Кафедра "Облік і фінанси"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1125

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/acctfin/main

Кафедра "Облік і фінанси" створена в 2021 році на основі кафедр "Бізнес-аналітика, облік і готельно-ресторанна справа" та "Міжнародний бізнес і фінанси" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).

Кафедра "Бізнес-аналітика, облік і готельно-ресторанна справа" носила цю назву від червня 2021 року, попередня назва – "Економічний аналіз та облік". Кафедра "Міжнародний бізнес та фінанси заснована в 1996 році.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 5 докторів економічних наук, 17 кандидатів наук: 15 –економічних, 2 – технічних; 4 співробітника мають звання професора, 11 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 28
  • Ескіз
    Документ
    Теоретичні засади сутності чистого прибутку
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Ткаченко, Марина Олексіївна; Матійчук, В. А.
  • Ескіз
    Документ
    Територіальні громади як суб'єкти фінансових відносин
    (ФОП Томенко Ю. І., 2023) Линник, В. М.
  • Ескіз
    Документ
    Оцінка кредитного ризику у фінансовій діяльності банку
    (Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2021) Другова, Олена Сергіївна; Клепікова, Світлана Володимирівна; Романів, В. В.
    У статті розглянуто теоретичні питання щодо змістовності та оцінки кредитного ризику банку. Виділено види кредитного ризику та наведено характеристику кожного з них. Розраховуючи кредитний ризик, банк об’єднує фінансові активи відповідно до нормативного акту – "Положення про визначення банками України кредитного ризику за активними банківськими операціями". Указано показники EL, PD, LGD, EAD, які оцінюють кредитний ризик згідно з положенням. Розглянуто динаміку нормативів кредитного ризику банківської системи України за 2009–2019 рр. Статистичні дані показують, що в 2019 р. практично за всіма показниками половинау кредитного портфеля становлять непрацюючі кредити. Непрацюючі (недіючі) кредити – це кредити, які є сумнівними або безнадійними до повернення. Якість кредитного портфеля з такою часткою недіючих кредитів являє собою чинник гальмування та системний ризик. Розрахунки, наведені у статті, свідчать, що найбільший кредитний ризик мають державні банки, частка непрацюючих кредитів не зменшується навіть до 60%. Банки з державною часткою, не включаючи "ПриватБанк", намагаються знизити рівень ризиків кредитування. Наведено рекомендації щодо мінімізації банківського ризику у фінансовій діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Сучасні цифрові технології при викладанні дисциплін з економіки та фінансів
    (2023) Юр'єва, Ірина Анатоліївна; Юр'єв, М. О.
  • Ескіз
    Документ
    Сучасні проблеми обліку фінансових результатів діяльності підприємств
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2016) Однойко, О. Є.; Рета, Марина Володимирівна
  • Ескіз
    Публікація
    The role of a leader in the processes of social responsibility of business and management of the company's financial activities
    (Український державний хіміко-технологічний університет, 2023) Tataryntseva (Kurbatova), Yu. L.; Pushkar, Oleksandr I.; Nazarova, Tetiana Yu.; Osypova, Svitlana K.; Kochetova, T. I.
    The article is devoted to the justification of the role of the leader in the process of functioning of the enterprise and the influence of his initiatives on the development of social responsibility of business. In the conditions of the growth of socio-economic changes, the role of leadership in the processes of social responsibility of business and management of financial activities of the company acquires significant importance, the use of the potential of leadership influence is especially relevant. The purpose of the article is to substantiate the influence of leadership behavior on the processes of social responsibility of business and financial results of the company. The significance of the influence of the head of the enterprise as a leader in the processes of socially responsible business has been proven. A socially responsible business should involve all members of the work team, but the vector of movement is still set by the leader. It was determined that the problem preservation financial stability at the same time use commercial methods for active development social impact creates unique challenges for leadership and management. The three key roles of a socially responsible business leader are justified: leadership in society, strategic management of the organization, and personal leadership. Each one with three roles brings unique challenges and considerations for a leader socially responsible business. The roles should not be considered separately, but as a whole. The ideal socially responsible business leader must combine practices and personal qualities that optimally match each role. It has been proven that a modern socially responsible business leader must acquire different leadership styles, in accordance with various socially responsible business initiatives. Rigid and flexible aspects of social initiatives are highlighted. The scientific novelty of the work consists in the development of recommendations regarding the choice of leadership styles, in accordance with various aspects of socially responsible business (rigid and flexible) and social initiatives. It is proposed to consider the correspondence of leadership styles to socially responsible business initiatives. Among the leadership styles, the following are distinguished: authoritarian, democratic, sociable, visionary, leading leader, coach leader, servant leader. The development of leadership skills is useful not only for managers and leaders, but also for everyone who has to work in a team to achieve the goal and implement socially responsible business initiatives.
