Кафедра "Облік і фінанси"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1125
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/acctfin/main
Кафедра "Облік і фінанси" створена в 2021 році на основі кафедр "Бізнес-аналітика, облік і готельно-ресторанна справа" та "Міжнародний бізнес і фінанси" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).
Кафедра "Бізнес-аналітика, облік і готельно-ресторанна справа" носила цю назву від червня 2021 року, попередня назва – "Економічний аналіз та облік". Кафедра "Міжнародний бізнес та фінанси заснована в 1996 році.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 5 докторів економічних наук, 17 кандидатів наук: 15 –економічних, 2 – технічних; 4 співробітника мають звання професора, 11 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Стратегія міжнародного бренд-менеджменту промислового підприємства(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Водяхіна, Маргарита Олегівна; Чекмасова, Ірина АнатоліївнаУ статті проведено дослідження стратегії міжнародного бренд-менеджменту промислового підприємства. Проаналізовано стан української промисловості. Виявлено те, що, в умовах кризи, підприємства повинні докладати більше зусиль для утримання позицій на ринку. В цьому випадку у нагоді стає розвиток бренду. Сегмент споживачів відокремлено за такими галузями як металургійна, енергетики, гірничо-збагачувальна, машинобудівна, нафтохімічна, папероробна і харчова. При формуванні стратегії бренду потрібно враховувати такі аспекти як те, що діяльність підприємств на промислових ринках зазвичай відбувається на засадах В2В продажів, також важливою особливістю подібно підходу є те, що компанії працюють не на кінцевого споживача, а на інших юридичних осіб різних сфер і галузей діяльності. Бренд на ринку В2В виконує функції «гарантії якості», «надійності», «довгострокових відносин». Просування промислової продукції за допомогою реклами є неефективним, доцільно використовувати зв'язки з громадськістю та прямий маркетинг. При виконанні роботи використовувалися такі методи: структурно-функціональний аналіз – для дослідження зв’язку між основними факторами ринку В2В та формування брендингу, статистичний аналіз – для дослідження динаміки основних показників підприємства, фінансовий аналіз – для оцінки фінансового стану підприємства, порівняльний аналіз – для порівняння брендів конкурентів із даним підприємством. Запропоновано стратегію бренд-менеджменту міжнародної компанії з урахуванням особливостей функціонування промислових ринків. Впровадження рекомендацій, наданих у роботі, дозволить створити сильний бренд, та, як результат, створити репутацію надійного постачальника, зміцнити відносини із існуючими клієнтами та збільшити кількість кінцевих споживачів. Розрахований бюджет програми просування та проведена оцінка ефективності запропонованої стратегії свідчать, що впровадження бренду на підприємстві дозволить отримати додаткові прибутки у наступному році. Отже, за результатами проведеного аналізу можна зробити висновок, що запропонована стратегія бренду для промислового підприємства є ефективною та необхідна підприємству для подальшого розвитку та фінансової безпеки.Документ Проблеми та шляхи активізації інвестиційної діяльності в Україні(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Говеля, Анастасія Володимирівна; Чекмасова, Ірина АнатоліївнаУ статті досліджено сучасний стан і проблеми розвитку залучення прямих іноземних інвестицій. Автором визначено, що найбільше інвестицій в Україну вкладають такі країни, як Кіпр і деякі країни Європейського Союзу. Обґрунтовано, що іноземне інвестування є одним з найефективніших способів розвитку, економічної, соціальної, екологічної та інших сфер. Визначено, що ключовими проблемами в залученні іноземних інвестицій на сьогодні є: політична нестабільність, законодавство, високий рівень інфляції, нерозвинена і нфраструктура. Автором виявлені тенденції і досліджені перспективи розвитку залучення прямих іноземних інвестицій, що дозволяє продемонструвати динаміку інвестицій, яка вважається індикатором зміни рівня довіри і рейтингу країни в цілому. Іноземні інвестиції грають масштабніший удар в економічному розвитку багатьох країн. Підвищення економіки у значній степені забезпечує ефективну інвестиційну діяльність України, яка працює, показуючи динаміки, вкладені в інвестиції в країну, тому інвестиційний клімат у будь-яку країну виділяється з головних факторів громадсько-економічної діяльності ситуації. Таким чином, проекти, інноваційні інвестиції можуть принести величезну користь для економічного розвитку країни, допомогти вирішити економічні проблеми, тому залучити інвесторів необхідно і оправдано. Щоб підвищити інвестиційну привабливість, країна повинна виконати комплекс заходів з боку держав і справ, і як Україна потужний виробничий потенціал, завдяки чому сконцентрують посилення на реалізацію своїх конкурентних переваг. Зроблено висновки, що основними напрямками підвищення ефективності інвестиційної діяльності, в даний час і в найближчій перспективі, будуть: нова сучасна інфрасткутура, поліпщення капіталовкладень, залучення іноземних інвесторів та вдосконалення системи по дактування. Для поліпшення інвестиційного клімату України та збільшення припливу іноземних інвестицій, необхідно сприяти розвитку науки, удосконалити нормативно-правову базу в сфері інвестування, брати участь більш активно в міжнародних інвестиційних проек тах, розвиток малого і середнього бізнесу в Украині.