Кафедра "Економіка та маркетинг"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3992
Увага! Від травня 2023 року колекція кафедри "Економіка та маркетинг" не поповнюється.
На основі кафедр "Економіка та маркетинг" та "Економічна кібернетика та маркетинговий менеджмент" створено кафедру "Маркетинг" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).
Від 1995 року кафедра мала назву "Економіка і маркетинг", первісна назва – кафедра економки і організації машинобудівної промисловості, була заснована в 1984 році. Від дня заснування кафедри нею завідував доктор економічних наук, професор Анатолій Іванович Яковлєв. Йому присвоєно почесне звання Заслуженого працівника народної освіти України та обрано Академіком Академії інженерних наук України. Ім'я Яковлєва А. І. внесено до біографічного словника "Видатні люди ХХ століття" Міжнародного бібліографічного центру в м. Кембрідж.
Переглянути
Результати пошуку
Публікація Застосування інструментарію маркетингового управління в ринковій діяльності підприємств(2021) Літвиненко, Олександра Олександрівна; Літвиненко, Марія ВладиславнаПублікація Цілісна концепція управління торговим простором і асортиментом фармацевтичної продукції для аптечних мереж(Національний фармацевтичний університет, 2021) Літвиненко, Марія Владиславна; Літвиненко, Олександра ОлександрівнаПублікація Необхідність впровадження концепції свідомого споживання в сучасній Україні(ТОВ "Планета-Прінт", 2020) Літвиненко, Олександра Олександрівна; Літвиненко, Марія ВладиславнаПублікація Ефективність виробничо-господарської діяльності на сучасному етапі розвитку економіки України(ТОВ "Планета-Прінт", 2021) Літвиненко, Олександра Олександрівна; Літвиненко, Марія ВладиславнаПублікація Сучасна бізнес-модель Internet просування товару(Національний фармацевтичний університет, 2019) Літвиненко, Марія Владиславна; Літвиненко, Олександра ОлександрівнаВ роботі зроблено акцент на думці привабливості ведення бізнесу у Інтернеті. Показано, що Інтернет-простір можуть ефективно використовувати як бізнесмени-початківці так і бізнесмени зі стажем. І це благодатна площина для симбіозу виробників і бажаючих залучитися до продажів. Як найкраще сучасний симбіоз представлено дропшиппінгом – інноваційним способом співпраці при якому бізнесмен забезпечує наявність замовлень, а постачальник бере на себе їх доставку і іноді фінансові розрахунки з покупцями інтернет-магазину. Визначено, що дропшиппінг якісно вирішує й питання дослідження нової ніші або розширення наявного асортименту без істотних вкладеПублікація Власний бізнес на хвилі сучасності(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Літвиненко, Олександра Олександрівна; Літвиненко, Марія Владиславна; Мірошнік, Марія ВолодимирівнаВисвітлено значимість розвитку Інтернету, що призвів до значних змін, як у реальному, так і в електронному бізнесі. Показано, що у низці регіонів світу Інтернет давно вже замінив телебачення, телефонію, пошту і навіть живе спілкування. І якщо модель існування суспільства і економічний стан людства різко не зміниться, то більшість виробничих та сервісних компаній просто припинять фізичне існування своїх front-офісів, перевівши їх у віртуальний світ. В ході дослідження суті та особливостей маркетингу в сучасному електронному бізнесі зроблено висновки, що сьогодні для компаній, що ведуть свою діяльність у Інтернет-просторі, присутність в соціальних медіа стала, по суті, обов'язковим елементом в маркетинговій діяльності. Зазначено, що кінцева мета соціальних мереж – стати не просто засобом соціальних комунікацій із суспільством, а площиною для досягнення бізнес-цілей, таких як формування потреби в послугах, генерація лідів і продажу на «фініші». В роботі розглянуто проект з підвищити ефективність підприємницької та маркетингової діяльності шляхом створення креативних продажів через Інтернет простір у сфері імпульсних покупок, поєднуючи послуги Digital агентства і дропшиппінгу. Показано, що для реалізації цього бачення необхідно прорахувати мінімальний набір чинників: аналіз конкурентного поля, аналіз сильних, слабких сторін, можливостей та загроз, сформувати бізнес-модель та ціннісну пропозицію, визначити етапи реалізації проекту та прорахувати доходи та витрати. Розроблено детальну схему реалізації бізнес процесів компанії, яка поєднує функціонал Digital агентства та дропшиппінгу. При розробці схеми реалізації бізнес процесів мінімізовано ризики, що властиві дропшиппінгу. Надано оцінку результативності маркетингової діяльності в соціальних мережах на прикладі продажу «дитячих шляпок з вушками».