Кафедра "Економіка та маркетинг"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3992

Увага! Від травня 2023 року колекція кафедри "Економіка та маркетинг" не поповнюється.

На основі кафедр "Економіка та маркетинг" та "Економічна кібернетика та маркетинговий менеджмент" створено кафедру "Маркетинг" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).

Від 1995 року кафедра мала назву "Економіка і маркетинг", первісна назва – кафедра економки і організації машинобудівної промисловості, була заснована в 1984 році. Від дня заснування кафедри нею завідував доктор економічних наук, професор Анатолій Іванович Яковлєв. Йому присвоєно почесне звання Заслуженого працівника народної освіти України та обрано Академіком Академії інженерних наук України. Ім'я Яковлєва А. І. внесено до біографічного словника "Видатні люди ХХ століття" Міжнародного бібліографічного центру в м. Кембрідж.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Публікація
    Дослідження сучасного стану та перспектив розвитку ринку туристичних послуг
    (Видавничий дім "Інжек", 2017) Мірошник, Марія Володимирівна; Майстро, Руслана Григорівна; Лучна, Єлизавета Олексіївна
    У статті розглянуто світові тенденції розвитку ринку послуг, визначено, що сервісний сектор становить близько 70% світового внутрішнього валового продукту (ВВП). Зазначено, що туристичний сектор є одним з найбільших у світовій економіці, а його ринок за ефективністю інвестиційних вкладень входить до високоприбуткових ринків поряд з нафтогазовидобувним, промисловим і автомобілебудівним ринками. Туристичний ринок України становить тільки близько 2% у ВВП країни, але має великий потенціал інноваційного розвитку та туристичних перспектив. Така ситуація потребує постійного моніторингу та аналізу, що й обумовило актуальність обраного дослідження. Метою статті стало проведення комплексного аналізу сучасного стану ринку туристичних послуг в Україні та визначення основних тенденцій його подальшого розвитку. Встановлено, що в Україні туристична галузь формується за рахунок трьох складових: виїзного (зарубіжного); внутрішнього та в’їзного (іноземного) туризму, кількісне збільшення яких дозволить підвищити ефективність туристичного потенціалу країни та закріпити її позитивний імідж за кордоном.
  • Ескіз
    Публікація
    Дослідження конкурентоспроможності сектору подорожей та туризму в Україні
    (Global Science Center LP, 2017) Мірошник, Марія Володимирівна; Кітченко, Олена Миколаївна; Лучна, Єлизавета Олексіївна
    Туристичний ринок є одним з ефективних видів комерційної діяльності будь-якої країни світу, тому його активізація послужить підвищенню іміджу конкурентоспроможності країни на світовому рівні в секторі подорожей і туризму (The Travel & Tourism Competitiveness Index, TTCI). В статті розглянуто загальні тенденції розвитку сектору туризму на світовому рівні , визначені ТОП-10 країн-лідерів та означені перспективи росту TTCI до 2020 року. Метою роботи стало дослідження теоретичних положень щодо визначення індексу загальної конкурентоспроможності країни у сфері подорожей та туризму. Деталізовано, що для оцінки конкурентоспроможності країни на світовому туристичного ринку застосовується спеціальна система оцінок, яка дозволяє визначати загальний індекс конкурентоспроможності країн світу в секторі подорожей та туризму. Встановлено, що найвищий рейтинг України зафіксовано у 2013 році – 76 місце серед 140 країн, найнижчі у 2011р. – 85 місце серед 139 країн та у 2017 р. – 85 серед 136 країн, а у 2015 дослідження країни взагалі не проводилось. Деталізовано основні напрями для підвищення ключових конкурентних переваг Україні, реалізація яких виступить у якості додаткових можливостей як для регіональних органів влади, так й для підприємницьких структур, які функціонують на ринку Т&Т.
  • Ескіз
    Публікація
    Дослідження мультиканальних форматів торгівлі як перспективного розвитку сучасного ритейлу
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Мірошник, Марія Володимирівна; Лучна, Єлизавета Олексіївна; Назаренко, Лоліта Дмитрівна
    Проведено аналіз динаміки росту мобільних користувачів інтернет – шоппінгу в Україні. Визначено, що Україна займає друге місце за темпами зростання електронної комерції в Європі, а сьогоднішнє активне формування електронного бізнес-середовища є результатом динамічного розвитку інформаційної індустрії та появи інноваційних каналів торгівлі. Все більшого застосування знаходять Internet-технології для здійснення конкретних комерційних операцій у форматі e-commerce, m-commerce, f-commerce, s-commerce тощо. У світовому масштабі ця ніша щорічне зростає на 17%. Ринок України в контексті зростання і перспектив означених форматів є одним з найбільш привабливих. Конкретизовано розвиток мультиканальних форматів торгівлі як стратегічного напрямку компанії, яка функціонує на роздрібному ринку. Деталізовано головні переваги електронного бізнесу та означені основні проблеми, які потребують певного реагування, концентрації зусиль на їх мінімізацію або повного усунення, Проведено соціологічні дослідження відносно впливу мотивуючих факторів щодо здійснення контакту «споживач – продавець» та покупки товару/послуги. Визначено роль мотивуючих факторів на ефективність розвитку ринку e-commerce. Встановлено, що за окремими мотивуючими факторами має місце певна невідповідність їх основних критеріїв загально - світовим тенденціям зростання впливу інформаційних інтернет - технологій на свідомість користувачів мережі та рівень їх довіри до форматів торгівлі, що істотно звужує межи та темпи розвитку ринку e-commerce. Конкретизовано, шо ринок електронної комерції у мультиканальному форматі торгівлі є основою формування стратегії підприємства, реалізація якої забезпечить розширення каналів продажу для роздрібної торгівлі. Результати проведеного дослідження свідчать про значний потенціал Internet – спрямованості підприємницької діяльності сучасних бізнес – структур у сфері торгівлі.
  • Ескіз
    Публікація
    Маркетиннговий аналіз роздрібного ринку алкогольної продукції України
    (НТУ "ХПІ", 2015) Мірошник, Марія Володимирівна; Лучна, Єлизавета Олексіївна; Стельмухова, Олена Олександрівна
    Проведено аналіз роздрібного ринку алкогольної продукції України, визначено, що за даними ВООЗ Україна займає 61-е місце серед 100 країн: на душу дорослого населення за рік припадає понад 6 л абсолютного спирту. Деталізовано, що, одним із головних напрямкі в державної політики України є збалансована акцизна політика та унормування роздрібної торгівлі горілчаною продукцією заходи щодо вдосконалення контролю над виробництвом спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів з метою як зменшення негативного соціального ефекту їх вживання, так й нівелювання існуючого тіньового ринку. Конкретизовані світові та провідні українські бренди горілчаної продукції, з метою вивчення переваг цільової аудиторії даної продукції проведено анкетування її споживачів.