Кафедра "Облік і фінанси"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1125

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/acctfin/main

Кафедра "Облік і фінанси" створена в 2021 році на основі кафедр "Бізнес-аналітика, облік і готельно-ресторанна справа" та "Міжнародний бізнес і фінанси" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).

Кафедра "Бізнес-аналітика, облік і готельно-ресторанна справа" носила цю назву від червня 2021 року, попередня назва – "Економічний аналіз та облік". Кафедра "Міжнародний бізнес та фінанси заснована в 1996 році.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 5 докторів економічних наук, 17 кандидатів наук: 15 –економічних, 2 – технічних; 4 співробітника мають звання професора, 11 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 20
  • Ескіз
    Документ
    Methodical instructions to perform the control work in the discipline "Financial diagnostics in anticrisis management"
    (National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute", 2024) Yurieva, I. A.; Tkachenko, M. O.
    The study of published scientific works, theoretical concepts, relevant methodological support and empirical analysis of the practice of diagnosing the financial condition of an enterprise in crisis management allowed to identify the range of the most pressing problems that require scientific solution. In-depth research is required on issues related to the definition of the financial and economic mechanism for diagnosing the financial condition of an enterprise in crisis management, methods of diagnosing a financial crisis, analysis of models of financial diagnosis of anti-crisis measures, development of tools for diagnosing the financial condition of an enterprise, in particular, when making decisions in crisis situations in interdependent relations in a crisis condition of an enterprise. The discipline "Diagnostics of the state of the enterprise in crisis management" is one of the subjects, the study of which is due to changes in the economic development of Ukraine. The formation of knowledge and skills of diagnosing the state of the enterprise and crisis management in non-standard crisis and emergency situations is of great importance in the training of modern specialists.
  • Ескіз
    Документ
    Сутність фінансового планування розвитку підприємства
    (Харківський національний технічний університет сільського господарства імені Петра Василенка, 2019) Насібова, Ольга Вікторівна; Манік, В. О.
    На основі здійснення наукового дослідження, узагальнення та розвитку теоретичних положень фінансового планування в контексті наукових підходів визначено його зміст та місце у системі управління підприємством, сформовано його основні цілі та особливості в сучасних умовах, сформульовано сутнісне розуміння поняття «фінансове планування», узагальнено смислові ознаки дефініції «фінансове планування», охарактеризовано види, форми та методи фінансового планування, що формують теоретичне підґрунтя процесу планування у практичній діяльності вітчизняних підприємств. Визначено призначення та цілі фінансового планування та прогнозування у фінансовій системі підприємства. У теоретичному аспекті трактування дефініції «фінансове планування» розглядають як невід’ємну частину загального планування діяльності підприємства, а також як важливу складову фінансового механізму підприємства та одну із функцій управління підприємством. Ґрунтовні дослідження довели, що завдяки фінансовому плануванню, можна досягти як зміцнення фінансової стабільності самого підприємства, так і розширення обсягів операційної та інвестиційної діяльності на засадах фінансової стійкості, збалансування джерел формування фінансових ресурсів, ефективного їх використання за напрямами, передбаченими згідно із фінансовим планом, з метою отримання чистого прибутку, достатнього для забезпечення самоокупності та самофінансування підприємства. Щоб забезпечити обґрунтоване фінансове планування та виконання фінансового плану, необхідною умовою є підготовка до його складання, дотримання чіткої процедури (послідовності етапів), врахування специфіки діяльності підприємства, належно опрацьованої та достовірної вихідної інформації та зовнішніх чинників впливу на діяльність. Враховуючи чинники впливу зовнішнього середовища та вибираючи відповідні конкретним умовам принципи здійснення фінансового планування, можна добитись зміцнення фінансової стабільності підприємства за умови досягнення прогнозованих обсягів операційної та інвестиційної діяльності на засадах фінансової стійкості, створення передумов для отримання чистого прибутку, достатнього для самоокупності та самофінансування підприємства.
  • Ескіз
    Документ
    Теоретичні основи управління активами та пасивами підприємства
    (Аудиторська фірма "Аналітик", 2018) Насібова, Ольга Вікторівна; Дзюба, Вікторія Миколаївна
    Досліджено теоретичні питання ефективності управління активами та пасивами підприємства. Розглянуто поняття пасиву і активу підприємства, як управлінських категорій. Систематизовано класифікаційні ознаки активів підприємства. Визначено переваги і недоліки власного та позичкового капіталу при формуванні його структури на підприємстві.
