Кафедра "Соціологія і публічне управління"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/5835

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/sp

Від квітня 2021 року кафедра має назву "Соціологія і публічне управління", попередня назва – кафедра "Соціологія і політологія" (від вересня 1992 року), первісна – кафедра наукового комунізму (заснована в 1964 році).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора соціологічних наук, 3 доктора наук з державного управління, 2 кандидата соціологічних, 1 – філософських наук; 4 співробітника мають звання професора, 5 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 342
  • Ескіз
    Документ
    Соціологія споживання
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Григор'єва, Світлана Василівна
  • Ескіз
    Документ
    Соціологія культури
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Григор'єва, Світлана Василівна
  • Ескіз
    Документ
    Адаптаційні практики біженців та ВПО в умовах воєнного стану
    (СПОЛОМ, 2023) Григор'єва, Світлана Василівна
  • Ескіз
    Документ
    Шлях незалежності, кроки незламності: історія питання
    (СПОЛОМ, 2023) Григор'єва, Світлана Василівна; Сутула, Оксана Анатоліївна
  • Ескіз
    Документ
    Стереотипи сучасного студентства в сфері професійної діяльності: ґендерний аспект аналізу
    (Видавництво "Грані", 2022) Калагін, Юрій Аркадійович; Григор'єва, Світлана Василівна
    У статті проаналізовано основні теоретико-методологічні підходи дослідження ґендерних стереотипів, коротко подано поняття стереотипу та його характеристику. Автори наводять результати соціологічного дослідження проведеного співробітниками лабораторії соціологічних досліджень кафедри соціології та політології Харківського національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут» у 2020-2021 роках. Тема дослідження: стереотипи сучасного студентства в сфері професійної діяльності (ґендерний аспект аналізу). Актуальність дослідження обумовлена необхідністю допомогти студентству успішно адаптуватися до вимог сучасного світу. Знання про пануючи ґендерні стереотипи у суспільстві дає можливість проводити роботу науковцям та практикам з нейтралізації впливу застарілих, стереотипів, таких що гальмують реалізацію особистісного потенціалу студентів у майбутньої професії. Ґендерні стереотипи розуміються як сформовані культурою та розповсюджені в ній узагальнені уявлення (переконання) про властивості та поведінку у соціумі представниками різних ґендерів (чоловіків і жінок). Сьогодні проведення соціологічних досліджень щодо вивчення ґендерних стереотипів задовольняє довгоочікувану потребу суспільства, оскільки розкриває найбільш загальні закономірності та тенденції трансформації стереотипів сучасної молоді, зокрема її авангарду – студентства, особливо стосовно ґендерної рівності в сучасному соціумі. Результати проведеного дослідження показали наявність чітко окреслених ґендерних стереотипів у студентському середовищі стосовно сфери професійної діяльності, також результати засвідчили, що у стереотипному уявленні про чоловіків домінують особистісні якості, що сприяють активному просуванню професійними сходинками, реалізації особистісного потенціалу в соціумі. Стереотипні уявлення про жінок часто демонструють протилежні якості, покірність, терплячість, низьку ініціативність порівняно з чоловіками. Розуміючи, що подібні стереотипні уявлення мають довгі культурно-історичні коріння, але вони, за думкою авторів, вступають у протиріччя з сучасною дійсністю, новими соціальними ролями та статусами, особливо що стосується прагнення сучасних жінок досягти успіху у професійної сфері. Така ситуація не сприяє повної реалізації особистісного потенціалу студентів у професійному та особистісному житті. Метою статті є ознайомлення наукової спільноти з результатами соціологічного дослідження проведеного співробітниками лабораторії соціологічних досліджень кафедри соціології та політології Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут» у 2020-2021 роках. Наводиться аналіз результатів дослідження ґендерного аспекту стереотипів сучасного студентства в сфері професійної діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Геополітичні складові гібридної війни: концептуальний аналіз
    (Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2020) Сутула, Оксана Анатоліївна; Григор'єва, Світлана Василівна
