Кафедра "Облік і фінанси"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1125
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/acctfin/main
Кафедра "Облік і фінанси" створена в 2021 році на основі кафедр "Бізнес-аналітика, облік і готельно-ресторанна справа" та "Міжнародний бізнес і фінанси" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).
Кафедра "Бізнес-аналітика, облік і готельно-ресторанна справа" носила цю назву від червня 2021 року, попередня назва – "Економічний аналіз та облік". Кафедра "Міжнародний бізнес та фінанси заснована в 1996 році.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 5 докторів економічних наук, 17 кандидатів наук: 15 –економічних, 2 – технічних; 4 співробітника мають звання професора, 11 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Indicators of value-oriented management of machine-building enterprises on the basis of controlling(Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського", 2021) Druhova, Elena; Klepikova, SvitlanaThe content of controlling systems, focused on the production activities of the enterprise. The effiency criteria used in the systems of controlling are analyzed. Comparison of informativeness of indicators of fiancial results and the indicator of eco nomic value added is investigated. The article considers the essence of the concept of cost-oriented management, highlighting its positive and negative sides, identifis the main components of the cost-oriented approach. The mechanism of enterprise value management based on the conceptual approach and its constituent elements are considered. Controlling is just such a system, which integrates the tools of information and analytical and methodological support of modern management, as well as forming a fundamentally new approach to managerial decision-making and progressive management philosophy. The need to study the value-oriented concept of controlling and its application in enterprises of various types of economic activity is associated with the need for transparent and effctive management and tools to assess the impact of management decisions on the factors that generate business value by the management.Документ Формування стратегії розвитку підприємства з використанням інструментарію стратегічного контролінгу в сучасних господарських умовах(ГО "Львівська економічна фундація", 2020) Міщенко, Володимир Акимович; Другова, Олена Сергіївна; Домніна, Ірина ІгорівнаУ статті розглядаються інструменти стратегічного розвитку підприємства на засадах контролінгу. Описується стан промисловості України на прикладі Новокраматорського машинобудівного заводу (НКМЗ). Аналізується рентабельність підприємства як умова ефективного стратегічного управління формуванням, розміщенням та використанням ресурсів підприємства. Для подолання негативних тенденцій та формування стратегії перспективного розвитку НКМЗ було вирішено застосувати систему збалансованих показників. Охарактеризовано чинники зовнішнього та внутрішнього оточення підприємства у сучасних умовах господарювання. З урахуванням інтересів усіх зацікавлених груп головною метою розробки нової стратегії підприємства було його збереження, вдосконалення та розвиток. Нова стратегія розвитку має на меті збільшити вартість підприємства з досягненням матеріальних, екологічних та соціальних цілей.Документ Зарубіжна практика контролінгу та проблеми його впровадження на національних підприємствах(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Міщенко, Володимир Акимович; Мехович, Сергій Анатолійович; Горобець, Ірина ІгорівнаВ статті розкрита сутність контролінгу та його необхідність в сучасних умовах. Показана відмінність його від контролю. Висвітлено координуючі завдання контролера. Розглянута система контролінгового оперативного планування на прикладі зарубіжних концернів. Описані бізнес-планування й реалізація системи контролінгу. Підкреслена роль інформаційного забезпечення системи планування. Віддзеркалені фактори стримання впровадження контролінгу на підприємствах харчової галузі. Наведені приклади ефективного застосування цього інноваційного інструменту на окремих національних підприємствах. Визначені стартові можливі шляхи впровадження контролінгу на кондитерських підприємствахДокумент Контролінг якості продукції в антикризовому управлінні кондитерським підприємством(Західноукраїнський національний університет, 2020) Міщенко, Володимир Акимович; Горобець, Ірина Ігорівна; Іванченков, В'ячеслав СергійовичВступ. Аналіз фінансового стану підприємств кондитерської галузі свідчить, що в цілому більшість показників мають позитивну тенденцію, але частина їх має інколи негативні значення. Це свідчить про існуючі загрози вірогідності банкрутства, тому актуальним постає питання удосконалення методології ідентифікації кризового стану і розробки концепції антикризового управління кондитерськими підприємствами. Метою статті є визначення ролі контролінгу якості в антикризовому управлінні кондитерським підприємством на базі вартісно-орієнтованого підходу. Результати. В статті розкрито сутність сучасної концепції антикризового вартісно-орієнтованого управління кондитерським підприємством та наведена основна його структура. Розглянуто контролінг як функцію управління підприємством. Обґрунтовано необхідність комплексного підходу при дослідженні інструментарію антикризового регулювання та управління. Розкрито сутність комплексності, яка полягає в необхідності включення до системи контролінгу показників якості відповідно до Системи аналізу небезпечних чинників (HACCP) і настанови ЄС щодо її застосування з ідентифікацією небезпечних чинників у критичних точках контролю (КТК). Розкрито сутність вартісно орієнтованого управління кондитерським підприємством. Зазначено, що воно виходить із необхідності уникнути загроз виникнення кризових проявів. Наведено фактори їх появи, серед яких найбільш суттєвими є технологічні та організаційно-виробничі фактори. Обґрунтовано, що по своїй суті вони зводяться до вартісної складової. Висновки. Система контролінгу на кондитерському підприємстві поряд з показниками фінансового стану повинна ідентифікувати будь-який технологічний або організаційно-виробничий аспект своєї діяльності, який є визначним для безпечності продуктів харчування, а також слідкувати за тим, щоб належні процедури безпеки були встановлені, впроваджені, дотримувалися та актуалізувалися, ґрунтуючись на принципах, які були використані для розроблення системи HACCP. Саме такий підхід відповідає Стратегії розвитку експорту продукції сільського господарства, харчової та переробної промисловості України до 2026 року.