Кафедра "Економіка та маркетинг"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3992
Увага! Від травня 2023 року колекція кафедри "Економіка та маркетинг" не поповнюється.
На основі кафедр "Економіка та маркетинг" та "Економічна кібернетика та маркетинговий менеджмент" створено кафедру "Маркетинг" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).
Від 1995 року кафедра мала назву "Економіка і маркетинг", первісна назва – кафедра економки і організації машинобудівної промисловості, була заснована в 1984 році. Від дня заснування кафедри нею завідував доктор економічних наук, професор Анатолій Іванович Яковлєв. Йому присвоєно почесне звання Заслуженого працівника народної освіти України та обрано Академіком Академії інженерних наук України. Ім'я Яковлєва А. І. внесено до біографічного словника "Видатні люди ХХ століття" Міжнародного бібліографічного центру в м. Кембрідж.
Переглянути
Результати пошуку
Публікація Дослідження впливу патентування на ринок інтелектуально-інноваційних технологій(Київський національний університет культури і мистецтв, 2018) Косенко, Олександра ПетрівнаОдним з обов'язкових чинників, без наявності якого не може повнокровно функціонувати ринок інтелектуального продукту, є наявність системи патентування, тобто охорони виключних прав творчих особистостей, які є суб’єктами інтелектуального ринку.Публікація Підприємництво: інноваційна діяльність, маркетинг, логістичні процеси, облік та оподаткування(ТОВ "Планета-принт", 2016) Фортмюллер, Ріхард; Савченко, Ольга Ігорівна; Перерва, Петро Григорович; Сисоєв, Володимир Вікторович; Посохов, Ігор Михайлович; Косенко, Олександра Петрівна; Побережна, Наталія Миколаївна; Побережний, Роман Олегович; Ткачов, Максим Михайлович; Нестеренко, Роман Олександрович; Побережна, Катерина ВікторівнаПідручник містить розширені матеріали, що необхідні для розуміння та ведення підприємницької діяльності, розуміння механізмів пошуку та ідентифікації можливостей для бізнесу, написання бізнес плану, аналізу ефективності бізнес - проектів, визначенні питань управління креативністю, маркетингової діяльності, логістичних процесів та особливостей інноваційної складової підприємництва. Призначено для студентів та аспірантів економічних, управлінських спеціальностей та фахівців інженерних та креативних галузей економіки.Публікація Менеджмент, маркетинг та інтелектуальний капітал в глобальному економічному просторі(ТОВ "Цифрова друкарня № 1", 2012) Перерва, Петро Григорович; Савченко, Ольга Ігорівна; Товажнянський, Вячеслав Леонідович; Архієреєв, Сергій Ігоревич; Андрєєва, Наталя Миколаївна; Баланюк, Сергій Іванович; Барун, Марина Вікторівна; Березянко, Тамара Володимирівна; Верютіна, Вікторія Юріївна; Гончаренко, Тетяна Петрівна; Гусенко, Ольга Сергіївна; Д'яконова, Ірина Іванівна; Дзвінчук, Дмитро Іванович; Данько, Тарас Володимирович; Доценко, Сергій Ілліч; Дорошук, Ганна Анатоліївна; Дюжев, Віктор Геннадійович; Жук, Ольга Іванівна; Захарова, Яна Олександрівна; Івашків, Ірина Миколаївна; Капаруліна, Ірина Миколаївна; Касаткіна, Марина Володимирівна; Косенко, Олександра Петрівна; Івашків, Тарас Степанович; Квятковська, Любов Абрамівна; Кириченко, Оксана Сергіївна; Кононенко, Яна Володимирівна; Косенко, Андрій Васильович; Кравець, Андрій Валерійович; Лопаткіна, Ірина Вікторівна; Лебедєв, Ігор Васильович; Малєй, Ольга Вікторівна; Маслак, Ольга Іванівна; Міненко, Володимир Леонідович; Молодченко, Таїсія Геннадіївна; Мірошниченко, Ганна Олександрівна; Немчук, Оксана Володимирівна; Нестеренко, Роман Олександрович; Нікітіна, Аліна Вадимівна; Омельяненко, Віталій Анатолійович; Остапчук, Вікторія Валентинівна; Петренко, Віктор Павлович; Побережний, Роман Олегович; Побігун, Сергій Андрійович; Полякова, Наталія Сергіївна; Савченко, Катерина Вікторівна; Сусліков, Станіслав Вячеславович; Степанова, Олена Володимирівна; Сьомкіна, Тетяна Віталіївна; Тимофєєва, Катерина Олександрівна; Ткачов, Максим Михайлович; Токар, Інна Іванівна; Топій, Ірина Ігорівна; Ткачова, Надія Петрівна; Усов, Максим Анатолійович; Хворост, Оксана Олексіївна; Чубай, Володимир Миколайович; Шевченко, Олена ОлександрівнаМонографія присвячена дослідженню особливостей інструментарію формування економічного простору в умовах глобальних інтеграційних процесів. Авторами узагальнений вітчизняний і зарубіжний досвід переходу до інноваційного типу економічного розвитку, розроблені науково-методичні рекомендації по вдосконаленню організаційно-економічних механізмів менеджменту, маркетингу, інтелектуального капіталу в період трансформаційних перетворень. Особлива увага приділена теоретичному осмисленню сучасних управлінських теорій, питанням розвитку