Кафедра "Вища математика"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7491

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/vm

Напевно відомо, що в 1923 році в ХТІ вже була кафедра математики, а її першим керівником був Бржечка Володимир Фомич. Кафедра вищої математики є одним із найстаріших підрозділів нашого університету. Дисципліни вища математика та нарисна геометрія викладалися починаючи з 1885 року.

У джерел розробки методики викладання математики стояли найвидатніші вчені, академіки Олександр Михайлович Ляпунов, Володимир Андрійович Стеклов й інші. Колектив кафедри намагається на всіх етапах її становлення й розвитку зберігати традиції, закладені засновниками кафедри, продовжує наукову працю, розвиває закладені напрямки в сучасній математичній підготовці студентів університету. Щорічно навчаються математиці майже чотири тисячі студентів денного відділення.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут .

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: доктор фізико-математичних наук, доктор педагогічних наук, 2 доктора технічних наук, 8 кандидатів наук; 4 співробітника мають звання професора, 8 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 8 з 8
  • Ескіз
    Документ
    Змішане навчання як складова розвитку креативності студентів
    (ПП Вишемирський В. С., 2019) Гиря, Наталія Петрівна; Дімітрова-Бурлаєнко, Світлана Дімова
    Розглянуто актуальність застосування моделі змішаного навчання у викладанні математичних дисциплін для формування освітнього середовища, що забезпечує розвиток креативності мислення студентів.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток креативності – сучасна тенденція викладання математики в технічному університеті
    (Донбаська державна машинобудівна академія, 2019) Дімітрова-Бурлаєнко, Світлана Дімова; Гиря, Наталія Петрівна
    В роботі аналізується формування креативної компетентності майбутніх інженерів в процесі викладання математики. Визначаються педагогічні умови, що впливають на розвиток креативної компетентності, а саме: створення креативного освітнього середовища, стимулюючого творчу діяльність студентів; розвиток креативного потенціалу особистості шляхом включення студентів до різних форм навчальної, науково-дослідицької діяльності. Пропонуються методи та прийоми впровадження певних педагогічних умов у процес викладання вищої математики.
  • Ескіз
    Документ
    Креативне освітнє середовище як чинник формування готовності студентів технічних університетів до виявлення креативної компетентності у професійній діяльності
    (Університет ім. Альфреда Нобеля, 2018) Дімітрова-Бурлаєнко, Світлана Дімова
    У статті досліджено педагогічну суть поняття "креативне освітнє середовище ЗВО (закладу вищої освіти)", визначено його основні характеристики. Проаналізовано особливості створення креативного освітнього середовища в технічних університетах, визначено низку принципів побудови креативного середовища у ВТНЗ. Зроблено висновок, що розглянуте поліваріативне освітнє середовище дасть можливості майбутньому інженеру максимально розкрити свій творчий потенціал та бути готовим до виявлення креативної компетентності у професійній діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Шляхи підготовки студентів технічних університетів до виявлення креативної компетентності як складової майбутньої інженерної діяльності
    (Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, 2018) Дімітрова-Бурлаєнко, Світлана Дімова
    У статті аналізується процес формування креативної компетентності в студентів технічних спеціальностей. Розглядаються позиції сучасних науковців щодо визначення чинників, що сприяють прояву креативності в процесі діяльності. Визначаються педагогічні умови, що впливають на підготовку студентів технічних університетів до виявлення креативної компетентності, а саме: створення креативного освітнього середовища, що стимулює творчу діяльність студентів; розвиток креативного потенціалу особистості шляхом включення студентів до різних форм навчальної, науково-дослідницької діяльності. Пропонуються методи і прийоми впровадження визначених педагогічних умов у навчальний процес вищого технічного закладу освіти. Наводяться приклади освітніх технологій, спрямованих на формування креативної компетентності майбутніх інженерів.
  • Ескіз
    Документ
    Шляхи формування креативної компетентності майбутнього інженера
    (Львівська педагогічна спільнота, 2018) Дімітрова-Бурлаєнко, Світлана Дімова
  • Ескіз
    Документ
  • Ескіз
    Документ
    Використання завдань на розвиток креативності у процесі вивчення вищої математики іноземними студентами
    (ФОП Іванченко І. С., 2017) Дімітрова-Бурлаєнко, Світлана Дімова
  • Ескіз
    Документ
    Формування креативної компетентності студентів технічних спеціальностей у процесі викладання дисциплін фізико-математичного циклу
    (Класичний приватний університет, 2017) Дімітрова-Бурлаєнко, Світлана Дімова
    У статті обґрунтовано важливість креативності в здійсненні інженерної діяльності та необхідність формування креативної компетентності в студентів технічних спеціальностей. Розглянуто основні психолого-педагогічні підходи до розуміння поняття "креативна компетентність". Креативну компетентність конкретизовано як складне особистісне утворення, що охоплює сферу інтелекту, емоцій, моральних цінностей та уможливлює на принципово новому, інтегративному рівні перенесення набутих компетентностей з однієї галузі життєдіяльності в іншу з метою або досягнення принципово нового результату діяльності, або виконання діяльності на принципово новому якісному рівні. Для формування креативної компетентності в студентів технічних спеціальностей автор вважає за необхідне залучення до методичного арсеналу викладача спеціальних креативних технологій: методів психологічної активізації творчого мислення, систематизованого пошуку ідей, керованого пошуку ідей і розвитку творчої уяви тощо. Наведено приклади завдань, спрямованих на розвиток креативності, ініціативності, самостійності мислення студентів, використання яких є можливим у курсі загальної фізики та вищої математики в технічному університеті.