Кафедра "Економіка та маркетинг"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3992
Увага! Від травня 2023 року колекція кафедри "Економіка та маркетинг" не поповнюється.
На основі кафедр "Економіка та маркетинг" та "Економічна кібернетика та маркетинговий менеджмент" створено кафедру "Маркетинг" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).
Від 1995 року кафедра мала назву "Економіка і маркетинг", первісна назва – кафедра економки і організації машинобудівної промисловості, була заснована в 1984 році. Від дня заснування кафедри нею завідував доктор економічних наук, професор Анатолій Іванович Яковлєв. Йому присвоєно почесне звання Заслуженого працівника народної освіти України та обрано Академіком Академії інженерних наук України. Ім'я Яковлєва А. І. внесено до біографічного словника "Видатні люди ХХ століття" Міжнародного бібліографічного центру в м. Кембрідж.
Переглянути
Результати пошуку
Публікація Оцінювання ринкової привабливості інтелектуальних технологій на основі інтегрального використання моніторингових функцій(Сумський державний університет, 2014) Косенко, Олександра ПетрівнаУ статті розглянуто методичні підходи до проведення моніторингу рівня ринкової привабливості (комерційного потенціалу) інтелектуальних технологій. Запропоновано та теоретично обґрунтовано дві моніторингові функції, в основу яких покладено тригонометричні функції тангенса та арктангенса. Доведено, що найбільш об'єктивний результат моніторингу можна отримати лише при інтегральному (сумісному) використанні моніторингових функцій. Розроблено графоаналітичний метод інтерпретації результатів моніторингу.Публікація Моніторинг комерційного потенціалу об'єктів інтелектуальної власності з використанням тангенціальної функції економічного ефекту(Державний вищий навчальний заклад "Приазовський державний технічний університет", 2014) Косенко, Олександра ПетрівнаУ статті розглянуто теоретичні та методичні засади моніторингу інтелектуальних технологій, основу яких складають об'єкти інтелектуальної власності. Існуючі системи моніторингу розглядають його можливості надзвичайно широко, включаючи антикризовий, екологічний, фінансовий, інноваційний ті інші види моніторингу. Доведено, що теорія і практика економічного моніторингу недостатньо висвітлює його можливості по відношенню до інтелектуальних технологій. Запропонована змістовна послідовність етапів моніторингу ринкової привабливості (комерційного потенціалу) інтелектуальних технологій. Важливим автор вважає той факт, що кожна з пропонованих в даному процесі стадій (етапів) є в певній мірі самостійною. Доведено, що оцінка підприємством ринкових можливостей інтелектуальних технологій, стану їх цільового ринку, кон’юнктурних зрушень на ньому, визначення на ринку своєї позиції відносно товарів-аналогів та товарів-субститутів та визначення можливих перспектив і напрямків інтелектуального розвитку досить ефективно можна проводити з використанням принципів і методів економічного моніторингу. Розроблено методичні положення моніторингу комерційного потенціалу об'єктів інтелектуальної власності з використанням тангенціальної функції економічного ефекту. Доведено, що показники економічного ефекту у розробника (продавця) та споживача (покупця) об'єктів інтелектуальної власності можуть бути відтворені в ході проведення моніторингу з використанням моніторингової тангенціальної функції Ф1. Пропонована функція визначена в інтервалі [-1; +1] і через нелінійність функції Ф1 з'являється можливість відстежити градієнт зміни економічного ефекту від розробки та споживання інтелектуальної технології. Розмір цієї зміни і покладено в основу моніторингу комерційного потенціалу об'єктів інтелектуальної власності.Публікація Система моніторингу рівня ринкового потенціалу технологічних інновацій(Сумський державний університет, 2016) Косенко, Олександра Петрівна; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Ткачова, Надія ПетрівнаЗапропоновано методичний підхід до проведення моніторингу комерційних можливостей результатів інноваційної діяльності промислових підприємств з інтелектуальною складовою (технологічних інновацій). Доведено, що найбільш точний результат моніторингу може бути одержаний при спільному використанні сформованих авторами двох моніторингових функцій. Результати дослідження проілюстровано прикладами з практики інноваційної діяльності машинобудівних підприємств та наукових установ Харківського промислового регіону.Публікація Організаційно-економічний механізм комерціалізації інтелектуально-інноваційних технологій на машинобудівному підприємстві(НТУ "ХПІ", 2016) Косенко, Олександра ПетрівнаДисертація на здобуття наукового ступеня доктора економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут". – Харків, 2015. У дисертації сформовано комплекс теоретико-методологічних положень і практичний інструментарій щодо організації і економічного забезпечення процесів комерціалізації інтелектуально-інноваційних технологій на машинобудівних підприємствах. Здійснено теоретико-методологічне обґрунтування "Відкрито-закритої моделі організації інноваційної діяльності" з інтелектуальною складовою. Досліджено процеси формування і надано рекомендації з розвитку вітчизняного технологічного ринку. Розроблено механізм дії технологічного важеля як важливої складової технологічного аудиту ІІТ. Надано пропозиції щодо формуванню продуктово-технологічних платформ на машинобудівних підприємствах, в основу яких покладено базову інтелектуальну технологію. Сформовано положення економічного моніторингу комерційного потенціалу технологій з використанням тригонометричних функцій. Удосконалено методичні та теоретичні засади вартісної оцінки об'єктів інтелектуальної власності. Надано пропозиції зі створення науково-інструментальної бази комерціалізації технологій, в склад якої запропоновано ввести методичні положення по ранжуванню технологій, визначення еталонних технологій з використанням концептуальних положень інтелектуально-технологічного бенчмаркінгу, визначення ризику порушення умов комерціалізації на основі методу попарних порівнянь.Публікація Організаційно-економічний механізм комерціалізації інтелектуально-інноваційних технологій на машинобудівному підприємстві(НТУ "ХПІ", 2016) Косенко, Олександра ПетрівнаДисертація на здобуття наукового ступеня доктора економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут". – Харків, 2015. У дисертації сформовано комплекс теоретико-методологічних положень і практичний інструментарій щодо організації і економічного забезпечення процесів комерціалізації інтелектуально-інноваційних технологій на машинобудівних підприємствах. Здійснено теоретико-методологічне обґрунтування "Відкрито-закритої моделі організації інноваційної діяльності" з інтелектуальною складовою. Досліджено процеси формування і надано рекомендації з розвитку вітчизняного технологічного ринку. Розроблено механізм дії технологічного важеля як важливої складової технологічного аудиту ІІТ. Надано пропозиції щодо формуванню продуктово-технологічних платформ на машинобудівних підприємствах, в основу яких покладено базову інтелектуальну технологію. Сформовано положення економічного моніторингу комерційного потенціалу технологій з використанням тригонометричних функцій. Удосконалено методичні та теоретичні засади вартісної оцінки об'єктів інтелектуальної власності. Надано пропозиції зі створення науково-інструментальної бази комерціалізації технологій, в склад якої запропоновано ввести методичні положення по ранжуванню технологій, визначення еталонних технологій з використанням концептуальних положень інтелектуально-технологічного бенчмаркінгу, визначення ризику порушення умов комерціалізації на основі методу попарних порівнянь.