Кафедра "Туризм i готельно-ресторанний бізнес"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2422
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/tourism
Від листопада 2021 року кафедра має назву "Туризм і готельно-ресторанний бізнес". Перейменована під час реорганізації кафедри "Бізнес-аналітики, обліку та готельно-ресторанної справи" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Подорожі змінюють нас, допомагають нам зростати і розвиватися. Подорожі – найкраща освіта сучасного світу!
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: доктор економічних наук, 5 кандидатів наук: 4 –економічних, 1 – географічних; 1 співробітник має звання професора, 5 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Публікація Туризм і рекреація: бакалаврський курс. Ч. 1(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Александрова, Вікторія Олександрівна; Жадан, Тетяна Андріївна; Носирєв, Олександр Олександрович; Стригуль, Лариса Станіславівна; Холодок, Валентина Дмитрівна; Чайка, Тетяна ЮріївнаУ навчальному посібнику розкрито теоретичні положення і практичні питання щодо підготовки фахівців у сфері туризму і рекреації відповідно до освітньо-професійних програм «Туристичний бізнес», «Туризм і рекреація», які реалізуються в НТУ «ХПІ». Розглянуто процеси організації туристичних подорожей і комплексного туристичного обслуговування, висвітлено процеси і технології організації роботи суб’єкта туристичної індустрії. Викладений матеріал спрямовано на формування здатності здійснювати економічну, організаційно-управлінську, виробничо-технологічну діяльність у сфері туристичного бізнесу з урахуванням сучасного стану та перспектив розвитку індустрії туризму. Матеріал надає розуміння сучасних тенденцій і регіональних пріоритетів розвитку туризму в цілому та окремих його форм і видів. Навчальний посібник розрахований на здобувачів вищої освіти спеціальності «Туризм і рекреація» усіх форм навчання, а також широке коло читачів для ознайомлення з принципами функціонування туристичної галузі.Публікація Стратегічні орієнтири поствоєнного відновлення туризму та готельно-ресторанного бізнес(Запорізький національний університет, 2023) Носирєв, Олександр Олександрович; Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Чайка, Тетяна Юріївна; Александрова, Вікторія ОлександрівнаПублікація Економічна статистика(Коло, 2022) Стригуль, Лариса Станіславівна; Чайка, Тетяна Юріївна; Александрова, Вікторія Олександрівна; Мартинова, Вікторія ВікторівнаНавчальний посібник з економічної статистики містить докладне подання формування та застосування підходів до обчислення статистичних показників, необхідних для проведення комплексного аналізу явищ та процесів, діяльності підприємств, організацій і установ різноманітних сфер діяльності. Виклад матеріалу супроводжується прикладами, тестовими завданнями, контрольними запитаннями, наочними таблицями і графіками та завданнями для самостійного виконання. Призначено для студентів економічних спеціальностей.Публікація Методичні вказівки до виконання індивідуального завдання (реферату) з дисципліни "Вступ до спеціальності. Ознайомча практика"(2023) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Чайка, Тетяна Юріївна; Александрова, Вікторія ОлександрівнаДисципліна «Вступ до спеціальності. Ознайомча практика» є обов’язковим освітнім компонентом спеціальної (фахової) підготовки студентів спеціальності 242 «Туризм» першого (бакалаврського) рівня освіти. Методичні вказівки щодо виконання індивідуального завдання розроблені відповідно до рекомендацій МОН України з навчально-методичного забезпечення і складені відповідно до робочої програми дисципліни «Вступ до спеціальності. Ознайомча практика». Мета навчальної дисципліни «Вступ до спеціальності. Ознайомча практика: – ознайомлення студентів з історією і традиціями НТУ «ХПІ», порядком організації навчального процесу у вищій школі та особливостями Болонського процесу; – формування комплексної уяви про сутність туристичного бізнесу, ознайомлення з основами гостинності; – формування у студентів системних уявлень про зміст і умови майбутньої професійної діяльності; – ознайомлення студентів з можливостями працевлаштування, головними вимогами потенційних роботодавців; – формування у студентів (за допомогою інтерактивних занять) компетентностей, пов'язаних з практичним застосуванням системи знань, умінь і навичок в туристичному бізнесі. Дисципліна покликана сприяти впровадженню в навчальний процес системи поетапної практичної підготовки майбутніх фахівців в області туристичного бізнесу, з послідовним нарощуванням рівня професійних знань і практичних навичок. Індивідуальне завдання є формою позааудиторної самостійної роботи студента, має практичний характер, виконується самостійно протягом вивчення дисципліни відповідно до графіка навчального процесу із забезпеченням консультативного супроводу з боку викладача. Навчальним планом передбачено виконання індивідуального завдання з дисципліни «Вступ до спеціальності. Ознайомча практика» у вигляді реферату. Реферат є самостійною, логічно цілісною працею, яка демонструє вміння студента користуватися літературними джерелами, систематизувати і аналізувати інформацію, робити узагальнення та висновки. Виконання індивідуального завдання сприяє оволодінню первинним досвідом професійної діяльності і передбачає ознайомлення з діючими об'єктами туристичної індустрії, вивчення особливостей та дослідження проблемних моментів їх діяльності.