Кафедра "Облік і фінанси"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1125

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/acctfin/main

Кафедра "Облік і фінанси" створена в 2021 році на основі кафедр "Бізнес-аналітика, облік і готельно-ресторанна справа" та "Міжнародний бізнес і фінанси" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).

Кафедра "Бізнес-аналітика, облік і готельно-ресторанна справа" носила цю назву від червня 2021 року, попередня назва – "Економічний аналіз та облік". Кафедра "Міжнародний бізнес та фінанси заснована в 1996 році.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 5 докторів економічних наук, 17 кандидатів наук: 15 –економічних, 2 – технічних; 4 співробітника мають звання професора, 11 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    How is Coronavirus Crisis Changing International Business?
    (2020) Danko, Taras
    The coronavirus crisis is dramatically changing lifestyles, markets, workplaces, business processes and value chains. The coronavirus challenges for international business include employee safety, financial sustainability, the resilience of supply chains, crucial systems maintenance to support, unprecedented levels of remote working and online trading, swift global markets transformation, and new COVID-19 legislation. Consequently, international firms are changing at an enormous speed, developing new essential capabilities, many of which are based on Industry 4.0 technologies.
  • Ескіз
    Документ
    How will International Business Survive the Fourth Industrial Revolution?
    (2021) Danko, Taras
    The article contains conceptual outlines of the key capabilities that international companies have to develop in order to remain resilient and competitive in the era of the Fourth Industrial Revolution.
  • Ескіз
    Документ
    Business modeling in the digital economy
    (НТУ "ХПІ", 2017) Zubkova, Alina Boleslavivna
    Fourth industrial revolution, artificial intelligence and digital communications entirely lead to the changes in the approaches to the business modeling. The ecosystems of the businesses more than ever before engage all kind of stakeholders to the process of value creation. The value is creating through the entire supply chain by the participation of business, its partners/providers and end consumer. The measure of participation of end consumer in the personalized value creation will depend on his/her engagement in this process. But the world of personal brands which we create by the use of different social media demands people uniqueness and attractiveness for the subscribers. The role of business will be to suggest this opportunity and do it as easier and transparent this can be. The biggest challenge by this kind of business modeling is to define the contribution in the final value of each participant of such collaboration.