Кафедра "Облік і фінанси"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1125

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/acctfin/main

Кафедра "Облік і фінанси" створена в 2021 році на основі кафедр "Бізнес-аналітика, облік і готельно-ресторанна справа" та "Міжнародний бізнес і фінанси" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).

Кафедра "Бізнес-аналітика, облік і готельно-ресторанна справа" носила цю назву від червня 2021 року, попередня назва – "Економічний аналіз та облік". Кафедра "Міжнародний бізнес та фінанси заснована в 1996 році.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 5 докторів економічних наук, 17 кандидатів наук: 15 –економічних, 2 – технічних; 4 співробітника мають звання професора, 11 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 9 з 9
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання практичних робіт з дисципліни "Кодекс професійної етики бухгалтерів і аудиторів"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Юр'єва, Ірина Анатоліївна
    На сьогоднішній день одним із важливих питань являться проблема професійної етики, яка є невід’ємною частиною розвитку суспільства. Будь-яка професія та спеціальність вимагає певних етичних норм поведінки. Кожна людина, яка займається тією або іншою діяльністю, в тій чи іншій мірі зацікавлена в довірі зі сторони суспільства до результатів своєї діяльності і високій якості надаваних послуг, а відповідно і високій оцінці суспільством результатів своєї діяльності Мета дисципліни - формування у студентів цілісної системи знань щодо професійних цінностей та вимог професійної етики бухгалтерів, практичного застосування в інтересах суспільства та професії.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні матеріали до виконання контрольної роботи з дисципліни "Соціально-трудові відносини в організації облікової діяльності"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Юр'єва, Ірина Анатоліївна
    Дисципліна "Соціально-трудові відносини в організації облікової діяльності" є важливою складовою підготовки фахівців у сфері бухгалтерського обліку, аудиту та управління. Вона вивчає взаємозв'язок між соціально-трудовими аспектами та організацією праці в контексті облікової діяльності. Даний курс покликаний забезпечити студентів знаннями про правові, соціальні, економічні та психологічні аспекти трудових відносин, що впливають на ефективність управління організаціями, зокрема в бухгалтерських та аудиторських службах.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання самостійної роботи з навчальної дисципліни "Аналіз і прогнозування ризиків в діяльності підприємств"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Юр'єва, Ірина Анатоліївна
    Мета освітнього компоненту «Аналіз і прогнозування ризиків в діяльності підприємств» опанування здобувачами вищої освіти систематизованого комплексу знань щодо ідентифікації ризику та управління ним, набуття практичних навичок вимірювання ступеня ризику та вибору способу його усунення. Завдання навчальної дисципліни «Аналіз і прогнозування ризиків в діяльності підприємств» полягають у вивченні дисципліни і подальшому грамотному використанні основних принципів, методів та новітніх підходів з питань щодо вирішення наукових задач, що стосуються управління ризиками в економіці, менеджменті та бізнесі; набуття вмінь використовувати ключові аспекти аналізу і прогнозування ризиків в діяльності підприємства; запобігання виникнення ризиків неефективної реалізації в діяльності підприємства; обґрунтування шляхів та заходів уникнення та попередження загроз суб’єкту господарювання.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки щодо виконання практичних робіт з навчальної дисципліни "Аналіз і прогнозування ризиків в діяльності підприємств"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Юр'єва, Ірина Анатоліївна
    Діяльність будь-якого виробничого підприємства пов'язана з певними ризиками – фінансовими, природними, екологічними, політичними, транспортними, майновими, виробничими, торговими, комерційними, інвестиційними, ризиками, пов'язаними з купівельною спроможністю грошей, інфляційними і дефляційними, валютними, ризиками ліквідноті, упущеної вигоди, зниження прибутковості, прямих фінансових утрат, процентними, кредитними, біржовими, селективними. Іншими словами, із внутрішніми ризиками, які формуються в процесі управління виробництвом, і зовнішніми ризиками, чинники яких знаходяться в зовнішньому середовищі підприємства. Наявність такої величезної кількості різновидів ризиків, які є специфічними для кожного окремого підприємства, обумовлює необхідність їх аналізу, обліку та управління. Ризик є невід'ємною частиною будь-якої підприємницької діяльності, у тому числі і логістичної. Логістична система за будь-якої практичної реалізації – від процесу переміщення вантажів до процесів руху товару в ринковому просторі – включає безліч різнорідних елементів, функціонування яких знаходиться під впливом різних факторів і пов'язане з певним ризиком. Одним із принципів логістики є надійність, причому на мікро- і макрологістичному рівнях. Це означає, що ризик функціонування логістичної системи повинен бути зведений до мінімуму або взагалі нейтралізований. У логістиці промислового підприємства, ризики є передусім усвідомленням небезпеки, і менеджерам в області логістики необхідно вміти не тільки виявляти ризики, але й оцінювати їх, з огляду на вплив факторів ризику на результати логістичної діяльності, приймати рішення щодо захисту від ризиків. Управління ризиками логістичної діяльності підприємства включає в коло своїх проблем аналіз, оцінювання та мінімізацію ризиків та наслідків їх реалізації для цієї сфери діяльності в цілому.
