Кафедра "Технологія переробки нафти, газу і твердого палива"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7696
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/fuel
Сучасна назва – кафедра "Технологія переробки нафти, газу і твердого палива", попередня – "Технологія палива та вуглецевих матеріалів".
У перші роки існування ХПІ їх попередниці входили до складу хімічного відділення. Усі розділи хімії спочатку були представлені однією кафедрою хімії, з часом створювалися кафедри технологічного профілю, зокрема з хімічної технології мінеральних речовин та барвників. Серед випускових технологічних кафедр хімічного спрямування ХПІ була і кафедра технології органічних та фарбувальних речовин. У 1885 році професор Валерій Олександрович Гемеліан першим почав читати лекції з дисципліни "Хімія та технологія барвників і їх використання".
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту хімічних технологій та інженерії Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
Підготовка здійснюється за такими основними напрямами: – Переробка нафти з отриманням широкого спектру товарних нафтопродуктів; – Проектування устаткування процесів переробки нафти, вугілля та газового конденсату; – Методи оцінки якості нафти, нафтопродуктів (бензину, дизельного пального), вугілля та газу; – Виробництво альтернативного палива; – Переробка нафтошламів; – Виробництво усіх видів мастил та моторних олив, присадок; – Виробництво синтез-газу; – Коксування, газифікація вугілля; – Виробництво графітових матеріалів; – Очищення та знезараження стічних вод.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора технічних наук, 4 кандидата технічних наук, 1 доктор філософії; 2 співробітника мають звання професора, 4 – доцента.
Переглянути
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Раціональне використання коксового дріб'язку(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Сагалай, Дарина Володимирівна; Мірошниченко, Денис Вікторович; Сінкевич, Ірина ВалеріївнаУ монографії наведено результати виконаних досліджень щодо визначення сорбційних властивостей коксового дріб’язку та оцінки можливості його використання в якості адсорбентів, а також вивчення властивостей гумінових речовин щодо використання їх для пилоподавлення мікрочастинок коксового пилу.Документ Дослідження гідродинамічних параметрів роторних кавітаторів при обробці нафтових сумішей(Національний університет цивільного захисту України, 2023) Лаврова, Інна Олегівна; Копилов, Сергій Олександрович; Владимиренко, Владислава ВіталіївнаДокумент Поліфункціональні присадки до паливно-мастильних матеріалів(ДП "Український державний науково-дослідний вуглехімічний інститут (УХІН)", 2021) Троценко, О. В.; Григоров, Андрій Борисович; Назаров, В. М.; Жарова, О. В.В статті розглянуто можливість підвищення рівня експлуатаційних властивостей паливномастильних матеріалів за рахунок використання поліфункціональних присадок. Враховуючи вартість присадок, умови їх застосування та широкий спектр властивостей, які вони надають паливно-мастильним матеріалам, цей шлях на сьогоднішній день можна вважати найбільш перспективним у порівнянні з закупівлею якісної нафтової сировини та тотальним переоснащенням існуючого виробництва. Запропоновано класифікувати поліфункціональні присадки до паливно-мастильних матеріалів за властивостями, які вони проявляють, та ступенем цих властивостей. Така класифікація дозволяє здійснювати підбір збалансованого пакету присадок до паливно-мастильних матеріалів, збільшувати обсяги їх виробництва (в середньому пакет присадок складає біля 10 % за масою) та знизити собівартість товарного продукту. Для контролю та упорядкування обігу паливно-мастильних матеріалів, а також з метою запобігання їх фальсифікації (особливо при виробництві брендованих сортів паливномастильних матеріалів преміум класу), запропоновано використовувати барвники, котрі, завдяки їх властивостям, можна розглядати як поліфункціональні присадки / компоненти. Серед усіх речовин, на базі яких наразі виробляються промислові барвники широкого призначення, найперспективнішими є азобарвники. Це пов’язано, насамперед, з широким спектром властивостей, котрі проявляють ці речовини: антиокиснювальні, біоцидні, миючо-диспергуючі, захисні, протизносні. Спираючись на проведений аналіз інформації, що присвячена використанню барвників у паливно-мастильних матеріалах, є можливим розширення існуючої гами барвників за рахунок використання діазосполук, які мають стійкий колір, що він у залежності від структури сполуки коливається від жовтого до пурпурово-червоного. У статті показано, що завдяки здатності надавати колір та проявляти інші корисні властивості, притаманні азосполукам, ці речовини можна розглядати як перспективні з точки зору використання в якості поліфункціональних присадок при виробництві паливно-мастильних матеріалів.