Кафедра "Програмна інженерія та інтелектуальні технології управління ім. А. В. Дабагяна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1665

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/asu

Від січня 2022 року кафедра має назву "Програмна інженерія та інтелектуальні технології управління ім. А. В. ДАБАГЯНА" (тоді ж, у січні 2022 року в окремий підрозділ виділилася кафедра "Інформаційні системи та технології"), попередні назви – "Програмна інженерія та інформаційні технології управління" (від 2015), "Автоматизовані системи управління" (від 1977); первісна назва – кафедра автоматичного управління рухом.

Кафедра автоматичного управління рухом заснована в 1964 році задля підготовки інженерів-дослідників у галузі автоматичного управління рухом з ініціативи професора Харківського політехнічного інституту Арега Вагаршаковича Дабагяна та генерального конструктора КБ "Електроприладобудування" Володимира Григоровича Сергєєва.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту комп'ютерних наук та інформаційних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 4 доктора технічних наук; 24 кандидата наук: 22 – технічних, 1 – фізико-математичних, 1 – економічних, 1 – доктор філософії; 3 співробітників мають звання професора, 19 – доцента, 1 – старшого наукового співробітника.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 13
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до лабораторної роботи № 4 "Розробка діагностичної експертної системи"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Єршова, Світлана Іванівна; Чередніченко, Ольга Юріївна; Мельник, Каріна Володимирівна; Іващенко, Оксана Віталіївна; Лютенко, Ірина Вікторівна; Гуляков, Олексій Дмитрович
    Методичні вказівки містять завдання для виконання лабораторних робіт для студентів базового напряму "Програмна інженерія". Мета навчальної дисципліни є опанування студентами теоретичних основ систем штучного інтелекту, надання студентам систематизованих знань про основні моделі, методи та технології, які використовуються; отримання студентами теоретичних знань та практичних навичок роботи з сучасними технологіями, отримання практичних навичок використання програмних засобів розробки онтологій у наукових дослідженнях; формування у студентів аналітичних здібностей, які б дозволили робити обґрунтований вибір методів, засобів та технологій при рішенні задач предметної області.
  • Ескіз
    Документ
    Метод побудови траєкторії розвитку підприємства для стратегічної цілі
    (Харківський національний університет Повітряних Сил ім. Івана Кожедуба, 2019) Москаленко, Валентина Володимирівна; Фонта, Наталія Григорівна; Єршова, Світлана Іванівна; Афанас'єв, Олександр Вікторович
    Розглянуто розв'язання однієї з задач стратегічного управління – побудова траєкторії розвитку підприємства. Запропоновано метод побудови траєкторії для можливої стратегії досягнення стратегічної цілі підприємства. Траєкторія представляє собою множину сегментів ринку за інтервалами стратегічного періоду, де підприємство плануватиме свою діяльність, щоб досягти стратегічної цілі. Ціль характеризується відповідними значеннями показників ефективності. На підставі траєкторій розвитку здійснюється вибір стратегії для кожної цілі, проводиться аналіз ефективності стратегічних цілей та можливість їх досягнення.
  • Ескіз
    Публікація
    Аналіз та моделювання проблемно-орієнтованих програмних систем
    (2019) Гамаюн, Ігор Петрович; Чередніченко, Ольга Юріївна; Єршова, Світлана Іванівна; Копп, Андрій Михайлович; Лютенко, Ірина Вікторівна; Мельник, Каріна Володимирівна; Янголенко, Ольга Василівна
    Розглянуто основні питання, пов'язані з моделювання проблемно-орієнтованих програмних систем. Докладно розглянуті питання статистичного та імітаційного моделювання, наведені приклади розв'язання задач. Призначено для студентів спеціальності "Комп'ютерні науки" та "Інженерія програмного забезпечення".
  • Ескіз
    Документ
    Методи компромісного вибору інтервалу змін модельного часу в імітаційних моделях
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Гамаюн, Ігор Петрович; Єршова, Світлана Іванівна
    Розглядаються процес імітаційного моделювання як один з основних засобів для вивчення динаміки функціонування реальних систем, зокрема, складних. Система може бути представлена сукупністю компонент. Функціонування компонента представляється реалізацією множини функціональних дій, які представляються відповідними активностями у вигляді пари: алгоритм виконання функціональної дії – тривалість виконання. Проблема відображення в ІМ одночасного або паралельного характеру функціонування всіх компонентів складної системи вирішується введенням модельного або системного часу. Основними методами введення модельного часу є метод фіксованого кроку та метод змінного кроку. В методі фіксованого кроку важливою проблемою є вибір величини інтервалу зміни модельного часу. Існуючі рекомендації для вибору величини інтервалу зміни модельного часу мають якісний характер і їх використання дозволяє підвищити точність моделювання, але