  • Ескіз
    Документ
    Характеристика сутності та визначення змісту поняття фінансової стратегії підприємства
    (Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2018) Насібова, Ольга Вікторівна; Косарєва, І. П.; Стукало, І. М.
    Стаття присвячена уточненню сутності фінансової стратегії та узагальненню змісту поняття «фінансова стратегія». Предметом дослідження є визначення поняття «стратегія» і фінансова стратегія». У статті проведений аналіз понять «стратегія», «фінансова стратегія», що дало змогу надати авторське визначення цих понять. На їх основі було узагальнено зміст поняття «фінансова стратегія» та надано його визначення, що дало змогу окреслити коло предметної області для подальших досліджень. Також були наведені етапи розроблення та реалізації фінансової стратегії підприємства та надані рекомендації щодо її формування. Успіх фінансової стратегії підприємства ґрунтується на відповідності теоретичних та практичних підходів до її розроблення.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні підходи фінансового аналізу підприємства
    (Харківський національний технічний університет сільського господарства імені Петра Василенка, 2019) Насібова, Ольга Вікторівна; Шипенко, А. А.
    В статті визначено роль, значення та необхідність проведення фінансового аналізу підприємства. Узагальнено та зроблено критичний огляд методичних засад і підходів до оцінювання та аналізу фінансового стану підприємств. Виділено концептуальні напрямки розвитку та адаптації наявних методик до умов реальної економіки. Особливу увагу приділено дослідженню методики оцінки фінансового стану з використанням методу комплексної оцінки, коефіцієнтного методу та інтегрального методу, які є більш поширеними на вітчизняних підприємствах. Обґрунтовано доцільність вибору методу та прийому оцінки для подальшої стратегії розвитку підприємства.
  • Ескіз
    Документ
    Формування стратегії розвитку підприємства з використанням інструментарію стратегічного контролінгу в сучасних господарських умовах
    (ГО "Львівська економічна фундація", 2020) Міщенко, Володимир Акимович; Другова, Олена Сергіївна; Домніна, Ірина Ігорівна
    У статті розглядаються інструменти стратегічного розвитку підприємства на засадах контролінгу. Описується стан промисловості України на прикладі Новокраматорського машинобудівного заводу (НКМЗ). Аналізується рентабельність підприємства як умова ефективного стратегічного управління формуванням, розміщенням та використанням ресурсів підприємства. Для подолання негативних тенденцій та формування стратегії перспективного розвитку НКМЗ було вирішено застосувати систему збалансованих показників. Охарактеризовано чинники зовнішнього та внутрішнього оточення підприємства у сучасних умовах господарювання. З урахуванням інтересів усіх зацікавлених груп головною метою розробки нової стратегії підприємства було його збереження, вдосконалення та розвиток. Нова стратегія розвитку має на меті збільшити вартість підприємства з досягненням матеріальних, екологічних та соціальних цілей.
  • Ескіз
    Документ
    Оцінювання і контроллінгове управління розвитком цифровізації на підприємстві
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Міщенко, Володимир Акимович; Дараган, Антон Володимирович; Другова, Олена Сергіївна
    В статті розглянуто особливості четвертої промислової революції (G4). Зазначено, що складовою цієї революції є Індустрія 4.0 з безліч технологій для створення єдиного простору обміну інформацією і віртуальної візуалізації процесів і об'єктів. Вона також передбачає формування і впровадження роботизованих систем та інтернет-технологій у форматі "розумних" підприємств. Зазначено, що має місце не зовсім правильне розуміння самої суті цифрової економіки, яке значно перешкоджає успішному проведенню цифрової трансформації. Цифрова трансформація (діджиталізація) представлена як процес переходу до такого цифрового бізнесу, який використовує цифрові технології для зміни бізнес-процесів в компанії та надання нових можливостей в напрямку отримання додаткового доходу й перспектив її подальшого розвитку. Наведено порівняльний аналіз окремих підходів до побудови моделей щодо виявлення найбільш загальних та пріоритетних напрямків оцінки цифрової зрілості підприємства. Запропоновано концептуальну схему управління цифровою зрілістю підприємства. Відмічено, що стратегія слугує основою всієї цифрової трансформації і саме вона визначає фокус перетворень та цільовий рівень цифрової зрілісті підприємства, а також дає можливість оцінити ресурсні, трудові й фінансові витрати в часі і в просторі. Інструментами деталізації та реалізації стратегії є бізнес-модель, дорожня карта та відповідний їй портфель проєктів, збалансований з позицій реалізації технологічних та нетехнологічних інновацій, спрямованих на перманентне зростання цифрової зрілісті підприємства. Актуалізація бізнес-моделі є однією з найважливіших складових зростання цифрової зрілісті підприємства, яка здійснюється у напрямку розширення коопераційних взаємодій, застосування багатосторонніх платформ та створення екосистеми бізнесу. Надано рекомендації щодо проведення цифрової трансформації підприємства та підвищення його цифрової зрілісті та обґрунтовано етапи цієї роботи.
