Кафедра "Економіка та маркетинг"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3992

Увага! Від травня 2023 року колекція кафедри "Економіка та маркетинг" не поповнюється.

На основі кафедр "Економіка та маркетинг" та "Економічна кібернетика та маркетинговий менеджмент" створено кафедру "Маркетинг" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).

Від 1995 року кафедра мала назву "Економіка і маркетинг", первісна назва – кафедра економки і організації машинобудівної промисловості, була заснована в 1984 році. Від дня заснування кафедри нею завідував доктор економічних наук, професор Анатолій Іванович Яковлєв. Йому присвоєно почесне звання Заслуженого працівника народної освіти України та обрано Академіком Академії інженерних наук України. Ім'я Яковлєва А. І. внесено до біографічного словника "Видатні люди ХХ століття" Міжнародного бібліографічного центру в м. Кембрідж.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 11
  • Ескіз
    Публікація
    Процес управління ризиками при обгрунтуванні економічних рішень
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Кучіна, Світлана Едуардівна; Романчик, Тетяна Володимирівна; Дашко, Юлія Русланівна
    В умовах ринкових відносин для збереження та зміцнення своїх конкурентних позицій підприємства вимушені впроваджувати технічні нововведення і приймати сміливі нестандартні рішення. Такі дії супроводжуються високим рівнем ризику, що здатний знизити рівень стійкості будь-якої економічної системи. Метою статті є дослідження загальної схеми управління ризиками. В задачі дослідження входить розгляд основних підходів до визначення ризиків, методів їх оцінювання та важливих аспектів щодо обгрунтування рішень з метою зниження ймовірності втрат. Для цього в статті надано характеристику кожного етапу управління ризиками, проаналізовано методи виявлення та ідентифікації ризиків, надано основні характеристики найбільш поширених в практиці управління ризиками кількісних та якісних методів. Визначено, що підприємницький ризик пов’язаний з дією як зовнішніх, так і внутрішніх факторів. Розглянуто найбільш важливі з ризикоутворюючих чинників, а також методи виявлення та ідентифікації ризиків. Приділено увагу сутності якісного та кількісного аналізу ризиків та методам, що найчастіше застосовуються з цією метою. Підкреслено, що якісний аналіз дозволяє визначити фактори і потенційні області ризику, виявити можливі його види. Кількісний аналіз дозволяє чисельно виміряти вплив факторів ризику на ефективність діяльності підприємства. Надано основні характеристики найбільш поширених в практиці управління ризиками кількісних методів. З метою визначення допустимого рівня втрат і границь ризику розглянуто поняття коефіціту ризику, який дозволяє визначити ступень обгрунтованості ризикових дій. Охарактеризовано ступінь безпечності діяльності підприємства залежно від значення коефіцієнта ризику. Підкреслено, що повністю уникнути ризику в умовах невизначенності діяльності підприємства неможливо, однак, при правильних і вмілих діях керівництва підприємства ймовірність ризику може бути значно знижена.
  • Ескіз
    Публікація
    Monitoring the commercial potential of intellectual technologies
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2014) Kosenko, O. P.
    The model of monitoring the commercial potential level of intellectual technologies (intellectual property objects) using the arctangent function is developed and substantiated. The correlation between the level of the technological product quality and the level of the business risk concerning the product’s introduction and consumption serves as the basis for the model. Four characteristic sets of the monitoring function values are identified; in every set there are provided appropriate recommendations for companies.
  • Ескіз
    Публікація
    Monitoring the commercial potential of intellectual property
    (Чернігівський національний технологічний університет, 2017) Kosenko, O. P.; Kobielieva, T. O.; Tkacheva, N. P.
    The methodical approach to the monitoring of intellectual, industrial and commercial activities of industrial enterprises was developed. A two monitoring trigonometric functions, which individually can display the status of the company in various fields of activity are proposed. Recommendations for using trigonometric functions for process, crisis and market-oriented monitoring are developed. It is proved that the most accurate monitoring result can be obtained by joint use of the proposed functions.
  • Ескіз
    Публікація
    Оцінювання ринкової привабливості інтелектуальних технологій на основі інтегрального використання моніторингових функцій
    (Сумський державний університет, 2014) Косенко, Олександра Петрівна
    У статті розглянуто методичні підходи до проведення моніторингу рівня ринкової привабливості (комерційного потенціалу) інтелектуальних технологій. Запропоновано та теоретично обґрунтовано дві моніторингові функції, в основу яких покладено тригонометричні функції тангенса та арктангенса. Доведено, що найбільш об'єктивний результат моніторингу можна отримати лише при інтегральному (сумісному) використанні моніторингових функцій. Розроблено графоаналітичний метод інтерпретації результатів моніторингу.
  • Ескіз
    Публікація
    The monitoring mechanism of the intellectual technologies commercial potential
    (University of Engineering and Economics, Poland, 2015) Kosenko, O.
    The theoretical and methodological foundations of intellectual technologies monitoring that are based on intellectual property are considered in the article. We prove that the evaluation of intellectual technologies market opportunities by the enterprise, the state of their target market, market changes on it to determine the position of the enterprise relatively goods analogs and substitute goods and identification of possible prospects and areas of intellectual development can be done very effectively using the principles and methods of economic monitoring. Methodical provision of monitoring commercial potential of intellectual property using the function of tangential economic effect is elaborated.
  • Ескіз
    Публікація