адаптивних організаційних форм, управлінню процесами інноваційних перетворень, розробки, виробництва і збуту з урахуванням галузевої, регіональної та структурно-функціональної специфіки. Висвітлені підходи з вирішення питань актуальних трансформацій на ринках праці, фінансів, інтелектуальної власності, товарів та послуг, засобів виробництва. Розглянуті питання забезпечення конкурентоспроможності, сталого розвитку, економічної та екологічної безпеки як запоруки переходу підприємств, міст, регіонів, країни в цілому до економіки знань та суспільства знань. Книга призначена для менеджерів підприємств та організацій, фахівців з державного управління, науковців, викладачів, аспірантів і студентів, що займаються дослідженнями проблем інтеграційних процесів, економічної діяльності, управління людськими ресурсами, корпоративної-соціальної відповідальності, комерціалізації технологій, економічних реформ.Публікація Визначення рівня морального зносу при проведенні технологічного аудиту інтелектуальних технологій(ВД "ІНЖЕК", 2015) Косенко, Олександра ПетрівнаМетою статті є розробка методичних рекомендацій щодо оцінки рівня морального зносу інтелектуально-інноваційних технологій (об’єктів інтелектуальної власності). Детальний аналіз існуючої методичної бази дозволив виявити основні недоліки методичної бази визначення рівня морального зносу нематеріальних об’єктів та розробити низку рекомендацій по їх усуненню. Запропоновано розглядати декілька сценаріїв динаміки зміни рівня морального зносу, зокрема, пропорційне, активне, пасивне та прогресивне використання інтелектуальної технології. Окремо виділено інтелектуальні технології, які слабко піддаються моральному зносу. Виходячи з наявного стану конкретної інтелектуальної технології, рекомендується при проведенні практичних розрахунків, зокрема, при вартісній оцінці нематеріальних активів, використовувати коефіцієнт пропорційності морального зносу. Розроблено двоваріантний механізм визначення цього коефіцієнта: метод експертних оцінок та аналітичний метод, в основу якого покладено критерій якості О. В. Глічова, який дозволяє використовувати широкий масив інформації про минулі, поточні та потенційні можливості інтелектуальних технологій. Запропоновано економіко математичні моделі практичної реалізації аналітичного підходу до визначення коефіцієнта пропорційності морального зносу. Розроблені моделі рекомендуються для практичного використання при проведенні процедур технологічного аудиту об’єктів інтелектуальної власності на промислових підприємствах.Публікація Комерціалізація інтелектуально-інноваційних технологій(НТУ "ХПІ", 2015) Косенко, Олександра ПетрівнаУ монографії досліджено та узагальнено вітчизняний і зарубіжний досвід комерціалізації інтелектуально-інноваційних технологій та на його основі розроблено науково-методичні рекомендації щодо вдосконалення організаційно-економічного механізму комерціалізації інтелектуальних продуктів. Особливу увагу приділено питанням оцінки комерційного потенціалу технологій на засадах технологічного аудиту, управління процесами створення, виробництва і збуту інтелектуальних продуктів на основі технологічного важеля. Розроблено рекомендації щодо вартісної оцінки інтелектуально-інноваційних технологій і формування ціни на них з використанням концепції мінімаксу та індексу цитування патентів. Розглянуто питання моніторингу комерційного потенціалу технологічних продуктів та розроблено науково-методичних інструментарій по забезпеченню ефективності процесів комерціалізації технологій на машинобудівних підприємствах. Книга призначена для науковців, менеджерів промислових підприємств, фахівців економічних та юридичних служб, викладачів, аспірантів і студентів економічних спеціальностей.Публікація Інноваційне підприємництво: креативність, комерціалізація, екосистема(Університетське видавництво ПУЛЬСАРИ, 2015) Бажал, Юрій Миколайович; Бакушевич, Іванна Всеволодівна; Венесаар, Урве; Гараєва, Тетьяна Юріївна; Григор'єв, Геннадій Степанович; Гуменна, Олександра Віталіївна; Іванова, Наталія Юріївна; Калантарідіс, Крістос; Косенко, Олександра Петрівна; Крачко, Світлана Андріївна; Мельников, Олег Станіславович; Нестеренко, Роман Олександрович; Опекун, Олена Володимирівна; Перерва, Петро Григорович; Пічик, Катерина Валеріївна; Савченко, Ольга Ігорівна; Слава, Світлана Степанівна; Чала, Ніна ДмитрівнаНавчальний посібник підготовлено колективом авторів – учасників міжнародного проекту ТЕМПУС IV–5 "Інноваційні лабораторії: використання відкритих інноваційних навчальних платформ та дослідницької діяльності у підприємницькій освіті з метою посилення участі та інноваційного потенціалу університетів у постсоціалістичних суспільствах". У посібнику міститься матеріал для вивчення ключових компонентів сучасного інноваційного підприємництва: методів стимулювання та практичного застосування креативного мислення, інноваційного менеджменту підприємства, управління інтелектуальною власністю та формуванням сучасної інноваційної екосистеми. Для студентів і викладачів вищих навчальних закладів, а також підприємців-інноваторів.