при цьому зростають витрати ресурсу часу комп’ютера. Запропоновано при виборі величини інтервалу зміни модельного часу використовувати кількісні оцінки значень критеріїв якості – точність і витрати ресурсу часу комп’ютера. Узагальнений критерій представляється зваженою сумою перетворень локальних критеріїв. Значення коефіцієнтів, на які множаться відповідні перетворення, висловлюють переваги особи, що приймає рішення, локальним критеріям оптимальності. Наводиться геометрична інтерпретація процесу визначення компромісної альтернативи на множині ефективних альтернатив для різних випадків важливості локальних критеріїв. Ці оцінки дозволяють обґрунтувати характер зміни критеріїв якості для різних варіантів значень інтервалу зміни модельного часу та використовувати їх для вибору компромісного варіанту серед ефективних шляхом мінімізації узагальненого критерію. Вибір компромісного значення інтервалу зміни модельного часу реалізується в управляючій програмі моделювання.
  • Ескіз
    Документ
    Підхід до збору інформації щодо екологічної обстановки при виникненні надзвичайних ситуацій техногенного характеру
    (Херсонський національний технічний університет, 2018) Ткаченко, Василь Володимирович; Чередніченко, Ольга Юріївна; Вовк, Марина Анатоліївна; Єршова, Світлана Іванівна
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки до лабораторної роботи 4 "Побудова агентних моделей у середовищі AnyLogic"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Гамаюн, Ігор Петрович; Єршова, Світлана Іванівна; Копп, Андрій Михайлович; Лютенко, Ірина Вікторівна; Мельник, Каріна Володимирівна; Янголенко, Ольга Василівна
    Метою роботи є: – навчитися створювати популяції агентів; – навчитися задавати поведінку агентів та відображати її за допомогою діаграм; – навчитися реалізовувати взаємодію агентів за допомогою обміну повідомленнями.
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки до лабораторної роботи 3 "Побудова дискретно-подієвих моделей у середовищі AnyLogic"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Гамаюн, Ігор Петрович; Єршова, Світлана Іванівна; Копп, Андрій Михайлович; Лютенко, Ірина Вікторівна; Мельник, Каріна Володимирівна; Янголенко, Ольга Василівна
    Метою роботи є: – навчитися створювати нові класи активних об’єктів; – навчитися працювати з портами, подіями та повідомленнями; – навчитися розробляти діаграмами станів, створювати ієрархічні стани та реалізовувати обмін повідомленнями між діаграмами.
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки до лабораторної роботи 2 "Побудова моделей системної динаміки у середовищі AnyLogic"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Гамаюн, Ігор Петрович; Єршова, Світлана Іванівна; Копп, Андрій Михайлович; Лютенко, Ірина Вікторівна; Мельник, Каріна Володимирівна; Янголенко, Ольга Василівна
    Метою роботи є: – створити імітаційну модель "з нуля" та навчитися самостійно розробляти імітаційні моделі; – навчитися розробляти презентації моделей; – навчитися використовувати слайдери та текстові поля для управління параметрами моделей.
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки до лабораторної роботи 1 "Знайомство з середовищем імітаційного моделювання AnyLogic"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Гамаюн, Ігор Петрович; Єршова, Світлана Іванівна; Копп, Андрій Михайлович; Лютенко, Ірина Вікторівна; Мельник, Каріна Володимирівна; Янголенко, Ольга Василівна
    Методичні вказівки містять завдання для виконання лабораторних робіт для студентів базових напрямків "Програмна інженерія", "Комп'ютерні науки". Мета навчальної дисципліни є опанування студентами теоретичних основ імітаційного моделювання, надання студентам систематизованих знань про основні моделі, методи та технології, які використовуються для цього використовуються; отримання студентами теоретичних знань та практичних навичок роботи з сучасними технологіями; формування у студентів аналітичних здібностей, які б дозволили робити обґрунтований вибір методів, засобів та технологій при рішенні задач предметної області.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до лабораторної роботи № 2 за курсом "Інтелектуальний аналіз даних та видобування знань"
    (НТУ "ХПІ", 2017) Єршова, Світлана Іванівна; Мельник, Каріна Володимирівна
    Методичні вказівки містять завдання для виконання лабораторних робіт для студентів базового напряму "Програмна інженерія" рівня магістрів. Мета навчальної дисципліни є опанування студентами теоретичних основ інтелектуального аналізу даних та видобування знань, надання студентам систематизованих знань про основні моделі, методи та технології, які використовуються для інтелектуального аналізу даних та видобування знань; отримання студентами теоретичних знань та практичних навичок роботи з сучасними технологіями, отримання практичних навичок використання програмних засобів розробки онтологій у наукових дослідженнях; формування у студентів аналітичних здібностей, які б дозволили робити обґрунтований вибір методів, засобів та технологій при рішенні задач предметної області.