Кафедра "Економіка та маркетинг"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3992

Увага! Від травня 2023 року колекція кафедри "Економіка та маркетинг" не поповнюється.

На основі кафедр "Економіка та маркетинг" та "Економічна кібернетика та маркетинговий менеджмент" створено кафедру "Маркетинг" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).

Від 1995 року кафедра мала назву "Економіка і маркетинг", первісна назва – кафедра економки і організації машинобудівної промисловості, була заснована в 1984 році. Від дня заснування кафедри нею завідував доктор економічних наук, професор Анатолій Іванович Яковлєв. Йому присвоєно почесне звання Заслуженого працівника народної освіти України та обрано Академіком Академії інженерних наук України. Ім'я Яковлєва А. І. внесено до біографічного словника "Видатні люди ХХ століття" Міжнародного бібліографічного центру в м. Кембрідж.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 8 з 8
  • Ескіз
    Публікація
    Визначення факторів, що впливають на привабливість злиттів і поглинань підприємств з метою отримання синергетичного ефекту вартості капіталу
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2012) Горовий, Дмитро Анатолійович
    Метою статті є визначення факторів, які в реаліях економіки України більш за все впливають на імовірність укладання угоди M&A з метою отримання синергетичного ефекту вартості капіталу. Визначено, що однією з головних цілей угод "злиття-поглинання" стає збільшення вартості новоутвореного підприємства завдяки синергетичному ефекту вартості капіталу. В попередніх роботах автора було доведено, що головним складником при цьому постає віртуальний капітал – усі нематеріальні здобутки сучасного підприємства. У даній роботі розглядаються як безпосередні умови укладання угоди "злиття-поглинання" – залучення фінансового або стратегічного інвестора, так і визначення факторів, які визначають імовірність настання такої події. Безпосереднє визначення факторів проводилося за допомогою методу контент-аналізу економічної літератури, публікацій у періодичному друці та інформаційних ресурсів мережі інтернет. Також у роботі проведено порівняння з факторами, визначеними автором разом з В. Нестеренко у дослідженні настання імовірності рейдерського захоплення підприємства. Проведено порівняння цих факторів та визначено їх спільність та відмінність.
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні рекомендації щодо оцінки привабливості злиттів і поглинань підприємств з метою отримання синергетичного ефекту вартості віртуального капіталу
    (Донецкий национальный университет, 2013) Горовий, Дмитро Анатолійович
    В статті наведені методичні рекомендації щодо оцінки привабливості підприємств до злиттів або поглинань з метою отримання синергетичного ефекту вартості віртуального капіталу. В роботі наводиться як безпосередньо методика проведення такої оцінки з її детальним обґрунтуванням, так і у якості прикладу проводиться розрахунок такої привабливості на базі трьох промислових підприємств м. Харкова. В роботі визначаються групи факторів, що безпосередньо впливають на отримання синергетичного ефекту, за допомогою математичних методів визначається питома вага кожного фактору та моделюються узагальнений коефіцієнт синергії, за значення якого і визначається безпосередня оцінка: високий, середній або низький рівень очікуваної синергії вартості віртуального капіталу. У роботі також приділяється увага відмінності даної методики від попередніх досліджень автора з оцінки рейдерського захоплення підприємства.
  • Ескіз
    Публікація
    Огляд сучасних методів оцінки нематеріальних здобутків підприємства
    (Приазовський державний технічний університет, 2013) Горовий, Дмитро Анатолійович
    В роботі проведена систематизація наявних методів та методик оцінки нематеріальних здобутків підприємства, особливо з позиції їх застосування до оцінки віртуального (нематеріального) капіталу підприємств адже оцінка нематеріальних здобутків підприємства є найскладнішою з оцінок діяльності підприємства. Проведена структуризація цих методів і методик за окремими напрямками залежно від специфіки проведення такої оцінки: методи ринкової капіталізації (методи МСМ), методи прибутковості (рентабельності) активів (методи ROA), методи прямої оцінки інтелектуального капіталу (методи DIC), методи бальних оцінок (методи SC), точні вимірювальні системи (методи MS). В статі наведено сутність та надані спроби вказати переваги та недоліки цих методів. Визначено основні критерії щодо відбору цих методів та методик, які можуть бути застосовані на підприємствах України, аби врахувати проблеми як недооцінки, так і переоцінки такого капіталу, що відбувається в останні роки в країнах ЄС та США. Розгляд усіх методів показує, що більшість із них не виконує відразу кілька вимог теорії вимірів і жоден – не виконує всі. Таким чином, всі вони є неповними й розпливчастими, багато хто з авторів зосереджує свою увагу не на всіх видах віртуального капіталу, а лише на частковостях, наприклад на інтелектуальній власності.
