Кафедра "Туризм i готельно-ресторанний бізнес"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2422
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/tourism
Від листопада 2021 року кафедра має назву "Туризм і готельно-ресторанний бізнес". Перейменована під час реорганізації кафедри "Бізнес-аналітики, обліку та готельно-ресторанної справи" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Подорожі змінюють нас, допомагають нам зростати і розвиватися. Подорожі – найкраща освіта сучасного світу!
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: доктор економічних наук, 5 кандидатів наук: 4 –економічних, 1 – географічних; 1 співробітник має звання професора, 5 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Публікація Особливості системи управління персоналом та її вплив на конкурентоспроможність підприємств індустрії гостинності(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Куниця, Катерина ВікторівнаЕфективна система управління персоналом в індустрії гостинності допомагає підприємствам не лише забезпечити високу якість обслуговування, а й зберегти конкурентні переваги, реагуючи на зміни у внутрішньому та зовнішньому середовищі. Система управління персоналом має значний вплив на конкурентоспроможність підприємств у сфері гостинності. Ефективна система управління персоналом допомагає забезпечити найвищий рівень обслуговування для клієнтів, що включає правильний підбір та навчання персоналу, мотивацію працівників для досягнення високих стандартів обслуговування, а також створення сприятливої корпоративної культури, де кожен працівник розуміє важливість задоволення потреб клієнтів. Система управління персоналом дозволяє підприємствам оптимізувати використання робочої сили, розподіляти завдання та ресурси ефективно, щоб забезпечити оптимальний рівень обслуговування при мінімальних витратах. Галузь гостинності відома високим рівнем обертів персоналу. Ефективна система управління персоналом допомагає зменшити цей оберт, створюючи умови для залучення, розвитку та утримання талановитого персоналу. Це включає розвиток програм навчання і розвитку, системи стимулювання та мотивації, а також забезпечення здорового балансу між роботою та особистим життям. Галузь гостинності постійно змінюється під впливом моди, технологічного прогресу та зміни у попиті споживачів. Ефективна система управління персоналом допомагає підприємствам швидко реагувати на ці зміни, шляхом адаптації стратегій найму, навчання та розвитку персоналу, а також впровадження нових технологій для покращення обслуговування та оптимізації бізнес-процесів. Людський капітал, включаючи кваліфікацію та компетентність персоналу, є складовою інтелектуальних ресурсів. Інвестування в навчання та розвиток працівників допомагає підприємствам зберігати та розвивати свій інтелектуальний потенціал. Компанії, які розвивають здібності свого персоналу, зазвичай мають конкурентну перевагу на ринку.Документ Розвиток готельного та туристичного бізнесу: пріоритети та перспективи(Видавничий дім "Гельветика", 2024) Носирєв, Олександр ОлександровичСтаттю присвячено питанню комплексного огляду та ідентифікації можливих стратегічних пріоритетів розвитку індустрії туризму та готельного бізнесу як драйверів соціально-економічного розвитку держави у сучасному та найближчому повоєнному періодах. Досліджено сучасні особливості функціонування індустрії туризму та готельного бізнесу, окреслено регіональні тенденції, характерні наразі для індустрії гостинності в Україні. Наголошується на необхідності застосування гнучких та адаптивних стратегій туризму та готельного бізнесу у сучасних реаліях. Трансформація бізнес-процесів туристичної та готельно-ресторанної сфери повинна мати адаптаційне спрямування, враховувати потреби всіх зацікавлених категорій туристів, клієнтів, відвідувачів. Ідентифіковано фактори, які наразі перешкоджають розвитку туризму і готельного бізнесу: кадрові проблеми, закритість кордонів, небезпека від військових дій, зниження платоспроможного попиту всередині країни.Публікація Стратегічні пріоритети туризму і готельного бізнесу в концепції сталого розвитку регіонів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024-04-26) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Носирєв, Олександр ОлександровичВ монографії досліджено теоретико-методологічні положення й розроблено науково-практичні рекомендації щодо оптимальних стратегій розвитку індустрії туризму та галузі готельного бізнесу з урахуванням концептуальних підходів до сталого розвитку. Узагальнено особливості функціонування сфери туризму та готельного бізнесу в умовах ринкової економіки; проаналізовано тенденції розвитку сфери туризму та готельного бізнесу України в галузевому та регіональному контекстах; оцінено вплив війни на розвиток туризму