Кафедра "Облік і фінанси"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1125

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/acctfin/main

Кафедра "Облік і фінанси" створена в 2021 році на основі кафедр "Бізнес-аналітика, облік і готельно-ресторанна справа" та "Міжнародний бізнес і фінанси" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).

Кафедра "Бізнес-аналітика, облік і готельно-ресторанна справа" носила цю назву від червня 2021 року, попередня назва – "Економічний аналіз та облік". Кафедра "Міжнародний бізнес та фінанси заснована в 1996 році.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 5 докторів економічних наук, 17 кандидатів наук: 15 –економічних, 2 – технічних; 4 співробітника мають звання професора, 11 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Problems of accounting and valuation of fixed assets during martial law in Ukraine
    (ВНЗ "Національна академія управління", 2024) Havrys, Mykola O.; Havrys, Oleksandr M.; Tkachenko, Maryna O.
    During martial law in Ukraine, accounting for fixed assets faces significant challenges due to the ongoing war. Key issues include the destruction or damage ofassets, making it difficult to assess their value and determine impairment losses. Businesses often face disruptions in operations, leading to challenges in tracking asset usage, depreciation, and maintenance. The conflict complicates asset verification, as physical inspections may be impossible due to restricted access or destroyed records. Impairment ofassets is a major concern, as companies must evaluate the reduced value or functionality ofassets, often without access to reliable data. Additionally, relocation ofassets to safer regions complicates tracking and valuation, while regulatory uncertainty around tax and depreciation rules adds further complexity. Businesses also face inflation and currency devaluation, making asset valuation even more challenging. Legalissues, such as assetseizure or expropriation, presentfurther complications, particularly in determining ownership and potential compensation. The lack of clear guidelines on accounting for war-damagedassets, combinedwith the displacement ofaccounting personnel, exacerbates these problems. Overall, businesses must adapt their accounting practices to navigate the unpredictable environment while maintaining compliance and transparency.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості бюджетного та податкового процесу в умовах воєнного стану
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Назарова, Тетяна Юріївна; Шевченко, Марина Миколаївна; Татаринцева (Курбатова), Юлія Леонідівна
    У статті досліджено та систематизовано напрями й обсяги впливу повномасштабного російського вторгнення на бюджетну та податкову систему України, зокрема на структуру й обсяг доходів і видатків бюджету, зростання бюджетного дефіциту й державного боргу, проблематика трансформації податкової системи в умовах воєнного стану. Досліджено стан та особливості виконання державного та місцевих бюджетів в період воєнного стану. Окреслено законодавчі зміни, стосовно здійснення бюджетної політики на загальнодержавному та місцевому рівнях. Встановлено взаємозв’язки і взаємозалежність бюджетної політики та податкової політики в Україні. Проведено аналіз останніх змін бюджетного законодавства у 2023 р та на 2024рік., що безпосередньо впливають на ефективність реалізації бюджетного процесу, розглянуто функції нових учасників бюджетного процесу та перші результати реформування в бюджетній сфері на регіональних рівнях. До основних проблем на етапі виконання бюджету слід віднести наступні проблеми: значна дефіцитність бюджетів та їх фінансування, суттєвий рівень Державного боргу і складність його обслуговування, невизначеність програмно-цільового методу формування бюджету. Виявлено, що не зважаючи на суттєві кроки реформування сфери державних фінансів, змістовні проблеми бюджетного та податкового процесу, в більшості, залишаються не вирішені та потребують подальшого врегулювання. Запропоновано комплекс рекомендацій, спрямованих на підвищення ефективності організації та реалізації бюджетного та податкового процесу в Україні.
  • Ескіз
    Документ
    Стратегічна концепція відбудови туристичного потенціалу України у поствоєнні часи
    (2022) Деділова, Тетяна Вікторівна; Носирєв, Олександр Олександрович; Осипова, Світлана Костянтинівна
    Статтю присвячено питанням розробки концептуальних засад відбудови туристичного потенціалу України у поствоєнний період 2022-2030 років на основі стратегічного управління. Вибір предмету дослідження зумовив необхідність розгляду сутності та змісту туристичного потенціалу у його нерозривному зв’язку з ресурсною складовою. Результати дослідження отримано на основі використання таких загальнонаукових методів, як теоретичного узагальнення, аналізу та синтезу, комплексного підходу, а також основних положень теорії стратегічного управління. Встановлено, що, виходячи з вагомості внеску туристичного потенціалу в національну економіку, відбудова туристичного потенціалу повинна відбуватися у межах державної стратегії поствоєнного відновлення та розбудови України. З цією метою надано наочне зображення таких зв’язків. Запропонований варіант стратегії поствоєнного відновлення та розбудови країни є первісною спрощеною спробою поєднання стратегічних елементів загальнонаціональної стратегії розвитку та стратегії розвитку туризму, а її розробка не суперечить вже існуючому дотепер Проекту Стратегії сталого розвитку України до 2030 року і Стратегії розвитку туризму та курортів на період до 2026 року. В межах такої стратегії було окреслено її візію та місію, стратегічні цілі держави, розкрито зміст забезпечення за окремими напрямами. Як особливість стратегії відновлення та розбудови поствоєнної України слід відзначити в її структурі рекомендацію щодо просування на міжнародному ринку туристичних послуг унікального бренду «Ukraine is new horizons». Окремо запропоновано схему планування розвитку туристичного потенціалу в межах реалізації стратегії відновлення та розбудови поствоєнної України, в якій рекомендовано здійснювати розподіл інвестиційних ресурсів за трьома рівнями: за напрямами туризму, за інвестиційними проєктами, за регіональною ознакою.