Кафедра "Соціологія і публічне управління"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/5835
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/sp
Від квітня 2021 року кафедра має назву "Соціологія і публічне управління", попередня назва – кафедра "Соціологія і політологія" (від вересня 1992 року), первісна – кафедра наукового комунізму (заснована в 1964 році).
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора соціологічних наук, 3 доктора наук з державного управління, 2 кандидата соціологічних, 1 – філософських наук; 4 співробітника мають звання професора, 5 – доцента.
Переглянути
5 результатів
Результати пошуку
Публікація Public-private partnership as tool for developing regional labor potential(ВД "Академперіодика", 2019) Kruhlov, V. V.; Tereshchenko, D. A.Introduction. The modern direction of infrastructure development is the attraction of the private owner by the state under public-private partnership (PPP) agreements. Problem Statement. Analysis of the possibilities of PPP for the development of labor potential in the modern labor market, taking into account the peculiarities of interaction between public and private capital and on the basis of their economic and social objectives, is an important issue of our time. Purpose. Justification of the objectives and directions of public-private partnership as a tool for the development of labor potential, taking into account the main objectives of the implementation of infrastructure projects. Materials and Methods. Method of theoretical generalization and systematization (to determine the specific features of forming PPP and labor potential in the modern labor market); monographs (a review of scientific ideas about the problem of developing PPP, and the sphere of education); statistical method (to present the key figures that characterize PPP and labor potential); the analytical method (to identify factors that influence implementation of PPP projects as a tool for labor potential development). Results. The implementation of PPP projects has been found to stimulate the labor market and to enhance labor capacity. In case of successful implementation of PPP projects, social problems will be solved due to improved quality of services in the field of education, healthcare, culture, etc. Implementation of the innovation projects of public-private partnership in education and science shapes actually the prerequisites for an increase in figures that characterize labor potential as a whole, and involves staff in specific projects where the key approach is satisfaction of the need for highly qualified specialists. Conclusions. The state policies of PPP development, innovational development of the economy and strengthening labor potential should be aimed at establishing a legislative basis for the institutional environment; introduction of effective economic mechanisms; establishing up-to-date standards which apply to the key development paths of knowledge-based economy.Документ Роль виховання в системі освіти(Класичний приватний університет, 2019) Агаларова, Карина АдільївнаУ статті розглянуто роль виховання в системі освіти. Наголошено, що сутність виховання полягає в організації процесу соціалізації індивідів, зокрема, молодого покоління. Зазначено, що між вихователем і вихованцем складаються соціальні відносини, які базуються на певній нормативно-ціннісній системі й виявляються в різних формах. Проаналізовано теоретичні принципи та функції, за допомогою яких можна організувати процес виховання в навчальному закладі. Зроблено висновок, що виховання органічно пов’язане з навчанням, ці види діяльності взаємодоповнюють і взаємозбагачують один одного. Доведено, що в процесі освіти навчання повинно мати виховний характер, а виховання – містити в собі навчання.Документ Виховна складова у системі освіти(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Агаларова, Карина АдільївнаУ статті розглядається роль виховної складової у системі освіти. Зазначається, що виховання є найважливішою функцією суспільства. соціальним за своєю природою, його сутність полягає в організації процесу соціалізації індивідів, і, зокрема, молодого покоління. Зазначаеться, що між вихователем і вихованцем складаються соціальні відносини, які базуються на певній нормативно-ціннісній системі і виявляються в різних формах. У статті проаналізовано теоретичні принципи, за допомогою яких можна організувати процес виховання в навчальному закладі. Зроблено висновок, що виховання органічно пов'язане з навчанням, дані види діяльності взаємодоповнюють і взаємозбагачують один одного. У процесі освіти навчання повинне мати виховний характер, а виховання містити в собі навчання.Документ Характеристика та основні принципи сучасної освітньої парадигми(Класичний приватний університет, 2018) Агаларова, Карина АдільївнаУ статті розглядаються основні тенденції між сформованими традиціями в українській вищій школі та новими віяннями, пов’язаними зі вступом у світовий освітній простір. Зазначається, що головна мета інноваційної освіти – збереження і розвиток творчого потенціалу людини та підкреслюється, що головний принцип інноваційної освіти полягає в тому, що вона спрямована на формування світогляду, основаного на багатокритерійності рішень, терпимості до інакомислення й відповідальності за свої дії. У статті наголошується, що нова освітня парадигма як пріоритетне завдання освіти (загальної, середньої та вищої) передбачає орієнтацію на інтереси особистості, адекватні сучасним тенденціям суспільного розвитку. Також, у статті перераховуються основні пріоритетні напрями державної політики в галузі освіти. Розкрито сутність засад Національної доктрини освіти та її концептуальні положення. Підкреслюється важливість Національної доктрини освіти у переході до нового типу освіти.Документ Мотиви вибору ВНЗ та спеціальності абітурієнтами України (на прикладі студентів НТУ "ХПІ")(НТУ "ХПІ", 2018) Григор’єва, Світлана Василівна; Козлова, Олена АркадіївнаСтаття присвячена аналізу портрета абітурієнта НТУ "ХПІ", де, крім визначення мотивів професійного вибору, самооцінки особистих здібностей, розглядаються і основні цілі навчання в НТУ "ХПІ". У статті підкреслюється, що проблема професійного самовизначення стояла перед молоддю завжди, а сьогодні вона особливо актуальна, тому що сучасні умови ринку праці ведуть до того, що більшість випускників не мають ясної життєвої перспективи. Аналізуються мотиви отримання абітурієнтами вищої освіти, мотивація вступу до НТУ "ХПІ", мотиви вибору спеціальності, період формування професійного інтересу. Проаналізовано мотиви професійного вибору абітурієнтів; період формування інтересу молодих людей до обраної спеціальності (процес самовизначення, коли здійснено вибір спеціальності, ВНЗ); специфіку вибору ВНЗ (яким за рахунком був ХПІ, хто допоміг визначитися з вибором); уявлення про процес навчання в університеті; відповідність уявлень про навчання в університеті реаліям університетського життя.