Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm
Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".
Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Публікація Проблеми і перспективи дистанційного навчання в умовах повоєнного відновлення і технологічних трансформацій економіки України(ФОП Лібуркіна Л. М., 2024) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Шипуліна, Юлія Сергіївна; Семенютін, Артем О.Стаття присвячена визначенню актуальних проблем і перспектив розвитку дистанційного навчання в умовах повоєнного відновлення та інноваційного зростання національної економіки України з урахуванням технологічних трансформацій, спричинених упровадженням цифрових технологій четвертої промислової революції. Виконано групування визначених проблем за причинами їх прояву: породжені війною, які обмежують чи унеможливлюють навчання студентів/слухачів у аудиторіях; породжені змінами на ринку праці під впливом цифрових технологій четвертої промислової революції; породжені необхідністю адаптації закладів вищої освіти до зміни умов зовнішнього макро- та мікросередовища. Окреслено важливу роль дистанційного навчання у вирішенні кожної із зазначених груп проблем. Виконано SWOT-аналіз перспектив і проблем розвитку дистанційного навчання в Україні в умовах війни та повоєнного відновлення. Проведено кількісне оцінювання факторів впливу зовнішнього та внутрішнього середовища, відповідно: ринкових можливостей і загроз, сильних і слабких сторін дистанційного навчання. Результати оцінювання можуть бути використані як інформаційно-аналітичне забезпечення для обґрунтування стратегій розвитку дистанційного навчання в системі вищої світи України. Запропоновано рекомендації щодо напрямів удосконалення дистанційного навчання в повоєнній Україні в розрізі окремих його характеристик у контексті адаптації до умов четвертої промислової революції та формування цифрової економіки. Результати дослідження поглиблюють засадничі аспекти менеджменту вищої освіти, зокрема з позицій удосконалення підходів до вибору пріоритетних траєкторій розвитку дистанційного навчання на засадах його цифровізації для вирішення актуальних проблем кадрового забезпечення повоєнного відновлення та інноваційного розвитку економіки України в умовах технологічних трансформацій, спричинених четвертою промисловою революцією.Публікація Маркетинг знань в інноваційній діяльності підприємств(ScientificWorld-NetAkhatAV, 2024) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Ілляшенко, Наталія Сергіївна; Шипуліна, Юлія СергіївнаРозкрито роль і завдання маркетингу знань (з урахуванням їх дуалізму) в інноваційній діяльності підприємств в умовах четвертої промислової революції.Документ Problems and prospects of higher education in the context of the fourth industrial revolution(Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Humanistyczna, 2022) Illiashenko, Sergii; Shypulina, Yuliia; Illiashenko, NataliiaThe article is devoted to clarifying and systematizing prospects and problems of higher education conditioned by the fourth industrial revolution. The analysis of its basic technologies influence on the system of higher education is performed. The following scheme of the analysis is used: essence of technologies; innovations created on their basis; the consequences of their introduction into industry, both positive and negative; problems and prospects for the development of the system of higher education. Based on the results of the analysis, problems and prospects of universities’ development in the conditions of the fourth industrial revolution are highlighted. Some practical aspects of Ukrainian universities development opportunities in conditions and on the basis of technologies of the fourth industrial revolution are considered.Документ Вплив технологій четвертої промислової революції на логістику промислового підприємства(2023) Ілляшенко, Сергій МиколайовичДосліджено вплив інформаційних комп’ютерних технологій на логістику промислового підприємства.Документ Перспективи цифровізації закладів вищої освіти України(Хмельницький кооперативний торговельно-економічний інститут, 2023) Ілляшенко, Сергій МиколайовичОкреслено перспективи цифровізації діяльності закладів вищої освіти України для забезпечення ефективності їх функціонування на ринку науково-освітніх послуг в умовах технологічних трансформацій четвертої промислової революції.