Документ Забезпечення конкурентоспроможності української пшениці на світовому ринку(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Головко, Маргарита Валеріївна; Чекмасова, Ірина АнатоліївнаУ статті проведено дослідження показників якості м’якої озимої пшениці першого класу для продовольчих цілей за стандартами основних лідерів світового ринку зерна. Наведено порівняльну характеристику показників якості пшениці українського виробництва і пшениці, виробленої за стандартами Європейського Союзу, США і Російської Федерації. Виявлено ключові показники якості пшениці, які забезпечують міжнародну конкурентоспроможність зерна: відсоток сміттєвих домішок, натура, вологість, вміст клейковини та масова частка білка. Встановлено, що Українська пшениця, яка відповідає національним стандартам якості 2019 р., має високу конкурентоспроможність у порівнянні зі зразками зерна, представленого на основній товарній біржі Європейського Союзу MATIF, але програє світовим лідерам, США та Росії, за такими показниками якості як сміттєва домішка, склоподібність, масова частка сирої клейковини та масова частка білка. За результатами проведеного аналізу наведено рекомендовані значення основних показників якості пшениці українського виробництва задля забезпечення її високої конкурентоспроможності на зарубіжних ринках. Розроблено схему вдосконалення показників якості пшениці через впровадження відповідних заходів, які враховують фактори виробництва та особливості технології. Для підвищення міжнародної конкурентоспроможності пшениці українським виробникам пропонуються такі заходи: оновлення сепараторів, перегляд періоду сівби, підживлення добривами. Впровадження запропонованих заходів дозволить зменьшити вміст сміттєвої домішки (з 1% до 0,4%) та збільшити масову частку білка (з 14% до 14,5%), масову частку клейковини (з 28% до 32%), склоподібність (з 50% до 60%), врожайність (з 4,8 тон/га до 5,4 тон/га). В свою чергу, запропоновані рекомендації дають змогу збільшити ціну українського зерна на світовому ринку з 5000 грн до 11000 грн за тону, що значно збільшить доходи українських аграріїв та рентабельність продажів. Таким чином, впровадження рекомендацій, наданих у роботі, дозволить вдосконалити якість української пшениці, отримати конкурентні переваги і підвищити ціну зерна на світовому ринку, вийти на нові ринки збуту, збільшити доходи українських підприємств.Документ Спосіб регулювання витрат текучого середовища в розгалужених системах(Виробничо-видавничий комбінат "Патент", 1994) Чекмасов, Анатолій Васильович; Чекмасова, Ірина АнатоліївнаСпособ регулирования расхода текучей среды в разветвленных системах, при котором осуществляют по одной ветви слив части текучей среды через переливной элемент с фиксированным перепадом давления, а также перепуск текучей среды по другой ветви к исполнительному механизму через последовательно включенные клапан с регулируемым проходным сечением и дроссель, причем регулирование проходного сечения клапана осуществляют за счет формирования в его камерах управления перепада давлений, для чего подают в одну из камер сигнал давления с выхода дросселя, отличающийся тем, что для формирования перепада давлений в другую камеру управления подают сигнал давления со входа указанного клапана.Документ Розробка моделі управління валютними ризиками на підприємстві – суб'єктів ЗЕД(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2011) Неговська, О. А.; Чекмасова, Ірина АнатоліївнаДокумент Методи управління ризиками зовнішньоекономічної угоди(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2010) Рябошапка, А. В.; Чекмасова, Ірина АнатоліївнаДокумент Методи управління портфелем продукції підприємства(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2010) Боярська, М. В.; Чекмасова, Ірина АнатоліївнаДокумент Аналіз методів управління валютними ризиками в міжнародних розрахунках(2010) Неговська, О. А.; Чекмасова, Ірина АнатоліївнаДокумент Аналіз методів управління валютними ризиками в міжнародних розрахунках(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2012) Неговська, О. А.; Чекмасова, Ірина АнатоліївнаДокумент Методи управління портфелем продукції підприємства(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2012) Боярська, М. В.; Чекмасова, Ірина Анатоліївна