Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss
Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".
Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.
Переглянути
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Структурні компоненти математичної компетентності майбутніх інженерів-будівельників(Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2021) Коваленко, Л. Б.; Кузнецова, Ганна АнатоліївнаДокумент Забезпечення мотивації майбутніх інженерів до формуванні базової професійної компетентності у процесі математичної підготовки(МДПУ ім. Б. Хмельницького, 2024) Кузнецова, Ганна АнатоліївнаДокумент Future engineers' perception of basic professional competence and their ability to innovative thinking(Institutul Internațional de Management Imi-Nova, 2023) Kuznetsova, HannaMartial law in Ukraine contributes to rethinking and changing directions of work in the economy and in education. New innovative approaches and specialists are needed to rebuild the country's infrastructure, who are able to think innovatively and creatively. Determination of features of future engineers' perception of basic professional competence and their ability to innovative thinking was carried out using a survey among undergraduate engineering majors of the first year of study of the Kharkiv National University of Urban Economy named after O. M. Beketova. Taking into account the results of the survey, during the martial law, the age structure of those seeking education changed: the number of older students increased; it is also observed that future engineers underestimate such an important professional quality as the ability to apply knowledge from technical disciplines; higher education applicants do not consider the ability to self-study important. As a result, this important personal quality is regarded as one that has almost no influence on the development of innovative thinking. The study points to the need to improve and develop the technical training of future specialists, their ability to self-study and creative thinking.Документ Future engineers motivating to form basic professional competence(Institutul Internațional de Management Imi-Nova, 2021) Reznik, Svіtlana; Kuznetsova, HannaThe current century is characterized by the continuous development of information systems and technologies, that cannot avoid affecting the world economy in general and the economic and production sphere of Ukraine in particular. It is almost impossible to focus only on formally received education under the conditions of the market economy. A high level of professional qualification of a specialist, his fundamental competence in all spheres of life is required. Such a component of the 21st century specialist model as the level of basic knowledge in fundamental disciplines becomes very important. It is the fundamentalization of education that is designed to provide the basic professional competence of a modern specialist, which is becoming increasingly important in the face of growing competition in the labor market and contributes to the economic growth of Ukraine's manufacturing sector. One of the key factors influencing the formation of basic professional competence of future engineers is motivation. The article diagnoses the motivation for the formation of basic professional competence of first-year students of the Faculty of Civil Engineering of the O. M .Beketov National University of Urban Economy in Kharkiv by questionnaire.Документ Формування управлінських умінь і навичок у майбутніх інженерів у вищих технічних навчальних закладах(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2007) Резнік, Світлана МиколаївнаДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія та методика професійної освіти. Дисертація містить дослідження формування управлінських умінь і навичок у майбутніх інженерів у вищих технічних навчальних закладах. У роботі були визначені найбільш значущі структурні компоненти управлінських умінь і навичок, рівні й критерії їх розвитку. Виділено етапи й психолого-педагогічні умови дієвого формування управлінських умінь і навичок. Розроблено й теоретично обґрунтовано технологію формування управлінських умінь і навичок, реалізація якої передбачала поетапне формування організаторських, комунікативних та інтелектуальних навичок та умінь, як основних компонентів управлінських умінь та навичок. У процесі експерименту підтверджена результативність розробленої технології формування управлінських умінь і навичок у майбутніх інженерів. The dissertation on gaining the Candidate of Science (Pedagogy) Degree, specialty 13.00.04 – the theory and methods of professional education. The dissertation contains theoretical and experimental research of management skills formation problem among future engineers in higher education technical institutions. The thesis denotes the most important structural components of management skills, levels and criteria of their development. The steps and pedagogical conditions of effective management skills formation have been determined. The thesis also depicts development and theoretical grounds of management skills formation technique, realization of which demands step by step formation of organizational, communicative and intellectual skills, being the main components of management skills. During the experiment the effectiveness of the developed technique of management skills formation among future engineers has been confirmedДокумент Блокада периферичного болю шляхом впливу електричним струмом низької частоти(Державний біотехнологічний університет, 2023) Бойко, К. І.Публікація Державна соціальна політика(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Підбуцька, Ніна Вікторівна; Грень, Лариса Миколаївна; Грибко, Ольга ВладиславівнаВикладено основні положення щодо провадження державної соціальної політики, що сприятиме розвитку умінь аналізувати вітчизняну та зарубіжну соціальну політику, виявляти низку соціальних проблем у суспільстві, а також знаходити шлях вирішення останніх, використовуючи основні методи соціальної роботи, отримати здібність забезпечувати управління соціальними процесами та провадження соціальної політики шляхом організації надання соціальних послуг у територіальній громаді. Призначено для здобувачів освіти закладів вищої освіти, науковців і фахівців, які займаються проблемами провадження соціальної політики.Документ Формування готовності майбутніх викладачів вищої школи до педагогічної творчості: аналіз вітчизняного та зарубіжного наукового досвіду(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Сидоренко, Олександр ОлександровичУ статті розкрито погляди зарубіжних та вітчизняних дослідників до понять “педагогічна творчість”, “готовність”. З’ясовано, що проблема творчості та готовності до неї у вищій освіті розглядається з різних сторін, серед фахівців немає єдиної точки зору. Перелічено основні характеристики, що стосуються педагогічної творчості: оригінальність та новизна, великий рівень мотивації викладача, студентоцентризм, гнучкість та адаптивність, розвинуті міжособистісні відносини. З’ясовано, що готовність до творчості потребує серйозної теоретичної підготовки та реалізації досвіду на практиці. Встановлено, що в умовах закладів вищої освіти є потреба в якісних освітніх кадрах, здатних до прояву креативності та нестандартного мислення.Документ Завдання самоосвіти майбутніх інженерів-бакалаврів в умовах математичної, хімічної та професійної підготовки(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Романовський, Олександр Георгійович; Солодовник, Тетяна Олександрівна; Ігнатюк, Ольга Анатоліївна; Гура, Тетяна ВіталіївнаСтаттю присвячено проблемі самоосвіти як феномену у швидкозмінних реаліях сьогодення. У ході дослідження доведено актуальність володіння високим рівнем самоосвітньої компетентності як важливої складової професійної компетентності майбутнього фахівця технічного профілю, визначено та проаналізовано провідні завдання самоосвіти майбутніх інженерів-бакалаврів в умовах математичної, хімічної та професійної підготовки.Документ Освіта як мета і чинник сталого розвитку(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Пономарьов, Олександр Семенович; Харченко, Алла Олександрівна; Квасник, Ольга ВіталіївнаДоведено, що сучасна глобальна екологічна криза зумовлена порушенням коеволюції людини і природи. Людина як невід’ємна частина природи вважає себе вершиною еволюції, оскільки саме у ній природа досягає самопізнання і саморозуміння. В той же час обґрунтовано передчасність самовизначення людиною себе як Homo sapiens, бо дії й поведінка занадто багатьох людей демонструє, що вони ще досить далеко не є sapiens. Оскільки основною умовою гармонізації взаємовідносин людини і природи виступає дотримання норм Концепції сталого розвитку, важлива роль у ній відводиться освіті, яка забезпечує не тільки навчання, а й особистісний розвиток та формування суспільної свідомості та її екологічної спрямованості й екологічного мислення. Розкрито практику гуманізації професійної освіти й відповідну систему, яка розроблена і успішно функціонує в Національному технічному університеті “Харківський політехнічний інститут”. Наведено вимоги до освіти та використання нею інноваційних педагогічних технологій, які безпосередньо випливають із цілей і характерних особливостей сталого розвитку.