Документ Digitalization as a direction of innovative development of Ukrainian universities in the conditions of technological transformations(Український державний хіміко-технологічний університет, 2023) Illiashenko, Sergii; Shypulina, Yuliia; Illiashenko, Nataliia; Golysheva, IevgeniiaThe article is devoted to determining the prospects of digitalization as a direction of innovative development of Ukrainian universities in the conditions of technological transformations to solve the problems caused by them in the market of scientific and educational services, as well as to develop on this basis, an approach to the justification of relevant, innovative projects. The motivational reasons for the digitalization of the university as a way of its response to technological transformations are outlined and systematized according to the areas of activity. The prerequisites and specifics of the accelerated digitization of Ukrainian universities in the conditions of quarantine restrictions of COVID-19 and war and post-war recovery are determined. An analysis of the practice of using digital technologies in the educational process of some departments of universities in the North-East of Ukraine, operating in the front-line zone, was carried out. The authors clarified the digital structure of the university and the scheme of interaction of its subsystems in the digital economy in the conditions of technological transformations. In particular, in terms of determining the characteristics of external and internal channels of information and knowledge, the interaction initiates innovative changes in the university's activities through digitalization. An approach to the analysis and substantiation of the expediency of the implementation of innovative development projects of the university has been developed depending on the level of its readiness for digitalization. The authors formed a system of indicators for its evaluation, by analogy with the Network Readiness Index, which characterizes various aspects of the university's digital readiness to implement innovative development projects. In particular: technological, human, and managerial aspects of digital readiness, as well as its expected effectiveness (usefulness). The obtained results develop the principles of innovation management in the field of higher education, in terms of the development and justification of the approach to the management of digitalization of the university, as a prerequisite for its innovative development in the conditions of technological transformations and the formation of the digital economy.Публікація Розвиток закладів вищої освіти в умовах четвертої промислової революції(Видавничий дім "Інжек", 2023) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Шипуліна, Юлія Сергіївна; Ілляшенко, Наталія СергіївнаМетою статті є визначення та систематизація перспективних напрямів і проблем розвитку закладів вищої освіти в умовах четвертої промислової революції (ПР4.0) з урахуванням впливу її основних технологій і створюваних на їх базі інновацій на ринок праці та систему підготовки кадрів. За результатами аналізу відповідно до запропонованої послідовності процедур (технології; створені на їх базі інновації; наслідки їх впровадження; впливи на ринок праці та систему підготовки кадрів) визначено і систематизовано можливості та загрози розвитку закладів вищої освіти, що спричинені впровадженням технологій ПР4.0. З їх урахуванням визначено перспективні напрями розвитку закладів вищої освіти, окреслено проблеми їх реалізації. Виконано систематизацію виділених напрямів за спонукальними причинами, що створюють умови для їх реалізації. Запропоновано принципову схему функціонування закладу вищої освіти в умовах ПР4.0 як самокерованої системи, яка за аналогією з промисловими підприємствами дозволяє об’єднати за допомогою технологій ПР4.0 в єдиний комплекс: людський потенціал (персонал і осіб, що навчаються); ресурсний потенціал (матеріальні та нематеріальні ресурси); процеси (наукові, навчальні та допоміжні) тощо. Розглянуто практичні аспекти використання передовими університетами України сприятливих можливостей інноваційного розвитку на базі технологій ПР4.0. Отримані результати в сукупності поглиблюють засадничі аспекти інноваційного менеджменту закладу вищої освіти в частині вдосконалення підходу до формування методологічної бази організаційно-економічного механізму управління стратегіями його інноваційного розвитку в умовах ПР4.0. Подальші дослідження мають бути спрямованими на розроблення методичних підходів до управління за формалізованими процедурами вибором і реалізацією стратегій інноваційного розвитку закладів вищої освіти в умовах ПР4.0, яка стрімко набирає силу.Публікація Коворкінг як важливий елемент інфраструктури ринку цифрової зайнятості в умовах війни і повоєнного відновлення(Вінницький національний технічний університет, 2023) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Шипуліна, Юлія Сергіївна; Ілляшенко, Наталія СергіївнаДосліджено роль і значення коворкінгу як важливого елементу інфраструктури цифрового ринку праці на прикладі цифрового фрілансу, що є одним з основних видів цифрової зайнятості. Відзначено істотне зростання актуальності коворкінгу для розвитку цифрового ринку праці в умовах війни і повоєнного відновлення економіки. Окреслено перспективи коворкінгу у цифровій економіці, що формується на базі цифрових інформаційних технологій четвертої промислової революції.