Кафедра "Облік і фінанси"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1125

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/acctfin/main

Кафедра "Облік і фінанси" створена в 2021 році на основі кафедр "Бізнес-аналітика, облік і готельно-ресторанна справа" та "Міжнародний бізнес і фінанси" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).

Кафедра "Бізнес-аналітика, облік і готельно-ресторанна справа" носила цю назву від червня 2021 року, попередня назва – "Економічний аналіз та облік". Кафедра "Міжнародний бізнес та фінанси заснована в 1996 році.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 5 докторів економічних наук, 17 кандидатів наук: 15 –економічних, 2 – технічних; 4 співробітника мають звання професора, 11 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 44
  • Ескіз
    Документ
    Financial justification for the use of innovative digital marketing tools
    (Sumy State University, 2024) Tataryntseva (Kurbatova), Yuliia; Manoylenko, Oleksandr; Shmatko, Nataliia
    This article presents a comprehensive study aimed at analysing the impact of innovative digital marketing tools on the promotion of dairy products. This study is relevant because of the rapid dynamics of the digital environment and the need for enterprises to adapt to new marketing trends. The article investigates the feasibility of using innovative digital marketing tools in accordance with the segments of the target audience on the basis of the definition of their values. The main problem is the lack of scientific justification for the choice of innovative digital marketing tools for potential audiences, as well as the analysis of the feasibility of digital marketing costs. The hypothesis of the study is that, on the basis of the analysis of the values of consumer groups, as well as the analysis of the feasibility of marketing costs, it is possible to select the most relevant innovative digital marketing tools. The main purpose of the study is to justify the use of innovative digital marketing tools on the basis of consumer values, as well as to justify the feasibility of digital marketing costs on the basis of the analysis of financial statements. The methodology included cluster analysis of the target audience and analysis of financial ratios. One of the key stages of the study was the cluster analysis of the target audience, which allowed us to identify different consumer segments with different needs and values. Three clusters of consumer audiences in the dairy industry were identified, the corresponding values of customers in the clusters were substantiated, and recommendations for identifying innovative digital marketing tools were proposed, taking into account the feasibility of the marketing costs of the enterprise. The key coefficients for making informed management decisions on the feasibility of digital marketing costs are allocated. By analysing these coefficients, an enterprise can assess its financial capabilities and make a decision on how to invest in innovative digital marketing tools. This allows enterprises to make informed decisions about investing in digital marketing, minimizing financial risk and increasing the chances of successful implementation of marketing strategies. This study significantly adds to the body of knowledge in the field of digital marketing by offering a scientifically based approach to the selection of innovative marketing tools on the basis of the analysis of consumer value and the financial feasibility of costs. The practical application of the research results lies in the ability of dairy enterprises to promote their products online on the basis of a thorough selection of innovative digital marketing tools, reducing financial risk. This creates a basis for further research in the field of digital marketing, particularly in the context of the integration of innovative digital marketing tools and their impact on consumer behaviour.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні матеріали до виконання контрольної роботи з дисципліни "Соціально-трудові відносини в організації облікової діяльності"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Юр'єва, Ірина Анатоліївна
