Кафедра "Соціологія і публічне управління"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/5835

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/sp

Від квітня 2021 року кафедра має назву "Соціологія і публічне управління", попередня назва – кафедра "Соціологія і політологія" (від вересня 1992 року), первісна – кафедра наукового комунізму (заснована в 1964 році).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора соціологічних наук, 3 доктора наук з державного управління, 2 кандидата соціологічних, 1 – філософських наук; 4 співробітника мають звання професора, 5 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 7 з 7
  • Ескіз
    Документ
    The dependency of an individual's and state well-being on higher education quality: analysis of Ukrainian students' and employers' opinion
    (ТОВ "Фінтехальянс", 2022) Moroz, Svitlana; Moroz, Volodymyr; Kalagin, Yurii; Grygoryeva, Svitlana; Sutula, Oksana; Kozlova, Olena; Moroz, Oleksandr
    Statistical information attests to the fact that the share of the Ukrainian population with higher education is one of the largest in the world and comprises more than 82%, which considerably surmounts corresponding indicators for countries with a high level of social and market institutes’ development. A large share of persons with higher education in Ukraine and a comparatively low dynamics of its socio-economic development rise a question of the relevance of the human capital theory for those countries that are currently at the stage of the so-called permanent social and economic transformation. The socio-economic results of such countries’ development suggest certain limitations of the human capital theory, namely those of its postulates whose contents imply the existence of a directly proportional dependency of an individual’s well-being at the level and quality of their education. The controversy between the theory and practices of investment in higher education, especially in the context of comparing an expected and the actual social and economic effect, has determined the need to clarify the opinion of represent-atives of the present-day society concerning the existence of cause-and-effect connections between quality of higher education and well-being. As an instrument for collecting information on the issue of dependency of an individual’s well-being and that of the state on the quality of higher education, the method of polling was selected and applied in the form of a questionnaire. Representatives of student youth and employers from the eastern oblasts (areas) of Ukraine acted as respondents. On the results of the comparative analysis of 747 respondents’ answers, the authors of this article formulate generalizations and conclusions concerning the object of scientific interest. There is sub stantiated the expediency of introducing to the scientific circulation and further use of indicators of social and economic devaluation of higher education in practical activities for estimating state policy’s efficiency in the sphere of higher education.
  • Ескіз
    Документ
    Risk management
    ("Novyi Svit – 2000", 2024) Moroz, Volodymyr M.; Buka, Inta; Moroz, Svitlana A.; Trush, Oleksandr Olehovych; Moroz, Oleksandr
    The content of the manual contributes to students' formation of coherent and logically consistent system of knowledge about the theory and practice of risk management. The manual reveals the dependence of the effectiveness and performance of organizational activities on the level of theoretical knowledge of the management subject concerning the content and practice of implementing risk minimization mechanisms, as well as the ability to use them within the risk management system. The manual is designed for students studying the speciality specialties 054 – Sociology, 281 – Public Administration and Governance of both full-time and part-time education.
  • Ескіз
    Документ
    Methodology of organization of scientific research
    ("Novyi Svit – 2000", 2024) Moroz, Volodymyr M.; Buka, Stanislav; Moroz, Svitlana A.; Trush, Oleksandr Olehovych; Moroz, Oleksandr
    The manual offers an exhaustive in its content and logical in the sequence of presentation model of mastering the problematics of theoretical and methodological basics of development and holding a research. The manual conceptualizes the views of domestic and foreign scientists on the theory and practice of the researcher's use of scientific approaches, principles and methods in the system of methodological support of scientific-research work. In addition, the manual highlights the problematics of the place and role of science in assuring the mankind's socio-political and socio-economic development, as well as the issues of formulating the content of the basic categories of the methodology for organizing scientific researches. The manual will be useful for the higher education applicants at the second (master's) and third (educational and scientific) levels of its acquisition in the specialties 054 “Sociology” and 281 “Public Administration and Governance”, as well as for higher education applicants in other specialties.
  • Ескіз
    Документ
    Забезпечення якості вищої освіти: практика оцінювання та напрями вдосконалення державної політики у сфері вищої освіти
    (ПП "Новий Світ-2000", 2022) Мороз, Світлана Анатоліївна; Бука, Віта Станіславівна; Бука, Станіслав Анатолійович; Мороз, Володимир Михайлович
    В монографії розглянуто окремі з теоретико-методологічних та науково-прикладних аспектів проблематики забезпечення закладами вищої освіти якості освітньої діяльності та якості вищої освіти. Висвітлено особливості взаємодії інституту держави з інституцією університету, а також визначено межі їх компетенції щодо забезпечення якості вищої освіти через призму аналізу думки студентів. З’ясовано місце та роль інтернаціоналізації вищої освіти у забезпеченні якості освітньої діяльності. Розглянуто практики оцінювання якості вищої освіти та визначено їх потенціали для вдосконалення змісту механізмів публічного управління у сфері забезпечення якості вищої освіти. Крім того, в монографії презентовано результати опитування студентів українських, латвійських та китайських університетів щодо детермінант якості вищої освіти та її рівня. Монографія буде корисною для наукових та науково-педагогічних працівників, докторантів, здобувачів вищої освіти, а також інших осіб до кола дослідницьких або професійних інтересів яких входить проблематика забезпечення закладами вищої освіти якості освітньої діяльності та якості вищої освіти.
  • Ескіз
    Документ
    Сила прояву детермінант якості вищої освіти: аналіз думки роботодавців та напрями вдосконалення змісту державної політики
    (ФОП Однорог Т. В., 2020) Мороз, Світлана Анатоліївна; Мороз, Володимир Михайлович
  • Ескіз
    Документ
    Якість вищої освіти в системі трудового потенціалу людини та її вплив на розвиток людського капіталу держави: аналіз думки роботодавців
    (Національний університет цивільного захисту України, 2020) Мороз, Володимир Михайлович; Мороз, Світлана Анатоліївна
    В статті розглянуто взаємозв’язок рівня розвитку трудового потенціалу людини з якістю вищої освіти, а також визначено місце та роль її матеріальних та нематеріальних детермінант в системі формування та розвитку трудових можливостей людини. В статті підкреслено важливість залучення роботодавців до експертизи якості вищої освіти, а також наведено результати аналізу їх опитування щодо сили прояву окремих з детермінант відповідної категорії.Стаття містить узагальнення та висновки щодо напрямів вдосконалення змісту та практики використання механізмів державного управління якістю вищої освіт
  • Ескіз
    Документ
    Відповідальність за реформування системи забезпечення якості вищої освіти: аналіз думки роботодавців та напрями вдосконалення механізмів публічного управління у сфері вищої освіти
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Мороз, Світлана Анатоліївна; Мороз, Олександр; Мороз, Володимир Михайлович
    В публікації досліджено проблематику участі роботодавців в оцінюванні ефективності функціонування системи забезпечення закладами вищої освіти якості освітньої діяльності та якості вищої освіти. В статті висвітлено особливості використання методу опитування для отримання інформації щодо рівня якості вищої освіти, а також наведено результати аналізу змісту анкет та інтерв’ювання роботодавців щодо рівня відповідальності окремих з стейкхолдерів у проведенні реформ системи забезпечення якості вищої освіти. В статті запропоновано напрями вдосконалення державної політики щодо забезпечення якості вищої освіти на університетському та державному рівнях.