Публікація Сутність терміну "технологія" в сучасних умовах(НТУ "ХПІ", 2016) Косенко, Олександра ПетрівнаРозглянуто теоретико-методичну сутність терміну "технологія" як економічної категорії. Показано її взаємозв’язок з іншими спорідненими категоріями: техніка, інновації, обладнання.Публікація Економіка підприємства: магістерський курс(ТОВ "Кременчуцька міська друкарня", 2015) Загірняк, Михайло Васильович; Перерва, Петро Григорович; Маслак, Ольга Іванівна; Труніна, Ірина Михайлівна; Воробйова, Лариса Дмитрівна; Квятковська, Любов Абрамівна; Пирогов, Дмитро Леонідович; Косенко, Олександра Петрівна; Маслак, Марія Володимирівна; Лозовик, Дмитро Володимирович; Коробкова, Ілона ВалеріївнаПідручник складений відповідно до навчального плану підготовки магістрів зі спеціальності «Економіка підприємства» і підготовлений з метою надання допомого студентам економічних факультетів вищих навчальних закладів у вивченні теоретичного матеріалу та набутті відповідних навичок, необхідних для засвоєння матеріалу. Виходячи зі змісту навчальних дисциплін магістерської підготовки, даний підручник покликаний допомогти студентам поєднати теоретичні знання і практичні навички в опануванні основних тем дисциплін. Розрахований на студентів, які навчаються за програмами підготовки магістрів економічних фахових спрямувань Підручник може бути корисний аспірантам, викладачам, керівникам, менеджерам та спеціалістам, яких цікавить викладений матеріал.Публікація Управління інноваційною діяльністю: магістерський курс(НТУ "ХПІ", 2011) Перерва, Петро Григорович; Ілляшенко, Сергій Миколайович; Чухрай, Наталія Іванівна; Цибульов, Павло Миколайович; Груба, Григорій Іванович; Погорєлов, Микола Іванович; Мехович, Сергій Анатолійович; Ларка, Микола Іванович; Маслак, Ольга Іванівна; Дюжев, Віктор Геннадійович; Солощук, Михайло Миколайович; Майборода, Олег Володимирович; Кучин, Сергій Павлович; Райко, Діана Валеріївна; Сухомлін, Лідія Євтихіївна; Сакара, Юрій Дмитрович; Перевалова, Людмила Вікторівна; Аврамова, Ольга Євгенівна; Погорєлов, Ігор Миколайович; Косенко, Олександра Петрівна; Погорєлов, Сергій Миколайович; Віхляєва, Світлана Іванівна; Косенко, Андрій Васильович; Мехович, Артем СергійовичУ підручнику розглядаються найважливіші дисципліни магістерського курсу, які є нормативними при підготовці фахівців зі спеціальностей «Менеджмент інноваційної діяльності» та «Управління інноваційною діяльністю». Розглядаються структура, стан, основні тенденції та особливості форм і методів активізації інноваційної діяльності, механізм і специфіка створення та комерціалізації інновацій. Детально розглянуті всі теми відповідної типової навчальної дисципліни, а також висвітлено ряд додаткових питань та напрямків. Підручник розраховано на студентів вищих закладів освіти, аспірантів, викладачів і наукових співробітників, а також усіх, хто займається або цікавиться проблемами інноваційної діяльності.Публікація Організація та управління інноваційною діяльністю(НТУ "ХПІ", 2008) Перерва, Петро Григорович; Мехович, Сергій Анатолійович; Погорєлов, Микола Іванович; Маслак, Ольга Іванівна; Дюжев, Віктор Геннадійович; Сухомлин, Лідія Євтіхієвна; Долина, Ірина Володимирівна; Ілляшенко, Сергій Миколайович; Кобєлєв, Валерій Миколайович; Косенко, Андрій Васильович; Косенко, Олександра Петрівна; Міщенко, Володимир Акимович; Мозенков, Олег Володимирович; Погорєлов, Ігор Миколайович; Погорєлов, Сергій Миколайович; Тимофєєв, Володимир МиколайовичУ підручнику викладені найважливіші сучасні наукові концепції інноваційної діяльності промислових підприємств в умовах ринкової економіки. Розглядаються структура, стан, основні тенденції та особливості форм і методів активізації інноваційної діяльності, механізм і специфіку створення та комерціалізації інновацій. Детально розглянуті все теми відповідної типової навчальної дисципліни, а також висвітлено ряд додаткових питань та напрямків, які є основними при підготовці фахівців зі спеціальностей "Менеджмент інноваційної діяльності" та "Управління інноваційною діяльністю". Підручник розрахований на студентів вищих закладів освіти, аспірантів, викладачів і наукових співробітників, а також усіх, хто займається або цікавиться проблемами інноваційної діяльності.