Документ Methodological recommendations for completing the assignment for correspondence students of the discipline "Strategic controlling"(National technical university "Kharkov politechnical institute", 2021) Mehovich, S. A.; Druhova, О. S.; Klepikova, S. V.; Zubkova, A. B.Документ Фінансова стійкість підприємства в сучасних умовах(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Назарова, Тетяна Юріївна; Гаврик, Аліна АндріївнаУ статті розглянуто поняття фінансової стійкості компанії в сучасних умовах, розкрито реальний стан із даної проблематики, вказано на шляхи поліпшення ситуації. Важливим напрямком визначено забезпечення адекватного рівня фінансової стабільності, що гарантує раціональне використання ресурсного потенціалу та стабільний розвиток у майбутньому. На основі проблематики та мети дослідження проведено аналіз наукових праць, для визначення поняття фінансової стійкості. Визначено розбіжності серед науковців в розумінні поняття та проблему відсутності чітких напрямів та програм поліпшення фінансової стійкості підприємства. Враховуючи думки численних авторів виділено визначальні внутрішні та зовнішні фактори, що впливають на фінансову стійкість підприємства. Визначено, що на сьогоднішній день найбільше впливають на фінансову стійкість економічні та фінансові чинники. Розглянуто поняття внутрішньої та зовнішньої фінансової стійкості. Для оцінки фінансової стійкості запропоновано використання систему показників, оскільки однієї конкретної групи недостатньо для характеристики рівня стійкості. Розглянуто негативні наслідки фінансової нестабільності при незадовільних показниках фінансової стійкості. Запропоновано шляхи підвищення фінансової стійкості. Визначено важливість обрання фінансової стратегії як важелю в розвитку компанії. Розглянуто аналіз фінансової стійкості підприємства як послідовний, ступеневий розгляд усіх параметрів, пов’язаних із веденням господарсько-економічної діяльності. Прогнозуючи та аналізуючи заходи, щодо покращення фінансової стійкості, відзначено, що в сучасній економіці важливою складовою процесу розробки та реалізації фінансової стратегії підприємства є фінансовий контролінг. Розкрито важливість планування та контролю для забезпечення фінансової стійкості. Розроблено рекомендації щодо стабілізації фінансової діяльності компанії.Документ Контролінг як засіб підвищення конкурентоспроможності підприємства на ринку(Херсонський державний університет, 2019) Міщенко, Володимир Акимович; Домніна, Ірина Ігорівна; Другова, Олена СергіївнаСтаттю присвячено актуальним питанням упровадження контролінгу на українських підприємствах для забезпечення та збереження конкурентоспроможності на вибраному ринку. Охарактеризовано роль та місце контролінгу упідвищенні/збереженні конкурентоспроможності підприємства. Обґрунтовано механізм формування конкурентоспроможності за допомогою такого стратегічного інструментарію, як контролінг. Запропоновано та актуалізовано сприйняття взаємозв’язку між прийняттям управлінського рішення та отриманням результату на підприємстві. Наведено підхід до створення механізму контролінгу щодо підвищення конкурентоспроможності підприємства. Обґрунтовано етапи прийняття управлінських рішень щодо підвищення конкурен тоспроможності підприємства.Документ Стратегічне управління як основа формування концепції контролінгу(Видавничий дім "Гельветика", 2018) Другова, Олена Сергіївна; Шевченко, Марина МиколаївнаСтаттю присвячено контролінгу як складовій частині управління підприємством. Визначено місце контролінгу в системі управління підприємством як підсистеми. Окреслено завдання та сфери застосування контролінгу. Розкрито сутність завдань стратегічного контролінгу. Обґрунтовано необхідність упровадження контролінгу на підприємствах України.Документ Развитие концепций управления предприятием с применением контроллинга(НТУ "ХПИ", 2018) Мищенко, Владимир Акимович; Другова, Елена Сергеевна; Именинник, Анна НиколаевнаОписана цель появления контроллинга: целеориентированная координация в рамках систем управления, планирования и контроля, а также их элементов. Анализируются обусловленные неоднозначной трактовкой в зарубежной и отечественной литературе концепции контроллинга с ориентацией на учет, информацию и координацию. Освещаются концепции, связанные с координационной задачей контроллинга, а именно, концепции с ориентацией на планирование и контроль и с ориентацией на управленческую систему в целом. Обобщены представленные в литературных источниках концепции контроллинга: управленческий учет, управленческая информационная система, планирование и контроль, координация, управление управлением, координация процесса принятия решений. Освещаются новые современные концепции стратегической навигации, оптимизации интересов заинтересованных лиц, нового контроллинга. Отмечается, что переход к контроллингу, ориентированному на стоимостно-ориентированное управление предприятием, возможно только при учете производственных показателей, позволяющих осуществлять контроль лействительных объемов ресурсов и выпуска продукции.Документ Позиціонування контролінгу маркетингу та збуту в системі менеджменту підприємства(НТУ "ХПІ", 2015) Долінська, Раїса Григорівна; Бурма, А. В.Узагальнені наукові підходи щодо визначення змістовного наповнення поняття «маркетинг-контролінг». Запропоновано варіант позиціонування служби контролінгу в системі управління групою інтегрованих підприємств. Сформульовані основні вимоги і запропоновані ознаки класифікації ключових показників маркетинг-контролінгу. Уточнена класифікація ключових показників контролінгу маркетингової діяльності через розширення класифікаційних ознак забезпечує збалансоване управління маркетингом, визначає конкретні шляхи розвитку і підвищення його ефективності, зокрема, дає змогу підпорядкувати цілі управління процесами маркетингу і збуту загальній меті корпоративного управління підприємствами.