    Радикальні трансформації у світовій геополітичній реальності призвели до появиновітньої форми геополітичного конфлікту – гібридної війни. Зазначено актуальність розуміння поняття «гібридна війна», систематизації геополітичних концепцій, розробки і впровадження технології досягнення консенсусу у світових та регіональних гібридних війнах. Розглядаються основні характерні риси російсько-української гібридної війни з точки зору класичних та сучасних геополітичних концепцій. Акцентовано увагу на тому, що російсько-українська гібридна війна відбувається у принципово новому світовому геополітичному середовищі. Розв’язання воєнних дій з боку країни-агресора вказує на неспроможність досягти мети несиловими методами. Доводиться, що основні геостратегічні цілі Росії пов’язані з намаганням перетворити власні євразійські ресурси на єдині у світі. Таким чином, по-перше, створюється конкуренція атлантичній геополітичній системі, а по-друге, це може призвести більшість держав, в тому числі й Україну до енергетичного виснаження, що сприятиме інституційному руйнуванню та кризі легітимності влади. Доводиться, що головна причина розв’язування російсько-української гібридної війни пов’язана з бажанням РФ відновити регіональне та світове лідерство. Така геостратегія базується на всебічно обґрунтованій геополітичній євразійській концепції Росії, яка надає російській експансії цивілізаційний зміст і виправдовує необхідність об’єднання євразійського материка як противагу експансії атлантизму. З позиції цивілізаційного підходу, підкреслюється геополітична вразливість України через те, що вона знаходиться на межі зіткнення двох потужних цивілізацій – євразійської та європейської. Зазначено, що під час загострення протистояння геополітична межа перетворилася на реальну лінію фронту, а територія України використовується як плацдарм для воєнних дій. Виокремлюються геостратегічні чинники, що пояснюють умови існування сучасних взаємовідносин між державою-агресором та державою-об’єктом.
  • Ескіз
    Документ
    The dependency of an individual's and state well-being on higher education quality: analysis of Ukrainian students' and employers' opinion
    (ТОВ "Фінтехальянс", 2022) Moroz, Svitlana; Moroz, Volodymyr; Kalagin, Yurii; Grygoryeva, Svitlana; Sutula, Oksana; Kozlova, Olena; Moroz, Oleksandr
    Statistical information attests to the fact that the share of the Ukrainian population with higher education is one of the largest in the world and comprises more than 82%, which considerably surmounts corresponding indicators for countries with a high level of social and market institutes’ development. A large share of persons with higher education in Ukraine and a comparatively low dynamics of its socio-economic development rise a question of the relevance of the human capital theory for those countries that are currently at the stage of the so-called permanent social and economic transformation. The socio-economic results of such countries’ development suggest certain limitations of the human capital theory, namely those of its postulates whose contents imply the existence of a directly proportional dependency of an individual’s well-being at the level and quality of their education. The controversy between the theory and practices of investment in higher education, especially in the context of comparing an expected and the actual social and economic effect, has determined the need to clarify the opinion of represent-atives of the present-day society concerning the existence of cause-and-effect connections between quality of higher education and well-being. As an instrument for collecting information on the issue of dependency of an individual’s well-being and that of the state on the quality of higher education, the method of polling was selected and applied in the form of a questionnaire. Representatives of student youth and employers from the eastern oblasts (areas) of Ukraine acted as respondents. On the results of the comparative analysis of 747 respondents’ answers, the authors of this article formulate generalizations and conclusions concerning the object of scientific interest. There is sub stantiated the expediency of introducing to the scientific circulation and further use of indicators of social and economic devaluation of higher education in practical activities for estimating state policy’s efficiency in the sphere of higher education.
