Кафедра "Облік і фінанси"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1125
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/acctfin/main
Кафедра "Облік і фінанси" створена в 2021 році на основі кафедр "Бізнес-аналітика, облік і готельно-ресторанна справа" та "Міжнародний бізнес і фінанси" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).
Кафедра "Бізнес-аналітика, облік і готельно-ресторанна справа" носила цю назву від червня 2021 року, попередня назва – "Економічний аналіз та облік". Кафедра "Міжнародний бізнес та фінанси заснована в 1996 році.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 5 докторів економічних наук, 17 кандидатів наук: 15 –економічних, 2 – технічних; 4 співробітника мають звання професора, 11 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Характеристика сутності та визначення змісту поняття фінансової стратегії підприємства(Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2018) Насібова, Ольга Вікторівна; Косарєва, І. П.; Стукало, І. М.Стаття присвячена уточненню сутності фінансової стратегії та узагальненню змісту поняття «фінансова стратегія». Предметом дослідження є визначення поняття «стратегія» і фінансова стратегія». У статті проведений аналіз понять «стратегія», «фінансова стратегія», що дало змогу надати авторське визначення цих понять. На їх основі було узагальнено зміст поняття «фінансова стратегія» та надано його визначення, що дало змогу окреслити коло предметної області для подальших досліджень. Також були наведені етапи розроблення та реалізації фінансової стратегії підприємства та надані рекомендації щодо її формування. Успіх фінансової стратегії підприємства ґрунтується на відповідності теоретичних та практичних підходів до її розроблення.Документ Формування стратегії розвитку підприємства з використанням інструментарію стратегічного контролінгу в сучасних господарських умовах(ГО "Львівська економічна фундація", 2020) Міщенко, Володимир Акимович; Другова, Олена Сергіївна; Домніна, Ірина ІгорівнаУ статті розглядаються інструменти стратегічного розвитку підприємства на засадах контролінгу. Описується стан промисловості України на прикладі Новокраматорського машинобудівного заводу (НКМЗ). Аналізується рентабельність підприємства як умова ефективного стратегічного управління формуванням, розміщенням та використанням ресурсів підприємства. Для подолання негативних тенденцій та формування стратегії перспективного розвитку НКМЗ було вирішено застосувати систему збалансованих показників. Охарактеризовано чинники зовнішнього та внутрішнього оточення підприємства у сучасних умовах господарювання. З урахуванням інтересів усіх зацікавлених груп головною метою розробки нової стратегії підприємства було його збереження, вдосконалення та розвиток. Нова стратегія розвитку має на меті збільшити вартість підприємства з досягненням матеріальних, екологічних та соціальних цілей.Документ Оцінювання і контроллінгове управління розвитком цифровізації на підприємстві(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Міщенко, Володимир Акимович; Дараган, Антон Володимирович; Другова, Олена СергіївнаВ статті розглянуто особливості четвертої промислової революції (G4). Зазначено, що складовою цієї революції є Індустрія 4.0 з безліч технологій для створення єдиного простору обміну інформацією і віртуальної візуалізації процесів і об'єктів. Вона також передбачає формування і впровадження роботизованих систем та інтернет-технологій у форматі "розумних" підприємств. Зазначено, що має місце не зовсім правильне розуміння самої суті цифрової економіки, яке значно перешкоджає успішному проведенню цифрової трансформації. Цифрова трансформація (діджиталізація) представлена як процес переходу до такого цифрового бізнесу, який використовує цифрові технології для зміни бізнес-процесів в компанії та надання нових можливостей в напрямку отримання додаткового доходу й перспектив її подальшого розвитку. Наведено порівняльний аналіз окремих підходів до побудови моделей щодо виявлення найбільш загальних та пріоритетних напрямків оцінки цифрової зрілості підприємства. Запропоновано концептуальну схему управління цифровою зрілістю підприємства. Відмічено, що стратегія слугує основою всієї цифрової трансформації і саме вона визначає фокус перетворень та цільовий рівень цифрової зрілісті підприємства, а також дає можливість оцінити ресурсні, трудові й фінансові витрати в часі і в просторі. Інструментами деталізації та реалізації стратегії є бізнес-модель, дорожня карта та відповідний їй портфель проєктів, збалансований з позицій реалізації технологічних та нетехнологічних інновацій, спрямованих на перманентне зростання цифрової зрілісті підприємства. Актуалізація бізнес-моделі є однією з найважливіших складових зростання цифрової зрілісті підприємства, яка здійснюється у напрямку розширення коопераційних взаємодій, застосування багатосторонніх платформ та створення екосистеми бізнесу. Надано рекомендації щодо проведення цифрової трансформації підприємства та підвищення його цифрової зрілісті та обґрунтовано етапи цієї роботи.