  • Ескіз
    Документ
    Конспект лекцій з навчальної дисципліни "Аналіз і прогнозування ризиків в діяльності підприємств"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Юр'єва, Ірина Анатоліївна
    Конспект лекцій включає основні питання, пов’язані з теорією та практикою аналізу і прогнозцування ризиків. Основна увага приділена методам аналізу ризиків, аналітичної роботи та індикаторів роботи підприємства. Розглянуті аспекти аналізу погроз, ризиків на підприємстві.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання контрольних робіт з навчальної дисципліни "Аналіз і прогнозування ризиків в діяльності підприємств"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Юр'єва, Ірина Анатоліївна
    Метою вивчення освітнього компоненту є формування системи знань з питань аналізу та прогнозування ризиків як складової економічної та національної безпеки, а також тих її функціональних елементів, які безпосередньо впливають на рівень розвитку економічної системи держави в умовах глобальних трансформацій. У результаті вивчення дисципліни «Аналіз і прогнозування ризиків в діяльності підприємств», студенти мають не лише опанувати основи теорії економічної ризиків, але й навчитись об'єктивно оцінювати економічні процеси, що відбуваються у суспільстві, орієнтуватися в інформаційному просторі, ґрунтовно аналізувати і розуміти проблеми та тенденції розвитку різних фінансово-економічних систем країни. Усе це допоможе майбутнім фахівцям успішно вирішувати складні практичні завдання, приймати ефективні управлінські рішення.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до самостійної роботи (реферату) з дисципліни "Соціальна відповідальність бізнесу та бізнес-соціальний аналіз"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Татаринцева (Курбатова), Юлія Леонідівна; Юр'єва, Ірина Анатоліївна
    Дисципліна «Соціальна відповідальність бізнесу та бізнес-соціальний аналіз» є обов'язковою для вивчення студентами першого курсу другого рівня освіти магістр за спеціальностями 0.71 «Облік і оподаткування» та 0.72 «Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок». Вивчення цієї дисципліни допоможе студентам у подальшому при вивченні дисциплін «Фінанси», «Фінансовий облік», «Бізнес-аналіз»та інших. Метою навчальної дисципліни є формування у майбутніх фахівців професійної компетентності «Соціальна відповідальність бізнесу та бізнес-соціальний аналіз». Програма навчальної дисципліни орієнтована на засвоєння теоретичних та прикладних засад соціальної відповідальності бізнесу. Курс «Соціальна відповідальність бізнесу та бізнес-соціальний аналіз» охоплює теоретичні, нормативні та методологічні засади соціальної відповідальності та соціального бізнес аналізу. Курс має сприяти формуванню висококваліфікованих фахівців у сфері соціального бізнес управління організацією із урахуванням його соціально відповідальної складової.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки щодо виконання контрольних робіт з навчальної дисципліни "Соціальна відповідальність бізнесу та бізнес-соціальний аналіз"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Татаринцева (Курбатова), Юлія Леонідівна; Юр'єва, Ірина Анатоліївна
    Вивчення опублікованих наукових праць, теоретичних концепцій, відповідного методичного забезпечення та емпіричний аналіз практики соціальної відповідальності бізнесу та соціального бізнес аналізу дозволили встановити коло найбільш актуальних проблем, які потребують наукового вирішення. Ґрунтовних досліджень потребують питання, пов’язані з визначенням соціально-економічного механізму соціальної відповідальності, діагностикою соціального управління, плануванням та фінансуванням заходів, пов’язаних із соціальної відповідальності, розробленням інструментів соціального управління персоналом, зокрема ролі людського фактору при запобіганні конфліктів та при прийнятті рішень у взаємозумовлених відношеннях при встановлені соціальної відповідальності на підприємстві. Дисципліна «Соціальна відповідальність бізнесу та бізнес-соціальний аналіз» – це один з предметів, вивчення якого зумовлене змінами в соціально-економічному розвитку України. Важливе значення під час підготовки сучасних спеціалістів має формування знань і навичок з соціального управління та соціальної відповідальності в організаціях. Мета вивчення дисципліни – сформувати у майбутніх спеціалістів знання та навички соціальної відповідальності бізнесу та соціального бізнес-аналізу в організаціях.