Публікація Методичні вказівки до навчальної практики студентів спеціальності 241 "Готельно-ресторанна справа" першого (бакалаврського) рівня освіти усіх форм навчання(2023) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Чайка, Тетяна Юріївна; Александрова, Вікторія ОлександрівнаПрактика здобувачів вищої освіти є невід’ємною складовою частиною процесу навчання в Національному технічному університеті «Харківський політехнічний інститут» (НТУ «ХПІ»). Її спрямовано на закріплення теоретичних знань, отриманих здобувачами вищої освіти під час навчання, набуття й удосконалення практичних навичок і вмінь, визначених освітньою програмою підготовки фахівців за відповідною спеціальністю. Навчальна практика є етапом, що забезпечує перехід від теоретичного навчання до професійної діяльності здобувачів вищої освіти. Метою навчальної практики є закріплення і поглиблення теоретичних знань студентів, формування в них професійних умінь і навичок прийняття самостійних рішень під час виконання конкретної роботи. Навчальна практика спрямована на ознайомлення здобувачів вищої освіти з умовами праці на виробництві, оволодіння сучасними методами, формами організації та знаряддями праці в обраній галузі, формування професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень під час конкретної роботи в реальних ринкових, виробничих і економічних умовах, набуття досвіду під час виконання фахових завдань. Основними завданнями навчальної практики, що визначають специфіку її організації та здійснення щодо інших видів практичного навчання в Університеті, є: – виховання професійних якостей молодого фахівця через широке залучення здобувачів вищої освіти до суспільно-корисної праці; – закріплення та поглиблення знань, одержаних під час вивчення відповідних навчальних дисциплін.Публікація Методичні вказівки до виконання індивідуального завдання (реферату) з дисципліни "Управління рестораном"(2023) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Чайка, Тетяна Юріївна; Александрова, Вікторія ОлександрівнаІндивідуальне завдання з дисципліни «Управління рестораном» виконується у реферативній формі. Реферат – це короткий огляд з конкретної тематики, що систематизує та узагальнює інформацію з кількох джерел. При виконанні індивідуального завдання вітається креативний підхід, застосування інноваційного інструментарію і нестандартних способів вирішення поставлених завдань. Стиль викладу матеріалу у рефераті – науково-діловий. Індивідуальне завдання видається викладачем на початку семестру, протягом якого вивчається дисципліна. Студент має надати індивідуальне завдання для перевірки наприкінці семестру, але не пізніше терміну підсумкового оцінювання.Публікація Методичні вказівки щодо виконання індивідуального завдання (реферату) з дисципліни "Вступ до спеціальності. Ознайомча практика"(2022) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Чайка, Тетяна Юріївна; Александрова, Вікторія ОлександрівнаДисципліна «Вступ до спеціальності. Ознайомча практика» є обов’язковим освітнім компонентом спеціальної (фахової) підготовки студентів спеціальності 241 «Готельно-ресторанна справа» першого (бакалаврського) рівня освіти. Методичні вказівки щодо виконання індивідуального завдання розроблені відповідно до рекомендацій МОН України з навчально-методичного забезпечення і складені відповідно до робочої програми дисципліни «Вступ до спеціальності. Ознайомча практика».Публікація Готельно-ресторанна справа: бакалаврський курс. Частина 1(2022) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Александрова, Вікторія Олександрівна; Жадан, Тетяна Андріївна; Носирєв, Олександр Олександрович; Стригуль, Лариса Станіславівна; Чайка, Тетяна Юріївна; Брік, Світлана Володимирівна; Мардус, Наталія Юріївна; Мелень, Олена Валентинівна; Побережна, Наталія МиколаївнаУ навчальному посібнику розкрито теоретичні положення і практичні питання щодо підготовки фахівців у сфері готельно-ресторанної справи у відповідності з освітньо-професійною програмою спеціальності «Готельно-ресторанна справа». Розглянуто організаційні, управлінські та технологічні засади готельного та ресторанного бізнесу, висвітлено питання організації та структури виробництва підприємств готельного і ресторанного господарства. Викладений матеріал спрямовано на формування здатності здійснювати адміністративну, підприємницьку, проєктну та дослідницьку діяльність з урахуванням сучасного стану та перспектив розвитку готельного та ресторанного господарств. Навчальний посібник призначено для студентів і викладачів спеціальності «Готельно-ресторанна справа» закладів вищої освіти, а також широкого кола підприємців.