Кафедра "Соціологія і публічне управління"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/5835

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/sp

Від квітня 2021 року кафедра має назву "Соціологія і публічне управління", попередня назва – кафедра "Соціологія і політологія" (від вересня 1992 року), первісна – кафедра наукового комунізму (заснована в 1964 році).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора соціологічних наук, 3 доктора наук з державного управління, 2 кандидата соціологічних, 1 – філософських наук; 4 співробітника мають звання професора, 5 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 70
  • Ескіз
    Документ
    Адаптаційні практики біженців та ВПО в умовах воєнного стану
    (СПОЛОМ, 2023) Григор'єва, Світлана Василівна
  • Ескіз
    Документ
    Шлях незалежності, кроки незламності: історія питання
    (СПОЛОМ, 2023) Григор'єва, Світлана Василівна; Сутула, Оксана Анатоліївна
  • Ескіз
    Документ
    Стереотипи сучасного студентства в сфері професійної діяльності: ґендерний аспект аналізу
    (Видавництво "Грані", 2022) Калагін, Юрій Аркадійович; Григор'єва, Світлана Василівна
    У статті проаналізовано основні теоретико-методологічні підходи дослідження ґендерних стереотипів, коротко подано поняття стереотипу та його характеристику. Автори наводять результати соціологічного дослідження проведеного співробітниками лабораторії соціологічних досліджень кафедри соціології та політології Харківського національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут» у 2020-2021 роках. Тема дослідження: стереотипи сучасного студентства в сфері професійної діяльності (ґендерний аспект аналізу). Актуальність дослідження обумовлена необхідністю допомогти студентству успішно адаптуватися до вимог сучасного світу. Знання про пануючи ґендерні стереотипи у суспільстві дає можливість проводити роботу науковцям та практикам з нейтралізації впливу застарілих, стереотипів, таких що гальмують реалізацію особистісного потенціалу студентів у майбутньої професії. Ґендерні стереотипи розуміються як сформовані культурою та розповсюджені в ній узагальнені уявлення (переконання) про властивості та поведінку у соціумі представниками різних ґендерів (чоловіків і жінок). Сьогодні проведення соціологічних досліджень щодо вивчення ґендерних стереотипів задовольняє довгоочікувану потребу суспільства, оскільки розкриває найбільш загальні закономірності та тенденції трансформації стереотипів сучасної молоді, зокрема її авангарду – студентства, особливо стосовно ґендерної рівності в сучасному соціумі. Результати проведеного дослідження показали наявність чітко окреслених ґендерних стереотипів у студентському середовищі стосовно сфери професійної діяльності, також результати засвідчили, що у стереотипному уявленні про чоловіків домінують особистісні якості, що сприяють активному просуванню професійними сходинками, реалізації особистісного потенціалу в соціумі. Стереотипні уявлення про жінок часто демонструють протилежні якості, покірність, терплячість, низьку ініціативність порівняно з чоловіками. Розуміючи, що подібні стереотипні уявлення мають довгі культурно-історичні коріння, але вони, за думкою авторів, вступають у протиріччя з сучасною дійсністю, новими соціальними ролями та статусами, особливо що стосується прагнення сучасних жінок досягти успіху у професійної сфері. Така ситуація не сприяє повної реалізації особистісного потенціалу студентів у професійному та особистісному житті. Метою статті є ознайомлення наукової спільноти з результатами соціологічного дослідження проведеного співробітниками лабораторії соціологічних досліджень кафедри соціології та політології Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут» у 2020-2021 роках. Наводиться аналіз результатів дослідження ґендерного аспекту стереотипів сучасного студентства в сфері професійної діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    The dependency of an individual's and state well-being on higher education quality: analysis of Ukrainian students' and employers' opinion
    (ТОВ "Фінтехальянс", 2022) Moroz, Svitlana; Moroz, Volodymyr; Kalagin, Yurii; Grygoryeva, Svitlana; Sutula, Oksana; Kozlova, Olena; Moroz, Oleksandr
    Statistical information attests to the fact that the share of the Ukrainian population with higher education is one of the largest in the world and comprises more than 82%, which considerably surmounts corresponding indicators for countries with a high level of social and market institutes’ development. A large share of persons with higher education in Ukraine and a comparatively low dynamics of its socio-economic development rise a question of the relevance of the human capital theory for those countries that are currently at the stage of the so-called permanent social and economic transformation. The socio-economic results of such countries’ development suggest certain limitations of the human capital theory, namely those of its postulates whose contents imply the existence of a directly proportional dependency of an individual’s well-being at the level and quality of their education. The controversy between the theory and practices of investment in higher education, especially in the context of comparing an expected and the actual social and economic effect, has determined the need to clarify the opinion of represent-atives of the present-day society concerning the existence of cause-and-effect connections between quality of higher education and well-being. As an instrument for collecting information on the issue of dependency of an individual’s well-being and that of the state on the quality of higher education, the method of polling was selected and applied in the form of a questionnaire. Representatives of student youth and employers from the eastern oblasts (areas) of Ukraine acted as respondents. On the results of the comparative analysis of 747 respondents’ answers, the authors of this article formulate generalizations and conclusions concerning the object of scientific interest. There is sub stantiated the expediency of introducing to the scientific circulation and further use of indicators of social and economic devaluation of higher education in practical activities for estimating state policy’s efficiency in the sphere of higher education.
