Кафедра "Туризм i готельно-ресторанний бізнес"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2422

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/tourism

Від листопада 2021 року кафедра має назву "Туризм і готельно-ресторанний бізнес". Перейменована під час реорганізації кафедри "Бізнес-аналітики, обліку та готельно-ресторанної справи" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Подорожі змінюють нас, допомагають нам зростати і розвиватися. Подорожі – найкраща освіта сучасного світу!

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: доктор економічних наук, 5 кандидатів наук: 4 –економічних, 1 – географічних; 1 співробітник має звання професора, 5 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Публікація
    Особливості формування системи антикризового управління на підприємствах індустрії гостинності та туризму
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Жадан, Тетяна Андріївна; Жадан, Юлія Володимирівна; Стригуль, Лариса Станіславівна
    У статті розглянуто теоретичні аспекти особливостей формування системи антикризового управління підприємствами індустрії гостинності та туризму. Визначено місце, роль і значення індустрії гостинності та туризму в світовій та національній економіці України. Встановлено, що кризові явища і процеси, які супроводжують діяльність підприємств індустрії гостинності та туризму в Україні, можуть призвести до погіршення їх фінансово-економічного стану та банкрутства. Обґрунтовано необхідність формування ефективної системи антикризового управління задля запобігання виникненню кризових явищ та наслідків їх впливу на діяльність підприємств індустрії гостинності та туризму. Визначено мету дослідження, яка полягає у теоретичному обґрунтуванні особливостей формування системи антикризового управління підприємствами індустрії гостинності та туризму. Встановлено, що основними елементами системи антикризового управління на підприємствах індустрії гостинності та туризму є мета, завдання, суб’єкти і об’єкти, функції, принципи, методи та інструменти. Доведено, що досягнення мети, виконання завдань і основних функцій (планування, організація, мотивація, контроль, координація, регулювання) антикризового управління на підприємствах індустрії гостинності та туризму мають ґрунтуватись на сукупності принципів: об’єктивності, оперативності, пріоритетності, достовірності, контрольованості, ефективності, законності, компетентності тощо. Систематизовано та охарактеризовано методи антикризового управління діяльністю підприємств індустрії гостинності та туризму, всю сукупність яких розмежовано на нормативно-правові, інформаційно-аналітичні, організаційно-управлінські та фінансово-економічні. Розкрито специфічні особливості застосування найбільш дієвих інструментів оздоровлення діяльності підприємств індустрії гостинності та туризму, серед яких реструктуризація, бенчмаркінг, аутсорсинг, оптимізація чисельності персоналу. Зроблено висновок про те, що формування ефективної системи антикризового управління на підприємствах індустрії гостинності та туризму сприятиме подоланню наслідків кризи, покращенню фінансово-економічних показників, підвищенню фінансової стійкості, конкурентоспроможності, інноваційності, інвестиційної привабливості, тощо.
  • Ескіз
    Публікація
    Шляхи адаптації туристичного готельного бізнесу до умов війни
    (2023) Жадан, Тетяна Андріївна; Жадан, Юлія Володимирівна
    Визначено основні шляхи адаптації туристичного готельного бізнесу до умов війни: орієнтація системи безпеки готелю на попередження всіх можливих ризиків для життя і здоров’я постояльців; зміна підходів до готельного сервісу – перехід від «wow-сервісу» до «sorry-сервісу»; організація безперебійного постачання матеріалів; підвищення технічного рівня надання готельних послуг; економія всіх матеріально-технічних ресурсів; переорієнтація на багатофункціональність персоналу; активізація роботи з наявною базою гостей готелю, тощо.
  • Ескіз
    Публікація
    Сучасні тенденції та основні проблеми розвитку підприємств готельного господарства в Україні
    (Уманський національний університет садівництва, 2022) Жадан, Тетяна Андріївна; Жадан, Юлія Володимирівна; Соколова, Євгенія Борисівна
    У статті визначено сучасні тенденції та ключові проблеми розвитку підприємств готельного господарства в Україні, які базуються на аналізі експлуатаційних характеристик та основних показників їх фінансово-господарської діяльності, що дає змогу здійснювати обґрунтований вибір найбільш ефективних інструментів антикризового управління. З’ясовано, що основними тенденціями розвитку підприємств готельного господарства в Україні є: збільшення частки готелів та аналогічних засобів розміщення у структурі колективних засобів розміщення; скорочення кількості місць, номерів, ночівль та тривалості перебування відвідувачів; низький рівень завантаженості номерного фонду; збільшення обсягів надання готельних послуг, скорочення чисельності зайнятих та витрат на оплату праці; висока питома вага збиткових готелів і подібних засобів тимчасового розміщування; прискорення процесів діджиталізації та впровадження інноваційних технологій; посилення внутрішньогалузевої конкуренції. Встановлено основні причини погіршення фінансово-економічного стану підприємств готельного господарства: загрози життю та здоров’ю людини; неоднозначність та суперечливість чинної нормативно-правової бази; несприятлива податкова політика; громіздка система бухгалтерського обліку та звітності; недосконалість системи контролю; криза неплатежів; падіння платоспроможного попиту населення; брак висококваліфікованих кадрів та ін.