Кафедра "Економіка та маркетинг"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3992
Увага! Від травня 2023 року колекція кафедри "Економіка та маркетинг" не поповнюється.
На основі кафедр "Економіка та маркетинг" та "Економічна кібернетика та маркетинговий менеджмент" створено кафедру "Маркетинг" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).
Від 1995 року кафедра мала назву "Економіка і маркетинг", первісна назва – кафедра економки і організації машинобудівної промисловості, була заснована в 1984 році. Від дня заснування кафедри нею завідував доктор економічних наук, професор Анатолій Іванович Яковлєв. Йому присвоєно почесне звання Заслуженого працівника народної освіти України та обрано Академіком Академії інженерних наук України. Ім'я Яковлєва А. І. внесено до біографічного словника "Видатні люди ХХ століття" Міжнародного бібліографічного центру в м. Кембрідж.
Переглянути
Результати пошуку
Публікація Ефективність рекламних кампаній у системі міжнародного маркетингу(Видавництво "Ліра-К", 2024) Романчик, Тетяна Володимирівна; Самойлов, ОлександрПублікація Маркетинговий аудит рекламної діяльності на зовнішньому ринку(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Романчик, Тетяна Володимирівна; Васильцова, Світлана ОлександрівнаРекламна діяльність підприємства впливає на результативність його комунікативної та збутової політики й чинить вплив на економічні результати його діяльності. В рекламі задіяні значні фінансові ресурси, що вимагає постійного контролю та регулювання. Це завдання дозволяє вирішувати маркетинговий аудит рекламної діяльності. В роботі розглядаються особливості рекламної діяльності, що впливають на систему її оцінювання. З врахуванням того, що реклама має не лише економічний, а й комунікаційний вплив, наведена основна концепція проведення аудиту рекламної діяльності на внутрішньому ринку. Визначені відмінності між споживачами у різних країнах світу, які впливають на сприйняття рекламних матеріалів та, в кінцевому підсумку, на ефективність рекламного впливу. З врахуванням особливостей закордонної аудиторії сформульовано основні напрямки рекламного аудиту на зовнішньому ринку та етапи його проведення. Підкреслено, що, на відміну від рекламного аудиту на внутрішньому ринку, в зовнішній рекламній практиці слід оцінювати відповідність змісту та дизайну рекламного повідомлення цілям рекламної кампанії та національним особливостям цільової аудиторії, а також проводити медіа аудит. Оцінка економічної ефективності рекламних кампаній у системі міжнародного маркетингу не має принципових відмінностей від її визначення в умовах українського ринку. Щодо критеріїв комунікаційних ефектів від реклами, вони формуються саме на максимальному врахуванні особливостей країни, на ринку якої працює підприємство. Наведені відмінності між оцінюванням ефективності рекламних кампаній та проведенням аудиту. Підкреслено, що оцінювання ефективності реклами є складовим елементом її аудиту. Аудит спрямований на виявлення та усунення слабких сторін в рекламній діяльності, оптимізацію рекламного бюджету і підвищення ефективності реклами.Публікація Методичні рекомендації щодо вдосконалення управління конкурентоспроможністю підприємства у сфері послуг(Видавничий дім "Інжек", 2021) Осипенко, Станіслав Миколайович; Романчик, Тетяна Володимирівна; Тесніков, Олександр Михайлович; Куруч, Ігор ОлександровичВизначено актуальність проблеми управління конкурентоспроможністю підприємств сфери послуг у сучасних умовах господарювання. У змістовному вигляді сформульовано завдання управління конкурентоспроможністю підприємств і запропоновано схему його виконання, яка включає такі етапи: формування факторів, що визначають конкурентоспроможність; обґрунтування показника конкурентоспроможності та його моделі; розрахунок показника конкурентоспроможності та його факторний аналіз; визначення резервів зростання показника конкурентоспроможності; формування завдання з підвищення конкурентоспроможності; формування переліку заходів для виконання завдання; вибір заходів для реалізації; впровадження заходів, контроль і регулювання. Розглянуто порядок розрахунку інтегрального показника конкурентоспроможності, до складу якого входять групи показників, що визначають стан підприємства та конкурентоспроможність його продукції, а також показники всередині кожної групи. Запропоновано методику економічного аналізу рівня конкурентоспроможності підприємства, яка дозволяє провести загальну оцінку своєї конкурентної позиції порівняно з конкурентами; визначити вплив факторів на відмінність своєї позиції від позиції конкурентів; розрахувати резерви зростання показника конкурентоспроможності та розробити заходи щодо їх реалізації. Відповідно до конкурентної стратегії підприємства та завдання по зростанню показника конкурентоспроможності на основі використання положень теорії економічної ефективності обґрунтовується перелік заходів, практичне впровадження яких дозволить виконати завдання при мінімальному обсягу витрат ресурсів. Передбачається оперативний контроль за впровадженням заходів та їх впливом на показник конкурентоспроможності з метою своєчасного прийняття коригувальних управлінських рішень.