises, as well as the development of approaches to quantitative assessment and consideration of these risks when justifying innovative projects. From the point of view of the logistic approach, the essence and content of the commercialization stage for various options of the innovation process, separated by the type of innovative business, the degree of radicalization of innovative activity, and the size of the industrial enterprise-innovator, have been clarified. The role of logistical support for the commercialization of innovations during the implementation of the specified options of the innovation process is revealed. The content of logistics support measures concerning procurement, production, and distribution logistics is detailed. The systematization (by environment of occurrence and factors of influence) of logistics risks of commercialization of innovative products of industrial enterprises has been carried out: risks of the macro environment (caused by the impact of its components), risks of external logistics systems (caused by the influence of their links), risks of the internal logistics system (caused by the impact of its elements), risks logistic support management systems (caused by incomplete certainty regarding the subject, conditions and consequences of management decisions). The nature of the manifestation, the degree of influence, and the possibilities of managing the selected risks are determined. A systematic approach to the quantitative assessment of logistics risks of commercialization of innovations of industrial enterprises, particularly those that have a more significant influence on the results of commercialization (risks of external and internal logistics systems), is proposed. The essence of risk management measures based on assessment results, in particular, aimed at reducing their level, is outlined. The results of the study develop and deepen the fundamental aspects of risk management of innovative projects in terms of identification, determination of the causes of manifestation, influencing factors, quantitative assessment, and minimization of logistical risks of commercialization of innovations of industrial enterprises in the permanently unstable conditions of the modern economy, caused by the fourth industrial revolution and the transformation of technological systems.
  • Ескіз
    Публікація
    Вплив міжнародного іміджу України на перспективи її повоєнного інноваційного розвитку
    (Державний університет "Одеська політехніка", 2023) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Шипуліна, Юлія Сергіївна; Ілляшенко, Наталія Сергіївна
    Досліджено вплив міжнародного іміджу України, сформованого в умовах війни з Росією, на перспективи повоєнного відновлення національної економіки в руслі концепції інноваційного розвитку. Отримані результати можуть бути використані в якості інформаційно-аналітичної бази управління міжнародним іміджом держави в контексті формування передумов її інноваційного розвитку в умовах технологічних трансформацій. Вони поглиблюють методологічні засади маркетингового забезпечення стратегій інноваційного розвитку держави.
  • Ескіз
    Публікація
    Маркетингові комунікації в системі інноваційного розвитку організацій
    (Сумський національний аграрний університет, 2023) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Шипуліна, Юлія Сергіївна; Ілляшенко, Наталія Сергіївна
    Отримані результати поглиблюють засади інноваційного менеджменту організацій, в частині урахування в системі управління маркетинговими комунікаціями і комерціалізацією інноваційної продукції, особливостей формування і реалізації основних типів стратегій інноваційного розвитку.
  • Ескіз
    Документ
    Digitalization as a direction of innovative development of Ukrainian universities in the conditions of technological transformations
    (Український державний хіміко-технологічний університет, 2023) Illiashenko, Sergii; Shypulina, Yuliia; Illiashenko, Nataliia; Golysheva, Ievgeniia
    The article is devoted to determining the prospects of digitalization as a direction of innovative development of Ukrainian universities in the conditions of technological transformations to solve the problems caused by them in the market of scientific and educational services, as well as to develop on this basis, an approach to the justification of relevant, innovative projects. The motivational reasons for the digitalization of the university as a way of its response to technological transformations are outlined and systematized according to the areas of activity. The prerequisites and specifics of the accelerated digitization of Ukrainian universities in the conditions of quarantine restrictions of COVID-19 and war and post-war recovery are determined. An analysis of the practice of using digital technologies in the educational process of some departments of universities in the North-East of Ukraine, operating in the front-line zone, was carried out. The authors clarified the digital structure of the university and the scheme of interaction of its subsystems in the digital economy in the conditions of technological transformations. In particular, in terms of determining the characteristics of external and internal channels of information and knowledge, the interaction initiates innovative changes in the university's activities through digitalization. An approach to the analysis and substantiation of the expediency of the implementation of innovative development projects of the university has been developed depending on the level of its readiness for digitalization. The authors formed a system of indicators for its evaluation, by analogy with the Network Readiness Index, which characterizes various aspects of the university's digital readiness to implement innovative development projects. In particular: technological, human, and managerial aspects of digital readiness, as well as its expected effectiveness (usefulness). The obtained results develop the principles of innovation management in the field of higher education, in terms of the development and justification of the approach to the management of digitalization of the university, as a prerequisite for its innovative development in the conditions of technological transformations and the formation of the digital economy.