Публікація Management of the innovative development potential of industrial enterprises in the digital economy(Український державний хіміко-технологічний університет, 2022) Illiashenko, Sergii; Shypulina, Yuliia; Illiashenko, Nataliia; Raiko, DianaThe article considers the development of the approach to complex adaptive management of the potential for innovative development (PID) of the industrial enterprise in the conditions of the formation and development of the digital economy. The impact of information computer technologies of the fourth industrial revolution on each component subsystems (including their elements) of the PID of the industrial enterprise from the standpoint of ensuring its sustainable innovative growth are determined and systematized by the nature of action (favorable or unfavorable). Approaches to purposeful management of PID component subsystems of the industrial enterprise have been developed in order to update their condition in relation to external conditions and ensure favorable internal prerequisites for innovative development in the digital economy. Their application makes it possible to reasonably align the internal possibilities of innovative development of the industrial enterprise (its PID) with the external ones in the conditions of the digital economy. The enlarged scheme has been developed that reflects the sequence and content of the formalized procedures for managing the PID of the industrial enterprise in the context of its transition to the path of innovative development in the conditions of the digital economy. It can be used as a methodological basis for the implementation of the developed approaches in the practice of innovative activity of industrial enterprises. The presented developments collectively form the approach to complex adaptive management according to formalized PID procedures of the industrial enterprise, including its component subsystems-potentials and their elements, in the context of ensuring the compliance of internal and external conditions of innovative growth of the enterprise in the digital economy. The developed approach, in contrast to the existing ones, provides the adaptive management of all components (as well as their elements) of PID in a complex, which increases the degree of coherence and validity of the management of innovative development at industrial enterprises in the digital economy.Документ Intellectual capital management of the university in the system of its innovative development(ДВНЗ "Український державний хіміко-технологічний університет", 2022) Illiashenko, Sergii; Shypulina, Yuliia; Illiashenko, Nataliia; Golysheva, IevgeniiaThe article is devoted to the development of an approach to integrated adaptive management of intellectual capital of a modern university (including individual subsystems and their elements) in the system of its innovative development in the changing technological environment and the fourth industrial revolution. The sequence and content of formalized management procedures are determined, including the determination of perspective strategic directions of scientific and educational activity of the university in the conditions of technological transformations caused by the fourth industrial revolution; assessments of the proposed methodological approach to the level of the current state of subsystems and elements of intellectual capital from the standpoint of sufficiency to ensure the innovative development of the university in selected areas; decision-making on the management of intellectual capital of the university, including its subsystems and their elements, based on the results of the assessment of their sufficiency. The conceptual scheme of adaptive management of university intellectual capital in the conditions of technological transformations in the system of its innovative development is developed. The scientific results obtained in the article deepen the principles of innovative management of scientific and educational institutions in terms of forming an approach to adaptive integrated management of university intellectual capital, as one of the main prerequisites for their innovative development in the transformation of technological systems and the fourth industrial revolution. The practical implementation of these developments will significantly increase the efficiency of management of the formation, actualization, strengthening, and use of intellectual capital of universities, to form on this basis the prerequisites for their innovative development, strengthen positions in world rankings. It will also contribute to the development of the market infrastructure of scientific and educational services and the innovation infrastructure of the state as a whole, which is especially relevant for Ukraine.