Кафедра "Соціологія і публічне управління"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/5835

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/sp

Від квітня 2021 року кафедра має назву "Соціологія і публічне управління", попередня назва – кафедра "Соціологія і політологія" (від вересня 1992 року), первісна – кафедра наукового комунізму (заснована в 1964 році).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора соціологічних наук, 3 доктора наук з державного управління, 2 кандидата соціологічних, 1 – філософських наук; 4 співробітника мають звання професора, 5 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Особливості функціонування пресс-служби університету в інформаційному просторі
    (Видавничий дім "Гельветика", 2021) Розова, Олена Володимирівна
    У статті зазначено, що в сучасних умовах університети зобов’язані позиціонувати себе в інформаційному просторі, щоб забезпечити комунікацію із цільовою аудиторією (абітурієнтами, партнерами та стейкхолдерами). Сконцентровано увагу на особливостях функціонування пресслужби університету. Зазначено, що для реалізації своїх завдань університету потрібні певні інструменти, зокрема технології паблік рілейшнз. У статті наголошується на тому, що пресслужба є активним суб’єктом формування інформаційного простору. Зазначено, що основними робочими майданчиками пресслужби є новини й анонси на офіційному сайті та соціальні мережі. Підкреслено, що одним із важливих завдань пресслужби є створення яскравого, привабливого контенту, орієнтованого на формування позитивного образу. Зазначено, що університет через пресслужбу транслює в суспільство актуальну інформацію про свої яскраві події, освітні, наукові й культурні досягнення, інновації, конкурси, гранти, різні проєкти, стажування, студентську активність, діяльність керівництва. Авторка акцентує на тому, що тактичними завданнями пресслужби є підготовка пресрелізів, організація пресконференцій, брифінгів та оперативних коментарів для засобів масової інформації, зйомка відео, фотоконтент, моніторинг публікацій, організація інтерв’ю, інших виступів у газетах, пресклубах, теле- й радіопроєктах. Підкреслюється, що пресслужби повинні займатися не тільки поточними, щоденними проблемами, а й довготривалим плануванням і прогнозуванням. Зазначено, що в умовах відкритого суспільства пресслужба під час організації своєї діяльності повинна вибудувати інтерактивний тип комунікації. Аргументовано, що університет за допомогою пресслужби реалізує ідеологічні завдання. Підкреслено, що пресслужба університету повинна розробляти інформаційну стратегію закладу вищої освіти, орієнтуватися на різну аудиторію, аналізувати інформаційний контент, працювати з негативною інформацією. Зазначено, що пресслужба є активним суб’єктом формування інформаційного простору.
  • Ескіз
    Документ
    Інформаційний простір: сутність, зміст і функції
    (Видавничий дім "Гельветика", 2020) Бурега, Валерій Васильович; Розова, Олена Володимирівна
    У статті зроблено спробу уточнення сутності, змісту й функцій інформаційного простору, а також розглядаються його певні соціальні властивості, що зумовлені природою інформації й такі, які набуваються внаслідок перетинання основних складників соціального простору, до якого простір інформаційний входить як один зі складників і в результаті встановлення взаємовідносин і взаємодій основних структур суспільства – держави, громадянського суспільства й ринкової економіки. Наголошується на тому, що сутність інформаційного простору полягає в розповсюдженні інформації в певному складнику соціального простору в інтересах забезпечення динаміки процесів соціальної реальності, що поєднує за рахунок властивості транскордонності всі сфери людської діяльності, є провідником знань, інструментом спілкування та співробітництва, сприяє усталенню стереотипів мислення й моделей поведінки, що соціально сприймаються. Для визначення змістовності інформаційного простору мають ураховуватися суб’єктні характеристики процесів, що відбуваються в цій частині соціальної реальності та представляються окремими особистостями, групами людей і соціальними спільнотами, соціальними інститутами, соціальними організаціями та певної спрямованості соціальними структурами. Спектр інформаційних ресурсів, до яких долучаються ті чи інші суб’єкти, що є активними в інформаційному просторі, складається із засобів масової інформації, доменних ресурсів Інтернету, різного роду й призначення бібліотек. Функціонування інформаційного простору створює умови для реалізації його соціального призначення шляхом виконання інтеграційної, комунікативної, соціальної, геополітичної та актуалізуючої функцій. Пропонується розширити коло уявлень про функціональний спектр інформаційного простору за рахунок виокремлення функції – безпекової – як такої, що пов’язується саме з безпекою перебігу інформаційних процесів, стрімким зростанням їх значення для створення умов безпеки та їх підтримання в інтересах виключення можливостей виник-нення небезпеки різного роду й походження в усій різноманітності соціальної реальності.
  • Ескіз
    Документ
    Прес-служба університету: завдання для просування в інформаційному просторі (на досвіді прес-служби НТУ "ХПІ")
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Розова, Олена Володимирівна