Документ Використання опалого листя у виробництві паливних брикетів(ДП "Український державний науково-дослідний вуглехімічний інститут (УХІН)", 2021) Григоров, Андрій Борисович; Токарев, М. О.; Поліщук, М. Ю.; Жарова, О. В.У статті розглянуто можливість отримання паливних брикетів – альтернативного біопалива на основі опалого листя (використовувалися такі породи дерев як дуб і кльон) та крохмалю. Останній застосовувався як зв’язуючий матеріал. Використання 10-30 % за масою крохмалю дозволило виготовляти брикети на гвинтовому пресі під тиском до 15 МПа. Процес отримання паливних брикетів з опалого листя та крохмалю включав у себе наступні послідовні стадії: збір сировини, її підготування та усереднення, перемішування, пресування та сушка. Отримувані брикети досліджували з точки зору придатності до застосування. На стадії дослідження спершу оцінювався зовнішній вигляд отриманих брикетів, а далі визначалася їх щільність (ρ, кг/м3), міцність (Р, МПа), робоча теплота згоряння (Q, МДж/кг) та визначалися оптимальні умови зберігання. Оцінювання зовнішнього вигляду показало, що правильну геометричну форму мали ті брикети, в яких масовий вміст крохмалю знаходився в інтервалі 20-25 % від маси листя. Встановлено, що максимальне значення щільності брикету (580 кг/м3) та міцності на стискання (4,8 МПа) спостерігається у тих паливних брикетах, в яких містилося 25 % крохмалю (за масою). Тобто цю концентрацію можна вважати оптимальною для даної технології виробництва паливних брикетів. При цьому, зі збільшенням вмісту крохмалю у паливному брикеті відбувалося і збільшення його робочої теплоти згоряння, яка при вмісті крохмалю на рівні 25 % за масою складала 17,8 МДж/кг. Встановлено, що вплив температури (зберігання при 80 °С продовж 6-ти год.) або перепадів температури (від -10 до 25-30 °С) практично не впливають на зовнішній вигляд і властивості паливних брикетів, отриманих з опалого листя. А перебування брикету у вологому середовищі, навпаки, призводить до його набухання, та, внаслідок цього, до погіршення споживацьких властивостей.Документ Визначення полімерної сировини для виробництва моторних палив(Житомирський державний університет ім. Івана Франка, 2022) Чернявський, Андрій Володимирович; Григоров, Андрій БорисовичДокумент Dielectric Control of Motor Fuel Compounding Plants(2022) Sater, Nabil Abdel; Grigorov, Andrey; Neustroieva, Gelena; Bondarenko, Oleksandr; Matukhno, Vasyl; Vavreniuk, SergiiThe article proposes the use of operational dielectric control system to increase the efficiency of operation of automatic compounding of motor fuels. These plants are used at oil refining enterprises in Ukraine and are an integral part of the technological chain of the commercial fuels production. It is established that all the main components and additives used for the production of commercial gasoline brands A-92, A-95 and A-98 have higher values (εmix) than straight run base gasoline. And this, in turn, can be used for operational control of the gasoline compounding process. This control can be carried out on the basis of the information received from capacitive sensors which are located in pipelines of the main material streams. Moreover, the control is carried out on the content of components (X, %) or on the value of the octane number (ON, point) of the mixture on the basis of experimentally obtained dependences 𝜀𝜀mix=𝑓𝑓(𝑋𝑋) and ОN=𝑓𝑓(𝜀𝜀mix).