Кафедра "Гуманітарні науки"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1702
Офіційний сайт кафедри http://http://web.kpi.kharkov.ua/kgn
Увага! Поповнення колекції кафедри "Гуманітарні науки" тимчасово, від травня 2023 року, призупинено.
Кафедра "Гуманітарні науки" існує від 1973 року.
Більшість фахівців кафедри викладали в різних країнах світу – в Австрії, Великобританії, Швеції, Іспанії, Італії, Сірії, Шрі-Ланці, Монголії, Алжирі, Афганістані, Гвінеї, Судані, на Кубі і Мадагаскарі.
Переглянути
46 результатів
Результати пошуку
Документ Склонение имён прилагательных(ТОВ "Цифра Принт", 2020) Северин, Надежда ВасильевнаУчебно-методическое пособие содержит материал по обучению иностранных студентов склонению имён существительных, прилагательных, порядковых числительных, местоимений, а также местоименных прилагательных. Пособие включает информативные таблицы, упражнения, тексты и тестовые задания. Предназначено для систематизации знаний по русской грамматике и развития навыков устной и письменной речи у иностранных студентов. Может быть использовано во время аудиторной и самостоятельной работы.Документ Синдром "эмоционального выгорания" личности преподавателя высшей школы(Национальный технический университет "Харьковский политехнический институт", 2008) Виктор, Ольга Михайловна; Северин, Надежда Васильевна; Квашина, Татьяна СергеевнаДокумент Фольклор в коммуникативных практиках (к вопросу о краткосрочном обучении иностранных студентов)(Национальный технический университет "Харьковский политехнический институт", 2013) Северин, Надежда ВасильевнаДокумент Внеаудиторная работа – эффективное средство межкультурной адаптации иностранных студентов(Харківський національний університет ім. В. Н. Каразіна, 2014) Северин, Надежда ВасильевнаДокумент Особенности работы с жанрами фольклора в практике преподавания иностранным студентам(ВД "Гельветика", 2020) Северин, Надежда ВасильевнаСтаттю присвячено дослідженню актуальної проблеми міжкультурної комунікації. В умовах інтеграції України в європейську спільноту зростає попит на фахівців, які в професійній діяльності можуть здійснювати міжкультурну комунікацію, що стала звичним явищем майже в усіх сферах людської життєдіяльності. Виділено чинники, які сприяють підвищенню інтересу до вивчення іноземних мов у сучасних умовах. Метою статті є дослідження ролі фольклорних жанрів у формуванні інтересу іноземних студентів до культури народу, мова якого вивчається. Визначена специфіка роботи з фольклорними жанрами в іноземній аудиторії. Акцентована увага на вивченні таких жанрів фольклору, як казка, прислів’я, приказка. Підкреслена їхня роль у розвитку пам’яті, виразного мовлення, комунікативних здібностей студентів і здійсненні діалогу культур між представниками різних мов і культур. Казка відіграє важливу роль у процесі навчання іноземних студентів української / російської мови. Казка є цінним ресурсом у вивченні мови, оскільки вона символізує епоху, культуру народу, його традиції та мову. Вона забезпечує мовленнєвий і соціальний досвід, необхідний у реальному житті. Казки збагачують мову, розширюючи лексичний запас іноземних студентів, мають важливе виховне значення та сприяють підвищенню ефективності навчальної діяльності. Робота над казкою супроводжується низкою лінгвістичних і смислових труднощів, тому в статті надано рекомендації щодо їхнього зняття та наведено приклади вправ. Вивчення прислів’їв і приказок також сприяє кращому розумінню особливостей національного менталітету народу, його традицій, звичаїв, культури в цілому. Цінність використання прислів’їв і приказок в іноземній аудиторії полягає в тому, що вони можуть використовуватися під час вивчення фонетики, лексики, граматики, читання. Національно-культурні, історичні й лексичні коментарі викладача значно полегшують вивчення фольклорних жанрів в іноземній аудиторії. Використання в роботі з іноземними студентами фольклорних матеріалів створює природне мовне й культурне середовище, сприяє подоланню психологічного бар’єра й кращій міжкультурній комунікації з представниками різних культур.Документ Использование паремий на уроках русского языка в иностранной аудитории(Харківський національний університет будівництва та архітектури, 2016) Северин, Надежда ВасильевнаДокумент Метод проектов в практике преподавания иностранным студентам(ПФ "Колегіум", 2016) Северин, Надежда Васильевна; Северин, Юлия ВикторовнаДокумент Лингвострановедческий аспект в системе обучения иностранных студентов(Харківський національний університет радіоелектроніки, 2020) Северин, Надежда ВасильевнаДокумент Университетское образование в Украине(ФОП Бровін О. В., 2020) Хрипунова, Алина Леонидовна; Северин, Надежда ВасильевнаВ учебном пособии рассматриваются основные терминологические понятия курса "Университетское образование в Украине", приведены упражнения на усвоение этих понятий, послетекстовые вопросы и задания. Предназначено для использования во время аудиторной и самостоятельной работы.Документ Психологические основы обучения иностранных студентов языку будущей специальности(ВД "Гельветика", 2019) Северин, Надежда Васильевна; Криволапова, Елена Владимировна; Квашина, Татьяна СергеевнаСтаттю присвячено дослідженню психологічних основ навчання іноземних студентів мові майбутньої спеціальності. Виділені основні дидактичні принципи цілісного педагогічного процесу, які забезпечують успішне навчання. Розглянута історична ретроспектива питання. З’ясовано, що проблема вивчення психологічних аспектів навчання іноземним мовам постійно цікавить вчених. Її розглядали у своїх працях українські та зарубіжні дослідники. Вчені виділяють чотири групи принципів навчання – лінгвістичні, психологічні, дидактичні та методичні. Метою цієї статті є дослідження психологічних принципів, від реалізації яких значною мірою залежить ефективність процесу навчання мові фаху. Мотивація є незаперечним фактором успішності навчання, особливо в процесі вивчення іноземних мов. Мотив спонукає до діяльності, пов’язаної із задоволенням потреб людини. Дослідники акцентують увагу на розвитку позитивних мотивів, міжпредметних зв’язках як одному з важливих стимулів підвищення інтересу студентів до іноземної мови, виявленні основних видів мотивації та інших питаннях. Урахування психологічних особливостей студентів – мотивів, почуття впевненості в собі, наполегливості у досягненні поставлених цілей, розвитку способів мислення та інших є основою сучасного вивчення іноземних мов. Мотивація відіграє важливу роль у процесі навчання іноземних студентів російській / українській мові. На факультеті міжнародної освіти Національного технічного університету "ХПІ" створено низку навчальних посібників з наукового стилю мовлення, які відіграють важливу роль у навчанні іноземних студентів мові майбутньої спеціальності. Вони призначені для навчання мовам студентів різних спеціальностей – майбутніх інженерів, економістів, лікарів. Навчальний матеріал посібників максимально орієнтований на професійні потреби студентів. Робота з ними здійснюється паралельно викладачами кафедри гуманітарних наук та кафедри природничих наук. Принципи поетапного формування знань та навичок, врахування психологічних особливостей студентів забезпечують максимальну ефективність навчального процесу.