Публікація Формування готельних ланцюгів на ринку туристичних послуг(НТУ "ХПІ", 2018) Александрова, Вікторія Олександрівна; Стригуль, Лариса Станіславівна; Чайка, Тетяна ЮріївнаСтаття присвячена оцінці і дослідженню напрямів формування і розвитку готельних ланцюгів на ринку туристських послуг. Розглянута і обґрунтована необхідність діяльності готельних ланцюгів на ринку туристських послуг, яка робить позитивний вплив на ефективність готельних підприємств. Готельні ланцюги є одній з найбільш прогресивних форм організації засобів розміщення, оскільки під єдиним брендом об'єднуються готелі з єдиною стратегією розвитку, відпрацьованою технологією обслуговування, загальними стандартами якості і цінової політики, системою бронювання і резервування місць. Саме єдині ознаки i принципи функціонуваня створюють популярність і прихильність бренду, високу завантаженість номерного фонду i відповідну рентабельність. У статті обґрунтовується необхідність задоволення споживчого попиту на готельні послуги і розвиток економіки в цiлому. Відмічений низький рівень розвитку готельних ланцюгів на території України і на основі систематизації досліджень учених виділені основні проблеми формування готельних ланцюгів на ринку туристських послуг в Україні. З урахуванням міжнародного і вітчизняного досвіду і прогнозованих тенденцій розвитку готельних ланцюгів запропоновані напрями в області державної політики по формуванню i розвитку готельних ланцюгів на ринку туристських послуг: аналізу методів збільшення інвестиційної привабливості проектів будівництва і модернізації сучасної мережі; забезпечення сприятливого середовища для формування і розвитку готельних ланцюгів на ринку туристських послуг; стимулювання використання підприємцями в управлінні готельними підприємствами комплексних підходів, стандартних бізнес, - процесів, сучасних технологій якості послуг. Використання державними органами влади запропонованих напрямів, на думку автора, дозволить підвищити активність і ефективність державної політики в області формування і розвитку готельних ланцюгів на ринку туристських послуг.Документ Платоспроможність, ліквідність і фінансова стійкість: теоретичні і методичні аспекти аналізу(НТУ "ХПІ", 2018) Чайка, Тетяна Юріївна; Александрова, Вікторія Олександрівна; Бабіч, Володимир ВолодимировичСтаття присвячена оцінці, дослідженню і аналізу понять платоспроможності, ліквідності і фінансової стійкості підприємств в сучасних умовах. Досліджена економічна суть понять ліквідності і платоспроможності, розглянуті відмінність і схожість даних понять. Вивчення і узагальнення досліджень вітчизняних і зарубіжних теоретичних і методичних аспектів по питаннях платоспроможності і фінансової стійкості підприємств доводить відсутність єдиного підходу розуміння суті цих понять. Можна виділити дві групи учених, які дотримуються різних точок зору. Перша група дослідників розглядають ліквідність підприємства, не відокремлюючи його від поняття платоспроможності, як здатність здійснити грошові виплати в об'ємі і в терміни, передбачені контрактами. Друга група стверджує, що говорити про тотожність понять ліквідності і платоспроможності некоректно. Визначені основні показники ліквідності, використані у вітчизняному аналізі. Розглянуті методичні аспекти аналізу платоспроможності, ліквідності і фінансової стійкості підприємства. Виявлені принципи проведення аналізу фінансової стійкості підприємства в сучасних умовах. Поняття платоспроможність підприємства тісно пов'язана з поняттям кредитоспроможність. При оцінці кредитоспроможності позичальника враховуються майновий стан підприємства, економічна і ринкова кон'юнктура, а також фінансова стійкість компанії. Необхідність аналізу платоспроможності і ліквідності підприємства з метою уникнення банкрутства і втрати сегментів ринку обумовлена ефективністю його діяльності і займає істотну роль в оцінці ефективності роботи і знаходження резервів для розвитку бізнесу. Приведена система фінансових коефіцієнтів, за допомогою яких проводиться оцінка ліквідності підприємства. У вітчизняній практиці для проведення аналізу фінансової стійкості підприємства існує форма розрахунку, яка дозволяє визначити здатність підприємства втратити або відновити платоспроможність у вказаний період.