Документ Modern Trends in The Use of Additives in Fuel and Oil Materials (Overview)(2022) Trotsenko, Oleksandr; Grigorov, Andrey; Nazarov, Valerii; Nahliuk, MikhailDomestic and foreign literature data were reviewed on the conditions and features of additives use, their required content in fuel and oil materials, and the study of their characteristics in order to systematize data on additives used to improve the operational properties of fuel and oil materials. The use of additives in the composition of fuel and oil materials can significantly increase the level of their operational properties, without serious production costs associated with deep cleaning and preliminary preparation of raw products, compounding of raw products, technical re-equipment of production, etc. A list of additives was offered to fuel and oil materials used in the world practice of their production and application, added with dyes. These additives should be included in the main package of production branded premium fuel and oil materials, create their classification, simplify the procedure for identifying different batches, simplify the procedure for transportation, storage and distribution of fuel and oil materials. At the same time, among all the variety of dyes that are currently used for coloring to fuel and oil materials, the most appropriate is to use those that carry out multifunctional properties. These properties, depending on the type of materials, along with the color, can be density, detonation resistance, anti-corrosion. This approach, on one hand, will allow to balance the amount and properties of additives included in the overall package, on the other hand - will reduce production cost of the fuel and oil materials.Документ Recycling of Polymer Waste into Plastic Lubricants(2022) Grigorov, Andrey; Sinkevich, Irina; Ponomarenko, Natalia; Bondarenko, Oleksandr; Usachov, Dmytro; Matukhno, Vasyl; Shevchuk, OleksandrA technology for the production of greases from polymeric household waste has been proposed, including the stage of boiling the polymer in a solvent, which is used as a used motor oil SAE10W-40. In the production of greases using this technology, a significant amount of used polymer products is utilized, while the share of waste from low-pressure polyethylene and polypropylene (PP) is, respectively, 20-50% of the mass and 50-75% of the mass. This approach makes it possible to significantly expand the raw material base of the specified technological process and, due to the involvement of relatively cheap raw materials, significantly reduce the cost of finished products. The results of the study of the adhesive properties of the obtained lubricants allow us to give the following recommendations: for lubricants based on low-pressure polyethylene with a polymer: oil ratio of 1: 1, the rational rotation speed was no more than 2850 rpm, with a ratio of 1: 3 - about 3950 rpm and with a ratio of 1 : 5 - up to 5300 rpm; rational rotation speed for lubricants based on PP at a polymer: oil ratio of 1: 1 does not exceed 3600 rpm, at a ratio of 2: 1- 4900 rpm and at a ratio of 3: 1 - 6000 rpm.Документ Compatibility of Recycling Plastic Lubricants(2023) Grigorov, Andrey; Ponomarenko, Vitaliy; Slepuzhnikov, Yevhen; Bondarenko, Oleksandr; Artemev, Sergey; Ilinskyi, Oleksii; Bryhada, OlenaThe compatibility of recycled greases thickened with 5 % (wt.) polyethylene and polypropylene solid waste was studied. It was found that according to the values of the dropping point and adhesive properties, recycled greases, regardless of the base oil and thickener, are compatible. However, when 10 % (mass) of recycled lubricants are added to Solidol "Zh", its adhesion properties deteriorate by 300-400 rpm, due to the negative effect of the aging products of base oils on its structure, which indicates their incompatibility.Документ Effect of expansion pressure of the coal blend in the process of coking on the refractory masonry of coke ovens(2019) Sytnik, Alexey; Zelenskii, Oleg; Fidchunov, Alexey; Desna, Natalia; Grigorov, AndreyThe studies conducted on one of the coke batteries showed that as the pressure of the charge spreads, the amount of throughput of raw coke gas in the heating system of the oven increases, which indirectly confirms the relationship between the pressure of the load and the deflection of the heating wall.