Публікація Діагностика ефективності маркетингових досліджень в системі антикризового менеджменту(Хмельницький національний університет, 2022) Ларка, Людмила СергіївнаУ статті проаналізовано основні методичні підходи до визначення ефективності маркетингових досліджень в системі антикризового маркетингу. Визначено, що в залежності від етапу розвитку кризової ситуації діагностика ефективності маркетингових досліджень повинна відбуватися відповідно у межах систем превентивного, кризового та посткризового маркетингу. Діагностика ефективності маркетингових досліджень повинна відбуватися у кількісному та якісному вимірах. Уточнено, що при кількісному оцінюванні ефективності маркетингових досліджень необхідно співвідносити прирощення прибутку підприємства внаслідок проведення маркетингових досліджень до маркетингового бюджету цих досліджень. Систематизовано основні цілі маркетингових досліджень в залежності від етапу розвитку кризової ситуації для визначення ефективності проведення маркетингових досліджень у якісному вимірі. Визначено, що альтернативним якісним показником ефективності маркетингових досліджень може виступати інтегральний показник, який акумулює у собі показники ефективності реалізації основних етапів проведення маркетингових досліджень.Публікація Effectiveness of promoting sales of products in social media(Луцький національний технічний університет, 2022) Kosenko, O. P.; Peredrii, A. E. Yu.; Pererva, P. G.It has been proven that the Internet is not just a global network, but an effective method of influencing the consumer, which attracts more and more users every year. And, as a result, attracts consumers of goods and services, we are talking about those companies that use Internet marketing tools in their activities.Публікація Визначення ефективності маркетингових досліджень брендів на основі ключових показників ефективності(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Ларка, Людмила Сергіївна; Чернобровкіна, Світлана ВіталіївнаПроаналізовано доцільність застосування системи ключових показників ефективності для оцінювання результативності проведення основних видів маркетингових досліджень брендів. Мета статті – систематизація показників ефективності проведення маркетингових досліджень в залежності від цілей дослідження. Розглянуто маркетингові дослідження цільової аудиторії бренду, тестування бренду, визначення ефективності альтернативних варіантів бренду та маркетингові дослідження доцільності ребрендингу продукції. Застосування системи КРІ для оцінювання ефективності проведення маркетингових досліджень брендів дозволяє більш раціонально планувати розподіл маркетингового бюджету компанії, уникаючи фінансування неперспективних напрямів. Запропоновано систему ключових показників ефективності при дослідженні цільової аудиторії бренду, яка відображає точність оцінювання складання профілів первинної та вторинної аудиторій, результативність проведення інтерв’ю та організації роботи фокус-груп, а також відображає ефективність використання інтернетресурсів. Розглянуто характеристики програмних продуктів Xtensio, Digital Marketer, Demand Metric, Hub Spot, які доцільно застосовувати для складання профілів цільової аудиторії. Наведено, що підвищенню ефективності роботи фокус-груп сприяє дотримання принципу гомогенності її складу, чітке визначення пріоритетів та ретельний вибір модератора. Визначено, що при тестуванні бренду в якості КРІ доцільно застосовувати показники точності оцінювання лінгвістичної сили назви бренду, бренд-колористики, поведінкового та економічного сприйняття бренду цільовою аудиторією. Ключові показники ефективності оцінювання результативності доцільності ребрендингу продукції відображають вартість бренду, відповідність цільовій аудиторії, ефект від ребрендингу. Для визначення вартості бренду можуть бути застосовані метод сумарних витрат або метод залишкової розрахункової вартостіПублікація Features of information accounting and analysis on enterprises of tourism business(2020) Kosenko, O.The report states that operators conclude that in to advertising in regular media, Internet advertising is also required. Depending on the characteristics of the tour operator, Internet advertising can pursue different goals: creating a favorable image of the company in the market; promotion of new tourist destinations; increase in sales of own tourist product; stimulating travel of the agency to work with this tour operator; to stimulate the final consumer - the tourist to buy in the authorized agencies products of this tour operator, instead of its competitors.