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки для виконання самостійної роботи з навчальної дисципліни "Основи публічного управління та адміністрування"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Круглов, Віталій Вікторович; Мороз, Володимир Михайлович; Терещенко, Діна Акрамівна
    Вивчення публічного управління та адміністрування є важливим для розуміння того, як на практиці ефективно реалізуються державні політики та послуги. Вказана галузь вивчає організаційні структури, процеси, персонал і системи, за допомогою яких реалізуються державні програми та здійснюється управління державними ресурсами. Публічне управління має вирішальне значення для перетворення бачення та законів, встановлених політичним керівництвом, у відчутні результати, які слугують суспільним інтересам. Воно охоплює всі рівні влади - від муніципальних і регіональних органів до державних/місцевих і національних агентств. Однак сьогодні публічне врядування виходить за рамки лише державного сектору і включає в себе взаємодію з приватними компаніями, неприбутковими організаціями та громадянами. Ключові теми включають основні принципи публічного управління, такі як справедливість, ефективність, прозорість та підзвітність. Оскільки діяльність держави та надання державних послуг впливають практично на всі аспекти життя суспільства, для лідерів та професіоналів з різних секторів важливо отримати знання з основ публічного управління та адміністрування. Основна мета дисципліни "Основи публічного управління та адміністрування" полягає у формуванні у студентів системного розуміння концепцій, принципів, методів та інструментів ефективного управління та адміністрування в публічній сфері.
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки для проведення практичних (семінарських) занять з навчальної дисципліни "Основи публічного управління та адміністрування"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Круглов, Віталій Вікторович; Мороз, Володимир Михайлович; Терещенко, Діна Акрамівна
    Вивчення публічного управління та адміністрування є важливим для розуміння того, як на практиці ефективно реалізуються державні політики та послуги. Вказана галузь вивчає організаційні структури, процеси, персонал і системи, за допомогою яких реалізуються державні програми та здійснюється управління державними ресурсами. Публічне управління має вирішальне значення для перетворення бачення та законів, встановлених політичним керівництвом, у відчутні результати, які слугують суспільним інтересам. Воно охоплює всі рівні влади - від муніципальних і регіональних органів до державних/місцевих і національних агентств. Однак сьогодні публічне врядування виходить за рамки лише державного сектору і включає в себе взаємодію з приватними компаніями, неприбутковими організаціями та громадянами. Ключові теми включають основні принципи публічного управління, такі як справедливість, ефективність, прозорість та підзвітність. Оскільки діяльність держави та надання державних послуг впливають практично на всі аспекти життя суспільства, для лідерів та професіоналів з різних секторів важливо отримати знання з основ публічного управління та адміністрування. Основна мета дисципліни "Основи публічного управління та адміністрування" полягає у формуванні у студентів системного розуміння концепцій, принципів, методів та інструментів ефективного управління та адміністрування в публічній сфері.
  • Ескіз
    Публікація
    Основи публічного управління та адміністрування
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Круглов, Віталій Вікторович; Мороз, Володимир Михайлович; Терещенко, Діна Акрамівна
    Вивчення публічного управління та адміністрування є важливим для розуміння того, як на практиці ефективно реалізуються державні політики та послуги. Вказана галузь вивчає організаційні структури, процеси, персонал і системи, за допомогою яких реалізуються державні програми та здійснюється управління державними ресурсами. Публічне управління має вирішальне значення для перетворення бачення та законів, встановлених політичним керівництвом, у відчутні результати, які слугують суспільним інтересам. Воно охоплює всі рівні влади - від муніципальних і регіональних органів до державних/місцевих і національних агентств. Однак сьогодні публічне врядування виходить за рамки лише державного сектору і включає в себе взаємодію з приватними компаніями, неприбутковими організаціями та громадянами. Ключові теми включають основні принципи публічного управління, такі як справедливість, ефективність, прозорість та підзвітність. Оскільки діяльність держави та надання державних послуг впливають практично на всі аспекти життя суспільства, для лідерів та професіоналів з різних секторів важливо отримати знання з основ публічного управління та адміністрування. Основна мета дисципліни "Основи публічного управління та адміністрування" полягає у формуванні у студентів системного розуміння концепцій, принципів, методів та інструментів ефективного управління та адміністрування в публічній сфері.
