Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Innovative policy of the state to improve the system of incentives for the work of lecturers in the institutions of higher education of Ukraine
    (Pomeranian University in Słupsk, Poland, 2020) Hren, L. M.
    Ensuring the functioning and development of the education sector, its selfregulation at the national, regional and local levels requires state intervention through the implementation of an appropriate innovative educational policy; it has been proved that the issue of finding effective tools for motivating scientific and pedagogical personnel to activate and improve scientific pedagogical activity requires an innovative nature of state policy, and a rational personnel policy in a higher education institution will positively affect an increase in the institution's prestige as an employer, and optimize the motivational system.
  • Ескіз
    Документ
    Qualitative professional training of future rescuers as the key to increasing society and state security
    (National University of Civil Defence of Ukraine, 2021) Hren, L. M.; Koshkarov, Yu.
    The article reveals the essence of such concepts as: "the sphere of civil defence", "professional activity", "professional training", "self-esteem", "motivation", "motivation to succeed"; based on the analysis of the scientific literature, it was found that most of the works of scientists are devoted to the study of professional capacity of personnel during the elimination of the causes and consequences of emergencies; it is proved that the quality of professional training of future rescuers depends on the formation of their focus on successful professional activities, which implies the disclosure of human potential in the process of his professional development and selfdevelopment; the technology of formation of orientation of students on successful professional activity of future rescuers is offered; proved the important role of working on their own self-concept for self-realization and benefit society and the state.