Кафедра "Соціологія і публічне управління"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/5835

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/sp

Від квітня 2021 року кафедра має назву "Соціологія і публічне управління", попередня назва – кафедра "Соціологія і політологія" (від вересня 1992 року), первісна – кафедра наукового комунізму (заснована в 1964 році).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора соціологічних наук, 3 доктора наук з державного управління, 2 кандидата соціологічних, 1 – філософських наук; 4 співробітника мають звання професора, 5 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 25
  • Ескіз
    Документ
    Особливості соціальної активності студентів: ґендерний аспект
    (Класичний приватний університет, 2021) Агаларова, Карина Адільївна; Ляшенко, Наталія Олександрівна
    У статті розглядаються ґендерні аспекти проблеми соціальної активності сучасного студентства. Зазначено, що соціальна активність виступає як характеристика діяльності молоді. Підкреслюється, що всі звичні поведінкові реакції молодих людей, їхні емоційні й когнітивні характеристики тісно пов’язані з ґендерною ідентичністю. Зазначається, що спостерігається залежність між ґендерною ідентичністю та соціальною активністю чоловіків та жінок. Також підкреслюються важливість і необхідність соціальної активності студентства як чинника діяльності молоді, її самодіяльності та добровільної діяльності, як те, що поєднує особистість і суспільство. У зв’язку із цим у статті обґрунтовується необхідність соціологічного вивчення проблематики соціальної активності з погляду ґендерних аспектів, яке дасть змогу з’ясувати характер соціальної активності студентської молоді, а також визначити її особливості в різних соціально-демографічних групах. У статті доведено, що міра бажання стати активною людиною майже однакова в чоловіків і жінок, але сфери діяльності, у яких чоловіки та жінки себе бачать та бажають стати активною людиною, відрізняються, це появ’язано з наявністю ґендерних відмінностей (у ставленні до участі в різноманітних громадських організаціях, проєктах, прояві на позиціях виконавця або керівника тощо). Зроблено висновок, що бажання опитаних студентів стати більш соціально активною людиною перевищую середнє значення, а розвиток соціальної активності дозволяє чоловікам і жінкам подолати рамки традиційних ґендерних ролей, сприяє більш ефективній взаємодії з оточенням і досягненню самореалізації. Встановлено, що соціальна активність, незалежно від ґендерної приналежності, пояснюється передусім реалізацією наявного в себе потенціалу, у налагодженні корисних соціальних зв’язків, накопиченні практичного досвіду в обраній сфері діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Роль атестації персоналу в управлінні кар'єрою
    (Класичний приватний університет, 2019) Агаларова, Карина Адільївна; Ляшенко, Наталія Олександрівна
    У статті розглядається роль атестації працівників у процесі управління їх внутрішньо-організаційною кар’єрою. Відмічається, що ефективне управління кар’єрою має будуватися на всебічній оцінці працівника, відповідності його досвіду, навичок і особистісних якостей займаній посаді. У статті підкреслюється соціологічний аспект вивчення ролі атестації в управлінні кар’єрою, який полягає в дослідженні рівня поширення цієї практики в сучасних організаціях, очікувань персоналу від атестацій, думок керівників і служб по роботі з персоналом про їх ефективності. Зазначається, що соціальна проблема полягає в тому, що в управлінні кадрами не використовуються нові технології, оцінка персоналу суб’єктивна, а особистісні та професійні якості працівників не є підставою для кар’єрних просувань. У статті представлені дані соціологічного дослідження, спрямовані на вивчення впливу сертифікації на кар’єрний рух працівників. Опитування показало, що серед працівників профспілки майже половина оцінює їх кар’єру як вдалу, а чверть – менш успішну. Серед чоловіків все менше незадоволених кар’єрою, але відсоток тих, хто вважає свою кар’єру в союзі невдалою, більше, ніж жінок. Серед якостей, які роблять співробітників різних посад успішними у просуванні кар’єри, є такі набори якостей: для керівників – здатність ставити чіткі цілі, вміння планувати та організовувати керівництво; для професіоналів – здатність ставити чіткі цілі, вміння планувати та організовувати, орієнтовані на результат, вміння збирати та аналізувати інформацію, вміння працювати в групі; для технічних виконавців – це вміння працювати в групі, здатність ставити чіткі цілі, вміння аналізувати інформацію та вміння робити важку роботу. Існує різниця у просуванні кар’єри між чоловіками та жінками: кожна третя жінка взагалі не перейшла на вищу посаду, тоді як лише кожна п’ята людина цього не зробила. Стажування впливає на просування по службі в профспілці. Також на кар’єрний ріст працівників впливає кілька факторів, серед яких: досвід роботи, професійна компетентність та особисті якості. Насамперед працівники очікують від оцінок змін у системі винагород та штрафних санкцій, зміни розміру заробітної плати та виявлення професійно сильних працівників. У статті доведено, що сучасні умови діяльності організацій зумовлюють необхідність удосконалення роботи з кадрами, спрямованої на підвищення професіоналізму трудових колективів і працівників, посилення вимогливості до їх ділових якостей та результативності праці.
