Кафедра "Безпека праці та навколишнього середовища"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2354

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/safetyofliving

Від 2020 року кафедра має назву "Безпека праці та навколишнього середовища", попередня назва – "Охорона праці та навколишнього середовища", первісна назва – кафедра "Охорона праці".

Кафедра "Охорона праці" була створена в 1963 році. Першим її завідувачем був доцент Наумов С. С., який очолював кафедру протягом 1963-1970 років.

За час існування кафедри, крізь її "стіни" пройшло понад 70 тисяч студентів.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 25 викладачів, серед яких 2 доктора технічних наук, 17 – кандидатів технічних, біологічних та психологічних наук, 1 – доктор філософії, 3 співробітника мають звання професора, 14 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Application of digital technologies in activity educational institutions of higher technical education
    (Таврійський державний агротехнологічний університет імені Дмитра Моторного, 2024-05-29) Yevtushenko, Nataliia; Ponomarenko, Olga; Sukhenko, Olga
    The work systematizes concepts that characterize the need to implement transformation processes in education, which involve updating the knowledge system and the need for a teacher in an educational organization to adapt to changes in interpersonal interaction using digital technologies. The essential characteristics of the used digital technologies are described, which predetermines the creation by the teacher in the educational electronic environment of conditions for active learning activities of students.
  • Ескіз
    Документ
    Aspects of the importance of using a NATO standard individual first aid kit in wartime
    (Український державний університет імені Михайла Драгоманова, 2024) Tverdokhliebova, Natalia; Yevtushenko, Nataliia
    Wartime is always accompanied by significant risks to the life and health of the military and civilians. One of the key factors that ensure successful care and rescue of the wounded is properly equipped NATO-standard medical kits.
  • Ескіз
    Документ
    Using new digital technologies in high school during the war in Ukraine
    (2023) Tverdokhliebova, Natalia; Yevtushenko, Nataliia
    The purpose of the work is to analyze the understanding of the mechanism of action of artificial intelligence in the educational process of a higher school.
  • Ескіз
    Документ
    Pedagogical Culture of Teachers at Technical Universities for Safe Educational Process During the War in Ukraine
    (2023) Tverdokhliebova, Natalia; Yevtushenko, N. S.
    The entire education system is currently undergoing structural changes, which are reflected in the increased use of digital and distance learning technologies. Pedagogical culture as a personal characteristic of a teacher acts as a means of implementing professional activities in the unity of goals, objectives, as well as means and results. Simultaneously, different types of pedagogical activity form the functional structure of culture. The main features of pedagogical activity should be its complexity and integrity, creative nature, a combination of collective activity and individual creativity of teachers, because the process of solving pedagogical goals and objectives is a technology of pedagogical activity that characterizes the mode of existence and functioning of the teacher’s pedagogical culture. Teaching in the context of the war in Ukraine involves the use of various forms of education with the introduction of digital technologies and tools to ensure the safety of all participants in the educational process and flexibility in time and space. This approach allowsyou to adapt educational content to the needs of students and the requirements of the curriculum. At the same time, it becomes important to choose an individual educational trajectory in which students can change and adapt their educational process.