Документ Вплив інноваційно-кластерного розвитку на конкурентоспроможність регіонів і країни(Jagiellonian University, Poland, 2021) Міщенко, Володимир Акимович; Авершин, Сергій ВолодимировичA quantitative assessment of innovation and cluster development using various international indices and rankings conducted by well-known world agencies. The advantages and disadvantages of the development of national clustering from the international level are revealed. The presence of a correlation between the main indicators of competitiveness is determined. The main internal problems of clustering development are described in the National Cluster Development Program until 2027 and directions for improving this process in the future. Addressing these issues requires improving the efficiency of management at all levels.Документ Еволюція і тенденції регіональної інноваційної кластерної стратегії(ГО "Львівська економічна фундація", 2021) Міщенко, Володимир Акимович; Авершин, С. В.Документ Розвиток державно-приватного партнерства в регіональних кластерах(The scientific heritage, 2021) Міщенко, Володимир Акимович; Авершин, С. В.В статті розглянуто актуальність і значення державно-приватного партнерства. Описані форми його формування й реалізації. Висвітлені проблеми розвитку змішаного партнерства. Представлені основні напрями взаємодії влади та бізнес-формувань на регіональному рівні. Віддзеркалені особливості й проблеми кластерного регіонального державно-приватного партнерства. Описано значення технологічних платформ в розвитку кластерів і регіонів. Приведено приклад функціонування інноваційного кластеру «Мехатроніка» та його можливі напрямки майбутнього розвитку.Документ Стратегічна концепція відбудови туристичного потенціалу України у поствоєнні часи(2022) Деділова, Тетяна Вікторівна; Носирєв, Олександр Олександрович; Осипова, Світлана КостянтинівнаСтаттю присвячено питанням розробки концептуальних засад відбудови туристичного потенціалу України у поствоєнний період 2022-2030 років на основі стратегічного управління. Вибір предмету дослідження зумовив необхідність розгляду сутності та змісту туристичного потенціалу у його нерозривному зв’язку з ресурсною складовою. Результати дослідження отримано на основі використання таких загальнонаукових методів, як теоретичного узагальнення, аналізу та синтезу, комплексного підходу, а також основних положень теорії стратегічного управління. Встановлено, що, виходячи з вагомості внеску туристичного потенціалу в національну економіку, відбудова туристичного потенціалу повинна відбуватися у межах державної стратегії поствоєнного відновлення та розбудови України. З цією метою надано наочне зображення таких зв’язків. Запропонований варіант стратегії поствоєнного відновлення та розбудови країни є первісною спрощеною спробою поєднання стратегічних елементів загальнонаціональної стратегії розвитку та стратегії розвитку туризму, а її розробка не суперечить вже існуючому дотепер Проекту Стратегії сталого розвитку України до 2030 року і Стратегії розвитку туризму та курортів на період до 2026 року. В межах такої стратегії було окреслено її візію та місію, стратегічні цілі держави, розкрито зміст забезпечення за окремими напрямами. Як особливість стратегії відновлення та розбудови поствоєнної України слід відзначити в її структурі рекомендацію щодо просування на міжнародному ринку туристичних послуг унікального бренду «Ukraine is new horizons». Окремо запропоновано схему планування розвитку туристичного потенціалу в межах реалізації стратегії відновлення та розбудови поствоєнної України, в якій рекомендовано здійснювати розподіл інвестиційних ресурсів за трьома рівнями: за напрямами туризму, за інвестиційними проєктами, за регіональною ознакою.