Кафедра "Облік і фінанси"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1125

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/acctfin/main

Кафедра "Облік і фінанси" створена в 2021 році на основі кафедр "Бізнес-аналітика, облік і готельно-ресторанна справа" та "Міжнародний бізнес і фінанси" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).

Кафедра "Бізнес-аналітика, облік і готельно-ресторанна справа" носила цю назву від червня 2021 року, попередня назва – "Економічний аналіз та облік". Кафедра "Міжнародний бізнес та фінанси заснована в 1996 році.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 5 докторів економічних наук, 17 кандидатів наук: 15 –економічних, 2 – технічних; 4 співробітника мають звання професора, 11 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Документ
    Фінансова безпека підприємства: аналіз стратегічних пріоритетів
    (Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2019) Мінакова, Світлана Михайлівна; Мехович, Сергій Анатолійович
    У статті проведено системний аналіз підходів до вирішення проблеми фінансової безпеки підприємства. Фінансова безпека являє такий стан підприємства, яке дозволяє забезпечити конкурентоспроможність, фінансову рівновагу, стійкість, платоспроможність і ліквідність підприємства в довгостроковому періоді. Викладена суть фінансової безпеки підприємства, яка полягає в здатності підприємства самостійно розробляти і проводити фінансову стратегію з метою забезпечення конкурентоспроможності та сталого розвитку. У структурі економічної безпеки фінансова складова займає особливе місце. Фінанси є основою будь-якої економічної системи, завдяки фінансам забезпечується реалізація поточних і стратегічних цілей і завдань. У зв’язку з цим система управління повинна враховувати альтернативні шляхи забезпечення безпеки підприємства, при цьому вибір конкретного проекту повинен відповідати фінансової стратегії і фінансової політики підприємства. Виходячи з вищевикладеного, у статті наведена система управління фінансовою безпекою підприємства та надано місце стратегії фінансової безпеки в системі економічної безпеки підприємства. Також визначено стратегічні пріоритети в системі управління фінансовою безпекою підприємства.
  • Ескіз
    Документ
    Інноваційна діяльність підприємств України в умовах національної економіки
    (ПУ "Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій", 2019) Мінакова, Світлана Михайлівна
    Стаття присвячена дослідженню тенденцій розвитку інноваційної діяльності промислових підприємств України. Зазначені негативні тенденції та бар'єри інноваційного розвитку, можливі шляхи їх подолання. Інтенсивність та результативність взаємозв’язку між наукою та промисловістю неможливо досліджувати без аналізу стану, як окремих суб’єктів процесу взаємодії, так і обставин, в яких відбувається процес. Взаємодія між наукою та промисловістю не може бути відокремлена від загальної економічної ситуації, від державної політики щодо розвитку інноваційної та науково-технологічної діяльності промисловості, а також науки. Забезпечення сталого інноваційного розвитку можливе лише при створенні виробничо-технологічних систем нового технологічного укладу, їх ріст у поєднанні із модернізацією суміжних виробництв. Розгляд та дослідження даних питань представлено у статті.
  • Ескіз
    Документ
    Принципи та перспективи участі морської транспортної галузі України у міжнародній системі морських перевезень
    (Видавничий дім "Гельветика", 2019) Мінакова, Світлана Михайлівна; Познанська, І. В.
    У статті проаналізовано сучасний стан та перспективи розвитку світових ринків морської діяльності. Для визначення перспективних напрямів морської діяльності запропоновано класифікацію ринків морської діяльності відповідно до стадій життєвого циклу судна та формулювання Морського профілю України. Визначено основні принципи державної транспортної політики у сфері інтермодальних та мультимодальних перевезень: взаємопов’язаності, ефективності, стійкості, доступності. Обґрунтовано необхідність розроблення стратегії розвитку інтермодальних та мультимодальних перевезень в Україні з визначенням ролі морського транспорту та взаємозв’язків з іншими видами транспорту. Обґрунтовано основні напрями входження на міжнародні ринки морських перевезень національних компаній країни, такі як розвиток коротких морських перевезень та автодоріг моря.
  • Ескіз
    Документ
    Проблемні аспекти визначення та коригування митної вартості товарів в Україні
    (Класичний приватний університет, 2019) Мінакова, Світлана Михайлівна; Запорожець, О. Ф.
    У статті розглянуто основні питання визначення та коригування митної вартості товарів в Україні. Значну увагу приділено визначенню сутності дефініцій "митна вартість", "фактурна вартість". Відзначено, що в переважній більшості вчені розглядають митну справу та митний контроль, проте нормативно-правові аспекти цього питання потребують подальшого дослідження. Метою даної статті є аналіз особливостей визначення, контролю та коригування митної вартості товарів в Україні. Проведено аналіз статей 52 та 54 Митного кодексу України з визначенням прав та зобов’язань уповноважених органів та суб’єктів діяльності. Визначено особливості практичної діяльності під час декларування величини митної вартості товарів. Зазначено, що судові справи найчастіше вирішуються на користь суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності. Проте в деяких випадках митниці ДФС правомірно приймають рішення щодо коригування митної вартості товарів унаслідок недоотримання підтверджуючих документів. Зазначено основні причини виникнення питань із боку органів доходів і зборів до величини митної вартості.
  • Ескіз
    Документ
    Щодо проблеми вдосконалення якості сервісу транспортно-логістичних компаній на прикладі ТЕК International Cargo Service
    (2019) Мінакова, Світлана Михайлівна; Стаднік, В. Г.
    У статті проаналізовано проблеми якості, які виникають під час надання послуг клієнтам транспортно-експедиторських та логістичних компаній. Виявлено, що для підвищення конкурентоздатності українських компаній на ринку транспортних послуг існує необхідність упровадження клієнтоорієнтованих методів в управління компанією, заснованих на сучасних інформаційних технологіях, які можуть значно вплинути на ефективність оцінки та подальше підвищення якості сервісу таких підприємств. Наведено схему та результати статистичного аналізу незадоволеності послуг клієнтами International Cargo Service H.D. У процесі дослідження проведено більш детальний аналіз за кожною з причин. На основі проведеного аналізу запропоновано формулювання програм поліпшення бізнес-процесів (BPI) та визначено сфери, що потребують удосконалення.