Кафедра "Економіка та маркетинг"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3992

Увага! Від травня 2023 року колекція кафедри "Економіка та маркетинг" не поповнюється.

На основі кафедр "Економіка та маркетинг" та "Економічна кібернетика та маркетинговий менеджмент" створено кафедру "Маркетинг" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).

Від 1995 року кафедра мала назву "Економіка і маркетинг", первісна назва – кафедра економки і організації машинобудівної промисловості, була заснована в 1984 році. Від дня заснування кафедри нею завідував доктор економічних наук, професор Анатолій Іванович Яковлєв. Йому присвоєно почесне звання Заслуженого працівника народної освіти України та обрано Академіком Академії інженерних наук України. Ім'я Яковлєва А. І. внесено до біографічного словника "Видатні люди ХХ століття" Міжнародного бібліографічного центру в м. Кембрідж.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Features of small enterprise investment policy
    (ТОВ "Планета-Прінт", 2020) Havrys, O. O.; Parhuts, I. S.
    Economic independence of small enterprises in conditions of strong competition is ensured by the correct construction of investment policies and the control over their implementation in the organization. Investment activity is a necessary condition for the circulation of funds of the enterprise, and activity in the field of production creates the preconditions for new investments.
  • Ескіз
    Публікація
    Marketing
    (2019) Gorovyi, Dmytro Anatoliiovych; Havrys, O. O.
    Marketing is a human activity aimed at customer satisfaction through exchange. The main objective of the course is a formation of a system of knowledge about the nature and content marketing as a philosophy of business activity in the market economy and competition in preparation for the adoption of qualified decisions in marketing.
  • Ескіз
    Документ
    Analysis of economic activity
    (2019) Havrys, M. O.; Havrys, O. O.
    Analysis of economic activity, which is also called the business analysis, is a system of special knowledge, based on the laws of development and functioning of systems and aimed at understanding the methodology of assessing, diagnosing and forecasting the financial and economic activities of an enterprise. "Analysis of economic activity" course of study is designed for both full time and correspondence students of the specialties 071 "Accounting and taxation" and 073 "Management". The subject of business analysis is the business processes of enterprises, their socio-economic efficiency and the final financial results of activity, which are formed under the influence of objective and subjective factors, which are reflected through the system of economic information.