Документ Обгрунтування стратегії фінансового оздоровлення аграрного підприємства(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Назарова, Тетяна Юріївна; Шевченко, Марина Миколаївна; Самохіна, Світлана СергіївнаУ статті досліджено теоретичні питання фінансового оздоровлення аграрного підприємства, як складової частини загальної системи антикризового менеджменту. Встановлено основні інструменти його реалізації, досліджено організаційно-економічний механізм (стратегія), розробку та реалізацію кожного інструменту, що має позитивно впливати на економічний розвиток підприємства через якісний підхід до його реалізації та виробничо-фінансовий потенціал. Розглянуто існуючі методи та підходи до фінансо-вого оздоровлення, зроблено оцінку кожного з можливих та описано головні його характеристики. Проаналізовано процес розробки бізнес-плану як елемента реорганізації, який має забезпечувати своєчасне реагування на зміни в економіці підприємства, аналізувати можливі відхилення від плану та визначати цільові установки підприємства як мікроекономічної системи в економіці. На основі аналізу існуючих підходів до фінансового оздоровлення сільськогосподарських підприємств встановлено, що в теорії та практиці антикризового управління існує проблема у вигляді недосконалої оцінки доцільності фінансового оздоровлення. Виникає потреба в удосконаленні механізму оздоровлення не лише в частині втрати платоспроможності, а й для збереження та покращення потенціалу підприємства.Документ Фінансовий контролінг як складова системи управління стійким розвитком підприємства(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Назарова, Тетяна Юріївна; Шевченко, Марина Миколаївна; Грабович, Павло ВікторовичУ статті досліджено роль фінансового контролінгу як складової системи управління стійким розвитком підприємства. Охарактеризовано основні етапи, концепції, принципи та функції формування та розвитку фінансового контролінгу. Обгрунтовано необхідність організації фінансового контролінгу та запропоновано основні етапи його впровадження при формуванні фінансової стратегії підприємства всучасних умовах. Доведено, що відмінність принципів організації фінансів підприємств зумовлює необхідність диференціації об’єктів фінансового контролінгу для суб’єктів господарювання, що діють на умовах комерційного розрахунку, неприбуткової діяльності та кошторисного фінансування. Якщо для комерційного розрахунку – це прибуток и ринкова вартість підприємства, то для неприбуткових підприємств – грошові потоки, що мають бути ефективно сформовані та перерозподілені відповідно до їх цільового призначення; для підприємств, які функціонують на принципах бюджетного або кошторисного фінансування – рівень покриття витрат доходами. Ефективність системи контролінгу визначається ефективністю управління підприємством. Узагальнено етапи формування фінансової стратегії. Доведено, що фінансова стратегія є основою управління підприємством та його виробничо-господарською, фінансовою діяльністю у сучасному динамічному й конкурентному середовищі. Досліджено основні принципи, що на етапі реалізації фінансової стратегії дозволяють коригувати її напрями, а також вирішувати інші завдання, які надають підприємству можливість стійкого розвитку.Документ Business Modelling in the Strategic Management of International High-Tech Companies(Видавничий дім "Інжек", 2021) Zubkova, Alina Boleslavivna; Maihurova, D. S.The article is aimed to analyze the concept of the business model within the frame of strategic management of a company and background its influence on Ukrainian high-tech companies. Taking into account the fact that the concept of business model has long been explored by international scholars, it becomes necessary to determine how it is used in the strategic management of Ukrainian high-tech companies. Through the carried out content analysis of strategic management definitions provided by different authors, the main elements are allocated, which most scientists focus on, namely: the process of strategy development, goal setting, analysis of the internal and external environment, and value creation. Value creation is a particularly important parameter of the high technology market since the life cycle of such goods is short. Based on these data, it has been decided to analyze 50 innovative companies of Ukraine and their business models based on the Business Model Canvas, developed by the Swiss business theorist Alexander Osterwalder. The results of a frequency analysis helped to determine that Ukrainian companies have four weak building blocks in business models: customer segments, customers relationships, key partners, and cost structure. It has been found that companies use their business models only as a marketing communications tool. But, unfortunately, without understanding the customers, cost structure, and partners for whom value is created, the strategic development of a company is impossible.