Публікація Реалізація підприємницького потенціалу шляхом спроби створення першого власного бізнесу(НТУ "ХПІ", 2018) Літвиненко, Олександра Олександрівна; Літвиненко, Марія ВладиславнаВисвітлено значимість молодіжного підприємництва для розвитку економічної політики країни. Досліджено молодіжне підприємництво як особливий вид економічної активності молоді, його вплив на досягнення економічних інтересів та розкриття творчого потенціалу і самореалізацію молоді. Право кожної людини на реалізацію свого потенціалу, вільний і всебічний розвиток себе як особистості визначено Конституцією України. У роботі зроблено акцент, що економічний профіль навчання у Навчально-науковому інституті економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу формує у студентів підприємницьке мислення, забезпечує отримання різних компетенцій і можливостей підприємницької ініціативи та надає можливість спробувати втілити ідею в реальний проект, а саме створити власний бізнес в молодіжному середовищі з метою отримання прибутку і самореалізації. В роботі розглянуто проект з виробництва виробів для розвитку дітей віком до року, а також дітей з захворюванням аутизму, дитячого церебрального паралічу, а саме текстильних виробів (ковдр та подушок) по техніці "Бонбон", що являє собою різновид декоративно-прикладного мистецтва. Визначено їх функціональні характеристики: практичну, естетичну, оздоровчу та соціальну. Показано, що для реалізації цього бачення необхідно прорахувати мінімальний набір чинників: аналіз конкурентного поля, аналіз сильних, слабких сторін, можливостей та загроз, сформувати бізнес-модель та ціннісну пропозицію, визначити етапи реалізації проекту та прорахувати доходи та витрати. На базі цього сформовано послідовність дій при реалізації проекту: забезпечення наявності організаційно-правової форми підприємництва, аналіз ринку (конкурентів та попиту) і вибір напрямів збуту, розрахунок собівартості виробу, визначення ціни з урахуванням вимог ринку, розрахунок очікуваного економічного ефекту, аналіз результатів проекту та внесення коректив за необхідністю, подальше розширення підприємницької діяльності. Зроблено висновок, що розвиток молодіжної підприємницької діяльності потрібно розглядати як об'єктивну необхідність і реальність сучасного етапу розвитку України. А розвиток саме студентського підприємництва має зайняти особливе становище в системі державної молодіжної політики.Публікація Практичне застосування стратегічного аналізу для адаптації діяльності підприємства до умов зовнішнього середовища(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2017) Літвиненко, Олександра Олександрівна; Літвиненко, Марія ВладиславнаПублікація Міжнародний маркетинг – проблеми та перспективи розвитку в Україні(НТУ "ХПІ", 2017) Літвиненко, Марія Владиславна; Бережна, Юлія Андріївна; Літвиненко, Олександра ОлександрівнаМіжнародний маркетинг – особливий комплекс заходів з реалізації товарів і послуг за межами своєї країни. Мова тут йде про міжнародні фірми, сферу виробничої і комерційної діяльності, що поширюється на закордонні держави і характеризується наявністю філій і дочірніх компаній, технологічним кооперуванням та спеціалізацією, спільністю ресурсної бази, централізацією управління та підконтрольністю. Розглянуто основні проблеми міжнародного маркетингу та перспективи для впровадження його головних принципів в національній системі розвитку. Зазначено, що на даному етапі в нашій країні існує ряд передумов для успішного переходу до міжнародних стандартів діяльності та функціонування в області маркетингу.