Публікація Стратегія маркетингу логістичних послуг у підприємницькій діяльності: ціноутворення та політика розподілу(Національний технічний інститут "Харківський політехнічний інститут", 2021) Перерва, Петро Григорович; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Косенко, Андрій Васильович; Косенко, Олександра Петрівна; Ткачова, Надія ПетрівнаВ статті доведено, що маркетингова логістика – це планування, оперативне управління та контроль фізичних потоків матеріалів і готових продуктів, починаючи з місць виникнення потоків вихідної сировини, комплектуючих деталей і т. п. і закінчуючи доведенням кінцевих продуктів до споживачів, з метою найбільш ефективного задоволення їх запитів.Публікація Цитування патентів як фактор їх комерційного потенціалу(Луцький національний технічний університет, 2014) Косенко, Олександра ПетрівнаУ статті розглядаються питання визначення вартості патенту з урахуванням індексу його цитування. Досліджуються різновиди цитування патентів, до яких автор відносить цитування з патенту в патент, з статті в патент, з патенту в статтю. Пропонуються критерії класифікації патентних цитат на основі двох критеріїв: сфера використання цитати – в галузі патенту чи за її межами, а також суб'єкта цитування – інший правовласник чи самоцитування. Обґрунтовано особливості цитування патентів в порівнянні з традиційним цитуванням наукової літератури. Вперше особлива увага приділена характеру цитування – воно позитивне чи негативне. Доведено, що врахування в індексі цитування цитат з негативним змістом сприяє занепаду наукової дискусії, так як згадування опонентів в рейтингових статтях прямо впливає на величину їх індексу цитування, що не завжди об’єктивно відтворює фактичні наукові заслуги того чи іншого науковця.Документ Совершенствование способов оценки работы электротехнических предприятий и их структурных составляющих на основе идентичных показателей(2020) Яковлев, Анатолий Иванович; Васильцова, Светлана Александровна; Ларка, Людмила СергеевнаАктуальность статьи обусловлена тем, что для улучшения оценки результатов деятельности электротехнических предприятий, фирм следует более точно по сравнению с существующими способами определить вклад каждого из их структурных подразделений на конечные результаты деятельности субъекта предпринимательства в целом. Цель статьи – выявить резервы повышения эффективности работы электротехнических предприятий, установить результаты конкретных подразделений при продаже элементов изделия предприятия, вырабатываемых непосредственно в этих структурах и реализуемых на рынках. Поставленная задача достигается за счет использования условных цен на цеховую продукцию и расширения области применения метода точки безубыточности. При повышении качества цеховой продукции находится также изменение их цены для потребителя с использованием метода затраты-выгоды и показателя цены потребления. Показана ограниченность традиционного метода установления точки безубыточности, поскольку он предполагается для оценки одного варианта процесса. Предлагается его распространение при анализе нескольких вариантов, в том числе при приобретении части деталей, узлов со стороны или при их собственном изготовлении. Предлагаются также способы установления значений точки безубыточности, которые в отличие от классических зависимостей, когда имеет место реализация всего объема произведенного товара, рассматривают вариант его неполной продажи и, соответственно, непроизводительного использования части ресурсов. Предлагаются также расчеты величины данного показателя при различных величинах цен и объемов продаж по вариантам, их предельных значений, в том числе, когда объемы производства (продаж) превышают предварительно установленные их проектные значения. Наиболее существенными результатами являются разработка способов идентичности оценки показателей работы электротехнических предприятий в целом и их подразделений, развитие методов расчета точки безубыточности в различных производственных ситуациях. Их значимость заключается в дальнейшем развитии теории и методов оценки деятельности электротехнических предприятий и возможностей их практического применения.