    Дисципліна "Соціально-трудові відносини в організації облікової діяльності" є важливою складовою підготовки фахівців у сфері бухгалтерського обліку, аудиту та управління. Вона вивчає взаємозв'язок між соціально-трудовими аспектами та організацією праці в контексті облікової діяльності. Даний курс покликаний забезпечити студентів знаннями про правові, соціальні, економічні та психологічні аспекти трудових відносин, що впливають на ефективність управління організаціями, зокрема в бухгалтерських та аудиторських службах.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання самостійної роботи з навчальної дисципліни "Аналіз і прогнозування ризиків в діяльності підприємств"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Юр'єва, Ірина Анатоліївна
    Мета освітнього компоненту «Аналіз і прогнозування ризиків в діяльності підприємств» опанування здобувачами вищої освіти систематизованого комплексу знань щодо ідентифікації ризику та управління ним, набуття практичних навичок вимірювання ступеня ризику та вибору способу його усунення. Завдання навчальної дисципліни «Аналіз і прогнозування ризиків в діяльності підприємств» полягають у вивченні дисципліни і подальшому грамотному використанні основних принципів, методів та новітніх підходів з питань щодо вирішення наукових задач, що стосуються управління ризиками в економіці, менеджменті та бізнесі; набуття вмінь використовувати ключові аспекти аналізу і прогнозування ризиків в діяльності підприємства; запобігання виникнення ризиків неефективної реалізації в діяльності підприємства; обґрунтування шляхів та заходів уникнення та попередження загроз суб’єкту господарювання.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки щодо виконання практичних робіт з навчальної дисципліни "Аналіз і прогнозування ризиків в діяльності підприємств"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Юр'єва, Ірина Анатоліївна
    Діяльність будь-якого виробничого підприємства пов'язана з певними ризиками – фінансовими, природними, екологічними, політичними, транспортними, майновими, виробничими, торговими, комерційними, інвестиційними, ризиками, пов'язаними з купівельною спроможністю грошей, інфляційними і дефляційними, валютними, ризиками ліквідноті, упущеної вигоди, зниження прибутковості, прямих фінансових утрат, процентними, кредитними, біржовими, селективними. Іншими словами, із внутрішніми ризиками, які формуються в процесі управління виробництвом, і зовнішніми ризиками, чинники яких знаходяться в зовнішньому середовищі підприємства. Наявність такої величезної кількості різновидів ризиків, які є специфічними для кожного окремого підприємства, обумовлює необхідність їх аналізу, обліку та управління. Ризик є невід'ємною частиною будь-якої підприємницької діяльності, у тому числі і логістичної. Логістична система за будь-якої практичної реалізації – від процесу переміщення вантажів до процесів руху товару в ринковому просторі – включає безліч різнорідних елементів, функціонування яких знаходиться під впливом різних факторів і пов'язане з певним ризиком. Одним із принципів логістики є надійність, причому на мікро- і макрологістичному рівнях. Це означає, що ризик функціонування логістичної системи повинен бути зведений до мінімуму або взагалі нейтралізований. У логістиці промислового підприємства, ризики є передусім усвідомленням небезпеки, і менеджерам в області логістики необхідно вміти не тільки виявляти ризики, але й оцінювати їх, з огляду на вплив факторів ризику на результати логістичної діяльності, приймати рішення щодо захисту від ризиків. Управління ризиками логістичної діяльності підприємства включає в коло своїх проблем аналіз, оцінювання та мінімізацію ризиків та наслідків їх реалізації для цієї сфери діяльності в цілому.
  • Ескіз
    Публікація
    Роль прибутку в управлінні комерційного банку
    (Хмельницький національний університет, 2024) Колєсніченко, Анастасія Сергіївна; Артеменко, Олександр Андрійович
    Аналіз ролі прибутку в економічній системі банківського сектору дозволяє краще розуміти важливість фінансової стійкості банків та їх роль у розвитку економіки. Ефективне управління прибутком стає вирішальним фактором для забезпечення стійкості банків та економічного зростання в цілому. Прибуток для банку не лише визначає його фінансове здоров'я та стабільність, але і є ключовим чинником, що впливає на його розвиток, конкурентоспроможність та привабливість для інвесторів. Ефективне управління прибутком вимагає від банку стратегічного планування, ретельного аналізу ризиків та інвестиційних можливостей, а також постійного вдосконалення своєї діяльності з метою максимізації прибутковості та стійкості в довгостроковій перспективі.
