Кафедра "Інформаційні технології і системи колісних та гусеничних машин ім. О. О. Морозова"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1744

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/kgm

Від 2005 року кафедра має назву "Інформаційні технології та системи колісних і гусеничних машин ім. О. О. Морозова", первісна назва – кафедра "Колісні та гусеничні машини".

Кафедра "Колісні та гусеничні машини" створена 2 грудня 1972 року. Ініціатором заснування кафедри був один із творців легендарного танка Т-34, головний конструктор ряду серійних танків (Т-44, Т-54, Т-64) і їхніх модифікацій, доктор технічних наук Олександр Олександрович Морозов, першим завідувачем – доктор технічних наук, професор Віталій Прокопович Аврамов.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 4 кандидата технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 4 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 7 з 7
  • Ескіз
    Документ
    Методи, моделі та результати досліджень контактної взаємодії складнопрофільних тіл із урахуванням залежності характеристик матеріалу проміжних шарів від історії навантаження
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Ткачук, Микола Миколайович; Грабовський, Андрій Володимирович; Ткачук, Микола Анатолійович; Сєриков, Володимир Іванович; Волошина, Ірина Олександрівна; Андрусенко, Андрій Володимирович
    У роботі описано удосконалені методи аналізу контактної взаємодії складнопрофільних тіл та напружено-деформованого стану із нелінійними проміжними шарами, властивості яких залежать від історії навантаження. Ці методи побудовані на основі розвитку варіаційного принципу Калькера у частині розширення множини варійованих чинників за рахунок параметрів історії навантаження. Для цього побудовано удосконалену дворівневу модель контактної взаємодії складнопрофільних тіл, яка поєднує, на відміну від традиційних однорівневих підходів, мікро- та макромоделі. Ці моделі є взаємопов’язаними та більш адекватно описують поведінку матеріалів нелінійних шарів при багатоциклових навантаженнях. Додаткові параметри напружено-деформованого стану, які долучені до множини внутрішніх змінних, більш адекватно описують залежність фізико-механічних властивостей від поточного стану та історії навантаження, чим у традиційних підходах нехтують. Ці додаткові параметри створюють можливості для удосконалення концепції формування розв’язувальних співвідношень для аналізу контактної взаємодії тіл. На основі доповненої системи розв’язувальних співвідношень установлені закономірності зміни розподілу контактного тиску і напружено-деформованого стану складнопрофільних тіл залежно від геометричної форми на мікро- та макрорівнях та фізико-механічних властивостей матеріалів.
  • Ескіз
    Документ
    Термогазодинамічні параметри детонаційної хвилі і продуктів детонації при термоімпульсній обробці
    (НТУ "ХПІ", 2016) Коритченко, Костянтин Володимирович; Кузнецов, І. Б.
    Проведено численное исследование влияния начального давления в горючей смеси на термогазодинамическое состояние продуктов детонации, возникающей за фронтом детонационной волны при термоимпульсной обработке.
  • Ескіз
    Документ
    Підвищення прохідності колісних машин та вирівнювання ресурсу агрегатів трансмісії шляхом введення статичного дисбалансу розподілу ваги між мостами
    (НТУ "ХПІ", 2015) Волонцевич, Дмитро Олегович; Воронцов, Сергій Миколайович; Мормило, Я. М.; Яремченко, А. С.
    В работе оценено влияние основных возмущающих сил, возникающих при движении колесной машины в тяговом режиме, на перераспределение нагрузок на мосты. Предложена методика рационального выбора величины предварительно заданного статического дисбаланса распределения веса между мостами для повышения проходимости и выравнивания ресурса агрегатов трансмиссии за счет выравнивания нагрузки на ведущие мосты при движении машины в тяговом режиме. Применение предложенной методики проиллюстрировано на примере колесного бронетранспортера БТР-4Е.
  • Ескіз
    Документ
    Попередній розрахунок енергоспоживання системи регулювання положення корпусу транспортного засобу на основі використання ефекту адсорбції
    (НТУ "ХПІ", 2010) Дущенко, Владислав Васильович; Мусницька, Ірина Володимирівна; Коц, О. М.
    На прикладі гусеничної машини з гідропневматичної підвіскою, проведений попередній розрахунок енергоспоживання системи регулювання положення корпусу на основі використання ефекту абсорбції, запропоновані шляхи його зниження та визначено бажані характеристики системи адсорбент-адсорбат.
  • Ескіз
    Документ
    Підвищення довговічності барабанних гальмівних механізмів легкових автомобілів в умовах експлуатації
    (НТУ "ХПІ", 2011) Назаров, В. І.
    Визначена закономірність зміни технічного стану барабанних гальмівних механізмів легкового автомобіля при експлуатації в залежності від зміни коефіцієнта розподілу гальмівних сил між осями, їх геометричних параметрів та режимів роботи.
  • Ескіз
    Документ
    Оцінка впливу системи підресорювання гусеничної машини на навантаженість її силової установки і трансмісії
    (НТУ "ХПІ", 2011) Дущенко, Владислав Васильович; Мусницька, Ірина Володимирівна
    Проведено розрахунок втрат у демпфуючих пристроях системи підресорювання гусеничної машини, що рухається у важких дорожніх умовах. На основі результатів полігонних випробувань підтверджено достовірність запропонованої методики розрахунку додаткової навантаженості силової установки, обумовленої роботою системи підресорювання.
  • Ескіз
    Документ
    Горизонтальні коливання вантажу на тросі при рівномірному повороті стріли крану
    (НТУ "ХПІ", 2012) Періг, О. В.; Стадник, О. М.; Дериглазов, О. І.
    Із застосуванням рівнянь Лагранжа другого роду розв’язано обернену задачу динаміки щодо визначення горизонтальних коливань вантажу, що розгойдується упродовж рівномірного повороту стріли крану. У задачі одночасно враховано як відносний поворот вертикальної площини розгойдування вантажу, так і вплив прискорення Коріоліса на вигляд відносної траєкторії.