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки для виконання самостійної роботи з навчальної дисципліни "Основи публічного управління та адміністрування"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Круглов, Віталій Вікторович; Мороз, Володимир Михайлович; Терещенко, Діна Акрамівна
    Вивчення публічного управління та адміністрування є важливим для розуміння того, як на практиці ефективно реалізуються державні політики та послуги. Вказана галузь вивчає організаційні структури, процеси, персонал і системи, за допомогою яких реалізуються державні програми та здійснюється управління державними ресурсами. Публічне управління має вирішальне значення для перетворення бачення та законів, встановлених політичним керівництвом, у відчутні результати, які слугують суспільним інтересам. Воно охоплює всі рівні влади - від муніципальних і регіональних органів до державних/місцевих і національних агентств. Однак сьогодні публічне врядування виходить за рамки лише державного сектору і включає в себе взаємодію з приватними компаніями, неприбутковими організаціями та громадянами. Ключові теми включають основні принципи публічного управління, такі як справедливість, ефективність, прозорість та підзвітність. Оскільки діяльність держави та надання державних послуг впливають практично на всі аспекти життя суспільства, для лідерів та професіоналів з різних секторів важливо отримати знання з основ публічного управління та адміністрування. Основна мета дисципліни "Основи публічного управління та адміністрування" полягає у формуванні у студентів системного розуміння концепцій, принципів, методів та інструментів ефективного управління та адміністрування в публічній сфері.
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки для проведення практичних (семінарських) занять з навчальної дисципліни "Основи публічного управління та адміністрування"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Круглов, Віталій Вікторович; Мороз, Володимир Михайлович; Терещенко, Діна Акрамівна
    Вивчення публічного управління та адміністрування є важливим для розуміння того, як на практиці ефективно реалізуються державні політики та послуги. Вказана галузь вивчає організаційні структури, процеси, персонал і системи, за допомогою яких реалізуються державні програми та здійснюється управління державними ресурсами. Публічне управління має вирішальне значення для перетворення бачення та законів, встановлених політичним керівництвом, у відчутні результати, які слугують суспільним інтересам. Воно охоплює всі рівні влади - від муніципальних і регіональних органів до державних/місцевих і національних агентств. Однак сьогодні публічне врядування виходить за рамки лише державного сектору і включає в себе взаємодію з приватними компаніями, неприбутковими організаціями та громадянами. Ключові теми включають основні принципи публічного управління, такі як справедливість, ефективність, прозорість та підзвітність. Оскільки діяльність держави та надання державних послуг впливають практично на всі аспекти життя суспільства, для лідерів та професіоналів з різних секторів важливо отримати знання з основ публічного управління та адміністрування. Основна мета дисципліни "Основи публічного управління та адміністрування" полягає у формуванні у студентів системного розуміння концепцій, принципів, методів та інструментів ефективного управління та адміністрування в публічній сфері.
  • Ескіз
    Публікація
    Основи публічного управління та адміністрування
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Круглов, Віталій Вікторович; Мороз, Володимир Михайлович; Терещенко, Діна Акрамівна
    Вивчення публічного управління та адміністрування є важливим для розуміння того, як на практиці ефективно реалізуються державні політики та послуги. Вказана галузь вивчає організаційні структури, процеси, персонал і системи, за допомогою яких реалізуються державні програми та здійснюється управління державними ресурсами. Публічне управління має вирішальне значення для перетворення бачення та законів, встановлених політичним керівництвом, у відчутні результати, які слугують суспільним інтересам. Воно охоплює всі рівні влади - від муніципальних і регіональних органів до державних/місцевих і національних агентств. Однак сьогодні публічне врядування виходить за рамки лише державного сектору і включає в себе взаємодію з приватними компаніями, неприбутковими організаціями та громадянами. Ключові теми включають основні принципи публічного управління, такі як справедливість, ефективність, прозорість та підзвітність. Оскільки діяльність держави та надання державних послуг впливають практично на всі аспекти життя суспільства, для лідерів та професіоналів з різних секторів важливо отримати знання з основ публічного управління та адміністрування. Основна мета дисципліни "Основи публічного управління та адміністрування" полягає у формуванні у студентів системного розуміння концепцій, принципів, методів та інструментів ефективного управління та адміністрування в публічній сфері.