Кафедра "Міжкультурна комунікація та іноземна мова"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3952

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/mkia

Кафедра "Міжкультурна комунікація та іноземна мова" була відкрита 2 лютого 2004 року.

Кафедра ставить за мету отримання студентами інтегрованих знань у сфері іноземних мов, міжкультурної комунікації, Інтернет-комунікації, медіа-комунікації та PR-комунікації.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту міжнародної освіти Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Кафедрою створена мережа міжнародного партнерства, до якої було залучено понад 20 зарубіжних університетів, організацій та професійних фундацій. Унікальний досвід, здобутий проєктною командою кафедри в межах міжнародного співробітництва, дає підставу вважати її конкурентоспроможною на ринку освітніх послуг, яка здійснює навчальну діяльність на рівні міжнародних стандартів.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 1 доктор філологічних наук, 1 доктор психологічних наук, 8 кандидатів філологічних наук; 1 співробітник має звання професора, 4 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 263
  • Ескіз
    Документ
    Artistic synthesis of philosophy and history in Diana Ackerman's Novel "The Zookeeper's Wife"
    (2022) Prykhodko, Vira; Soloshenko-Zadniprovska, Nataliia; Viediernikova, Tetiana; Chernenko, Olha; Shulga, Iryna
    The article is devoted to the problem of Diana Ackerman’s the creativity. She created a touching and extremely objective book ‘The Zookeeper’s Wife’ showing the people suffering from the humiliation of their human dignity. Diana Ackerman, with endless love and anxiety for her characters, describes what people close to her saw and experienced during World War II. Her novel, imbued with the intense deployment of tragic actions and deeds, does not leave indifferent neither literary scholars, nor readers. The purpose of the article is to analyze the transformation of the characters in Diana Ackerman's novel ‘The Zookeeper’s Wife’ in the context of the development of the theme of survival in ‘labor camps’, Jewish ‘ghetto’ during the occupation period in European countries. The results of the study are understanding that the novel created is not characterized by the typical image of the main character, but the sketches do not ignore the individual features in the character of the husband, son, friends, her surrounding people, reveal the national features of life. The plausibility of events in occupied Poland of historical significance is being recreated. The study concluded that the novel is the work of lifeaffirming, performed by a civil and patriotic pathos.
  • Ескіз
    Документ
    Лінгвоментальний образ України в поетичній парадигмі В. С. Бойка
    (Ужгородський національний університет, 2023) Черненко, Ольга Ігорівна
    У статті описується концепт УКРАЇНА як духовна цінність будь-якої особи. Рідна країна, рідний край – місце, де вона народилася, зробила перші кроки, де жили її батьки. Енциклопедична інформація про Україну передбачає розуміння її як країни, що розташована на сході Європи, населення якої становлять українці та офіційна мова якої –українська. Зазначимо, що концептуальний простір поняття Україна є значно ширшим за енциклопедичні потрактування. У реаліях сучасного світу Україна постає найсміливішою й незламною країною. Питання збереження територіальної цілісності, мирного життя й спокійного існування українського народу є найбільш актуальним на цей час. У поетичному доробку Віктора Бойка УКРАЇНА як духовна цінність посідає особливе місце. Вона є для автора не просто європейською державою, а рідною землею, місцем, де поет народився й виріс, де минали його дитячі роки, де він будував життя. Для майстра слова Україна не просто ціннісний постулат, вона символ душевної рівноваги, рідного куточку, де тепло й затишно, де батьківська хата, де пахне хлібом і спогадами про світлі ранки, теплі вечори в родинному колі, красу рідного краю. У статті постає образ України, як символ ціннісно-особистісного існування суспільства, вираження моральних й етичних принципів української нації в цілому. Образ України представлений трьома категоріями ядрових компонентів і є основою для виокремлення смислових наповнень з творчого доробку В. Бойка. Завдяки цим структурним елементам можна зробити глибокий компонентний аналіз поезій митця, де майстерно виписані й характерні особливості, й ментальні інтенції, і звичаї, а також патріотична свідомість українського народу. Культурні надбання й здобутки, а також проблеми, що порушені автором у віршах, є ознакою зрілого й конструктивно-розвиненого суспільства, швидкої інтеграції й вирішення складних завдань сьогодення.