  • Ескіз
    Документ
    Облік і оподаткування діяльності малих підприємств
    (2023) Мелень, Олена Валентинівна
    Розвиток та ефективне господарювання малих підприємств є перспективними напрямами сучасних економічних перетворень в Україні, які першочергово базуються на створенні механізму державної підтримки та відповідної ринкової інфраструктури. Метою дисципліни «Облік і оподаткування малих підприємств» є формування знань і навичок студентів щодо організації та створення методології ведення бухгалтерського і податкового обліку господарчої діяльності суб'єктів малого підприємництва – фізичних і юридичних осіб. Предметом навчальної дисципліни є організаційні основи обліку і оподаткування діяльності малих підприємств. Метою викладання навчальної дисципліни «Облік і оподаткування малих підприємств» є формування знань і навичок студентів щодо організації діяльності суб'єктів малого та середнього підприємництва – фізичних і юридичних осіб, а також побудови бухгалтерського обліку та системи оподаткування на малих підприємствах. Завданням навчальної дисципліни є: вивчення організаційних основ діяльності малого підприємництва – юридичних та фізичних осіб; ведення бухгалтерського та податкового обліку на підприємствах малого і середнього бізнесу відповідно до вимог НП(С)БО та ПКУ.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки для самостійної роботи з дисципліни "Облік і оподаткування діяльності малих підприємств"
    (2023) Мелень, Олена Валентинівна
    Розвиток та ефективне господарювання малих підприємств є перспективними напрямами сучасних економічних перетворень в Україні, які першочергово базуються на створенні механізму державної підтримки та відповідної ринкової інфраструктури. Метою дисципліни «Облік і оподаткування малих підприємств» є формування знань і навичок студентів щодо організації діяльності суб'єктів малого підприємництва – фізичних і юридичних осіб, а також побудови бухгалтерського обліку та системи оподаткування на малих підприємствах. Об’єктом навчальної дисципліни є облікова система, яка базується на даних бухгалтерського обліку малого підприємництва та правилах податкового законодавства і забезпечує інформаційні потреби користувачів про нарахування та сплату податків та зборів (обов’язкових платежів). Предметом є методологія податкового обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва. Завданням навчальної дисципліни є: вивчення організаційних основ ведення бухгалтерського та податкового обліку суб’єктів малого підприємництва, які працюють за загальною або спрощеною системами обліку й оподаткування.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання контрольної роботи з дисципліни "Облік і оподаткування діяльності малих підприємств"
    (2023) Мелень, Олена Валентинівна
    Розвиток та ефективне господарювання малих підприємств є перспективними напрямами сучасних економічних перетворень в Україні, які першочергово базуються на створенні механізму державної підтримки та відповідної ринкової інфраструктури. Метою дисципліни «Облік і оподаткування малих підприємств» є формування знань і навичок студентів щодо організації діяльності суб'єктів малого підприємництва – фізичних і юридичних осіб, а також побудови бухгалтерського обліку та системи оподаткування на малих підприємствах. Об’єктом навчальної дисципліни є облікова система, яка базується на даних бухгалтерського обліку малого підприємництва та правилах податкового законодавства і забезпечує інформаційні потреби користувачів про нарахування та сплату податків та зборів (обов’язкових платежів). Предметом є методологія податкового обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва. Завданням навчальної дисципліни є: вивчення організаційних основ ведення бухгалтерського та податкового обліку суб’єктів малого підприємництва, які працюють за загальною або спрощеною системами обліку й оподаткування.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання практичних занять з курсу "Облік і оподаткування діяльності малих підприємств"
    (2023) Мелень, Олена Валентинівна
    Діяльність підприємства в умовах ринкової економіки вимагає достовірної інформації про виробничі витрати і отриманих економічних вигодах, про ефективність використання активів підприємства, трудових і енергетичних ресурсах, про наявних невикористаних резервах. Таку інформацію дає бухгалтерський облік. Правильно налагоджений облік має надати відомості не тільки про те, як ведеться господарство, але й підказати, що потрібно зробити, щоб воно велося ефективно і було рентабельним, приносячи державі доходи, що потрібно для його управління, а його працівникам – матеріальну і моральну віддачу. Метою дисципліни «Облік і оподаткування малих підприємств» є формування знань і навичок студентів щодо організації діяльності суб'єктів малого підприємництва – фізичних і юридичних осіб, а також побудови бухгалтерського обліку та системи оподаткування на малих підприємствах. Предметом навчальної дисципліни є облік та оподаткування підприємницької діяльності малих підприємств. Об’єктом навчальної дисципліни є облікова система, яка базується на даних бухгалтерського обліку малого підприємництва та правилах податкового законодавства і забезпечує інформаційні потреби користувачів про нарахування та сплату податків та зборів (обов’язкових платежів). Завданням навчальної дисципліни є: вивчення організаційних основ ведення бухгалтерського і податкового обліку суб’єктів малого підприємництва, які працюють за загальною або спрощеною системами обліку й оподаткування.