  • Ескіз
    Документ
    Modern methods of assessing the risks of managing the enterprise's financial flows in crisis
    (2023) Babenko, Vladyslav
    The market mechanisms of the functioning of the economy of any state are cyclical. The economic results of each enterprise are formed under the influence of these macroeconomic fluctuations, and also depend on the action of many internal reasons. Ensuring stable and harmonious economic growth of Ukraine's economy makes extremely urgent issue of organizing counter measures against crisis phenomena and reviving the normal course of functioning of the main link of the economy enterprises of various forms of ownership and management. It requires mastering and implementation in the practice of anti crisis management. The high probability of the occurrence and development of a crisis in the course of the activity of any enterprise necessitates the implementation of specialized anticrisis management, which is aimed at overcoming crisis phenomena, based on systemic, situational and process approaches.
  • Ескіз
    Документ
    Features of information support of enterprise economic sustainability management
    (Premier Publishing s.r.o., Vienna, 2020) Mishchenko, V. A.; Sitak, I. L.
    The main essential characteristics of information support of enterprise economic stability management are considered and analyzed in the article. The features, which should be taken into account when developing the integral theoretical concept of information management on enterprise economic stability, are determined. The list of requirements to information support, which are conditioned by its main purpose
  • Ескіз
    Документ
    Оптимізація управлінського апарату в системі соціально-трудових відносин
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Юр'єва, Ірина Анатоліївна
    Одним з найважливіших напрямків забезпечення соціальної спрямованості ринкової економіки є раціонально побудована організація праці на всіх рівнях управління. Участь України у світовому ринку праці передбачає організацію соціально-трудових відносин відповідно до міжнародних норм, інтеграцію національної системи відносин між працею і капіталом у систему, визнану світовим співтовариством. Це обумовлює необхідність дослідження проблем, пов’язаних із приведенням національного законодавства у відповідність до міжнародних трудових норм, вивчення та узагальнення вітчизняного і закордонного досвіду регулювання соціальнотрудових відносин, опанування «технології» оцінювання їх стану та розроблення пропозицій щодо вдосконалення з урахуванням світових надбань у цій галузі. Організована на науковій основі праця є провідним чинником росту її продуктивності – основи забезпечення конкурентноздатності господарюючих суб'єктів ринкової економіки. Організація праці означає приведення трудової діяльності людей у певну систему, яка характеризується сукупністю елементів та їх стійкими взаємозв'язками, змістом функціонування цих елементів, напрямками та динамікою їх розвитку. У межах підприємства першорядне значення для організації праці здобувають питання правильного розміщення працівників у виробництві на основі раціонального поділу праці й сполучення професій, спеціалізації і розширення зон обслуговування. Оптимізація управлінського апарату в системі соціально-трудових відносин в першу чергу вимагає зміни структури апарата стосовно рішення пріоритетних завдань антикризового управління, а саме застосування функціонального, ієрархічного, технологічного перерозподілу робіт і людей; про друге - призначення менеджерів відповідно до їхніх антикризових функцій (на основі посадової, професійної, кваліфікаційної і особистісної відповідності характеру та змісту антикризових функцій); по третє - удосконалення вертикальних і горизонтальних внутріапаратних і внутріфірмових комунікацій у ракурсі антикризових завдань, де головною метою є прискорення руху інформації, скорочення процедур прийняття рішень і забезпечення швидкого та неухильного виконання команд. Формування антикризових стратегічних планів належить до найбільш відповідальних і вагомих питань, оскільки саме обґрунтований вибір антикризових заходів забезпечує висновок підприємства зі стану кризи з найменшими втратами в найкоротший термін. Антикризова програма являє собою систему заходів, спрямованих на запобігання або усунення несприятливих для бізнесу явищ за допомогою використання всього потенціалу сучасного менеджменту, розробки й реалізації на підприємстві спеціальної програми, яка має стратегічний характер, дозволяє відсторонити тимчасові труднощі, зберегти й використовувати ринкові позиції підприємства, опираючись на свої сильні сторони з використанням власних ресурсів. Відтак існує нагальна потреба теоретичного опрацювання методів, прийомів, принципів оптимізації інтересів сторін соціально-трудових відносин за кризових економічних умов.