Кафедра "Облік і фінанси"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1125
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/acctfin/main
Кафедра "Облік і фінанси" створена в 2021 році на основі кафедр "Бізнес-аналітика, облік і готельно-ресторанна справа" та "Міжнародний бізнес і фінанси" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).
Кафедра "Бізнес-аналітика, облік і готельно-ресторанна справа" носила цю назву від червня 2021 року, попередня назва – "Економічний аналіз та облік". Кафедра "Міжнародний бізнес та фінанси заснована в 1996 році.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 5 докторів економічних наук, 17 кандидатів наук: 15 –економічних, 2 – технічних; 4 співробітника мають звання професора, 11 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Прибуток підприємства як об'єкт управління(Дніпровський державний аграрно-економічний університет, 2018) Насібова, Ольга Вікторівна; Бовкун, Я. О.У статті визначено суть управління прибутком підприємства. Досліджено прибуток підприємства як об'єкт управління. Показано, що прибуток є важливою грошовою оцінкою виробничої та фінансової діяльності підприємства, що демонструє ефективність роботи підприємства. Він є одним з основних показників діяльності та розвитку підприємства, вдосконалення матеріальної бази підприємства та його продукції. Також прибуток характеризує окупність вкладених в підприємство коштів і раціональне використання його майна. Проведено аналіз підходів щодо управління прибутком. Проаналізовані системи управління прибутком підприємства. Визначені послідовність дій при управлінні розподілом та використанням прибутку підприємства. Виявлено необхідні умови ефективного управління і вдосконалення процесу управління прибутком підприємства. Вдосконалено наявні інструменти управління розподілом та використанням прибутку, які відповідають сучасним економічним умовам діяльності українських підприємств.Публікація Економічна сутність категорій "витрати", "доходи" та "фінансові результати" у забезпеченні фінансової стійкості підприємства(Видавничий дім "ІНЖЕК", 2023-11) Колєсніченко, Анастасія Сергіївна; Авраменко, Тетяна Олександрівна; Стригуль, Антон АндрійовичУ статті визначено, що в процесі управління підприємство прагне забезпечити фінансово-економічну ефективність, що потребує підвищення його фінансової стійкості через координацію роботи всіх підрозділів цього підприємства з метою досягнення максимально можливо кращих фінансових результатів. Аналіз фінансової стійкості підприємства є важливим елементом фінансового менеджменту та аудиту, який ґрунтується на показнику фінансових результатів та факторах, що впливають на його розмір та динаміку зміни. Тому, було узагальнено інформацію щодо наукового трактування цих понять. Враховуючи наведені варіанти інтерпретації поняття «доходи» вченими-економістами, обґрунтовано, що більшість з них виділяють економічні та фінансові вигоди як основу цієї категорії. При цьому, деякі науковці наголошують на взаємозв’язку доходів з активами підприємства чи капіталом організації, а також з ефективністю виробництва. За результатами узагальнення підходів до інтерпретації категорії «витрати» було зроблено висновок, що практично всі науковці збігаються у думці, що витрати виражаються як у грошових, так і в матеріальних ресурсах. Більш того, деякі вчені виділяють додатково фінансову та інвестиційну сферу щодо формування витрат. При цьому, важливий аспект у розумінні сутності витрат є трактування цієї категорії як зменшення економічних вигід у майбутньому. Категорію «фінансові результати» науковці трактують по-різному. Визначено, що в основному сучасні економісти виділяють синтезовану теорію прибутку, відповідно до якої прибуток – це дохід від використання економічних ресурсів (факторів виробництва). Також, фінансові результати можна розглядати в контексті вартості капіталу, або грошової оцінки підсумків роботи підприємства, його рентабельності. Відповідно, підсумовуючи підходи науковців до інтерпретації витрат і доходів підприємства, які дозволяють розрахувати фінансовий результат, можна визначити, що останній є досить складною й багатовимірною категорією.Документ Problematic issues of enterprises profit management in Ukrainian scientific sources:the state of coverage(2023) Kotliar, Daryna; Turlakova, NataliaThe theses is devoted to the literature review of the current problems of enterprises profit management in UA scientific sources over last 8 years. The study recognized, analyzed, and synthesized prior work by researchers.Документ Управління прибутком підприємств через систему обліку(Державний університет "Одеська політехніка", 2021) Давидюк, Тетяна Вікторівна; Котляр, Дарина СергіївнаУ статті визначено важливість системи бухгалтерського обліку для управління прибутком компаній, встановлено місце та роль прибутку в забезпеченні господарської діяльності підприємства, проаналізовано погляди науковців щодо визначення економічної сутності терміну «прибуток». В контексті управління прибутком запропоновано удосконалити процес калькулювання собівартості продукції як основної статті витрат підприємства шляхом запровадження системи калькулювання кайзен-костинг. Встановлено, що система калькулювання кайзен-костинг дозволяє у майбутньому збільшувати суму чистого прибутку та підвищувати ефективність діяльності підприємства без значних фінансових вливань. Акцент зроблено на перебудові системи бухгалтерського обліку під потреби формування інформації про управління прибутком вітчизняних підприємств.