  • Ескіз
    Документ
    Концепт ПІСНЯ як символ виховання національної свідомості, патріотичної гідності українського народу крізь призму поетичної мови В. С. Бойка
    (Видавничий дім "Гельветика", 2021) Черненко, Ольга Ігорівна
    Стаття присвячена висвітленню концепту ПІСНЯ як національної духовної цінності українського народу, що є символом єдності нації, виховання патріотизму сучасного молодого покоління, уособлює традиції та звичаї сьогодення, сприяє розвитку просвітництва й освітянської діяльності суспільства. Проблеми розвитку духовності завжди цікавили людство, що давало підґрунтя для з’ясування потреб соціуму, виховання духовної й емоційної культур нації. Така ситуація зумовлена також необхідністю дослідження вербального вираження в сучасній українській мові концептів на позначення духовних цінностей загалом і в аспекті взаємодії національно-мовної й індивідуально-авторської картин світу, реалізованих, зокрема, у поетичному доробку В. С. Бойка – харківського письменника, громадського діяча. Окрім того, потреба звернення до текстів цього автора вмотивована інтересом до вивчення внутрішнього світу людини, до взаємодії мови та психіки, кореляції знаків культури з лексико-семантичною системою. Сьогодні цінності як такі перестали бути предметом розгляду лише філософії та аксіології: їх розглядають у низці інших наук: культурології, політології, психології, педагогіці, літературознавстві й, нарешті, у лінгвістиці. Тож цінності охоплюють практично всі виміри людського життя: фізичний, суспільний, духовний, психічний. Така увага до цінностей цілком умотивована, позаяк їх вивчення відкриває шлях до розуміння самої природи людини, причин її дій і вчинків. Саме тому тема України червоною ниткою проходить крізь вірші В. С. Бойка, актуалізуючись практично в усіх концептах. Одним із них є концепт ПІСНЯ. Вона здатна передати найтонші відчуття й порухи душі ліричного героя, а також є важливим маркером патріотизму, адже для українців пісня постає чимось значно більшим, ніж просто родом словесно-музичного мистецтва.
  • Ескіз
    Документ
    Концепт ВІРА як ціннісний постулат ідіостилю В. С. Бойка
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Черненко, Ольга Ігорівна
    Статтю присвячено вивченню концепту ВІРА в мовосвіті В. С. Бойка як відомого майстра поетичного слова. Проаналізовано структуру концепту. Виокремлено ядрову, приядрову та периферійну зони. Описано художньо-семантичні наповнення мікроконцептів. Визначено авторську позицію щодо існування особистості у світі, а також індивідуально-авторські потрактування концепту ВІРА у мовомисленні митця.
  • Ескіз
    Документ
    The role of gamification in the process of learning english
    (H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, 2024) Kompaniiets, Iryna
  • Ескіз
    Документ
    The Concept of Genre in Modern Linguistics
    (ФОП Іванченко І. С., 2023) Poliakova, T. L.
  • Ескіз
    Документ
    Street art and its use when teaching foreign languages
    (Institute of Public Administration Affairs, 2023) Poliakova, Tetiana; Samarina, Viktoriia
    Currently, the education system is making use of not only traditional teaching methods, information technologies, but also methods based on the use of elements of modern art. The purpose of the article is to analyze street art and its potential in teaching foreign languages. The methods of information analysis, linguistic description, interpretation, systematization, generalization, etc. have been used. Involvement of street art in the process of learning foreign languages can include several stages – getting acquainted with the artist's work, comprehending his idea and conveying this idea in a foreign language. In addition, you can use such types of tasks as describing pictures, creating your own stories, discussing ideas, giving titles to your own artwork in a foreign language, etc. Thus, the use of elements of street art when teaching foreign languages makes it possible to implement the communicative function, to expand students` active and passive vocabulary, and form sociocultural competences.
  • Ескіз
    Документ
    Використання зразків вуличного мистецтва у викладанні іноземних мов
    (European Scientific Platform, 2023) Самаріна, Вікторія Вікторівна; Полякова, Тетяна Леонідівна
  • Ескіз
    Документ
    Проблеми віртуального жанрознавства у зарубіжній інтернет-лінгвістиці
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Полякова, Тетяна Леонідівна
  • Ескіз
    Документ
    Переваги та недоліки дистанційної форми навчання при викладанні іноземної мови студентам технічних спеціальностей
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Полякова, Тетяна Леонідівна