  • Ескіз
    Публікація
    Формування та розвиток віртуального капіталу промислового підприємства
    (Приазовський державний технічний університет, 2014) Горовий, Дмитро Анатолійович
    Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – ДВНЗ "Приазовський державний технічний університет", Маріуполь, 2014. Дисертацію присвячено комплексу питань, пов’язаних з проблемами формування та подальшого розвитку віртуального капіталу на промисловому підприємстві у сучасних умовах. Для цього уточнено зміст категорії "віртуальний капітал підприємства" та супутніх категорій і понять і їх роль в забезпеченні ефективної діяльності підприємства. Уточнено необхідність запобігання як недооцінки, так і переоцінки вартості нематеріальних здобутків в системі їх обліку. Визначено основні риси інформації, як найбільш недооціненого складника віртуального капіталу; запропоновано методику оцінки вартості інформації на підприємстві на основі зменшення ентропії в його діяльності. Визначено основні складники бренду підприємства; запропоновано заходи з ребрендінгу (ренеймінгу) промислових підприємств та заходи з популяризації його бренду. Проведено класифікацію методів оцінки бренду та запропоновано рейтингову методику оцінки бренду залежно від факторів, що визначають цінність торгової марки. Визначено прояви синергетичного та анергетичного ефектів вартості від поєднання віртуальних капіталів. Визначено фактори та розроблено методику оцінки привабливості підприємств до злиття-поглинання з точки зору синергетичного ефекту їх віртуального капіталу. Розроблено методичні рекомендації з визначення оптимального обсягу віртуального капіталу підприємства на основі багатокритеріальної оптимізації показників рентабельності віртуального капіталу, його вартості і схильності до синергетичного ефекту та ліквідності підприємства.
  • Ескіз
    Публікація
    Визначення оптимального обсягу віртуального капіталу підприємства
    (Таврійський державний агротехнологічний університет, 2013) Горовий, Дмитро Анатолійович
    В статті наведені методичні рекомендації щодо визначення оптимального обсягу віртуального капіталу підприємства. В роботі наводиться як безпосередньо методика проведення такої оцінки з її детальним обґрунтуванням, так і у якості прикладу проводиться розрахунок такої привабливості на базі трьох промислових підприємств м. Харкова.
  • Ескіз
    Публікація
    Порівняльний аналіз витрат на формування нематеріальних активів на підприємствах України та Великобританії
    (Приазовський державний технічний університет, 2012) Горовий, Дмитро Анатолійович
    В статті визначені обсяги НМА підприємств України, проведено порівняння витрат та визначені прогнозні обсяги і тенденції витрат на формування НМА в Україні та Великобританії.
  • Ескіз
    Публікація
    Прояви синергетичного та анергетичного ефекту при формуванні віртуального капіталу підприємства шляхом угод злиття та поглинання
    (Черкаський державний технологічний університет, 2013) Горовий, Дмитро Анатолійович
    Стаття присвячена визначенню синергетичного та анергетичного впливу від поєднання різних видів віртуального капіталу підприємств, яке може відбуватися внаслідок угод "злиття-поглинання". В роботі визначаються основні види синергій та анергій (антисинергій), які можуть вплинути на сукупну вартість віртуального капіталу. Наведений огляд математичного апарату визначення майбутньої вартості капіталу з врахуванням синергій та антисинергій.
  • Ескіз
    Публікація
    Віртуальний капітал підприємства: проблеми і перспективи його використання
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2013) Горовий, Дмитро Анатолійович
    Монографія присвячена формуванню та подальшому розвитку на підприємствах України нового для нашої країни виду капіталу – віртуального. У роботі визначені прояви віртуальних економічних відносин, риси, властиві віртуальному капіталу, як окремому виду сукупного капіталу підприємства, розглянуті переваги і недоліки існуючих методик оцінки нематеріальних здобутків підприємства. Також проаналізовано сучасний стан віртуального капіталу на підприємствах України та наведено прогноз його розвитку на майбутнє. Визначено перспективні напрямки формування віртуального капіталу в Україні та запропоновані шляхи його розвитку на основі синергетичного ефекту вартості при поєднанні декількох видів такого капіталу. Монографія може бути корисною для науковців та фахівців, які займаються питаннями формування капіталу підприємств, розвитку його нематеріальних активів, аспірантів та студентів вищих навчальних закладів економічних спеціальностей.