  • Ескіз
    Документ
    Вплив організаційної культури на установи різних форм власності
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Агаларова, Карина Адільївна
  • Ескіз
    Документ
    Вплив інтернет-комунікацій на імідж товару
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Агаларова, Карина Адільївна
  • Ескіз
    Документ
    Методи відбору персоналу в організацію
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Прокопенко, Андрій Сергійович; Агаларова, Карина Адільївна
  • Ескіз
    Документ
    Іміджологія
    (2021) Болотова, Вікторія Олександрівна; Ляшенко, Наталія Олександрівна; Агаларова, Карина Адільївна
    Текст лекцій з дисципліни "Іміджологія" для студентів денного та заочного відділень, які навчаються за спеціальностями 054 "Соціологія", 061 "Журналістика" та студентів інших спеціальностей, що обирають цю дисципліну як дисципліну вільного вибору, містить основні категорії, поняття іміджології як науки, сучасні уявлення про імідж, його роль, про типи іміджу, способи і методи формування іміджу.
  • Ескіз
    Документ
    Соціологічні студії
    (2021) Агаларова, Карина Адільївна; Григор'єва, Світлана Василівна; Козлова, Олена Аркадіївна; Ляшенко, Наталія Олександрівна; Сутула, Оксана Анатоліївна; Шанідзе, Надія Олександрівна
    Навчальний посібник складений як допомога для самостійної роботи студентів, які опановують низку навчальних дисциплін вільного вибору, пов’язаних з різними аспектами соціального життя, які є актуальними для сьогодення. Призначено для студентів усіх спеціальностей та усіх форм навчання.
  • Ескіз
    Документ
    Особистість в соціальних організаціях
    (2020) Агаларова, Карина Адільївна; Байдак, Тетяна Михайлівна; Бірюкова, Марина Василівна; Болотова, Вікторія Олександрівна; Ляшенко, Наталія Олександрівна; Рущенко, Ігор Петрович
    Навчально-методичний посібник складений як допомога для самостійної роботи студентів, які опановують низку навчальних дисциплін, пов’язаних з різними аспектами функціонування соціальних організацій та діяльності людини в межах соціальних організацій. Призначено для студентів спеціальності 054 "Соціологія".
  • Ескіз
    Документ
    Роль виховання в системі освіти
    (Класичний приватний університет, 2019) Агаларова, Карина Адільївна
    У статті розглянуто роль виховання в системі освіти. Наголошено, що сутність виховання полягає в організації процесу соціалізації індивідів, зокрема, молодого покоління. Зазначено, що між вихователем і вихованцем складаються соціальні відносини, які базуються на певній нормативно-ціннісній системі й виявляються в різних формах. Проаналізовано теоретичні принципи та функції, за допомогою яких можна організувати процес виховання в навчальному закладі. Зроблено висновок, що виховання органічно пов’язане з навчанням, ці види діяльності взаємодоповнюють і взаємозбагачують один одного. Доведено, що в процесі освіти навчання повинно мати виховний характер, а виховання – містити в собі навчання.
  • Ескіз
    Документ
    Сучасні тенденції реформування освіти
    (Класичний приватний університет, 2018) Агаларова, Карина Адільївна; Сутула, Оксана Анатоліївна
    Стаття присвячена реформуванню освіти в Україні. Підкреслено, що в подоланні кризи цивілізації, у вирішенні найгостріших глобальних проблем людства величезну роль відіграє освіта. Проаналізовано стан сучасної освіти. Обґрунтовано потребу в проведенні кардинальних змін у вищій освіті України. Зроблено висновок про доцільність реформування сучасної системи освіти, необхідність пошуку підходів до передачі знань, навичок, нетрадиційних методів навчання й формування нової парадигми.