Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm
Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".
Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Публікація Функціонально-інформаційне розуміння HR та мотиваційного аналізу в управлінській діяльності менеджера та у бізнес-діагностичній діяльності підприємства(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Гуцан, Олександр МиколайовичУ представленій статті, на основі дослідження, логіко-аналітичних процедур та авторської точки зору сформовано функціональне розуміння необхідності здійснення діагностичних процедур широкого спектру на підприємстві. З урахуванням спрямованості дослідження, виділено провідну роль та функціональний взаємозв’язок мотиваційних та кадрових досліджень при прийнятті менеджерами відповідних якісних рішень та важливий плив цих компонент на ефективну діяльність підприємства. Представлено та надано стислий опис більш деталізованої етапності діагностичної процедури, яка була розглянута в попередніх роботах, що є більш корисним з практичної точки зору для підприємств. Приділена належна увага тому факту, що усестороннє та комплексне інформаційне забезпечення управлінського рішення, у сучасних мінливих умовах, дозволяє здійснювати його більш якісно. В статті надана формалізація інформаційного підґрунтя функціонального розуміння складових діагностичних процесів на підприємстві, з авторської точки зору. Надається авторське розуміння того, що застосування HR та мотиваційної діагностики дозволять посилити інформаційну базу в науково-технічному та економічну аспектах. Розглянуто та надано стислий опис функціонально-логічних залежностей за каскадом обраних елементів. Виявлено, що одну з важливих ролей, з огляду на функціональний вплив на ефективність прийняття ефективних рішень менеджерами у відповідності до ієрархії та спрямованості діяльності, здійснює виконання саме HR та мотиваційної аспекту діагностики, а, відповідно і необхідності їх постійного здійснення в щоденній діяльності підприємства.Публікація Визначення місця HR та мотиваційних досліджень в рамках діагностичних процесів підприємства(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Гуцан, Олександр МиколайовичУ представленій статті на основі здійсненого комплексу досліджень здійснено визначення місця HR та мотиваційних досліджень, у загальному вигляді, в рамках діагностичних процесів підприємства та їх взаємозв'язок з якісними управлінськими діями та ефективною діяльністю підприємства, з урахуванням авторської точки зору. Систематизовано, з урахуванням напрямку дослідження та авторської точки зору, складові ефективних управлінських дій та рішень. Виявлено, що кількісні та якісні діагностичні дослідження в галузі управління персоналом та мотивації його праці займають центральне місце в ефективному прийнятті рішень на підприємстві для забезпечення його сталого розвитку та потребують значної уваги з боку адміністративно-управлінського апарату. В статті також здійснено загальний розгляд етапності діагностичної процедури на підприємстві та представлено авторське розуміння діагностичної процедури з урахуванням міждисциплінарного підходу. Стисло розглянуто місце персоналу в бізнес-діагностичних процесах підприємств з позиції деяких авторі і визначено важливість та необхідність дотримання концепції управління людськими ресурсами при управлінні персоналом та здійсненні аналітико-діагностичних заходів на підприємстві. Виділено той факт напрямків діагностичних досліджень HR та мотиваційному аспекті може бути виділено значна кількість. Приділена певна увага тому факту, що для ефективного здійснення діагностичних у галузі управління персоналом та мотивації необхідна якісна профільна підготовка аналітика компанії або залучення профільних спеціалістів з кадрового та мотиваційного аудиту для підвищення його ефективності і здійснення ефективної діяльності підприємства у сучасних умовах. Таким чином, показано що ефективність діяльності підприємства знаходиться у певній залежності від кадрової та мотиваційної складової отриманої в результаті аналітично-діагностичних процедур.Документ The specificity of the marketing distribution policy; diagnostic procedures in the enterprise(2016) Illiashenko, Sergii; Syhyda, LiubovIn the article stages of marketing distribution policy diagnostics are defined. At the first stage, it is proposed to analyse factors of enterprise internal and external environment (gathering information about general trends in the markets and factors of micro-environment (customers, competitors, suppliers, intermediaries, contact audiences). It is approved that analysis of general trends of the market’s development give an opportunity to determine the state of the enterprise macro-environment. At the same time, it is defined that the greatest influence on the marketing distribution policy provide such internal subsystems of the enterprise, as material and production, information, social, marketing and financial. At the second stage of marketing distribution policy diagnostics, researchers propose to analyse the internal system of marketing distribution policy at the enterprise. It is determined that the effectiveness of marketing distribution policy can be defined basing on indicators that can be combined in the following groups: 1) indicators of the enterprise’s market share (the market share of the enterprise, the rate of the market share increase), 2) indicators of sales activities profitability (the rate of profit from sales increase (decrease), the rate of receivables increase (decrease), product profitability, sales profitability), 3) indicators of sales expenses efficiency (sales volume of expenses, the rate of sales expenses increase (decrease), the ratio of increase (decrease) in sales from the sales costs increase (decrease), the profitability of investment in marketing and sales), 4) indicators of inventory (inventory levels, the proportion of unsold commodities in the value of the produced commodities, the coefficient of inventory turnover) and 5) indicators of service level (the rate of complaints increase (decrease), the rate of concluded contracts number increase (decrease)). And the third stage of marketing distribution policy diagnostics, it is recommended to identify internal (e.g., lack of sales personnel evaluation system, risk of marketing channels incorrect choice, risk of distribution strategies incorrect selection, risk of sales activity costs increasing, low level of assortment renovation and others) and external (e.g., foreign risk, inflation risk, tax risk, political risk, risk of legislative changes, risk of target segment incorrect selection, high level of competitive forces influence and others) sales risks that affect or may affect marketing distribution policy.Документ Формування стратегій інноваційного розвитку підприємства(НТУ "ХПІ", 2011) Крамськой, Дмитро ЮрійовичДисертація присвячена актуальним питанням формування стратегій управління інноваційним розвитком підприємства з метою покращення діяльності підприємств у інноваційному секторі. На підставі аналізу існуючих досліджень уточнено зміст понять «інновації», «інноваційний розвиток» та обґрунтовано їх взаємозв’язок. Досліджено сучасні тенденції інноваційного розвитку на рівні світової економіки, національної економіки та регіональної економіки. Запропоновано концептуальну схему інноваційного розвитку машинобудівних підприємств, яка містить чотири блоки взаємопов’язаних методичних підходів. Розроблено методичний підхід до проведення діагностики інноваційного розвитку, який передбачає формування простору чинників розвитку, їх аналітичне і графічне дослідження та побудову синтетичного показника розвитку. Розроблено методичні підходи побудови показника інноваційного потенціалу та прогнозування інноваційного розвитку за трьома складовими: використання інноваційного потенціалу, інноваційний розвиток та кластер інноваційного розвитку. Запропоновано методичний підхід з формування стратегій інноваційного розвитку.