Публікація Управління процесами монетизації digital маркетингу в контексті забезпечення фінансового розвитку підприємства(Національний університет "Одеська політехніка", 2022) Татаринцева (Курбатова), Юлія Леонідівна; Пушкар, Олександр Іванович; Другова, Олена Сергіївна; Макаренко, Анастасія БорисівнаУ статті представлені методичні рекомендації щодо Управління процесами монетизації digital маркетингу в контексті забезпечення фінансового розвитку підприємства. Обґрунтована значущість процесів управління монетизацією в сучасних умовах ведення бізнесу та зростання ринку Інтернет-торгівлі. Уточнено сутність поняття монетизації digital маркетингу, яке містить не лише прибуткову частину, алк і частину витрат, які можливо мінімізувати за рахунок формування ціннісної пропозиції. Систематизовано моделі монетизації та запропоновано власний спосіб групування із додаванням нової групи - кастомної. Виділено 4 моделі монетизації: рекламна, модель продажу із посередником, модель прямих продажів, кастомна модель. Виділення кастомної моделі зумовлено тим, що процеси взаємодії із користувачами відбуваються на основі формування ціннісної пропозиції для користувачів. Попадання в інтереси цільової аудиторії збільшує їх зацікавленість і лояльність. Зростання бази клієнтів збільшує в свою чергу інтерес рекламодавців, партнерів та забезпечує притік нових користувачів. В той же час відбувається зменшення вартості залучення клієнтів на сайт. В статті наведені авторські рекомендації щодо підсилення ефективності процесів монетизації digital маркетингу.Документ Stats Tools for Revenue Analysis of Fortune 500 Leading Sectors(Національний технічний інститут "Харківський політехнічний інститут", 2020) Shyriaieva, Natalia Volodumyrivna; Solyanik, Alesia Olegivna; Koval, Valeria VitaliyivnaThis research is dedicated of tracing business tendency on the global market. The purpose of work is the analysis the Top 10 list of Fortune 500 over the last 10 years that represents economic indicators of the leading companies. In the paper, an overview of the list of the largest corporations, both public and private, in USA, which was published by Fortune 500, is presented. Moreover, Fortune 500 list gives information about profits for the fiscal year, change in revenues and profits, number of employees, sector, industry and location (city and state) of the corporations of interest. Therefore, this investigation illustrates an analyze of given data and a research of shifts between revenue and profit of different companies and changing a dominance of spheres of its business. Information from Fortune 500 allows to use visualization as a tool, that helps to conduct a comparative analysis across multiple companies of the list. It was selected the first 10 companies among 500 for analysis, which is only 5% of total, but the influence of their performance on the economy is colossal. It was analyzed revenue and quantity of selected industries. These data were handled and visualized using the program MS Excel. It is notable that the dynamic shifts the industries during 10 years are significant. It was found that the Health Care industry has been extremely “grown” and took 40% of the first 10 positions in Fortune 500. The Health Care industry was considered in details. It also was analyzed the positions of Health Care companies in precious years for representing boosted popularity of this industry clearly. All changes in the top are connected with modernization and technical development in the world that influence on increasing or decreasing a revenue and profit of corresponding companies. A demonstrative example of the stable rising is considered a retailing industry – Walmart corporation, and Health Care sector gains popularity. It is caused by a booming interest of people’s life and an appearance of a global pandemic – COVID-19, that influence not only the local market but also the global market.Документ Оцінка ринкових можливостей сільськогосподарських підприємств у збутовій діяльності(НТУ "ХПІ", 2016) Олексюк, Юлія Олегівна; Другова, Олена СергіївнаУ статті окреслено проблеми управління збутовою діяльністю сільськогосподарських підприємств та проаналізовано канали реалізації продукції сільськогосподарськими підприємствами України. Наведено статистичні дані щодо випуску та класифікації сільськогосподарської продукціїї підприємствами України. Охарактеризовано основних крупних "ігроків" досліджуваного ринку.Запропоновано деякі підходи та етапи щодо вдосконалення збутової діяльності підприємств.Документ Підвищення ефективності діяльності банків за рахунок зростання доходів(НТУ "ХПІ", 2011) Лернер, Юрій Ілліч; Карєв, В. Ю.В статті розглядаються теоретичні аспекти та можливі напрямки збільшення доходів банків в сучасних умовах економічного розвитку. Проаналізовано фактори, що впливають на зростання доходів банків. До них відносять: комбінування банківських продуктів; вдосконалення організації праці; організація реалізації банківських продуктів; фінансове прогнозування.Документ The significance of Controlling for a Company’s Strategic management(University of Miskoc, 2011) Mischenko, Volodymyr; Imeninnik, Anna; Partsyrna, AllaControlling concepts are considered. Features of the concept of optimising the interests of separate proprietors of a joint-stock company are described. Peculiarities of using cost indices in strategic operation of business are reflected.