  • Ескіз
    Документ
    Інтелектуальний капітал і інноваційна культура як базові передумови інноваційного розвитку
    (2023) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Ілляшенко, Наталія Сергіївна
    Отримані результати поглиблюють засадничі аспекти інноваційного менеджменту організацій в частині урахування рівнів їх інтелектуального капіталу і інноваційної культури як необхідних і достатніх умов для переходу на шлях інноваційного розвитку, а також для обґрунтованого визначення пріоритетних стратегій інноваційного розвитку організацій в умовах технологічних трансформацій спричинених І4.0.
  • Ескіз
    Публікація
    Інноваційний капітал і інноваційна культура в управлінні інноваційним розвитком підприємств в умовах технологічних трансформацій
    (ФОП Лібуркіна Л. М., 2023) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Шипуліна, Юлія Сергіївна; Ілляшенко, Наталія Сергіївна
    Метою статті є розроблення підходу до визначення стратегічних напрямів і в їх руслі стратегій інноваційного розвитку підприємства в умовах технологічних трансформацій, залежно від співвідношення рівнів його інноваційного капіталу й інноваційної культури, що розглядаються, відповідно, як сукупність інтелектуальних ресурсів і здатність їх реалізувати. Уточнено структуру інтелектуального капіталу та структуру інноваційної культури підприємства в частині коригування складу їх елементів та їх характеристик з метою урахування специфіки інноваційного розвитку в нестабільних умовах зміни технологічних укладів і четвертої промислової революції. Визначено схему взаємодії інтелектуального капіталу і інноваційної культури підприємства в процесі обґрунтування вибору перспективних напрямів, орієнтованого на знання його інноваційного розвитку і розроблення відповідних інноваційних стратегій. Вона дозволила уточнити роль базових передумов інноваційного розвитку: інтелектуального капіталу, в якому сконцентровано інтелект і знання персоналу, що є основними засобами і результатами інноваційної діяльності, а також інноваційної культури, яка забезпечує сприйняття, сприяє створенню і використанню інновацій. Запропоновано методичний підхід до оцінювання за вербально-числовою шкалою рівня інтелектуального капіталу і інноваційної культури підприємства, що розвивається інноваційним шляхом. Розроблено таблицю рішень для визначення перспективних напрямів і відповідних їм стратегій інноваційного розвитку підприємства, залежно від співвідношення оцінок рівнів його інтелектуального капіталу й інноваційної культури. Отримані результати у сукупності поглиблюють засади інноваційного менеджменту в частині удосконалення системи управління за формалізованими процедурами процесами визначення перспективних напрямів і стратегій інноваційного розвитку підприємств, з урахуванням наявних інтелектуальних ресурсів і можливостей їх реалізації в умовах зміни технологічних укладів і четвертої промислової революції.
  • Ескіз
    Документ
    Проблеми і перспективи повоєнного сталого інноваційного розвитку прикордонних територій
    (2023) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Ілляшенко, Наталія Сергіївна
    Окреслено групи можливостей і загроз, які можуть бути використані у якості інформаційної бази (зовнішні можливості і загрози) при визначенні перспективних напрямів сталого інноваційного розвитку конкретних видів діяльності чи окремих підприємств та установ (з урахуванням їх сильних та слабких сторін діяльності) на прикордонних територіях, які межують з агресором.