  • Ескіз
    Документ
    Оптимізація управлінського апарату в системі соціально-трудових відносин
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Юр'єва, Ірина Анатоліївна
    Одним з найважливіших напрямків забезпечення соціальної спрямованості ринкової економіки є раціонально побудована організація праці на всіх рівнях управління. Участь України у світовому ринку праці передбачає організацію соціально-трудових відносин відповідно до міжнародних норм, інтеграцію національної системи відносин між працею і капіталом у систему, визнану світовим співтовариством. Це обумовлює необхідність дослідження проблем, пов’язаних із приведенням національного законодавства у відповідність до міжнародних трудових норм, вивчення та узагальнення вітчизняного і закордонного досвіду регулювання соціальнотрудових відносин, опанування «технології» оцінювання їх стану та розроблення пропозицій щодо вдосконалення з урахуванням світових надбань у цій галузі. Організована на науковій основі праця є провідним чинником росту її продуктивності – основи забезпечення конкурентноздатності господарюючих суб'єктів ринкової економіки. Організація праці означає приведення трудової діяльності людей у певну систему, яка характеризується сукупністю елементів та їх стійкими взаємозв'язками, змістом функціонування цих елементів, напрямками та динамікою їх розвитку. У межах підприємства першорядне значення для організації праці здобувають питання правильного розміщення працівників у виробництві на основі раціонального поділу праці й сполучення професій, спеціалізації і розширення зон обслуговування. Оптимізація управлінського апарату в системі соціально-трудових відносин в першу чергу вимагає зміни структури апарата стосовно рішення пріоритетних завдань антикризового управління, а саме застосування функціонального, ієрархічного, технологічного перерозподілу робіт і людей; про друге - призначення менеджерів відповідно до їхніх антикризових функцій (на основі посадової, професійної, кваліфікаційної і особистісної відповідності характеру та змісту антикризових функцій); по третє - удосконалення вертикальних і горизонтальних внутріапаратних і внутріфірмових комунікацій у ракурсі антикризових завдань, де головною метою є прискорення руху інформації, скорочення процедур прийняття рішень і забезпечення швидкого та неухильного виконання команд. Формування антикризових стратегічних планів належить до найбільш відповідальних і вагомих питань, оскільки саме обґрунтований вибір антикризових заходів забезпечує висновок підприємства зі стану кризи з найменшими втратами в найкоротший термін. Антикризова програма являє собою систему заходів, спрямованих на запобігання або усунення несприятливих для бізнесу явищ за допомогою використання всього потенціалу сучасного менеджменту, розробки й реалізації на підприємстві спеціальної програми, яка має стратегічний характер, дозволяє відсторонити тимчасові труднощі, зберегти й використовувати ринкові позиції підприємства, опираючись на свої сильні сторони з використанням власних ресурсів. Відтак існує нагальна потреба теоретичного опрацювання методів, прийомів, принципів оптимізації інтересів сторін соціально-трудових відносин за кризових економічних умов.