  • Ескіз
    Публікація
    Роль оцінки фінансового стану в системі управління підприємства
    (Хмельницький національний університет, 2024) Колєсніченко, Анастасія Сергіївна; Немазана, Єлизавета Сергіївна
    Оцінка фінансового стану відіграє важливу роль в системі управління підприємством, оскільки надає керівництву важливу інформацію для прийняття стратегічних рішень. Вона дозволяє оцінити ефективність фінансово-господарської діяльності, виявити проблемні аспекти та ризики, а також визначити потенційні можливості для подальшого розвитку. Головна мета управління фінансовим станом підприємства полягає у прийнятті управлінських рішень щодо визначення шляхів формування та ефективного використання його фінансового потенціалу, що є підґрунтям для забезпечення високих темпів економічного розвитку підприємства в поточному та перспективному періодах та максимізації його ринкової вартості. Оцінка фінансового стану є ключовою для прийняття управлінських рішень, планування стратегії розвитку підприємства та контролю за фінансовою діяльністю.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки щодо виконання самостійних робіт з навчальної дисципліни "Аналітичний інструментарій фінансово-економічної безпеки"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Юр'єва, Ірина Анатоліївна; Ткаченко, Марина Олексіївна
    Самостійні завдання виконуються студентами індивідуально на основі отриманої інформації (ці джерела необхідні для виконання магістерських дипломних робіт) і відповідають вимогам типової програми курсу «Аналітичний інструментарій фінансово-економічної безпеки підприємства».
  • Ескіз
    Публікація
    Сучасний облік, аналіз та управління дебіторською заборгованістю підприємства
    (Одеській національний економічний університет, 2024) Колєсніченко, Анастасія Сергіївна; Костін, Богдан Олександрович
    Ефективне управління дебіторською заборгованістю вимагає розуміння її природи, видів та порядку обліку, аналізу саме тому дебіторська заборгованість як об'єкт бухгалтерського обліку викликає значний інтерес як у вітчизняних, так і зарубіжних науковців. Основна мета управління дебіторською заборгованістю полягає в забезпеченні фінансової стійкості та прибутковості підприємства шляхом оптимізації її розміру та структури. Аналіз дебіторської заборгованості включає оцінку її розміру і динаміки; вивчення структури дебіторської заборгованості відповідно до термінів виникнення з метою оцінки стану розрахунково-платіжної дисципліни. У сучасних умовах господарювання, які супроводжуються значною кількістю ризиків та невизначеністю, необхідно здійснювати контроль за станом розрахунків, стежити за співвідношенням дебіторської і кредиторської заборгованості підприємства. Таким чином, дебіторська заборгованість виступає важливим індикатором фінансового стану підприємства. Ефективне управління дебіторською заборгованістю в значній мірі визначає ліквідність, загальну фінансову стійкість підприємства. Підприємства мають враховувати специфіку своєї діяльності, сформульовані цілі розвитку, керуватися чинним законодавством з метою самостійного формування системи обліку дебіторської заборгованості та оптимізації аналітичного інструментарію. Це дозволить забезпечити керівний апарат достовірною, оперативною та якісною інформацією для системи управління дебіторською заборгованістю на підприємстві.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні рекомендації щодо формування організаційно-економічного забезпечення цифрового маркетингу на підприємстві
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Татаринцева (Курбатова), Юлія Леонідівна
    У статті надано методичні рекомендації щодо формування організаційно-економічного забезпечення цифрового маркетингу. Акцентовано увагу на визначенні ключових складових, таких як інформаційна, організаційна, ресурсна, маркетингова та економічна; проведено їх аналіз. Визначено наявні проблеми, які можуть виникнути під час впровадження організаційно-економічного забезпечення та висвітлено необхідність системного та гнучкого підходу для ефективного управління цифровим маркетингом на підприємстві.
  • Ескіз
    Документ
    Текст лекцій з дисципліни "Страховий менеджмент"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Татаринцева (Курбатова), Юлія Леонідівна; Назарова, Тетяна Юріївна
    Конспект лекцій містить основні питання теорії та практики страхового менеджменту. Дисципліна є однією з основних нормативних дисциплін, що викладаються студентам магістратури на п'ятому році навчання. Курс призначений для формування у студентів знань щодо підготовки та реалізації управлінських рішень, що забезпечують раціональне формування та використання потенціалу страхових компаній та гармонізацію фінансових інтересів споживачів страхових послуг, власників і персоналу страхових компаній, посередників і держав.