та готельного бізнесу; визначено вектори активізації функціонування підприємств індустрії туризму та готельного бізнесу; розроблено можливі стратегічні пріоритети розвитку індустрії туризму та готельного бізнесу у майбутній повоєнний період на шляху до сталого регіонального розвитку. Проаналізовано теоретичні й практичні аспекти забезпечення сталості туризму та сфери гостинності; розроблено практичні рекомендації щодо забезпечення сталості туристичної дестинації через розвиток сільського туризму на основі стратегічного партнерства та диверсифікації туристичного продукту. Удосконалено сучасні теоретико-методичні підходи до розробки стратегій розвитку сфери туризму та галузі готельного бізнесу у концепції сталого розвитку. Рекомендовано для наукових працівників, викладачів, здобувачів закладів вищої освіти та широкого кола фахівців індустрії туризму та гостинності.Публікація Дослідження сучасного стану та визначення перспектив функціонування індустрії туризму та гостинності України(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Стригуль, Лариса Станіславівна; Александрова, Вікторія Олександрівна; Жадан, Тетяна АндріївнаУ статті проаналізовано сучасний стан та визначення перспектив функціонування індустріїї туризму та гостинності України. Доведено, що проблема післявоєнного відродження та розвитку процесів сфери туристичного та готельно-ресторанного бізнесу нашої держави є досить актуальною, виходячи з її фінансово-економічного та соціального значення для відбудови економіки нашої країни. Досліджено рівень руйнацій який зазнала як країна в цілому так і сфера гостинності зокрема. Визначено доцільність створення єдиного універсального механізму для підвищення ефективності заходів та засобів протидії впливу кризових явищ на функціонування індустріїї гостинності з урахуванням нових викликів та передумов. Проаналізовано рівень збитків інфраструктури від руйнувань внаслідок військової агресії росії проти України. Досліджено рівень податків що надійшли до державного бюджету від галузі туризму та індустрії гостинності у період воєнної агресії. Відображено картину бізнес-релокації по країні в цілому та різним сферам діяльності, туристичного бізнесу та особливо сфери гостинності. Доведено, що сфера гостинності і туризму функціонує лише частково навіть в тих регіонах в яких немає активних бойових дій. Досліджено рівень завантаженості готелів з урахуванням специфіки клієнтської бази, цінових категорій та послуг. Доказано, що культура, спорт та туристична сфера зазнали значних втрат внаслідок військових дій не тільки з точки зору їх розміру в загальній частині втрат, але й з точки зору моральної цінності. Виокремлено проблеми з якими стикнулась сфера туризму і гостинності внаслідок воєнної агресії росії, доведено, що вони є вагомим підгрунттям для визначення аспектів, напрямків та перспектив її повоєнного функціонування. Зроблено висновок, що важливим етапом її відновлення стане формування нових концепцій меморіалізації певних місць в Україні та створення маршрутів пам'яті, що дозволить розширити існуючу велику історико-культурну спадщину нашої держави та збільшити туристичні потоки з урахуванням шаленої зацікавленості всього цивілізованого світу українським народом. Культурна сфера є особливою частиною національної ідентичності і тому відновлення постраждалих культурних установ і об’єктів займатимуть важливе місце в процесі відбудови країни у післявоєнний час.Документ Стартапи в індустрії туризму і гостинності(2022) Чайка, Тетяна Юріївна; Павленко, Ліана РоманівнаСтворення та просування стартапів – один з популярних напрямків практично у всіх галузях економіки, у тому числі й у сфері туризму і гостинності. Попереднє вивчення тенденцій та потреб, що тільки зароджуються, може стати корисною основою успішного стартапу. У роботі досліджено сучасні тренди, врахування яких може стати у нагоді при розробці стартапу в галузі туризму та гостинності. Успіх тревел-стартапу може принести поєднання кількох сучасних трендів у галузі туризму та гостинності.Документ Логістичні системи push (штовхай) і pull (тягни) в системах бронювання готелів: переваги і недоліки(ФОП Томенко Ю. І., 2020) Чайка, Тетяна ЮріївнаВ даний час в готельно-ресторанному бізнесі використовуються обидві концепції: push і pull, кожна з яких має як свої переваги, так і недоліки. Стосовно до систем бронювання, очевидною перевагою push-системи є зниження робочого навантаження з виконання пошукових запитів, проте дані на поточний момент часу можуть виявитися не зовсім точними, що може утруднити процес бронювання. Як не дивно, в даний час в системах бронювання готелів найбільш часто використовується push-система (система, що виштовхує), хоча в цілому в логістиці в даний час найбільш перспективною вважається pull-система (система, що витягує). У сучасному готельно-ресторанному бізнесі спостерігається тенденція об'єднання системи розподілу (distribution system) і системи бронювання (hotel reservation system) в одну загальну систему – систему ARI (availability, rates and inventory – доступність, ціни, запаси). Більшість систем ARI працюють за принципом push-system (принцип виштовхування). Основною проблемою цієї системи є можлива неточність даних при виконанні бронювання. Але найбільш перспективним є гібридний підхід до бронювання, який поєднує роботу з новими замовленнями в режимі реального часу з наявністю 10-хвилинної резервної перевірки. Логістика розподілу і бронювання в готельно-ресторанному бізнесі розвивається зараз дуже швидко, особливо сильний вплив на неї надає загальносвітова система цифрової трансформації інформаційного простору. Тому підприємствам готельно-ресторанного бізнесу слід безперервно відстежувати світові тенденції в цій сфері.Документ Розрахунок компонентів моделі Беніша і проблема моніторингу можливих маніпуляцій з фінансовою звітністю (на прикладі індустрії гостинності)(ФОП Томенко Ю. І., 2020) Чайка, Тетяна Юріївна; Підгорна, В. В.Успішність підприємства залежить від багатьох чинників, зокрема, і від якості обліково-аналітичній роботи. Облікова інформація повинна мати високий рівень достовірності. Підвищенню рівня довіри до фінансової звітності сприяє застосування різних методик, що спрямовані на моніторинг нестандартних коливань, спотворень і маніпуляцій з фінансовою звітністю. Одна з найбільш відомих таких моделей – модель Беніша, або модель M-score (Beneish M-score model). Рекомендація про включення моделі Беніша в "золотий стандарт" обліково-аналітичної роботи підприємства доречна також і тому, що модель Беніша допомагає стійко прогнозувати прибутковість добропорядних компаній. При розрахунку підсумкового індикатора Беніша за відкритою фінансовою звітністю українських підприємств виникають деякі труднощі, оскільки для точного розрахунку деяких компонентів моделі Беніша недостатньо даних, проте можна використовувати приблизний розрахунок, який дає не дуже велику похибку. "Червоні прапори" за окремими показниками моделі Беніша можуть служити сигналом менеджменту підприємства приділити пильну увагу відповідним напрямам, але самі по собі не свідчать про можливі маніпуляції з фінансовою звітністю. Вважаємо модель Беніша зручним і ефективним інструментом моніторингу маніпуляцій з фінансовою звітністю, і вважаємо, що керівництву підприємств доцільно включати модель Беніша в свої аналітичні звіти.Документ Оптимізація системи показників матеріальних потоків у готельно-ресторанному бізнесі: логістичний аспект(ТОВ "Центр учбової літератури", 2020) Чайка, Тетяна ЮріївнаУ статті розглядається проблема формування оптимального набору показників, які характеризують матеріальні потоки в готельно-рестораном бізнесі. Система показників повинна враховувати особливості галузі, бути вичерпною, але не надмірною, і максимально повно задовольняти потребам, які виникають в процесі планування, оптимізації та управління логістичними потоками на підприємстві. При включенні в систему показників матеріального потоку специфічних характеристик слід враховувати не тільки особливості галузі, але також і особливості організації логістичного контуру. В даний час вченими-теоретиками і фахівцями-практиками не вироблений єдиний підхід до визначення як окремих показників, так і в цілому системи показників матеріальних потоків в готельно-ресторанному бізнесу. У ряді випадків визначення надмірно розпливчасті, що ускладнює їх практичне застосування. А в деяких випадках пропонується використовувати показники, які є недоречними або недоцільними з точки зору логіки наявних потокових процесів. Мета статті – уточнити підходи до класифікації та формуванню системи показників матеріальних потоків в готельно-ресторанному бізнесі з урахуванням логістичного підходу до організації потокових процесів на підприємстві. Підхід до класифікації показників матеріальних потоків в готельно-ресторанному бізнесі, який нами пропонуэться, враховує перш за все потреби практичної діяльності при здійсненні пов'язаної з потоковими процесами на підприємстві аналітичної та управлінської роботи. А пропонована система показників матеріальних потоків оптимізована з урахуванням специфіки даної галузі. Удосконалення методики класифікації і формування оптимального набору показників матеріальних потоків готельно-ресторанного бізнесу дозволить більш успішно використовувати спеціалізоване програмне забезпечення при плануванні та управлінні логістичним контуром підприємства. Таким чином, отримані результати можуть бути використані з метою підвищення ефективності практичної діяльності фахівців з логістики, які працюють в готельно-ресторанній сфері.