  • Ескіз
    Документ
    Соціологічний супровід моніторингу якості освіти в сучасному університеті
    (Видавництво ПП "Новий Світ-2000", 2023) Мороз, Володимир Михайлович; Бірюкова, Марина Василівна; Терещенко, Діна Акрамівна; Григор'єва, Світлана Василівна; Семке, Ніна Миколаївна; Болотова, Вікторія Олександрівна; Козлова, Олена Аркадіївна; Мороз, Світлана Анатоліївна; Труш, Олександр Олегович; Мороз, Олександр Володимирович; Ляшенко, Наталія Олександрівна; Шанідзе, Надія Олександрівна; Сутула, Оксана Анатоліївна; Терещенко, Антон Анатолійович
    В монографії розглянуто окремі з теоретико-методологічних та науково-прикладних аспектів актуалізації проблематики соціологічного супроводу моніторингу якості вищої освіти в сучасному університеті. Конкретизовано зміст та структуру механізмів державного регулювання моніторингу якості вищої освіти в Україні, а також з’ясовано потенціали норм міжнародних стандартів якості для удосконалення практики функціонування систем забезпечення якості на університетському та державному рівнях. Визначено місце та роль інформаційних технологій в системах управління розвитком ЗВО та забезпечення якості його освітньої діяльності. Узагальнено практики оцінювання якості вищої освіти та презентовано результати опитування окремих з представників груп стейкхолдерів щодо рівня якості освітньої діяльності ЗВО. Монографія містить приклади анкет, які можуть бути використані для опитування різних категорій стейкхолдерів якості вищої освіти Монографія буде корисною для наукових та науково-педагогічних працівників, докторантів, здобувачів вищої освіти, а також інших осіб до кола дослідницьких або професійних інтересів яких входять питання теорії та практики проведення соціологічного супроводу моніторингу якості освіти в сучасному університеті.
  • Ескіз
    Публікація
    Конспект лекцій з дисципліни "Управління якістю державних і муніципальних послуг"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Круглов, Віталій Вікторович; Мороз, Володимир Михайлович; Терещенко, Діна Акрамівна
    У сучасному світі ефективне надання державних і муніципальних послуг має першочергове значення для забезпечення задоволення потреб громадян, підвищення соціального добробуту та сприяння сталому розвитку. Управління якістю відіграє центральну роль у підвищенні ефективності, результативності та оперативності надання державних і муніципальних послуг, тим самим сприяючи загальному добробуту громад і вдосконаленню практики державного управління. Управління якістю державних і муніципальних послуг має важливе значення для задоволення різноманітних потреб та очікувань громадян, підвищення доступності послуг та покращення результатів надання послуг. Державні та муніципальні послуги охоплюють широкий спектр сфер, включаючи охорону здоров'я, освіту, транспорт, комунальні послуги, соціальні послуги та адміністративні функції, які безпосередньо впливають на якість життя та функціонування суспільства.
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки до виконання самостійної роботи з навчальної дисципліни "Управління якістю державних і муніципальних послуг"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Круглов, Віталій Вікторович; Мороз, Володимир Михайлович; Терещенко, Діна Акрамівна
    У сучасному світі ефективне надання державних і муніципальних послуг має першочергове значення для забезпечення задоволення потреб громадян, підвищення соціального добробуту та сприяння сталому розвитку. Управління якістю відіграє центральну роль у підвищенні ефективності, результативності та оперативності надання державних і муніципальних послуг, тим самим сприяючи загальному добробуту громад і вдосконаленню практики державного управління. Управління якістю державних і муніципальних послуг має важливе значення для задоволення різноманітних потреб та очікувань громадян, підвищення доступності послуг та покращення результатів надання послуг. Державні та муніципальні послуги охоплюють широкий спектр сфер, включаючи охорону здоров'я, освіту, транспорт, комунальні послуги, соціальні послуги та адміністративні функції, які безпосередньо впливають на якість життя та функціонування суспільства.