    Моніторинг комерційного потенціалу об'єктів інтелектуальної власності з використанням тангенціальної функції економічного ефекту
    (Державний вищий навчальний заклад "Приазовський державний технічний університет", 2014) Косенко, Олександра Петрівна
    У статті розглянуто теоретичні та методичні засади моніторингу інтелектуальних технологій, основу яких складають об'єкти інтелектуальної власності. Існуючі системи моніторингу розглядають його можливості надзвичайно широко, включаючи антикризовий, екологічний, фінансовий, інноваційний ті інші види моніторингу. Доведено, що теорія і практика економічного моніторингу недостатньо висвітлює його можливості по відношенню до інтелектуальних технологій. Запропонована змістовна послідовність етапів моніторингу ринкової привабливості (комерційного потенціалу) інтелектуальних технологій. Важливим автор вважає той факт, що кожна з пропонованих в даному процесі стадій (етапів) є в певній мірі самостійною. Доведено, що оцінка підприємством ринкових можливостей інтелектуальних технологій, стану їх цільового ринку, кон’юнктурних зрушень на ньому, визначення на ринку своєї позиції відносно товарів-аналогів та товарів-субститутів та визначення можливих перспектив і напрямків інтелектуального розвитку досить ефективно можна проводити з використанням принципів і методів економічного моніторингу. Розроблено методичні положення моніторингу комерційного потенціалу об'єктів інтелектуальної власності з використанням тангенціальної функції економічного ефекту. Доведено, що показники економічного ефекту у розробника (продавця) та споживача (покупця) об'єктів інтелектуальної власності можуть бути відтворені в ході проведення моніторингу з використанням моніторингової тангенціальної функції Ф1. Пропонована функція визначена в інтервалі [-1; +1] і через нелінійність функції Ф1 з'являється можливість відстежити градієнт зміни економічного ефекту від розробки та споживання інтелектуальної технології. Розмір цієї зміни і покладено в основу моніторингу комерційного потенціалу об'єктів інтелектуальної власності.
  • Ескіз
    Документ
    Удосконалення методичних засад управління витратами на промислових підприємствах
    (Аудиторська фірма "Аналітик", 2014) Яковлєв, Анатолій Іванович
    Розглянуто основні причини високого рівня витрат на виробництво продукції промислових підприємств. Окреслено напрямки ефективного управління витратами на сучасному етапі господарювання. Обумовлено виокремлення сталого та умовно сталого компонентів величини постійних витрат при оцінці граничних витрат.
  • Ескіз
    Публікація
    Формування кон'юнктури ринку електротехнічної продукції
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2015) Перерва, Петро Григорович; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Ткачова, Надія Петрівна
    Розглянуто актуальні питання формування складу факторів, які впливають на кон’юнктуру ринку машинобудівних виробів. Як об’єкт дослідження визначено продукцію електротехнічної промисловості. Всі фактори впливу систематизовано та проаранжовано за їх вагомістю. Для досягнення цієї мети автори запропонували використовувати блочно-експертний підхід. Теоретично важливими та практично значущими є пропозиції авторів щодо моніторингу кон’юнктури з використанням тригонометричних функцій. Автори довели, що такий підхід є достатньою мірою обґрунтованим, оскільки при цьому визначається співвідношення вартісних та якісних показників виробів. Це дає можливість здійснювати техніко-економічне оцінювання та науково обґрунтоване управління ринковими характеристиками комерційно-виробничої діяльності підприємства. Це також допомагає приймати рішення щодо реального впливу підприємства на стан кон’юнктури своєї продукції. Все це загалом підвищує споживчий рівень продукції, що випускається, та конкурентоспроможність самого підприємства на ринку.
  • Ескіз
    Публікація
    Система моніторингу рівня ринкового потенціалу технологічних інновацій
    (Сумський державний університет, 2016) Косенко, Олександра Петрівна; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Ткачова, Надія Петрівна
    Запропоновано методичний підхід до проведення моніторингу комерційних можливостей результатів інноваційної діяльності промислових підприємств з інтелектуальною складовою (технологічних інновацій). Доведено, що найбільш точний результат моніторингу може бути одержаний при спільному використанні сформованих авторами двох моніторингових функцій. Результати дослідження проілюстровано прикладами з практики інноваційної діяльності машинобудівних підприємств та наукових установ Харківського промислового регіону.
  • Ескіз
    Публікація
    Організаційно-економічний механізм комерціалізації інтелектуально-інноваційних технологій на машинобудівному підприємстві
    (НТУ "ХПІ", 2016) Косенко, Олександра Петрівна
    Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут". – Харків, 2015. У дисертації сформовано комплекс теоретико-методологічних положень і практичний інструментарій щодо організації і економічного забезпечення процесів комерціалізації інтелектуально-інноваційних технологій на машинобудівних підприємствах. Здійснено теоретико-методологічне обґрунтування "Відкрито-закритої моделі організації інноваційної діяльності" з інтелектуальною складовою. Досліджено процеси формування і надано рекомендації з розвитку вітчизняного технологічного ринку. Розроблено механізм дії технологічного важеля як важливої складової технологічного аудиту ІІТ. Надано пропозиції щодо формуванню продуктово-технологічних платформ на машинобудівних підприємствах, в основу яких покладено базову інтелектуальну технологію. Сформовано положення економічного моніторингу комерційного потенціалу технологій з використанням тригонометричних функцій. Удосконалено методичні та теоретичні засади вартісної оцінки об'єктів інтелектуальної власності. Надано пропозиції зі створення науково-інструментальної бази комерціалізації технологій, в склад якої запропоновано ввести методичні положення по ранжуванню технологій, визначення еталонних технологій з використанням концептуальних положень інтелектуально-технологічного бенчмаркінгу, визначення ризику порушення умов комерціалізації на основі методу попарних порівнянь.