Кафедра "Економіка та маркетинг"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3992

Увага! Від травня 2023 року колекція кафедри "Економіка та маркетинг" не поповнюється.

На основі кафедр "Економіка та маркетинг" та "Економічна кібернетика та маркетинговий менеджмент" створено кафедру "Маркетинг" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).

Від 1995 року кафедра мала назву "Економіка і маркетинг", первісна назва – кафедра економки і організації машинобудівної промисловості, була заснована в 1984 році. Від дня заснування кафедри нею завідував доктор економічних наук, професор Анатолій Іванович Яковлєв. Йому присвоєно почесне звання Заслуженого працівника народної освіти України та обрано Академіком Академії інженерних наук України. Ім'я Яковлєва А. І. внесено до біографічного словника "Видатні люди ХХ століття" Міжнародного бібліографічного центру в м. Кембрідж.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Публікація
    Methodical approach to define external environment friendliness level of enterprise development
    (Сумський державний університет, 2018) Kosenko, Aleksandra; Poberezhnyi, Roman; Pantelieiev, Mykhailo; Poberezhna, Nataliia
    The methodical approach to determining the level of environmental friendliness to the development of machine-building enterprises is proposed, which takes into account the distribution of the environment to the general and innovation-investment. The expediency of using multivariate factor analysis for the partial system substantiation and generalizing indicators of profitability is proved. The results of the study are illustrated by the example of the machine-building enterprises in Kharkiv industrial region.
  • Ескіз
    Публікація
    Technological market conjuncture: risk assessment commercialization of intellectual property
    (University of Miskolc, 2014) Kosenko, Aleksandra; Pererva, P. G.
    This paper deals with the determination of the risk assessment process in market conditions using the method of paired comparisons. The most important factors influencing the level of market appeal of intelligent technology are defined and stipulated. Recommendations are made for reducing the impact of risk factors in course of the commercialization of intellectual property.